Mobilne Gadu-Gadu – jest sukces?

19.07.2011
Mobilne Gadu-Gadu – jest sukces?

700 tysięcy osób korzysta miesięcznie ze wszystkich wersji Mobilnego Gadu-Gadu – odtrąbił wczoraj fanpage polskiego komunikatora na Facebooku. Tak się akurat składa, że mobilna wersja GG obchodzi właśnie swoje czwarte urodziny (17 lipca) i można pokusić się o podsumowanie. Patrząc na to, że z podstawowej wersji Gadu-Gadu korzysta na co dzień ok 7 mln osób, to 10% przypadające na urządzenia mobilne należy uznać za sukces, szczególnie w polskich realiach, gdzie rewolucja mobilna dopiero się rodzi. Jednak to dopiero początek walki GG o internet mobilny.

700 tys. to liczba wszystkich użytkowników mobilnej wersji polskiego komunikatora na wszystkich platformach, czyli na iOS, Androidzie, Java, Symbian, Pocker PC, Windows Mobile. Jednak to głównie nowoczesne platformy mobilne generują wzrosty mobilnego GG – udało nam się dowiedzieć, że w ciągu pół roku nastąpił trzykrotny wzrost liczby użytkowników aplikacji w wersji na iOS i Androida. To nie powinno dziwić, szczególnie jeśli przypomnimy sobie, że kilka miesięcy temu właściciele GG poszli po rozum do głowy i znieśli opłaty za korzystanie z mobilnego GG na iPhonie i smartfonach z Androidem.

Mobilne Gadu-Gadu jest coraz popularniejsze, a świadczy o tym fakt, że ponad 100 mln wiadomości przesyłanych jest za pomocą Mobilnego GG tygodniowo. Produkt dorobił się w GG Network SA dedykowanego działu do rozwoju nad produktem. GG Network pracuje również nad mobilną wersją komunikatora na BlackBerry. Warto również wspomnieć, że nad pierwszymi wersjami projektu pracował jeden z autorów Spider’s Web, Kamil Brzeziński.

Przyszłością komunikatorów są urządzenia mobilne, a w szczególności smartfony – tego chyba nie trzeba zbytnio tłumaczyć. Wystarczy spojrzeć na dane, choćby z Ameryki, która przoduje w szybkości adopcji urządzeń mobilnych i związanych z nimi aplikacjami mobilnymi – już 24% Amerykanów korzysta z aplikacji mobilnych, a czas spędzany w aplikacjach mobilnych przekroczył czas spędzany na surfowaniu w internecie.

Coraz większość popularność smartfonów widać także na polskim rynku – w 2011 r. Polacy mają kupić 11,5 mln telefonów, z czego 40% stanowić będą smartfony. To tutaj znajduje się naturalne miejsce do wzrostów dla GG Network S.A. Projekt Mobilnego Gadu-Gadu, z eksperymentu jakim był jeszcze kilka lat temu powoli przeistacza się w kluczowy dla spółki projekt. Od pewnego czasu popularność Gadu-Gadu na polskim rynku jakby nieco malała, głównie ze względu na mocną konkurencję, czy to ze strony Skype’a, czy rosnącego w siłę facebookowego chata oraz jego rozlicznych naśladowców. Sukces Mobilnego GG może okazać się kluczowy dla całego komunikatora – jeśli uda się przekonać użytkowników mobilnych do siebie, to serwis powinien utrzymać swoją dominującą pozycję na polskim rynku.

700 tys. użytkowników Mobilnego Gadu-Gadu to dobra liczba, ale by ogłosić pełen sukces szybko trzeba ją co najmniej podwoić. I to na pewno nie w czasie 4 kolejnych lat.

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement