Volvo V90 Cross Country, czyli przepiękne uterenowione combi – pierwsze wrażenia Spider’s Web

Recenzja/Motoryzacja 10.02.2017
Volvo V90 Cross Country, czyli przepiękne uterenowione combi – pierwsze wrażenia Spider’s Web

Nowe Volvo, na dodatek w wersji Cross Country – czy trzeba czegoś więcej? Mieliśmy dziś okazję jeżdżenia nowym cudem tej wielce zasłużonej dla motoryzacji szwedzkiej marki. Oto nasze pierwsze wrażenia!

Zobacz: Nowe Volvo V90 Cross Country!

Volvo V90 Cross Country – pierwsza jazda

Jakie jest Volvo V90 Cross Country? W polskich górach sprawdziliśmy najnowszy model Szwedów

Opublikowany przez Spider's Web TV na 13 marca 2017

Więcej materiałów wideo znajdziesz na Facebooku Spider’s Web TV! Wejdź teraz i polub stronę.

Cross Country to typowo szwedzki wynalazek. W zasadzie nisza w niszy, zapoczątkowana w 1997 r. modelem XC70. Mimo nieustannie rosnącej popularności SUV-ów, modele Cross Country od Volvo ciągle znajdują swoich amatorów. Patrząc po tym, jak wspaniale wygląda i jak wyjątkowo prowadzi się nowe V90 Cross Country, można być pewnym, że ta miłość nie zwiędnie. Nowe Cross Country zachwyca! W każdym calu!

Sylwetka tego pojazdu wydaje się być skrojona idealnie. Niby to combi, a jednak wygląda inaczej. To dzięki niesamowitemu prześwitowi, który wynosi aż 21 cm.

Volvo V90 CC, 1

Z tyłu uwagę zwracają światła, które mają niezwykle oryginalny kształt. Takiego układu nie ma żadna inna marka. Volvo zdecydowanie wyróżni się w tłumie.

Volvo V90 CC, 2

Przednie światła to znak firmowy nowych Volvo. „Młot Thora” pojawił się po raz pierwszy w modelu XC90. Potem uświetniał modele S90 i V90, a teraz zdobi V90 Cross Country.

Volvo V90 CC, 3

Potężny grill, na którym dumnie pręży się logo marki Volvo, to drugi znak rozpoznawczy szwedzkiej marki. W V90 Cross Country układ grilla przypomina mi nieco… rekina.

Volvo V90 CC, 4

Wrażenia premium dopełniają potężne 19-calowe felgi z oponą o rozmiarze 235/50. Warto spojrzeć też na nadkola, które w wersji Cross Country obudowane są specjalną ilością plastiku. To chyba jedyny samochód, który dobrze wygląda z… dużą liczbą plastikowych elementów.

Volvo V90 CC, 5

Wersja Cross Country ma szereg markowych oznaczeń. Nam najbardziej podoba się tylna listwa ochronna. Niby też z plastiku, a jak dostojnie wygląda.

Volvo V90 CC, 6

Duże, rozłożyste lusterka są w kolorze nadwozia. Warto zajrzeć na ich spód – tam w sprytny sposób zamontowano czujnik, który m.in. ostrzega kierowców o martwym punkcie.

Volvo V90 CC, 7

Bagażnik, jak przystało na combi, jest potężny. Nam najbardziej podoba się sposób działania rolety. Przy zamykaniu bagażnika roleta automatycznie i samoistnie się przesuwa w kierunku tylnej szyby.

Volvo V90 CC, 8

Volvo V90 Cross Country wyposażony jest w wielki panoramiczny dach. Jest on znacznie większy, niż w wersji S90. Największe wrażenie robi z pozycji pasażera jadącego z tyłu.

Volvo V90 CC, 9

Kierownica, kokpit oraz system infotainment są identyczne jak w modelach XC90, S90 i V90. To zdecydowanie jedna z najwygodniejszych kierownic na rynku.

Volvo V90 CC, 10

Wielki, 12,3-calowy ekran w centralnym miejscu kokpitu to centrum sterowania systemem infotainment oraz wszystkimi opcjami pojazdu. To bez wątpienia najładniejszy tego typu element na rynku.

Volvo V90 CC, 11

System audio, przygotowany we współpracy z Bowers & Wilkins, to 19-głośnikowe monstrum. Docenią go najwięksi audiofile wśród fanów motoryzacji. Nie ma chyba nikogo, kto zakwestionowałby fakt, iż Volvo jest bezdyskusyjnym liderem na polu samochodowego audio.

Volvo V90 CC, 12

Poziom dopracowania detali wykończeniowych idealnie obrazuje styk kokpitu z drzwiami. Cztery różne rodzaje materiałów: drewno, aluminium, skóra i plastik, połączone w wyjątkowo ekskluzywny sposób.

Volvo V90 CC, 13

Gałka zmiany biegów, przycisk włączenia i wyłączenia silnika, jak również schowki – tu wykończone elementami drewnianymi – również są identyczne, jak w innych modelach z linii 90.

Volvo V90 CC, 14

Pasażerowie z tyłu mają swoją własną konsolę sterowania klimatyzacją. Na tyłach przednich siedzeń zamontowano gustowne plecione schowki.

Volvo V90 CC, 15

Tylna kanapa również wygląda okazale, choć szkoda, że fotele nie są przesadnie konfigurowalne. W modelu XC90 lepiej to rozwiązano.

Volvo V90 CC, 16

Super za to wygląda tylne środkowe siedzenie, które można zamienić na wygodne oparcie, z poręcznymi uchwytami na napoje. Warto zwrócić uwagę na specjalny otwór do przewożenia nart.

Volvo V90 CC, 17

Nie możemy przestać zachwycać się sylwetką V90 Cross Country. Podobała nam się już bardzo wersja V90, jednak w wersji CC, z ogromnym prześwitem, ze wzmocnieniami stalowo-plastikowymi, ten pojazd robi jeszcze lepsze wrażenie.

Volvo V90 CC, 18

Ach, będziemy do niego wzdychać.

Zobacz: Volvo V90 CC – jazda testowa Spider’s Web

Volvo V90 CC – już jeździliśmy!

Przez ostatnie dni mieliśmy okazję testować najnowsze Volvo – V90 CC, czyli uterenowioną wersję pięknego V90. Na Spider's Web znajdziecie już pierwsze wrażenia, ale spokojnie – to dopiero początek!

Opublikowany przez Spider's Web TV na 11 lutego 2017

Więcej materiałów wideo znajdziesz na Facebooku Spider’s Web TV! Wejdź teraz i polub stronę.

Dołącz do dyskusji

  • Namar Okmar

    „Cross Country to typowo szwedzki wynalazek”, co autor ma na myśli? To, że to było pierwsze tego typu rozwiązanie czy jest coś w nim wybitnie szwedzkiego poza (kiedyś) marką? Wzorowali się na szwedzkim łosiu? Obecnie podobne rozwiązania ma np audi – all road lub nawet skoda – octavia scout

  • http://www.spidersweb.pl/ przemekspider

    To mam na myśli, że pierwszy z tym formatem wyszedł Volvo. W 1997 r., o czym zresztą pisałem.

  • Michał Laszczyk

    przegapiłem, czy o cenie tego „och i ach” auta nie wspomnieliście?

  • https://www.flickr.com/photos/coder_best/ Kamil

    Ale wypadałoby na sam koniec podać cenę podstawowej wersji.

  • Namar Okmar

    nie wspomnieli i co z tego? Nie to było celem artykułu. Ale proszę ja powiem ceny zaczynają sie od 230 tysięcy zł zapewne model z najlepszym silnikiem i dodatkami granicach 400-500 tyś

  • Maksymilian Grupa

    Volvo jako pierwsze wprowadziło na rynek europejski uterenowione combi klasy wyższej z napędem 4×4 pod nazwą XC70 (Cross Country), którego V90 Cross Country jest kontynuacją.

  • http://www.spidersweb.pl/ przemekspider

    To nie ostatni wpis nt. tego niesamowitego wozu ;) Będzie jeszcze okazja, ale od razu mówię, że tanio nie jest…

  • http://www.spidersweb.pl/ przemekspider

    Ten model, którym jeździliśmy kosztował ok 350 tys. Cross country można kupić za ok 230 – 250 tys., ale takie mocno goławe.

  • Filodendron

    Obecnie podobne rozwiązania ma np audi – all road (…)

    Obecnie? AllRoad pojawił się w 1999 roku. :)

  • Michał Laszczyk

    „goławe” auto za 250 tys… Gratuluje wyobrazi kupującym. A za 500 tys. to można niezły dom postawić, a nie „grata”, który za parę lat będzie wart 1/10 ceny zakupu (ale znam takich, co się gnieżdżą w 50 m w blokowisku i „wypasioną” furą jeżdżą – choć maja problem z parkowaniem pod blokowiskiem… Ale jak to mówią co kto lubi

  • lukczu

    Za 500000 zł można też kupić dużo cukierków typu krówka.

  • Michał Laszczyk

    rozjaśniałeś mi umysł. Bezcenna Twoja uwaga

  • http://czasopismo.legeartis.org/ Olgierd Rudak

    To nie był XC70 lecz V70 XC.

  • http://czasopismo.legeartis.org/ Olgierd Rudak

    Kupiłbym za 1/2 z 250 tys. zł — bez automatu, turbo, samopoziomującego się zawieszenia (?), telewizorka i całego tego elektrośmiecia, który sprawi więcej kłopotu niż pożytku.

  • http://czasopismo.legeartis.org/ Olgierd Rudak

    Kupiłbym za 1/2 z 250 tys. zł — bez automatu, turbo, samopoziomującego się zawieszenia (?), telewizorka i całego tego elektrośmiecia, który sprawi więcej kłopotu niż pożytku.

  • Michał Laszczyk

    automat, to akurat in plus

  • Michał Laszczyk

    automat, to akurat in plus

  • Michał Laszczyk

    automat, to akurat in plus

  • Kamil Balda

    230 000 najtańsza wersja

  • Artur Łukasz

    ” To chyba jedyny samochód, który dobrze wygląda z… dużą liczbą plastikowych elementów.”
    Audi allroad wygląda jeszcze lepiej :)

  • http://www.spidersweb.pl Piotr Barycki

    Brzmi jak rower.

  • http://www.spidersweb.pl Piotr Barycki

    Znieść ustawą możliwość zakupu drogich samochodów!

  • http://www.spidersweb.pl Piotr Barycki

    Do 500k może być chyba problem dobić nawet z T6 i pełną opcją.

  • Jerry

    Samochód ładny, uwielbiam tego typu dokręcone kombi. Ale przyznam jedno, wycieraczka z tylu strasznie szpeci cały jego ideał.

  • http://www.spidersweb.pl Piotr Barycki

    O Fabii Scout proszę nie zapominać! :)

  • Namar Okmar

    Są ludzie którzy mogą sobie pozwolić na takie zakupy, komentarze pod artykułem to nie miejsce na wylewanie swoich żali.

  • http://www.spidersweb.pl Piotr Barycki

    A6 wygląda akurat ładniej bez nich. Nisko, szeroko, etc. Tzn. kwestia gustu, ale jak V90 to CC, jak A6 czy nowa klasa E – to już po cywilnemu.

  • http://www.spidersweb.pl Piotr Barycki

    Tym bardziej, że są ludzie, którzy spędzają w samochodzie więcej czasu niż w domu, więc co się dziwić, że i samochody mają jakie mają. Zresztą… jednemu marzy się dom, innemu samochód.

  • Maksymilian Grupa

    Racja, tak się nazywał jako pierwszy. Ale utrwalony jako XC70 ;)

  • Artur Łukasz

    wiadomo że a6 c7 w sline lepiej wygląda od allroad.
    ale to volvo jednak jakoś lepiej od audi nie wygląda.

    i może się czepiam ale błyszczące plastiki w volvo to wielki żart. takie coś może być w dacii, a nie w aucie za minimum 230k zł.

  • http://www.spidersweb.pl Piotr Barycki

    Które błyszczące?

  • Artur Łukasz

    konsola środkowa.
    każdy wie jak czarne błyszczące powierzchnie ładnie wyglądają po minucie użytkowania :) na kierownicy też widać odciski, do zdjęć mogli je wytrzeć :D

  • Namar Okmar

    no cóż wzorują sie na iphone piano black :P

  • Artur Łukasz

    Ładne to to jest… Przez pierwsze 24 sekundy bez dotykania :D

  • http://www.spidersweb.pl Piotr Barycki

    A, te :) Ale ich przecież specjalnie dużo nie ma – w Mercu E jest np. konsola z taką ilością plastiku, który błyskawicznie się rysuje, że nie ma żadnego porównania :)

    A tutaj jest w sumie trochę dookoła ekranu, trochę przy lewarku i to właściwie tyle.

    Gorzej jest z samym ekranem. No, ale można go wycierać oficjalną szmatką za jedyne 70 zł ;-)

  • A JJ

    Najbardziej charakterystyczny element volvo to jednak tylne rozszerzające się reflektory z równie charakterystycznym przetłoczeniem błotnika – praktycznie od zawsze. Volvo liderem audio ?, chyba jednak B&W do Volvo jest akurat . Motoryzacyjne HiEnd używa sprzętu z HiEnd. Stosują Meridian, Naim, Sonus Faber, Burmester czy też Mark Levinson albo Bespoke Audio.
    Gdy testowałem S90 odniosłem wrażenie, że niemiecka konkurencja z tego przedziału cenowego startuje w osobnej konkurencji – na najlepsze tworzywo . Volvo nawiązuje raczej do droższej konkurencji. Dominuje skóra, drewno i metal i muszę przyznać , że robi wrażenie.

  • Artur Łukasz

    W każdym samochodzie będę narzekał na takie buble.
    Jakby dali tam szczotkowane amelinium to byłoby prawie idealnie.

    Prawie bo biała skóra też jest małym minusem w CC :D

  • http://www.spidersweb.pl Piotr Barycki

    No to te 10 cm2 mają do wymiany przy lifcie ;-)

    A skóry są różne. Ja bym akurat wolał jasną + jasne drewno, ale takiej konfiguracji w V90 CC niestety nie ma.

  • adam

    Spoko. Trzeba będzie kupić bo fajnie wygląda.

  • http://czasopismo.legeartis.org/ Olgierd Rudak

    W jeździe odbiera całą przyjemność plus potworne koszty serwisu.

  • Tomek Niewinnian

    W zasadzie nisza w niszy, zapoczątkowana w 1997 r. modelem XC70.
    I tutaj błąd. To nie było XC70 tylko v70xc :)

  • http://czasopismo.legeartis.org/ Olgierd Rudak

    Pojazd mechaniczny z wolnossącym (benzynowym) silnikiem, na zwykłym (podwyższonym lecz nieregulowanym) zawieszeniu, ze zwykłym zestawem zegarów oraz zwykłym lewarkiem do zmiany biegów — to jest rower? ;-)

  • http://czasopismo.legeartis.org/ Olgierd Rudak

    Myślę, że osoby, które ocierają się o taki tryb życia — mnóstwo czasu w trasie, że aż mało czasu na normalne życie — na takie auto mogą co najwyżej popatrzeć (na stacji benzynowej).

    Takimi autami zwykle jeżdżą inni ludzie :)

  • http://www.spidersweb.pl Piotr Barycki

    Oj, setki tysięcy kilometrów klasom S i podobnym ktoś jednak na koła nawija przez pierwsze kilka lat użytkowania ;-)

  • bobok

    Wszystko kwestia gustu – w bloku wielu jest po prostu wygodniej – brak ogródka i związanych z nim prac.
    Co do domu za 500tys – spora część osób które kupują takie auto, ma na tyle kasy, że nie będzie problemem dołorzenie jednego zera do tej kwoty na dom…

  • http://www.spidersweb.pl Piotr Barycki

    Nigdzie nie było, że ma być spalinowy! :-)

    Bez automatu – jest, ręczna zmiana biegów jak się patrzy.

    Turbo – nie ma, chyba że w użytkowniku.

    Samopoziomujące się zawieszenie – również brak ;-)

    Elektrośmieci – zero.

    Warunki spełnione ;-)

  • Łukasz Kurdyk

    Land rover

  • Molimo

    Potwierdzam!

  • Artur Łukasz

    Brązowa skóra i reszta czarna :D
    Idealne połączenie dla CC :D

  • http://www.spidersweb.pl Piotr Barycki

    Potworne? Jak się ktoś nie wpakuje w DSG, a autem planuje długo pojeździć, to dwumas, sprzęgło i osprzęt trzeba w manualu w końcu wymienić (o ewentualnym remoncie skrzyni nie wspominam). A jak to się robi porządnie, to koszty prawie jak remont automatu, przy nieporównywalnie niższym komforcie jazdy.

  • http://www.spidersweb.pl Piotr Barycki

    Nie ma już tej brązowej z XC70 II. Jest tylko jasna, brzydki banan i odcienie czarnego :P

  • Sebastian

    Powielanie stereotypów. Jeśli wajhowanie w korku w ciągu dnia setki jeśli nie więcej razy jedynka, dwójka, jedynka, luz jedynka dwojkatrojkadwojkaluz…Nazywasz przyjemnością to pozdrawiam. Przyjemność z manualną można mieć na torze albo zamkniętym placu. Ciekawe czy pierzesz też ręcznie?

  • Artur Gusiński

    Przemek:
    1) audio to subiektywne doznania, dlatego fachowcy w branży nie mówią o którymś ze jest najlepsze. B&O, B&W czy Focal i kilka innych są klasą dla siebie. jak za 2 miesiące siądziesz w Bentleyu nie będziesz musiał odszczekiwać tego ” bezdyskusyjnego lidera”
    2) to samo dotyczy się infotaiment : równie ładnie prezentuje się tutaj Bentley, Lexus czy nawet nowy Jag ….

  • http://www.blog.michalschabowski.com/ schabu

    dokładnie – podobno nawet w jednym roczniku przez chwilę można było spotkać stare oznaczenie oraz to nowe. Nisza fajna – bo i kombi, trochę podniesiony, napęd na 4(dołączany, co ma swoje plusy i minusy) no i dobry mocny silnik – tzn starsze wersje, bo te chińskie mają już tylko 4 cylindry. Także jak ktoś nie przepada za suvami i czasem zdarza zjechać mu się z asfaltu, to jest to idealne auto.

  • http://www.blog.michalschabowski.com/ schabu

    i panda 4×4! skoro już tak lecimy :)

  • Artur Gusiński

    Nazwa CrossCountry jest opatentowana przez Volvo od 1997 roku.

  • http://www.blog.michalschabowski.com/ schabu

    No i niekoniecznie – dużo super aut ma automaty. Oczywiście, są lepsze i gorsze automaty – w mercedesach bardziej nawet polecane są automaty, ponieważ są mniej awaryjne, auto mniej pali. W XC70 w automacie można ręcznie redukować biegi, więc jak ktoś chce to może sobie pomachać. Lub szybciej zebrać do wyprzedzania.

  • Artur Gusiński

    Niekoniecznie. Nowe automaty są szybkie, bardzo szybkie. I są również bezawaryjne, choć jak ktos kupuje takie auto, to raczej nie przejmuje się naprawą skrzyni raz na 5 lat za 5 tys.
    Jak mawiał klasyk: Jak ktoś pyta się o cenę, znaczy że go nie stać.

  • ja

    odnośnie punktu 1) to zacząłbym od tego, ze samo volvo nie ma nic do rzeczy…z wyjątkiem podpisania umowy:)
    odnośnie punktu 2) to powiedziałbym, że nie odbiega od średniej:)

    i co takiego specjalnego jest w otworze na narty? ma to prawie KAŻDY samochód z podłokietnikiem z tyłu. a w klasie premium zwykle zamiast otworu jest worek, by nie wleciały do kabiny przy gwałtownym hamowaniu. zaraz, zaraz…jakie premium? moi rodzice mieli to w daewoo nexii ponad 20 lat temu…

    duży dach panoramiczny robi wrażenie w każdym samochodzie, tylko faktycznie musi być panoramiczny- jedna duża tafla bez belek, czyli nie jak w volvo:)

    lusterka- ‚ tam w sprytny sposób zamontowano czujnik’- jak w masie innych samochodów, które ten czujnik posiadają.

    to naprawdę świetny samochód po co pisać artykuł pochwalny (sponsorowany?), który opisuje jako zalety rzeczy dostępne w innych samochodach na tym samym lub wyższym poziomie?

  • ja

    ty się zając śmiej, ale to najtańsze 4×4 a nie udające 4×4 kombi :D

  • ja

    nie widzę, jak samochód z 500k miałby się kłócić z willą za 5 mln…
    to, że dla Ciebie są to astronomiczne kwoty, nie znaczy, że nie mają uzasadnienia.

  • ja

    wiesz, większość ludzi kupująca za tą cenę samochód jest zdziwiona, że jest dostępny manual…a po hipotetycznym odjęciu wymienionych przez Ciebie elementów (które są standardem już poza premium) cena i tak nie spadnie o połowę…bo nie za nie płacisz.

  • http://www.blog.michalschabowski.com/ schabu

    Oj chyba nie najtańsze. Niva chyba tańsza i do tego na ramie z tego co kojarzę ☺

  • Radek Rutkowski

    Cudowna „recenzja” – ani słowa o tym, jak się samochodem jeździ. Miałem styczność tylko z V40 (bo szukałem kompaktu akurat) i moim zdaniem, Volvo i Audi to dwie najbardziej „przecenione” marki na rynku.

  • Longin Wyimaginowany

    Wczesniej bylo np AMC Eagle. A np u nas powstal prototyp Duzego Fiata kombi na podwoziu Lady Nivy.

  • Piotr

    zdradz mi te tajemnice jaka to przyjemnosc? jezdze od 20 lat, w miescie jaka to przyjemnosc, jedynka, dwojka, czasem trojka. na autostradzie? 4-5 bardzo rzadko zmieniane. moze przyjemnosc z trzymania galki w reku? jezdzilem saabem i volvo w automacie i to byla przyjemnosc, szczegolnie saabem. jezdzilem i jezdze manualami i jakos nie odczuwam z tego powodu radosci. co innego na torze, gdzie mozna poszalec i faktycznie pobawic sie przyspieszeniem, ale na co dzien? nawet bedac piratem drogowym nie ma zbyt wielu okazji do takich zabaw zeby poczuc przyjemnosc

  • Artur Łukasz

    Podobne audi jest nawet tańsze :D

  • Artur Łukasz

    Narty i podłokietnik z makdonaldem robiły wrażenie w 97, a nie teraz :D

  • rozczochrany

    Fani Subaru Forestera trochę by ponarzekali na pewne informacje podane w tym wpisie.

  • Tomek Niewinnian

    Silnik T5 lub D5 i sporo frajdy z jazdy rodzinnym autem. Nadal nie rozumiem idei SUV – to jakaś pomyłka.
    Co do oznaczeń to te auta z oznaczeniem V70XC cross country są droższe niż xc70

  • Artur Gusiński

    O tym samym mówię. Ten wpis traktuje jako sponsorowany, a ze interesują mnie nowości to nawet ciekawy. Uważam tylko, że używanie określeń „najlepszy” czy „bezdyskusyjny lider” jest mocno na wyrost. Gdyby jeszcze napisał: „najlepszy z jakim się dotychczas spotkałem”: byłby bliżej prawdy, a i literek byłoby więcej…:-)

  • http://www.spidersweb.pl/ przemekspider

    To pierwsze wrażenia jak mówi tytuł. Będzie jeszcze o wrażeniach w jazdy

  • http://czasopismo.legeartis.org/ Olgierd Rudak

    Oczywiście wyposażenie pojazdu w automat powoduje, że koło dwumasowe jest nietykalne? ;-)

    Poza tym jeszcze raz: silnik wolnossący uwalnia od problemu z kołem dwumasowym.
    Ale co kto lubi — na szczęście wybór jest dla każdego.

  • http://czasopismo.legeartis.org/ Olgierd Rudak

    Cóż, prawo jazdy mam przeszło ćwierć wieku, w korkach nie stoję — kasę na remont takiego napędu wolałbym wydać na coś ciekawszego :)

  • http://czasopismo.legeartis.org/ Olgierd Rudak

    Nowe automaty nie są bezawaryjne, a naprawa ich rzadko kosztuje 5 tys. złotych ;-)

    W miarę bezawaryjne są stare 3-4 biegowce, a ich naprawa faktycznie może być niedroga.

  • http://www.spidersweb.pl Piotr Barycki

    Jeśli to jest normalny automat, no to raczej jest nietykalne, bo go nie ma? ;-)

    Zresztą nieprawda, że wolnossący benzyniak oznacza brak dwumasy. Chociażby wolnossące 2.4 w benzynie z Volvo (np. S60 I), to o mocy 140 KM, jak najbardziej ma takie koło :)

  • Piotr

    Nieprawda. Pierwsze z tego typu samochodem było Subaru z modelem Outback w 1995 roku. Outback zdefiniował całą klasę tego typu samochodów i dopiero później dołączyli Volvo, Audi i w końcu nawet Skoda i VW. XC70 nigdy nie było i nie jest samochodem tej klasy co Outback ze względu na napęd na jedną oś (druga oś jest dołączana). Nie ma nawet co porównywać ze stałym napędem Subaru. Jak zwykle autor nie wie o czym pisze.

  • http://www.blog.michalschabowski.com/ schabu

    ooo o tej różnicy w cenie nie wiedziałem. osobiście też uważam suvy za lekkie nieporozumienie – aczkolwiek jak woziłem siostrzenicę do przedszkola samochodem mojej siostry, to faktycznie wkładanie i wyciąganie dziecka z fotelika było wygodniejsze. ale to jeden z nielicznych plusów. ten najmocniejszy, związany z możliwością patrzenia na innych z góry, nie przemawia do mnie w ogóle.

  • ssss

    Są jeszcze miasta, w których korków praktycznie nie ma.

  • ssss

    Podłokietnik na kimkolwiek robi jakieś wrażenie??? Aaaaaaa!

  • Artur Łukasz

    Z tekstu wynika że podłokietnik to jest coś.

    Jakbym czytał recenzje iPhona :D

  • uru28

    Off topic- ” http://spidersweb.com.pl/ ” to jak mniemam nie związane z Wami/Tobą ?

  • http://janki.bawariamotors.mini.com.pl/kontakt salsoo

    Nareszcie jakiś sensowny głos w tym pełnym peanów do Volvo tekście. Polecam przejechać się jakimkolwiek Lexusem ze sprzętem Mark Levinson, może być sprzed kilku lat. Wrażenia niezapomniane, nigdy wcześniej i nigdy później nie słyszałem takiej jakości dźwięku w samochodzie..

  • http://janki.bawariamotors.mini.com.pl/kontakt salsoo

    Pierwsze wrażenia z jazdy?

  • http://czasopismo.legeartis.org/ Olgierd Rudak

    Może i miał, silniki o nieparzystej liczbie cylindrów miewają chyba problemy z wibracjami, być może zniwelowano je właśnie kołem dwumasowym — a może chodziło o dość wysoki moment obrotowy (chociaż bywały silniki o wyższym momencie obrotowym, z tego co kojarzę pozbawione dwumasy).

  • http://czasopismo.legeartis.org/ Olgierd Rudak

    Tak, piszę ręcznie — na pewno nie dyktuję sekretarce — ale jakie to ma znaczenie skoro mówimy o czymś innym?

  • http://www.spidersweb.pl Piotr Barycki

    Ale jednak jakieś są i to dosyć popularne (i poszukiwane na rynku) :-)

    Ja tam do turbin i dwumasów nic nie mam. Pierwszy właściciel ma je gdzieś, drugi i kolejni – co 100, 200 czy 300 tys. sobie wymienią jedno i drugie i jadą dalej. A po co kręcić auto do 3-4k rpm, jak można do 2k :)

  • WojtekB

    Zamówiony

  • Ainaruth

    Nie tylko na innych kierowców możesz patrzeć z góry. Masz też ogólnie lepszą widoczność na drogę. Co oczywiście nie pomaga przy parkowaniu taką wielką krową jak BMW X6 z długą maską i zbyt małymi lusterkami i tylną szybą.
    Problem z SUVami to słaba ekonomia, gorsze prowadzenie i bujanie wynikające z powiększonych rozmiarów. Fizyki się nie oszuka. Za to zastanawia stosunkowo ciasne wnętrze i mała ładowność większości takich samochodów.

  • Ainaruth

    Pierwszy Allroad miał pneumatyczne zawieszenie regulowanym prześwitem zamiast stałego podwyższonego prześwitu. To co, nie zaliczysz go do tej samej klasy? Torsen jest porównywalny albo lepszy od napędu Subaru. A Volvo ma lepiej wykończone, przestronniejsze i wygodniejsze wnętrze. Oczywiście że jest co porównywać. Wszystkie to uterenowione crossovery z nadwoziem kombi i napędem 4×4. Wszystkie można też zaliczyć do klasy premium. Za inną klasę uznałbym ewentualnie Octavię Scout i Passata Alltrack, które są tańsze i chyba słabiej wyposażone.

  • Ainaruth

    jeszcze ją sprzedają?

  • http://www.spidersweb.pl/ przemekspider

    Nie

  • On

    A za kierą kobieta? Bo leginsy takie troche jak mojej siostry.

  • ja

    hmmm…po co kręcić do 3-4 czy 2k, jak można do 7-8k:) wtedy jest fun:D

  • ja

    lol, jak nie odróżniasz prania od pisania, to może jednak automat będzie dla Ciebie lepszą opcją? a sekretarka też nie jest złym pomysłem;P

  • ja

    v40 to zła rekomendacja dla volvo- słabe materiały w porównaniu do lepszych modeli, wewnątrz nie jest już takie super jak na zewnątrz, słaba jakość w stosunku do ceny. o wiele lepiej prezentuje się xc 60 czy s60. z kompaktów polecam a klasse lub giuliettę :D
    audi też pokazuje pazura raczej w suvach (q3, q7, czy nowe q2) i coupe- a5 i a7, pozostałe bez szału:D a3 i a4 faktycznie mooocno przereklamowane i można znaleźć coś lepszego u innych marek.

  • Radek Rutkowski

    Cóż, kupiłem Giuliettę :).

  • http://www.spidersweb.pl Piotr Barycki

    I hałas. A ja nie lubię hałasu ;-)

    Ale każdy lubi co innego.

  • Ainaruth

    a to nowe Volvo wcale nie ma dużo plastikowych elementów. XC70 I (albo II, zależy jak się liczy) miało cały obudowany dół karoserii. Świetna sprawa przeciw wszelkim otarciom parkingowym i rysom przy przejazdach przez jakieś krzaczory. Po takich przejściach znacznie lepiej wygląda czarny matowy plastik.

  • Ainaruth

    Jakby dobrze poszukać w archiwach, to dawno temu był Golf II Country, ale nie w nadwoziu kombi.

  • Ainaruth

    Przecież V90 XC to nie konkurencja dla Forestera, tylko Outbacka

  • Radek

    Jakby nie było, Volvo V90 CC to chyba obecnie najładniejsza opcja w tej klasie i bardzo komfortowo wykończona (przy dokupieniu opcji dodatkowych), zresztą A6 allroad również ma bardzo ładną agresywną sylwetkę ale chcąc mieć poziom wyposażenia co V90 trzeba zapłacić prawie 100k zł. więcej.

  • ja

    subaru nie jest klasą premium. nawet do niej nie aspiruje-nieco wyższe ceny nie wynikają z klasy tylko z dobrych silników i napędu. robi wytrzymałe samochody z dobrym zawieszeniem i dużą mocą. to wszystko. wewnątrz tandeta nawet w topowych modelach. to świetne samochody, ale nie premium.

  • Morski Morświn

    Skąd ludzie (w Polsce) mają kasę na takie auta? Przecież max 8 lat trzeba wymienić znowu na nowe… może politycy tylko choć nawet ich na to niestać. Ja z opensourca na linuxie chyba nigdy się nie dorobię takiej fury…

  • Morski Morświn

    Btw czy ktoś wie czym jeździ Linus Torwals bo to Skandynaw przecież?

  • Raf Bac

    To bardzo ładny samochód tylko szkoda, że firmat artykułu przypomina tekst na zamówienie albo wycinek marketingowy ze środka folderu.

  • rozczochrany

    A Forester nie wyszedł przed Outbackiem? Tak jakos kojarze

  • rafal

    Pan nadal w latach 80tych żyje przesądami o automatach

  • rafal

    Mędrek-erudyta zawsze wie lepiej.

  • Ainaruth

    A Jeep Willys wyszedł jeszcze przed nimi.. i co z tego? Inna klasa samochodu

  • Robert M

    W sumie to wszystkie japońskie samochody są wyceniane jak premium, a w środku plastiki jak w Skodzie Felicji :/

  • Robert M

    A V40 to nie jest przypadkiem taki Focus tylko od Volvo? Cenowo trochę odjechany.

  • Robert M

    Niektórzy zarobili, inni dostali, jeszcze inni ukradli:)) Droższe samochody widuje się na ulicach.

  • rozczochrany

    jako cross over były podobne, jako cross over oparty na dużym kombi, to rzeczywiście outback jest bardziej na miejscu, nie mniej jednak jako „idea”, bede się upierać, że Forester ma więcej wspólnego z pierwszym Volvo

  • http://jaciubek.info/ Grzegorz Jaciubek

    Nigdy więcej jasnego wnętrza w bagażniku, to jest za chwilę całe tak brudne że szkoda gadać…

  • Sculi

    Hmm mam wolnossące Volvo S40 II 1.8 125 KM i koło dwumasowe jest ;)

  • Ainaruth

    A ja się będę upierał że to inna klasa samochodu. Forester jest bardziej SUVem niż crossoverem. Bo to jednak zupełnie nowe nadwozie, oparte na płycie podłogowej osobówki (w wypadku Foresteraz zdaje się że to była Impreza), a nie tylko podniesione zawieszenie i optyczne ‚uterenowienie’ charakteryzujące crossovery. I np dla mnie Forester ma więcej wspólnego ze starszą o 3 lata Toyotą RAV4 (stworzoną na bazie Corolli).

  • Ainaruth

    Zainteresuj się czym jest leasing i kupowanie samochodów na raty. Wychodzi że płacisz jakby miesięczny abonament za użytkowanie nowego, wybajerzonego samochodu, który jest na gwarancji. Niektórzy tyle zarabiają, że 2-3k PLN miesięcznie nie jest wcale problemem. W wielu przypadkach jest możliwość odsprzedania samochodu dealerowi, po paru latach, kiedy gwarancja się skończy, a ty za tą samą stawkę przesiadasz się na nowszy model. I biznes się kręci, a szare ludki jak my moga potem odkupić sobie używany samochód za ułamek pierwotnej ceny.

  • namo

    Chyba jednak więcej je dzieli niż łączy żeby tak porównywać.

  • http://v8supercharged.blogspot.com Frogozord

    Pierwszym samochodem w tym stylu był bodajże AMC Eagle z 1980 roku. ;) Volvo było pierwsze, ale tylko w Europie.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/AMC_Eagle

  • http://v8supercharged.blogspot.com Frogozord

    Tak, jeszcze tak ;)

  • http://v8supercharged.blogspot.com Frogozord

    Silnik wolnossący wcale nie musi uwalniać od problemu z kołem dwumasowym. Oczywiście, wytrzyma ono dłużej, ale wieczne nie będzie.

  • http://v8supercharged.blogspot.com Frogozord

    Moje 125-konne Mondeo 1.8 (moment: 170 Nm) z 2003 roku też ma dwumasę. ;) Masz natomiast rację, że jest sporo aut z mocniejszymi silnikami, a pozbawionymi dwumasowego koła zamachowego.

  • hebda

    Volvo V90 CC jest nie tylko piękne i świetnie wykonane. To najbezpieczniejszy model dostępny obecnie na rynku.

  • Radek

    Nie wiem ale się wypowiem – zalecam dokładniejsze sprawdzanie historii motoryzacji https://pl.wikipedia.org/wiki/Subaru_Outback

  • bbg

    no tak, kampania reklamowa w toku

  • rozczochrany

    Możesz mieć racje, wiec nie bede sie dalej spierał. Poza tym zarówno Forester był w wcześniejszych modelach oparty na płycie Imprezy, która była oparta na płycie Legacy, dopiero wersja Lanosa mogła mieć inną, ale pewny nie jestem.

  • agrest

    Jeśli chodzi o design, to Szwedzi odwalili kawał dobrej roboty. Volvo V90 prezentuje się świetnie w każdej wersji.

  • Namar Okmar

    @przemekspider:disqus podązając tutaj za wykop, myśle, że takie komentarze nadają się do usunięcia.

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement