W Newsweeku o e-prasie
W „Newsweeku„, który od dzisiaj przez tydzień w kioskach na terenie całej Polski znajduje się mój artykuł pt. „Na ratunek prasie„. W artykule podejmuję problem zmian na rynku e-prasy w związku z planowanym debiutem iPada oraz dokonań rynkowych Kindle’a. Tekst artykułu opublikuję w najbliższą niedzielę, czyli 7 marca 2010 r. Do tego czasu wszystkich zainteresowanych zapraszam do kiosków lub po e-wydanie.
W najnowszym wydaniu „Newsweeka” polecam także tekst Marka Rabija pt. „Koniec darmochy„, który traktuje o rynku płatnych treści prasowych w Internecie. Artykuł już dziś dostępny jest na stronach „Newsweeka”, więc serdecznie zapraszam.
Tak zwany „lead” do mojego tekstu jest następujący:
Od połowy lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku co rusz pojawiają się głosy zapowiadające śmierć prasy drukowanej. W ostatnich miesiącach takie opinie są coraz głośniejsze, bo sprzedaż gazet i reklam prasowych spada w dwucyfrowym tempie. Być może jednak za sprawą rosnącej popularności e-czytników prasa ocaleje w formie cyfrowych wydań na urządzenia mobilne. Pod koniec stycznia, na kilka dni przed pierwsza publiczną prezentacją iPada – tabletu skonstruowanego przez Apple – „Wall Street Journal” wręcz porównał Steve’a Jobsa do Mojżesza, który z góry Synaj zniósł tabliczki z przykazaniami dla wiernych. iPad ma ocalić świat – w tym przypadku świat mediów drukowanych.