Samsung przestał raportować sprzedaż telefonów. Dlaczego?

29.07.2011
Samsung przestał raportować sprzedaż telefonów. Dlaczego?

Tak jak przewidywano, wyniki kwartalne Samsunga trzyma biznes mobilny koreańskiego giganta, bo sprzedaż paneli telewizyjnych i pamięci flash się kurczy. Rentowność komórkowego biznesu Samsunga podwoiła się w ciągu roku i dziś należy chyba nazywać tego gracza bardziej producentem telefonów, smartfonów i chipów aniżeli telewizorów. To zasługa głównie świetnej sprzedaży smartfonów, jednak po raz pierwszy od ponad dekady, gdy Samsung wchodził na rynek telefonów, koreańska firma nie zdecydowała się upublicznić danych o sprzedaży ilościowej. To dziwne i rodzi naturalne pytanie dlaczego?

Czyżby Samsung celował w pozycję lidera rynku smartfonów już po drugim kwartale i fakt, że chyba się do nie udało tak zdenerwował menedżerów z Korei, że zdecydowali się zachować tajemnicę? Od czego jednak mamy firmy analityczne. W momencie gdy Samsung tając sprzedaż komórek podawał swoje wyniki kwartalne, Strategy Analytics podał, że w drugim kwartale 2011 r. sprzedało się 19,2 mln smartfonów z logo koreańskiej firmy. To oznacza, że wbrew temu co niektórzy oczekiwali – Apple obronił swoją pozycję nr 1 na rynku ilościowej sprzedaży inteligentnych komórek po tym, jak w spektakularny sposób wyprzedził Nokię.

Aktualnie rynek smartfonów po drugim kwartale 2011 r. pod względem ilościowym wygląda tak:

1. Apple – 20,3 mln

2. Samsung – 19,2 mln

3. Nokia – 16,7 mln

4. RIM – 13,3 mln

5. HTC – 12,1 mln

6. LG – 5,4 mln

7. Sony Ericsson – 5,3 mln

8. Motorola – 4,4 mln

To jednak pierwszy i ostatni kwartał, w którym Apple jest nr 1 na rynku smartfonów w ujęciu ilościowym. Jeśli nie zdarzy się jakiś kataklizm rynkowy, Samsung zostanie liderem smartfonów w trzecim kwartale 2011 r. Jeśli bowiem spojrzeć na tempo wzrostu sprzedaży smartfonów Samsunga, to nie sposób nie złapać się za głowę – rok temu, w drugim kwartale 2010 r. Koreańczycy sprzedali jedynie 3,1 mln sztuk smartfonów, a po pierwszym kwartale 2011 r. już 12 mln. W drugim – jeśli przyjąć dane Strategy Analytics za obowiązujące – 19 mln. Jest więc niemal pewne, że przy tylu markach i modelach smartfonów w ofercie Samsunga i przy braku Nokii z Windows Phone 7 okres lipiec – wrzesień 2011 r. wyniesie Koreańczyków na pozycję nr 1. Ciekawe czy wtedy zdecydują się ponownie publikować liczbę sprzedaży komórek.

Kolejny krokiem będzie wyprzedzenie Nokii na pozycji największego sprzedawcy telefonów w ogóle (włączając to smartfony i tzw. dumbphone’y). Według Strategy Analytics, jeszcze w tym roku Samsung będzie miał ok 20% rynku komórek, przy 26% Nokii.

Nie ma co – Koreańczycy złapali byka za rogi i już mu nie odpuszczą, dopóki go nie ujeżdżą.

Advertisement

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement