REKLAMA

Ta decyzja może całkowicie odmienić branżę reklamową. Nadchodzą zmiany

Największa na świecie firma reklamowa podpisała z Google Cloud kontrakt na wykorzystanie Gemini w... praktycznie każdym aspekcie kampanii marketingowych. Już wkrótce Gemini może stworzyć od zera całą kampanię Coca-Coli, a następnie wskazać, gdzie i komu najlepiej ją pokazać.

11.04.2024 17.00
Ta decyzja może całkowicie odmienić branżę reklamową. Nadchodzą zmiany
REKLAMA

Różne modele generatywnej sztucznej inteligencji posiadają różne zasady użytkowania, które zwykle uwzględniają potencjalne wykorzystanie komercyjne. Jednak w przypadku dużych koncernów zwykle najlepszym rozwiązaniem jest podpisanie konkretnej umowy regulującej (a przy okazji ułatwiającej) korzystanie z narzędzi AI.

Tego typu umowa została właśnie nawiązana pomiędzy Google Cloud i WPP. Jeżeli nazwa tego drugiego nic ci nie przypomina, to na pewno - nawet nie mając świadomości - wielokrotnie w życiu widziałeś twory tej firmy.

REKLAMA

WPP nawiązuje współpracę z Google Cloud. Twoje ulubione słodycze lub napoje wkrótce mogą być reklamowane przez AI

WPP plc to największy na świecie koncern z branży public relations, marketingu, reklamy i komunikacji. Firma w swojej ponad 50-letniej historii tworzyła kampanie dla takich marek jak Dell, Sprite, Johnson & Joson, Ford, Volkswagen, Nestle, L'Oreal czy Coca-Cola.

9 kwietnia WPP oficjalnie ogłosiło rozpoczęcie współpracy z Google Cloud, które ma "na nowo zdefiniować marketing" za pomocą modelu Gemini.

Łącząc dogłębną wiedzę Google w zakresie analizy danych, technologii generatywnej sztucznej inteligencji (gen AI) i cyberbezpieczeństwa z kompleksowymi możliwościami marketingowymi WPP, globalną skalą kreatywną i zrozumieniem marek swoich klientów, partnerstwo to ma na celu wprowadzenie radykalnej zmiany w wydajności i skuteczności marketingu.

Czytamy w oświadczeniu WPP plc

Jak informuje samo WPP, firma będzie wykorzystywać AI do tworzenia "specyficznych dla marek i produktów" treści, ale także do uzyskania lepszego wglądu w grupę docelowych odbiorców i "optymalizacji kampanii".

Generatywna AI (a konkretnie model Gemini 1.5 Pro, który WPP wymienia z nazwy) będzie tworzyć scenariusze treści wideo oraz zdjęcia produktowe. W przypadku wideo WPP będzie współpracować także z firmą ElevenLabs, której technologia będzie "generować realistyczny głos narracji".

W teorii generatywna AI Google będzie odpowiedzialna zarówno za tworzenie obrazów, które wykorzystywane są w kampaniach reklamowych (różnego rodzaju bannery i nie tylko), animowanych spotów reklamowych, jak i ocenianie finalnej grupy odbiorców i przygotowywania strategii. WPP nie wymienia z nazwy, które konkretnie współpracujące z nią marki będą korzystać z generatywnej AI, Jednakże biorąc pod uwagę ilość klientów firmy, możemy się spodziewać, że reklamy wygenerowane z pomocą Gemini wkrótce trafią na nasze ekrany.

Więcej ciekawostek na temat Coca-Coli:

REKLAMA

Zdjęcie główne: MikeDotta / Shutterstock

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA