Acer do Microsoftu – zastanówcie się dwa razy zanim wypuścicie Surface

08.08.2012
Acer do Microsoftu – zastanówcie się dwa razy zanim wypuścicie Surface

Już od momentu premiery tablet Microsoft Surface wzbudza wiele pozytywnych emocji. Sprzęt ten wygląda niczym urządzenie przyszłości i mówi się o nim jako o godnej alternatywie dla iPada. Oczywiście nie wszycy są zadowoleni z takiego obrotu sprawy, a najbardziej rozczarowani wydają się być producenci sprzętu OEM.

Windows zawdzięcza swoją popularność i wysoki udział w rynku m.in. producentom  sprzętu, którzy lojalnie sprzedają swoje urządzenia OEM z tym systemem. Większość z nas jest przyzwyczajona do tego, że nowy komputer zawiera pakiet oprogramowania, którego podstawowym elementem jest jedna z najnowszych wersji systemu Windows. Czy zatem Microsoft nie wchodzi niejako na wojenną ścieżkę z producentami, którym zawdzięcza po części tak dużą ekspansję i udział w rynku?

Właśnie takiego zdania są przedstawiciele firmy Acer. J.T. Wang – przewodniczący i dyrektor naczelny firmy Acer – powiedział w rozmowie z “Financial Times” o swoich obawach jakie niesie ze sobą wejście na rynek tabletu Surface.

Powiedzieliśmy [Microsoftowi] żeby to przemyślał . Zastanówcie się nad tym dwa razy. To może wywrzeć ogromny i negatywny wpływ na cały ekosystem, a inni producenci również mogą być niezadowoleni. To nie jest coś, w czym jesteście dobrzy, więc poważnie przemyślcie to raz jeszcze

Również Campbell Kan, który jest globalnie odpowiada w Acerze za dział komputerów osobistych nie kryje swoich obaw.

Jeśli Microsoft wchodzi w produkcję sprzętu, to co my powinniśmy zrobić? Nadal na nim polegać czy zacząć szukać alternatyw?

– powiedział w rozmowie z dziennikarzem „Financial Times”.

Nastroje tajwańskiego giganta nie są zbyt optymistyczne. Okazuje się, że Microsoft, który do tej pory zapewniał doskonałe oprogramowanie dla komputerów produkowanych dla Acera nagle stał się konkurencją. Jak widać, mimo dobrych rad Acera, gigant z Redmond nie ugiął się pod naciskami i zaprezentował światu swój tablet.

Analitycy twierdzą jednak, że Surface był swoistą odpowiedzią Microsoftu na brak reakcji dużych producentów. Firma chciała stworzyć urządzenie, które będzie mogło bez wstydu konkurować z iPadem. Microsoft nie był oczarowany planami wiodących producentów OEMów i dlatego sięgnął po broń ostateczną, wchodząc tym samym na ścieżkę wojenną ze swoimi długoletnimi partnerami.

Gdyby Microsoft widział w ich [producentów] planach coś zadowalającego, nie musiałby tego robić

– skomentował Patrick Moorhead, Moor Insights & Strategy.

W tych słowach jest zapewne wiele prawdy i nie chce mi się wierzyć w to, iż Microsoft posunąłby się do takiego działania, gdyby nie było to konieczne. A może jednak? W Redmond zachodzi właśnie wielka przemiana i gigant chce się powoli upodobnić do Apple’a, który jest zarówno dostawcą hardware’u i oprogramowania? Czy taki model biznesowy okaże się sukcesem? Czas pokaże, ale już teraz możemy być pewni, że Surface odniesie znaczący sukces, gdyż nie ma dnia, aby informacje na temat tego tabletu nie wzbudzały ogromnej fali pozytywnych emocji.

 

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement