Googlefon w Polsce. W USA aplikacje płatne

14.02.2009
Googlefon w Polsce. W USA aplikacje płatne

W Polsce debiutuje właśnie smartfon G1 z mobilnym systemem operacyjnym Google’a – Android, a w Stanach Zjednoczonych w przyszłym tygodniu pojawią się pierwsze płatne aplikacje w Android Market. Wkrótce poznamy więc prawdziwą siłę Androida. I tu i tam.

Sieć komórkowa Era wprowadza właśnie na rynek polski telefon G1 napędzany pierwszym systemem operacyjnym Google’a i ekranem dotykowym. To pierwszy główny konkurent iPhone’a. W sieci Era ma kosztować tylko 1 zł, ale przy trzyletniej umowie z 145 zł miesięcznego abonamentu. Niby mniej niż iPhone, ale abonament wysoki. Ciekawa będzie obserwacja sprzedaży G1 w warunkach polskich znając dotychczasowy wynik iPhone’a. Czy sprzeda się w podobnej liczbie jak iPhone? Jeśli tak, to będzie to gigantyczny sukces, ponieważ debiutowi G1 towarzyszy znacznie mniejszy „hype” niż w przypadku iPhone’a. Z drugiej strony iPhone otworzył oczy konsumentowi polskiemu na zaawansowane telefony i G1 ścieżkę ma już praktycznie wytyczoną.

Tymczasem w Stanach Zjednoczonych Google zaczyna akceptować aplikacje płatne do wirtualnego sklepu z aplikacjami na telefony wyposażone w Android OS (na razie tylko jeden telefon; wkrótce będzie drugi). Na początek aplikacje płatne w G1 będą dostępne dla użytkowników amerykańskich. Europejscy posiadacze G1 mają dostać taką możliwość jeszcze w tym kwartale roku.

Pojawienie się pierwszych płatnych aplikacji w Android Market będzie oznaczał prawdziwy debiut Android Market. Posiadacze smartfonów G1 będą mogli oczekiwać pierwszych prawdziwie funkcjonalnych aplikacji na swoje urządzenia. Bardzo interesująca będzie obserwacja rozwoju Android Market w nadchodzących tygodniach: czy będzie się rozwijał równie dynamicznie co AppStore, czy podział kategorii aplikacji będzie podobny do tych na iPhone, czy pojawią się w sklepie ci sami dostawcy aplikacji co w AppStore, czy wreszcie ceny programów będą podobne do tych co na iPhone?

Jakąkolwiek odpowiedź poznamy, Android, G1 i Android Market nie unikną ciągłych porównań do iPhone. To wiele mówi o wymiarze sukcesu iPhone’a w półtora roku po debiucie.

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement