Tym samochodem Faraday Future chce zagrozić Tesli

News/Motoryzacja 04.01.2017
Tym samochodem Faraday Future chce zagrozić Tesli

Faraday Future jeszcze do niedawna znaliśmy tylko z jednego, koncepcyjnego supersamochodu elektrycznego. Od dziś wiemy jednak także, jak ma wyglądać propozycja dla szerszego grona. To FF 91 i wygląda naprawdę świetnie. O ile kiedykolwiek powstanie.

Jaki jest więc ten teoretyczny konkurent Tesli?

Przede wszystkim już patrząc na samą bryłę samochodu widać, że… nie jest to bezpośrednia konkurencja dla Modelu S.

ces-2017-press-kit-ff-91-image_c5399dbb-4fb4-4c4a-ae1d-e5d637f680ff

Zamiast liftbacka zdecydowano się na nadwozie dużo bardziej przypominające skrzyżowanie kombi z minivanem.

faraday-future-ff91

Podobnie jak w przypadku modelu koncepcyjnego innego startupu – Lucid Air – FF 91 nie ma być jednak autem dla ludu. Twórcy zapowiadają auto jednocześnie luksusowe i potężne.

ff91_valgorithmicwall_00005

Jak potężne? Dzięki zestawowi silników elektrycznych FF 91 ma mieć moc 1050 KM i do 60 mil na godzinę przyspieszać w… 2,39 sekundy.

ff91_valgorithmicwall_00004

Zestaw akumulatorów o łącznej pojemności 130 kWh ma przy tym zapewnić zasięg do około 700 km (według metodologi obliczeniowej NEDC).

ff91_valgorithmicwall_00003

Ładowanie takiego zestawu do pełna ma zająć… mniej niż godzinę. Według Faraday Future w godzinę można zwiększyć zasięg FF 91 o 800 km. Zostaje więc furtka na większe wersje akumulatorowe.

ff91_sketch_3

Nie samą mocą ma się jednak wyróżniać FF 91. Na pokładzie znajdziemy – uwaga – 13 radarów, 12 czujników ultradźwiękowych, 10 kamer i jeden… wysuwany LiDAR 3D.

ff_91_exterior_10

Wszystkie lusterka zastąpiono kamerami, natomiast to wewnętrzne – ekranem, na którym wyświetlany będzie łączony obraz z kamer.

ff_91_exterior_12

Samochód poza autonomiczną jazdą ma zaoferować też autonomiczne parkowanie (w ten sposób zajechał na prezentację) i w ogóle nie będzie wymagał kluczyka – sam będzie w stanie rozpoznać właściciela.

ff_91_exterior_13

Niezbędne kamery umieszczono w słupku B, a także wewnątrz samochodu. Ma to pozwolić na automatyczne dostosowanie ustawień w zależności od tego, kto aktualnie siedzi za kierownicą.

ff_91_exterior_6

Wewnątrz nadwozia o długości przekraczającej 5,2 m znajdziemy natomiast m.in. tylne fotele o „najwyższym w branży kącie pochylenia”. Oczywiście wyposażone w funkcje wielokierunkowej regulacji, masażu i wentylacji.

ff_91_exterior_11

Ile przyjdzie zapłacić za Faraday Future FF 91? Tego na razie nie wiadomo. Rezerwacja kosztuje 5 tys. dol., a pierwsze 300 osób będzie mogło zdecydować się na (dodatkowo płatną) wersję Alliance Edition.

ff91_valgorithmicwall_00001

Produkcja samochodu ma ruszyć w 2018 roku. O ile w ogóle do niej dojdzie, patrząc na to, jakie problemy ma ostatnio Faraday Future – zaczynając od kwestii finansowania, a kończąc na odejściu kluczowych pracowników.

ff_91_exterior_14

Nie wspominając już o tym, że do 2018 na rynku powinien pojawić się m.in. dość podobny Jaguar I-Pace, czyli samochód od firmy, której dużo łatwiej zaufać. A reszta stawki też nie zamierza patrzeć na to wszystko bezczynnie.

ff_91_exterior_2

Teksty, które musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement