Apple i iPhone w polskiej prasie we wrześniu 2008

10.10.2008
Apple i iPhone w polskiej prasie we wrześniu 2008

We wrześniu ukazały się 154 wzmianki o iPhone w polskiej prasie wobec 206 publikacji w sierpniu. O korporacyjnym wymiarze Apple ukazało się 61 publikacji.

iPhone

iPhone cieszy się niegasnącą atencją polskich mediów pisanych. Wzmianki o telefonie Apple można znaleźć w tak odległych tematycznie dla nowych technologii pismach jak: „Dobre Wnętrze”, „Gala”, „Przewodnik Katolicki”, czy „Życie Kalisza”.

Z dzienników najbardziej zainteresowany iPhone’m był „Dziennik Polska Europa Świat”, który we wrześniu aż 8 razy pisał o iPhone. „Gazeta Wyborcza” pisała o iPhone 7 razy, „Rzeczpospolita” 6 razy, a „Polska” – 4 razy.

Z tygodników „Wprost” opublikował 6 tekstów, w których pada marka telefonu Apple. „Polityka” oraz „Newsweek” wzmiankowały o iPhone po 1 razie.

Z branżowych gazet „PC World” pisał 7 razy, „Chip” – 6 razy, „Computerworld” – 4 razy, „PC Format” – 2 razy a „Komputer Świat” – 1 raz. Mnóstwo miejsca iPhone zajął w pismach branży mobilnej: „Twoja Komórka” (13 publikacji), „Mobile Internet” (9) oraz „Mobility (5).

Co ciekawe iPhone podobał się także branży marketingowej. W „Media i Marketingu” pojawiły się 4 wzmianki o iPhone, w „Marketing w praktyce” jedna oraz „Marketing & More” dwie.

Jeśli chodzi o tematykę tych publikacji, to dominowało przedstawienie funkcji oraz możliwości telefonu Apple oraz relacje z jego premiery w Polsce. Duża liczba artykułów przynosi porównanie iPhone’a z innymi nowościami na rynku mobilnym.

Apple

Apple w kontekście korporacyjnym wzmiankowane było w prasie 61 razy we wrześniu 2008 roku.

Podobnie jak w przypadku publikacji o iPhone, z dzienników to „Dziennik Polska Europa Świat” zamieścił największa liczbę informacji o Apple – 6 publikacji. „Gazeta Wyborcza” oraz „Rzeczpospolita” pisały o Apple po 2 razy we wrześniu, podobnie jak „Polska” oraz „Puls Biznesu”.

Z tygodników „Newsweek” wzmiankował o Apple 3 razy we wrześniu. Z pozostałych tygodników opinii tylko „Polityka” (1 raz) interesowała się Apple we wrześniu.

Z branżowych pism komputerowych najwięcej miejsca Apple poświęciły „Komputer Świat” oraz „PC World Komputer” – po 4 publikacje.

Dominującym tematem opisywanym przez dziennikarzy prasowych w kontekście Apple była premiera nowych iPodów nano czwartej generacji i ich wpływu na rynek przenośnych odtwarzaczy.

Tagi: , ,

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement