REKLAMA

PC is a commodity

14.04.2009 19.31
PC is a commodity
REKLAMA
REKLAMA

Pecety są jak ziemniaki – nie ważne, kto i gdzie je produkuje, ważne żeby były tanie i w miarę trzymały normy.

To mówię ja, applowy fanboj. A w zasadzie powtarzam, za przedstawicielami Acera, jednego z największych producentów pecetów na świecie. I największego dostawcy laptopów w naszej części Europy. Tytułowe zdanie zbyt często pojawiało się podczas wystąpień przy okazji prezentacji nowych modeli tegoż, by można było się zasłonić ?przejęzyczeniem?, ?wyrwaniem z kontekstu?, albo specyfiką włoskiej odmiany angielskiego (bo Acer w Europie to przede wszystkim Włosi).

Jakie ma to konsekwencje? Ano chociażby takie, że na komputerach zarabia się słabo i będzie zarabiało się jeszcze słabiej. Chyba, że jest się pecetowym Walmartem, co akurat do Acera pasuje całkiem nieźle.

Z resztą, co tam pecety. Spójrzcie sobie na internetowe serwisy poświęcone Apple. W zasadzie, poza newsami dotyczącymi iPhone nie ma tam co czytać. W komputerach nie dzieje się nic ciekawego – może poza wyprzedażami MacHeist. Ciekawe, jak długo Apple będzie w stanie zarabiać sprzedając nie commodity, ale experience. A może to jest trwały model biznesowy? Zobaczymy.

W każdym razie, Microsoft chyba sobie już odpuścił. Przynajmniej na razie. To nie przypadek, że ostatnia seria reklam MS mówi nie o zaletach oprogramowania, ani nawet sprzętu, tylko o niskiej cenie.

Tylko w Tesco: kabanosy podsuszane 9,95 za kilogram, napój Pepsi 3,39 zł za 1,5 litra, laptop 99,5 zł za cal ekranu!

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA