Zalety wykorzystania sztucznej inteligencji w zarządzaniu projektami i planowaniu zadań

Lokowanie produktu: Bitrix24

Rewolucja w formie generatywnej sztucznej inteligencji to na szczęście coś więcej niż tylko towarzyszące wyszukiwarkom internetowym dowcipkujące czatboty. Można tę technologię zaprząc do poważnej pracy. W tym chociażby jako inteligentnego asystenta, który koordynuje działanie firmy.

08.02.2024 08.00
Zalety wykorzystania sztucznej inteligencji w zarządzaniu projektami i planowaniu zadań

Z niektórymi wynalazkami wiąże się dośc szczególny problem. Same w sobie robią wrażenie, pobudzają wyobraźnię i przypominają wizje autorów fantastyki naukowej... po czym często się okazuje, że do końca nie jest jasne, jaka korzyść konkretnie płynie z danego wynalazku. Pewien okres niepewności dotyczył też generatywnej sztucznej inteligencji, której tak spektakularnego sukcesu nie przewidziała nawet firma odpowiedzialna za najpopularniejszy dziś Duży Model Językowy (LLM, czyli technologia odpowiedzialna za działanie czatbotów najnowszej generacji). Nie było jasne czy ten nowy sposób interakcji z maszyną i przetwarzania danych w praktyce się do czegoś przyda.

Dziś już wiemy, że GenAI nie jest jednym z takich bezsensownych wynalazków. Aplikacje i usługi oparte na algorytmach wykorzystujących LLM i inne formy uczenia maszynowego generują fotorealistyczne grafiki, wspomagają wyszukiwanie informacji w Internecie, a także pomagają analizować i przetwarzać dane. I co rusz pojawia się nowy pomysł na wykorzystanie tej technologii, na szczęście z coraz większym naciskiem na rzeczywiste ułatwianie osobistej i zawodowej codzienności.

Generatywna SI a zarządzanie pracą zespołową w firmie. Czy to w ogóle ma sens? Bitrix24 to sprawdził.

Bitrix24 to serwis dostarczany przez Bitrix24, Ltd. z siedzibą na Cyprze. To bezpłatna (w podstawowej wersji) platforma do pracy zdalnej, która oferuje aplikacje desktopowe i mobilne do komunikacji, współpracy i zarządzania. Z Bitrix24 można tworzyć i zarządzać projektami, zespołami, zadaniami, CRM, stronami internetowymi, sklepami online i więcej. Platforma ta jest zintegrowana z wieloma popularnymi usługami i aplikacjami, w tym od firm Google, Microsoft, Zoom, Slack, Mailchimp i innych. Trudno też określić tę platformę jako niszową. Bitrix24 jest używany przez ponad 12 mln użytkowników na całym świecie.

Wspomniane wyżej zastosowania są w istocie analizą i przetwarzaniem danych, tyle że tymi danymi są zasoby ludzkie, systemy i projekty. W teorii wręcz aż się prosi o zastosowanie jakiejś inteligetnej maszynowej optymalizacji. Ale czy akurat na pewno GenAI? Jak się okazało, jej odpowiednie dostrojenie i specjalizacja pozwoliły uzyskać fantastyczne rezultaty, czego efektem jest Asystent AI CoPilot.

Asystent AI CoPilot pomaga użytkownikom w tworzeniu i realizacji zadań.

AI CoPilot to inteligentny asystent, który wspiera użytkowników Bitrix24 w różnych aspektach pracy z zadaniami. CoPilot wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby analizować tekst, generować treść, podpowiadać rozwiązania i ułatwiać komunikację. CoPilot jest dostępny w każdym miejscu aplikacji Bitrix24 i można go aktywować za pomocą dedykowanej ikony. W czym okazuje się szczególnie pomocny?

Na przykład przy tworzeniu zadań. CoPilot pomaga łatwiej i szybciej je tworzyć, przekształcając wersję roboczą tekstu w zrozumiały opis zadania oraz tworząc listę kontrolną. CoPilot może również podzielić zadania pomiędzy pracowników, sugerując odpowiednich wykonawców i terminy. Usługa może zmienić tekst zadania podczas pisania, poprawiając błędy, ulepszając tekst, dodając emoji, tłumacząc tekst na inny język lub zmieniając ton tekstu na bardziej uprzejmy lub formalny.

 class="wp-image-4407887"
Za sprawą CoPilota zadanie na kilka minut zamienia się na takie, co zajmie kilka sekund

CoPilot potrafi też przeanalizować tekst zadania lub dowolny inny tekst, podsumować go, znaleźć zalety i wady oraz wyjaśnić niezrozumiałe fragmenty. Asystent może nawet pomóc w komentowaniu zadań, czytając wszystkie komentarze w zadaniu, podkreślając najważniejsze punkty i przygotowując stosowne podsumowanie. CoPilot nawet jest w stanie pochwalić współpracowników, zostawić krytyczny komentarz, podziękować za informacje lub wygenerować wynik zadania.

Na tym na szczęście nie koniec. SI w Bitrix24 jest jeszcze użyteczniejsza.

Asystent AI CoPilot to nie tylko narzędzie do tworzenia i edycji zadań, w zamyśle ma być to także partner i doradca, który pomaga użytkownikom w lepszym zarządzaniu projektami, komunikacji i współpracy. Choć określenie partner może być nieco przesadzone, tym niemniej mechanizmy dostarczane przez tę nową usługę stanowią jasne korzyści dla firmy i zespołu.

CoPilot wykonuje część pracy za użytkownika, automatyzując i ułatwiając proces tworzenia, edycji i komentowania zadań. Użytkownik nie musi spędzać czasu na poprawianiu błędów, szukaniu słów, tłumaczeniu tekstu lub pisaniu długich opisów. CoPilot zrobi to za niego jednym kliknięciem. Inteligentny asystent pomaga użytkownikowi napisać szczegółowy i zrozumiały opis zadania, który zawiera wszystkie niezbędne informacje i instrukcje. CoPilot również tworzy listę kontrolną pomagającą śledzić postęp i zakończenie zadania. Dba również o poprawność gramatyczną, ortograficzną i stylistyczną tekstu, a także o jego dopasowanie do odbiorcy i sytuacji.

 class="wp-image-4407881"
CoPilot w CRM od Bitrix24 może przesłuchiwać nagrane rozmowy, generować ich tekstowe podsumowania, a nawet na ich podstawie wypełniać stosowne formularze

CoPilot od Bitrix24 pomaga użytkownikowi lepiej zarządzać zadaniami, sugerując odpowiednich wykonawców i terminy, a także monitorując stan i wynik zadania. No i ułatwia komunikację oraz współpracę, czytając i odpowiadając na komentarze, podsumowując dyskusje, chwaląc lub krytykując współpracowników, dziękując za informacje lub generując raporty.

Dodatkowym atutem Asystenta AI CoPilot jest prostota obsługi. Znacznie mniej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji niejednokrotnie są obudowane skomplikowanym, przeładowanym interfejsem, zrozumiałym głównie dla informatyków. Tymczasem w Bitrix24 wystarczy utworzyć lub otworzyć zadanie w Bitrix24 i kliknąć ikonę lub nacisnąć odpowiedni skrót klawiszowy. Można również skorzystać z predefiniowanych poleceń CoPilot, które są dostępne w menu rozwijanym obok ikony.

Rewolucja generatywnej SI będzie zmieniać na lepsze kolejne branże. Kwitnąć będą ci, którzy opanują i wykorzystają nowe technologie.

Nie lubimy nadużywać słowa rewolucyjne, bo wówczas traci ono na znaczeniu. Tym niemniej Asystenta AI CoPilot od Bitrix24 trudno określić inaczej. Narzędzie pomaga użytkownikom w tworzeniu i realizacji zadań i jest to realna pomoc, a nie innowacja dla samej innowacji - co bywa plagą nowoczesnej informatyki.

CoPilot wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby analizować tekst, generować treść, podpowiadać rozwiązania i ułatwiać komunikację. CoPilot oszczędza czas, poprawia jakość i zwiększa efektywność pracy z zadaniami. Jest dostępny zawsze pod ręką, wystarczy utworzyć lub otworzyć zadanie i wpisać lub powiedzieć polecenie czy pytanie. A słowo Asystent w nazwie własnej tego narzędzia jest tu szczególnie trafnie zastosowane - to prawdziwy inteligentny cyfrowy asystent, który ewidentnie sprawdzi się w praktyce.

Lokowanie produktu: Bitrix24
Najnowsze
Zobacz komentarze