Facebook wyprzedził Onet.pl – wyniki Megapanelu za miesiąc sierpień

03.10.2012
Facebook wyprzedził Onet.pl – wyniki Megapanelu za miesiąc sierpień

W sierpniu bieżącego roku doszło do znaczących przetasowań na polskim rynku internetowym. Jak wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius dotyczących sierpnia, Facebook wyprzedził pod względem liczby użytkowników Grupę Onet.pl. Tym samym pierwsza trójka witryn oraz grup witryn posiadających najwięcej użytkowników (RU) składała się z: Grupy Google, Facebook.com oraz Grupy Onet.pl.

W sierpniu na pierwszym miejscu z niemal 17,5 milionami użytkowników znajduje się Grupa Google. Drugiego Facebooka dzieli do lidera ponad 4 milionów użytkowników – to sporo. Grupa Onet, która utraciła pozycję wicelidera na rzecz portalu społecznościowego traci do niego 250 tysięcy użytkowników.

Grupa Google w sierpniu miesiącu miała aż o 160 tysięcy użytkowników więcej niż w lipcu, w ujęciu rocznym wzrost ten wyniósł 360 tysięcy użytkowników. Jednak to Facebook uzyskał największy roczny przyrost w kategorii real users – wyniósł on aż 1,1 miliona użytkowników. W ujęciu miesięcznym ta statystyka jest znacznie skromniejsza, gdyż wynosi tylko 65 tysięcy osób. Utrata drugiej pozycji przez Grupę Onet.pl wynika z bardzo dużego spadku liczby RU w sierpniu, który wyniósł 160 tysięcy, a w skali roku aż 360 tysięcy.

opracowanie danych: wirtualnemedia.pl

Dość już danych, warto się zastanowić, co z nich tak naprawdę wynika. Portale internetowe, które przez długi czas były dla użytkowników oknem na świat, gdzie można było znaleźć ciekawe informacje o wydarzeniach z całego świata, ogrywają coraz mniejszą rolę. Ich funkcję coraz bardziej przejmują portale społecznościowe, a w zasadzie nasi znajomi oraz fan page, które lubimy.

Wydaje się, że jest coraz mniej osób, które czytają tylko i wyłącznie portal A, a na portal B już nie zaglądają, co za tym idzie nie czytają treści na nim sie znajdujących. Dziś wystarczy odpowiednio opakowana informacja podana w serwisie społecznościowym, a użytkownicy będą chętnie w nią klikali, bez większego zwracania uwagi czy pochodzi z tej, czy z innej witryny internetowej.

Google, Facebook, YouTube stały się oknami na świat, z których korzystamy w taki sposób, w jaki mamy ochotę, bez konieczności poddawania się wizji świata, selekcji istotnych materiałów przez dany serwis internetowy. Warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden fakt, w momencie gdy Facebook wyprzedził Grupę Onet.pl, otworzył swoje biuro w Warszawie, które ma nie być tylko i wyłącznie jednym z wielu oddziałów serwisu ale także bazą wypadową w tej części Europy. To podkreśla znaczenie zarówno Polski dla serwisu oraz jego siły w naszym kraju.

Istotne zmiany nastąpiły również na dalszych pozycjach. Grupa O2.pl znalazła się na 9 miejscu pod względem liczby użytkowników, wyprzedzając tym samym Grupę NK.pl. Czyżby Pudelki, Wrzuta, Pejcz itd. były bardziej atrakcyjne niż Nasza-Klasa? Biorąc pod uwagę odpływ części osób do Facebooka, w szczególności tych młodych, NK.pl będzie coraz więcej traciła ze swojej dawnej potęgi. Oczywiście jeszcze upłynie sporo czasu, zanim to nastąpi, ale taki bieg wydarzeń jest raczej nieubłagany.

Drugą dziesiątkę stron zamykają m.in. Grupa Demotywatory.pl oraz plcm.pl, pomiędzy tymi projektami o ścisłej tematyce rozrywkowej, by nie powiedzieć mającej zabijać wolny czas, uplasował się Microsoft. Muszę przyznać, że posiadanie przez Grupę Microsoft takiej samej liczby użytkowników, co słynący ze spamerskich aplikacji facebookowych plcm.pl, mnie dziwi. Tylko jeszcze do końca nie wiem czy to sukces tego ostatniego portalu czy też mała porażka Microsoftu. A może – jedno i drugie?

Źródło: wirtualnemedia.pl; Megapanel PBI/Gemius

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement