REKLAMA

Rupert Murdoch kocha iPada

22.02.2010 11.00
Rupert Murdoch kocha iPada
REKLAMA
REKLAMA

Rupert Murdoch, szef firmy News Corp., to największy na świecie inwestor w branży medialnej. Jego postać inspirowała ponoć twórców jednego z lepszych odcinków sagi Jamesa Bonda – „Jutro nie umiera nigdy„, w którym magnat prasowy wpływa na losy świata. Jeśli Murdoch może wpłynąć na losy iPada, to na rynku e-prasy ma on zagwarantowany sukces.

Ten wywiad dla programu „Uncommon Knowledge” Instytutu Hoover Uniwersytetu w Stanford na pewno nie przejdzie bez echa, bowiem Rupert Murdoch mówi – jak zresztą zwykle – bardzo dużo, podając jednocześnie bardzo ważne liczby. Po obejrzeniu tego wywiadu nie można mieć również wątpliwości – najważniejsza postać na globalnym rynku prasy wierzy w iPada.

Murdoch mówi wyraźnie: Kindle może być fajnym czytnikiem książek, ale jeśli chodzi o e-prasę, to nie oferuje atrakcyjnych rozwiązań. Mimo tego, bez żadnego wsparcia marketingowego ze strony wydawcy, aż 30 tys. osób codziennie kupuje cyfrowe wydania „Wall Street Journal” na e-czytnik firmy Amazon. To symptomatyczny wynik mogący świadczyć o dużym potencjale e-prasy, szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę to, jakie wrażenie na Murdochu zrobił iPad, którego możliwości dla wydawnictw prasowych przedstawił Apple – zapewne za pośrednictwem samego Steve’a Jobsa – bezpośrednio w siedzibie News Corp. O iPadzie Rupert Murdoch mówi – „dzięki niemu dotrę do znacznie szerszej grupy konsumentów”, a możliwość poszerzenia dystrybucji w wymiarze jakiekolwiek biznesu to rzecz dziś nie do przecenienia.

Przypomnijmy – pod koniec 2009 r. to właśnie Rupert Murdoch rzucił wyzwanie Google’owi i darmowemu kopiowaniu treści prasowych w internecie. Zagroził wycofaniem materiałów pochodzących z należących do niego wydawnictw prasowych z wyszukiwarki Google’a. Zapowiedział, a następnie wdrożył również płatny dostęp do internetowych wydań najważniejszych gazet w swoim portfolio. Mimo negatywnych ocen analityków rynkowych, Murdoch osiągnął swój cel – zmusił Google’a do rozmów na temat unormowania zasad korzystania z treści prasowych oraz skutecznie sprzedał dostęp do „Wall Street Journal” na iPhone’a – za 1 dol. tygodniowo. W wywiadzie dla „Uncommon Knowledge” Murdoch mówi, że liczba abonentów WSJ.com w ostatnim czasie, już po wprowadzeniu płatnej subskrypcji na urządzenia mobilne, wzrosła.

Całość niezwykle interesującego wywiadu Petera Robinsona z Rupertem Murdochiem w ramach programu „Uncommon Knowledge” dostępna tutaj.

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA