Apple 6 najcenniejszą marką świata

30.04.2009
Apple 6 najcenniejszą marką świata

W najnowszym prestiżowym ranking BrandZ na 100 najcenniejszych globalnych marek przygotowywanym przez Millward Brown Optimor Apple znalazło się na szóstym miejscu. To skok o jedną pozycję w porównaniu do rankingu z 2008 roku. W tym czasie wartość marki Apple wzrosła z 55 do 63 miliardów dolarów.

Podobnie jak rok temu, na pierwszym miejscu w rankingu znajduje się Google, a wartość marki najpopularniejszej w świecie wyszukiwarki internetowej przekroczyła już psychologiczną granicę 100 miliardów dolarów. Drugi jest Microsoft, który przesunął się o jedno miejsce górę podnosząc swą wartość o 8%. Marki związane z sektorem nowoczesnych technologii (w tym telefonii komórkowej) zdominowały pierwszą dziesiątkę tegorocznej listy. Wielkim przegranym (nie tylko tegorocznego rankingu BrandZ) są natomiast marki zachodnich instytucji finansowych.

BrandZ to jeden z nielicznych globalnie rozpoznawalnych rankingów marek, którego wyniki stanowią odniesienie dla najważniejszych publicystów i analityków rynkowych na świecie. Od dwóch lat marka Apple znajduje się w pierwszej 10 (a w zasadzie 7) tego rankingu przegrywając jedynie z dwoma innymi gigantami technologii – Microsoftem oraz IBM. Na żadnym z najważniejszych rynków nowych technologii – oprócz segmentu odtwarzaczy multimedialnych – Apple nie jest liderem rynku. W komputerach ma zaledwie około 3% globalnego udziału; w telefonach komórkowych jeszcze mniej, gdyż tylko około 1%, a mimo to marka firmy Steve’a Jobsa jest wyżej wyceniana niż wielu silniejszych graczy.

Więcej o rankingu w dzisiejszym wydaniu „Rzeczpospolitej„. Grafika przy poście pochodzi z „Rzeczpospolitej”.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement