Porównywarki cen – część IV – lipiec 2008

08.08.2008
Porównywarki cen – część IV – lipiec 2008

Tak jak w poprzednich miesiącach, tak i tym razem postanowiłem sprawdzić, co światowe serwisy statystyczne „mówią” o naszych (i nie tylko) porównywarkach cen. Pod lupę wziąłem znane już pięć najbardziej liczących się serwisów, czyli: skapiec.pl, ceneo.pl, nokaut.pl, radar.pl i kupujemy.pl. Do tego dla porównania dołożyłem jeszcze amerykański pierwowzór, czyli portal PriceGrabber. Do oceny kolejności zastosowałem swoją metodologię, na którą składają się wyniki z serwisów:
Alexa – narzędzie do badania statystyk stron WWW;
Dnscoop – wylicza „ile warta” jest dana strona (mało ciekawe, ale mimo wszystko postanowiłem to dołączyć);
Compete – podobne do Alexy narzędzie, ale można za jego pomocą wyciągnąć bardziej rozbudowane dane statystyczne;
Quantcast – amerykański serwis statystyczny, niestety w jego zasobach jest mało informacji na temat polskich porównywarek, dlatego zamieściłem go tylko dla porównania.


Mimo startu niemieckiej wersji PriceGrabbera niewiele zmieniło się (oczywiście na gorsze) na naszym rynku. Warto zauważyć, że większość z rodzimych serwisów zanotowała znaczące wzrosty, które najbardziej widoczne są w przypadku Ceneo, a także co ciekawe Radaru – czyżby znaczenie miało pojawienie się platformy sprzedaży Otwarte24.pl.
Być może sytuacja ulegnie większej zmianie, gdy PriceGrabber.de zadomowi się na rynku, a niemieckie firmy zaczną wysyłać produkty do Polski.

Jak w poprzednich miesiącach najciekawiej przedstawia się rywalizacja o 2 miejsce. Biorą w niej udział serwisy Nokaut i Skąpiec. Według nowej procedury w tym miesiącu bliżej podium znalazł się serwis Skąpiec.pl. Mimo słabszej pozycji w rankingach i liczbie użytkowników widać po wskaźnikach Page/Visit, że za jego pośrednictwem internauci sprawdzają więcej produktów. Na jedną wizytę internauty przypada od 6,2-7,2 odwiedzonych stron. Takim współczynnikiem nie może się pochwalić żaden inny serwis. Również średni czas wizyty jest dłuższy w przypadku Skąpca. Dodać należy do tego fakt, że prawdopodobnie nie jest to spowodowane błędami w zaprojektowaniu interfejsu (według mnie Skąpiec ma najlepiej przystosowaną wyszukiwarkę produktów).

Ostatniemu w zestawieniu serwisowi – Kupujemy.pl, nie pomogła akcja marketingowa, w której media informowały o podpisaniu przez jego przedstawicieli umowy ze społecznościowym serwisem pożyczkowym Monetto. Kupujemy nadal nie jest w stanie nawet zbliżyć się do Radaru, który jak wspomniałem na początku znacznie zyskał na sile.

Podsumowując mimo wakacji wydaje się, że ruch w interesie kręci się całkiem nieźle. Update: Czekam na odpowiedzi z serwisów na temat ich wyników w lipcu.

lipiec % PG Ceneo Skąpiec Nokaut Radar Kupujemy
Alexa Ranking 20 971 3265 13958 8564 34967 91782
Alexa Page/Visit 10 3,7 5,2 7,2 2,13 2,8 2,7
DNscoop Wartość [$] 5 25242400 6376960 173840 2130600 N/A N/A
DNscoop Inbound Links 10 21567514 2787974 213306 1259746 N/A N/A
Compete Unikalni użytkownicy 10 4269260 8853 1764 3651 2717 N/A
Compete Ranking 20 271 159016 599518 335419 424624 N/A
Compete Czas [s] 10 178 155 227 58 94 N/A
Compete Wizyty 10 5797358 11716 2180 4339 3487 N/A
Compete Page/Visit 5 5,4 4,7 6,2 2 2,9 N/A
Quantcast Ranking 0 343 36161 N/A N/A N/A N/A
Quantcast Internauci 0 3675288 31505 N/A N/A N/A N/A
Quantcast Wizyty 0 5433935 8035 N/A N/A N/A N/A
100 84,71 50,52 41,25 29,96 25,00 3,14

Advertisement

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement