Wszystkie prognozy sprzedaży iPada

30.03.2010
Wszystkie prognozy sprzedaży iPada

Już chyba wszyscy najważniejsi analitycy biznesowi przedstawili swoje prognozy sprzedaży iPada do końca 2010 r. Warto przeanalizować wyniki tych analiz, aby wrócić do nich na koniec roku i sprawdzić który analityk najtrafniej przewidział potencjał rynkowy iPada.

Zacznijmy od najbardziej znanego i cenionego specjalisty od Apple’a – Gene Munstera z Piper Jaffray. Według niego „iPad nie jest? telefonem, jest innym zwierzęciem”, więc i prognozy sprzedaży muszą to uwzględniać. Munster uważa, że Apple sprzeda w ciągu roku 2,7 mln iPadów , czyli o 1,3 mln mniej niż iPhone’ów pierwszej generacji w pierwszych 12 miesiącach na rynku. (via USA Today)

Tę prognozę Munstera można uznać za dość konserwatywną jeśli spojrzymy na to co prognozuje Credit Suisse via analityk Bill Shope. Według niego, Apple sprzeda aż 4,81 mln sztuk iPada w roku kalendarzowym 2010. Shope podniósł swoją estymację z 3,93 mln po tym, jak akcje Apple’a na giełdzie biją kolejne rekordy a firma ma pokazać kolejne rekordowe wyniki kwartalne. (via Wall Street Journal).

Jeszcze wyżej potencjał iPada ocenia jeden z najbardziej szanowanych domów analitycznych Morgan Stanley. Jego analityczka Kathryn Huberty uważa, że Apple sprzeda aż 6 milionów iPadów do końca 2010 r., w tym w samym okresie marzec – maj aż 2,5 mln. (via AllThingsDigital).

Na tle tej najwyższej wśród wiodących analityków prognozy dość niemrawo brzmi opinia innego cenionego specjalisty od rynku technologicznego Brian Marshall z Broadpoint.AmTech, który twierdzi, że Apple sprzeda 4 mln sztuk iPadów w 2010 r., choć zostawia sobie furtkę aż do 7 mln, jeśli okaże się, że urządzenie spełni wszystkie nadmuchane oczekiwania konsumentów (via StreetInsider).

IDC ustami Susan Kevorkian przewiduje, że Apple sprzeda 4 mln iPadów w 2010 r. , a modele WiFi będą się dużo lepiej sprzedawać niż modele WiFi+3G. (via ITEnquirer). Keith Bachman z BMO Capitals jest dużo mniej optymistyczny i oczekuje sprzedaży 2,5 mln sztuk iPadów w 2010 r. (via Barrons).

Na koniec prognoza analityka Barclays Capital – Bena Reitzes’ego, który przeczuwa, że Apple sprzeda 5 mln sztuk iPada w tym roku, włącznie z 1,2 mln w kwartale, który kończy się w czerwcu. (via Forbes)

Jak widać rozrzut prognoz analityków jest dość szeroki – od 2,5 mln do 6 mln iPadów w rękach klientów do końca 2010 r. Średnia ważona z powyższych prognoz wynosi 4,14 mln. Jeśli w ciągu 9 miesięcy (do końca 2010 r.) Apple’owi udałoby się sprzedać ok. 4 mln iPadów, to należałoby obwieścić kolosalny sukces. iPhone pierwszej generacji sprzedał się w 4 mln egzemplarzy w ciągu roku.

Jak będzie, zobaczymy i na koniec 2010 r. wrócimy do tego wpisu i sprawdzimy analityków.

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement