Volvo V90 Cross Country, czyli przepiękne uterenowione combi – pierwsze wrażenia Spider’s Web

Recenzja/Gorący temat 10.02.2017
Volvo V90 Cross Country, czyli przepiękne uterenowione combi – pierwsze wrażenia Spider’s Web

Nowe Volvo, na dodatek w wersji Cross Country – czy trzeba czegoś więcej? Mieliśmy dziś okazję jeżdżenia nowym cudem tej wielce zasłużonej dla motoryzacji szwedzkiej marki. Oto nasze pierwsze wrażenia!

Zobacz: Nowe Volvo V90 Cross Country!

Volvo V90 Cross Country - pierwsza jazda

Jakie jest Volvo V90 Cross Country? W polskich górach sprawdziliśmy najnowszy model Szwedów

Opublikowany przez Spider's Web TV na 13 marca 2017

Więcej materiałów wideo znajdziesz na Facebooku Spider's Web TV! Wejdź teraz i polub stronę.

Cross Country to typowo szwedzki wynalazek. W zasadzie nisza w niszy, zapoczątkowana w 1997 r. modelem XC70. Mimo nieustannie rosnącej popularności SUV-ów, modele Cross Country od Volvo ciągle znajdują swoich amatorów. Patrząc po tym, jak wspaniale wygląda i jak wyjątkowo prowadzi się nowe V90 Cross Country, można być pewnym, że ta miłość nie zwiędnie. Nowe Cross Country zachwyca! W każdym calu!

Sylwetka tego pojazdu wydaje się być skrojona idealnie. Niby to combi, a jednak wygląda inaczej. To dzięki niesamowitemu prześwitowi, który wynosi aż 21 cm.

Volvo V90 CC, 1

Z tyłu uwagę zwracają światła, które mają niezwykle oryginalny kształt. Takiego układu nie ma żadna inna marka. Volvo zdecydowanie wyróżni się w tłumie.

Volvo V90 CC, 2

Przednie światła to znak firmowy nowych Volvo. „Młot Thora” pojawił się po raz pierwszy w modelu XC90. Potem uświetniał modele S90 i V90, a teraz zdobi V90 Cross Country.

Volvo V90 CC, 3

Potężny grill, na którym dumnie pręży się logo marki Volvo, to drugi znak rozpoznawczy szwedzkiej marki. W V90 Cross Country układ grilla przypomina mi nieco… rekina.

Volvo V90 CC, 4

Wrażenia premium dopełniają potężne 19-calowe felgi z oponą o rozmiarze 235/50. Warto spojrzeć też na nadkola, które w wersji Cross Country obudowane są specjalną ilością plastiku. To chyba jedyny samochód, który dobrze wygląda z… dużą liczbą plastikowych elementów.

Volvo V90 CC, 5

Wersja Cross Country ma szereg markowych oznaczeń. Nam najbardziej podoba się tylna listwa ochronna. Niby też z plastiku, a jak dostojnie wygląda.

Volvo V90 CC, 6

Duże, rozłożyste lusterka są w kolorze nadwozia. Warto zajrzeć na ich spód – tam w sprytny sposób zamontowano czujnik, który m.in. ostrzega kierowców o martwym punkcie.

Volvo V90 CC, 7

Bagażnik, jak przystało na combi, jest potężny. Nam najbardziej podoba się sposób działania rolety. Przy zamykaniu bagażnika roleta automatycznie i samoistnie się przesuwa w kierunku tylnej szyby.

Volvo V90 CC, 8

Volvo V90 Cross Country wyposażony jest w wielki panoramiczny dach. Jest on znacznie większy, niż w wersji S90. Największe wrażenie robi z pozycji pasażera jadącego z tyłu.

Volvo V90 CC, 9

Kierownica, kokpit oraz system infotainment są identyczne jak w modelach XC90, S90 i V90. To zdecydowanie jedna z najwygodniejszych kierownic na rynku.

Volvo V90 CC, 10

Wielki, 12,3-calowy ekran w centralnym miejscu kokpitu to centrum sterowania systemem infotainment oraz wszystkimi opcjami pojazdu. To bez wątpienia najładniejszy tego typu element na rynku.

Volvo V90 CC, 11

System audio, przygotowany we współpracy z Bowers & Wilkins, to 19-głośnikowe monstrum. Docenią go najwięksi audiofile wśród fanów motoryzacji. Nie ma chyba nikogo, kto zakwestionowałby fakt, iż Volvo jest bezdyskusyjnym liderem na polu samochodowego audio.

Volvo V90 CC, 12

Poziom dopracowania detali wykończeniowych idealnie obrazuje styk kokpitu z drzwiami. Cztery różne rodzaje materiałów: drewno, aluminium, skóra i plastik, połączone w wyjątkowo ekskluzywny sposób.

Volvo V90 CC, 13

Gałka zmiany biegów, przycisk włączenia i wyłączenia silnika, jak również schowki – tu wykończone elementami drewnianymi – również są identyczne, jak w innych modelach z linii 90.

Volvo V90 CC, 14

Pasażerowie z tyłu mają swoją własną konsolę sterowania klimatyzacją. Na tyłach przednich siedzeń zamontowano gustowne plecione schowki.

Volvo V90 CC, 15

Tylna kanapa również wygląda okazale, choć szkoda, że fotele nie są przesadnie konfigurowalne. W modelu XC90 lepiej to rozwiązano.

Volvo V90 CC, 16

Super za to wygląda tylne środkowe siedzenie, które można zamienić na wygodne oparcie, z poręcznymi uchwytami na napoje. Warto zwrócić uwagę na specjalny otwór do przewożenia nart.

Volvo V90 CC, 17

Nie możemy przestać zachwycać się sylwetką V90 Cross Country. Podobała nam się już bardzo wersja V90, jednak w wersji CC, z ogromnym prześwitem, ze wzmocnieniami stalowo-plastikowymi, ten pojazd robi jeszcze lepsze wrażenie.

Volvo V90 CC, 18

Ach, będziemy do niego wzdychać.

Zobacz: Volvo V90 CC - jazda testowa Spider's Web

Volvo V90 CC - już jeździliśmy!

Przez ostatnie dni mieliśmy okazję testować najnowsze Volvo - V90 CC, czyli uterenowioną wersję pięknego V90. Na Spider's Web znajdziecie już pierwsze wrażenia, ale spokojnie - to dopiero początek!

Opublikowany przez Spider's Web TV na 11 lutego 2017

Więcej materiałów wideo znajdziesz na Facebooku Spider's Web TV! Wejdź teraz i polub stronę.

Teksty, które musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement