Tym samochodem Faraday Future chce zagrozić Tesli

News/Motoryzacja 04.01.2017
Tym samochodem Faraday Future chce zagrozić Tesli

Faraday Future jeszcze do niedawna znaliśmy tylko z jednego, koncepcyjnego supersamochodu elektrycznego. Od dziś wiemy jednak także, jak ma wyglądać propozycja dla szerszego grona. To FF 91 i wygląda naprawdę świetnie. O ile kiedykolwiek powstanie.

Jaki jest więc ten teoretyczny konkurent Tesli?

Przede wszystkim już patrząc na samą bryłę samochodu widać, że… nie jest to bezpośrednia konkurencja dla Modelu S.

ces-2017-press-kit-ff-91-image_c5399dbb-4fb4-4c4a-ae1d-e5d637f680ff

Zamiast liftbacka zdecydowano się na nadwozie dużo bardziej przypominające skrzyżowanie kombi z minivanem.

faraday-future-ff91

Podobnie jak w przypadku modelu koncepcyjnego innego startupu – Lucid Air – FF 91 nie ma być jednak autem dla ludu. Twórcy zapowiadają auto jednocześnie luksusowe i potężne.

ff91_valgorithmicwall_00005

Jak potężne? Dzięki zestawowi silników elektrycznych FF 91 ma mieć moc 1050 KM i do 60 mil na godzinę przyspieszać w… 2,39 sekundy.

ff91_valgorithmicwall_00004

Zestaw akumulatorów o łącznej pojemności 130 kWh ma przy tym zapewnić zasięg do około 700 km (według metodologi obliczeniowej NEDC).

ff91_valgorithmicwall_00003

Ładowanie takiego zestawu do pełna ma zająć… mniej niż godzinę. Według Faraday Future w godzinę można zwiększyć zasięg FF 91 o 800 km. Zostaje więc furtka na większe wersje akumulatorowe.

ff91_sketch_3

Nie samą mocą ma się jednak wyróżniać FF 91. Na pokładzie znajdziemy – uwaga – 13 radarów, 12 czujników ultradźwiękowych, 10 kamer i jeden… wysuwany LiDAR 3D.

ff_91_exterior_10

Wszystkie lusterka zastąpiono kamerami, natomiast to wewnętrzne – ekranem, na którym wyświetlany będzie łączony obraz z kamer.

ff_91_exterior_12

Samochód poza autonomiczną jazdą ma zaoferować też autonomiczne parkowanie (w ten sposób zajechał na prezentację) i w ogóle nie będzie wymagał kluczyka – sam będzie w stanie rozpoznać właściciela.

ff_91_exterior_13

Niezbędne kamery umieszczono w słupku B, a także wewnątrz samochodu. Ma to pozwolić na automatyczne dostosowanie ustawień w zależności od tego, kto aktualnie siedzi za kierownicą.

ff_91_exterior_6

Wewnątrz nadwozia o długości przekraczającej 5,2 m znajdziemy natomiast m.in. tylne fotele o „najwyższym w branży kącie pochylenia”. Oczywiście wyposażone w funkcje wielokierunkowej regulacji, masażu i wentylacji.

ff_91_exterior_11

Ile przyjdzie zapłacić za Faraday Future FF 91? Tego na razie nie wiadomo. Rezerwacja kosztuje 5 tys. dol., a pierwsze 300 osób będzie mogło zdecydować się na (dodatkowo płatną) wersję Alliance Edition.

ff91_valgorithmicwall_00001

Produkcja samochodu ma ruszyć w 2018 roku. O ile w ogóle do niej dojdzie, patrząc na to, jakie problemy ma ostatnio Faraday Future – zaczynając od kwestii finansowania, a kończąc na odejściu kluczowych pracowników.

ff_91_exterior_14

Nie wspominając już o tym, że do 2018 na rynku powinien pojawić się m.in. dość podobny Jaguar I-Pace, czyli samochód od firmy, której dużo łatwiej zaufać. A reszta stawki też nie zamierza patrzeć na to wszystko bezczynnie.

ff_91_exterior_2

Dołącz do dyskusji

  • Danax

    https://uploads.disquscdn.com/images/e9910bd7ed3dec090c3720ac8b330f8460478c64a7bd8e916bbaac939e9d5579.jpg

    Ale wstrętny :)

    Ale fajnie, że jest konkurencja. Pewnie kolejne modele będą ładniejsze.

  • SmackThat

    Ciekawe co na to potężnw koncerny motoryzacyjne jak:
    Toyota Motor
    Volkswagen Group
    Daimler

    Ciekawe ;-)

  • https://twitter.com/morcinus Marcin Bąkowski

    Być może zareagują tak, jak potężne BlackBerry i Nokia po premierze pierwszego iPhone’a.

  • LooZ

    Trochę niedopowiedzeń w tym tekście ;)

    – Auto zepsuło się w czasie prezentacji 3 krotnie;
    – System parkowania działa, delikatnie mówiąc, tak sobie (na pewno gorzej niż w Tesli już teraz);
    – Samochód „przehajpowano” na każdy możliwy sposób – rewolucja, nowy gatunek, najlepszy we wszystkim;
    – Jest niewiele lepszy „na papierze”, niż Tesla już dzisiaj (a za dwa tygodnie aktualizacja oprogramowania z lepszym przyśpieszeniem);
    – Firma jest w złej sytuacji finansowej;
    – Na miejscu fabryki (która w 2018 ma już wypuścić samochód) na razie wyrównano ziemię. Tesla Model 3, dużo prostszy, firma z doświadczeniem jak Tesla, musi czekać na premierę 1,5 roku, pomimo posiadania sprawnej fabryki.

  • Marcin Laskowski

    Toyota ma elektryka już.
    Volkswagen pracuje (stworzył okropne coś), Daimler nie mam pojęcia :P
    No i mercedes z tym świecidełkiem jak kurde z chińskiej podróby lat 90 ;p

  • SmackThat

    Daimler to mercedes :-)

  • error

    Zapomnieliście dodać o kolejny tesla killerze.
    Zaprojektowałem go z tyłu zeszytu od matmy, ma przyspieszenie w 1 sekundę, napęd na wszystkie koła i jest jeszcze ładniejszy i w ogóle zjade teslę. za 20 a najwyżej 200 lat wchodzi do produkcji…

    Każdy chce killować teslę, tylko fakty są takie, że tesle widuję na ulicach a killerów od zawsze w newsach. Dramatyczna różnica.

  • Marcin Laskowski

    Ups :P

  • Pan Groszek

    Wyglada jak rodzinny samochod z przyszlosci. Fajnie, ale niezbyt sexy…

  • Daniel Markiewicz

    nie ma konkurencji, ale chce być

  • atom

    To wygląda zaj… a Tesla jak dla mnie to oldschool-wy dizajn, podobnie jak prosta technologia która ma ponad 100 lat, nie licząc akumulatora litowo-jonowego, autopilota (kupionego zdaje się od Volvo), to nic specjalnego.

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement