12345
Loading ... Loading ...
4 20 ratings.

Marketingowy budżet Apple’a w stosunku do innych firm technologicznych

Opublikowany kilka dni temu na łamach Spider’s Web wykres przedstawiający porównanie rentowności największych firm technologicznych świata wywołał burzliwą dyskusję w komentarzach. Sporo osób nie mogło się nadziwić jak bardzo zyskowną spółką jest Apple w stosunku do swoich głównych konkurentów. Dziś mamy kolejny wykres, który również może szokować – porównanie budżetów reklamowych największych firm tech na świecie.

O Apple’u panuje przekonanie, że to „genialny marketing”, że ich klienci to „grupa wyznawców skupiona wokół marketingowego blichtru marki”. Wydawać by się mogło, że Apple musi wydawać fortunę na marketing. Patrząc na rentowność spółki Tima Cooka można by było pomyśleć, że na pewno wydają najwięcej z branży. Tak nie jest.

Ba, co dla wielu może okazać się szokujące, Apple wydaje na marketing (w tym oczywiście reklamę) najmniej wśród bezpośrednich konkurentów. Co więcej, na przestrzeni ostatnich lat budżet marketingowy Apple’a – mimo kolosalnych przyrostów przychodów firmy – rósł bardzo powoli, choć systematycznie.

Aktualnie roczny budżet marketingowy Apple’a to ok 1 mld dol. Jak to wygląda na tle konkurencji? Będący w poważnych tarapatach Hewlett-Packard, który zmaga się ze spadkami sprzedaży na głównych swoich rynkach (PC, drukarki), aktualnie dysponuje o 500 mln dol. wyższym budżetem.

Microsoft, który aktualnie prowadzi gigantyczną akcję promocyjną wokół Windowsa 8 i Windows Phone 8 rocznie wydaje ok 1,75 mld dol. na działania marketingowe.

To jednak wszystko nic w porównaniu do… Samsunga. Aktualny globalny lider sprzedaży smartfonów wydaje na działania marketingowe – uwaga uwaga – 12 mld dol. rocznie! Na same reklamy Koreańczycy wydają 2 mld dol., a na wsparcie sprzedaży przy półce sklepowej kolejne ponad 2 mld dol. To nie tylko więcej niż łącznie: Apple, HP, Dell, Microsoft, ale przede wszystkim 12 razy więcej niż sam Apple.

Część z tych pieniędzy Samsung wydaje na reklamy TV, w których naśmiewa się ze stojących w kolejkach po iPhone’y fanów marek Apple’a. To wyjątkowo ciekawe właśnie w kontekście porównania budżetów marketingowych obu firm – jak widać sporo Samsunga kosztuje próba udowodnienia, że Apple to sekta.

Źródło: Asymco

Obserwuj nas na Twitterze, polub na Facebooku lub dodaj do czytnika RSS.

Sprawdź, dlaczego Spider's Web wybrał Oktawave Odbierz 25 zł na start swojego projektu w chmurze Polub nas na Facebooku

Reklama