REKLAMA

Na czym polega skuteczny PR według Apple?

07.09.2008 17.48
Na czym polega skuteczny PR według Apple?
REKLAMA
REKLAMA

Na doskonałym sterowaniu informacjom, przeciekom, doniesieniom, spekulacjom i odpowiednimi „dowodami”, które mają maksymalnie podniecić publiczność przed ważnym wydarzeniem.

„Steve, why?” – „For money!”

Jeszcze zanim wiadomo było, że najbliższa konferencja Apple będzie odbywała się pod znakiem nowości iPodowych, pojawiły się pierwsze spekulacje na temat nowego iPoda nano. Przypadek? Szczerze wątpię. Później, gdy wysłano zaproszenia do wszystkich ważnych osobistości świata mediów w Stanach Zjednoczonych, które zawierały zrzut z ekranu iPoda i hasło „Let’s Rock”, wszystkie źródła informacji na temat Apple prześcigały się w prezentowaniu kolejnych informacji i zdjęć nowego iPoda nano. Przypadek? Szczerze wątpię.

Efekt? Pełna mobilizacja inwestorów, fanów, mediów, stron internetowych, fanklubów, a nawet mojej teściowej.

„Prezesie, melduję wykonania zadania!”

Warto prześledzić jak chronologicznie przedstawiały się „przecieki” ze strony Apple. Można wtedy zauważyć pewną regułę w tych doniesieniach: od impresji, po szczegóły; od konceptu, do gotowego produktu. Przypadek? Szczerze wątpię.

Zdjęcie 1. 29 lipca. Żródło: iLounge


Zdjęcie 2. 22 sierpień. Źródło: zdjęcie „szpiegowskie” Kevina Rosa


Zdjęcie 3. 24 sierpień. Źródło: dizajn obudowy wg. Alibaba.com


Zdjęcie 4. 28 sierpień. Żródło: zdjęcia „szpiegowskie” z Chin wg. MacRumors


Zdjęcie 5. 1 wrzesień. Źródło: kształt nowego iPoda nano wg. Engadget


Zdjęcie 6. 3 wrzesień. Żródło: wymiary nowego iPoda nano wg. iLounge


Zdjęcie 7. 4 wrzesień. Żródło: folia ochronna wg. Zollotech.com


Zdjęcie 8. 5 wrzesień. Żródło: obudowa nowego iPoda nano wg. MacNN


Zdjęcie 9. 5 wrzesień. Żródło: zdjęcie nowego iPoda nano; Engadget

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA