To już pewne! Kupiłeś Samsunga Galaxy Note 7? To będziesz musiał go zwrócić. Eksplodują w nim baterie

News 02.09.2016
To już pewne! Kupiłeś Samsunga Galaxy Note 7? To będziesz musiał go zwrócić. Eksplodują w nim baterie

19 sierpnia Samsung zaczął sprzedaż Galaxy Note’a 7 na 10 rynkach. Dokładnie 2 tygodnie później zacznie wzywać jego nabywców, by zwrócili telefony. To ze względu na wybuchające baterie podczas ładowania.

Aktualizacja: oficjalne stanowisko Samsunga na końcu wpisu.

Reuters jest już pewny, że to się stanie.

Dziś o 17:00 lokalnego czasu w Korei Południowej – to z kolei doniesienia serwisu Sammobile.com – Samsung ma ogłosić bezprecedensowe działanie – wezwie wszystkich posiadaczy nowych Galaxy Note 7 do zwrotu urządzeń ze względów bezpieczeństwa. Wcześniej, bo dwa dni temu, Samsung miał wstrzymać sprzedaż Note’ów 7, by mieć chwilę czasu na dokładne zbadanie, czy pojawiające się coraz częściej medialne doniesienia o wybuchających bateriach, są prawdziwe.

Ponoć wadliwe baterie występują zaledwie w 0,1 proc. urządzeń, ale tak naprawdę nie wiadomo w czyich są rękach, więc Samsung wezwie wszyskich dotychczasowych nabywców Note’a 7. Ponoć wystarczy zwyczajna wymiana wadliwych baterii, by wszystko było w porządku.

Samsung Galaxy Note 7 po wybuchu baterii
Samsung Galaxy Note 7 po wybuchu baterii. źródło: @PatentlyApple

No więc chcąc nie chcąc, obserwujemy właśnie jeden z największych PR-owych kryzysów Samsunga od lat.

Note 7 zbierał fantastyczne recenzje, także u nas na Spider’s Web. Phablet wydawał się najlepszym aktualnie sprzętem mobilnym na rynku, a to taki zonk.

Kto wie, czy Samsung nie pada ofiarą nieprawdopodobnego tempa, jakie sobie narzucił. Wiadomo przecież, że premiera Note’a 7 była tak obliczona, by smartfon pojawił się na rynku na kilka tygodni przed nowym iPhone’em, by w ten sposób osłabić potencjał sprzedażowy głównego rynkowego rywala.

W ostatnim czasie Samsung przyspiesza premiery swoich głównych modeli w ciągu roku – zarówno Galaxy S, jak i Note’y debiutują o miesiąc wcześniej. Miesiąc mniej mają więc inżynierowie Samsunga na dopieszczenie i gruntowne sprawdzenie wszystkich aspektów eksploatacyjnych smartfonów. Problem z eksplodującymi bateriami w Note’ach 7 pokazuje, że chyba nie zawsze da się skutecznie oszczędzić na czasie.

Z drugiej strony w mediach zachodnich panuje przekonanie, że Samsung może wykorzystać proces zwrotów Note’a 7 do nabicia sobie pozytywnych punktów wizerunkowych. Wszystko więc zależy od tego, w jaki komunikacyjny sposób Samsung przeprowadzi tę akcję.

Ciekawa jesień nam się szykuje w 2016 r.

Aktualizacja #1: oficjalne stanowisko Samsunga

Samsung poinformował, że sprzedaż została wstrzymana. W oficjalnym oświadczeniu zapowiedziano również, że w najbliższych tygodniach klienci, którzy zakupili do tej pory smartfony Galaxy Note 7, będą mogli wymienić je na nowe. Dowiedzieliśmy się również, że na całym świecie było 35 przypadków zapłonu lub wybuchu smartfonów Note 7 podczas ładowania.

Aktualizacja #2: oficjalne stanowisko Samsung Polska

Samsung Polska również wydał oficjalne stanowisko:

Klientów, którzy zakupili Note 7 w Polsce prosimy o kontakt z autoryzowanym serwisem telefonów Samsung, (pełen wykaz serwisów znajduje się na stronie www.samsung.pl) bądź kontakt z infolinią pod numerem telefonu 0.801.672.678 bądź +48 22 607 93 33. Urządzenia zostaną poddane gruntownej weryfikacji i zwrócone ze sprawdzoną baterią bądź klient otrzyma nowy egzemplarz w przypadku zidentyfikowania wady. Cały proces może zająć do kilku tygodni.

Zobacz teraz: Samsung Galaxy Note 7 – kapitalny smartfon, ale nie bez wad

Sprawdź również:

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement