HP pokazał Microsoftowi, jak robić reklamy telefonów

News 12.08.2016
HP pokazał Microsoftowi, jak robić reklamy telefonów

HP Elite x3 ma być najbardziej wypasionym telefonem z Windows w historii. Raczej pozostanę przy Lumii, z uwagi na jej aparat, ale dziś nie o tym. A o tym, jak pokazać telefon od jak najlepszej strony.

Dawno, dawno temu, w odległej galaktyce, Nokia robiła wspólnie z Microsoftem świetne reklamy swoich telefonów. Te czasy dawno minęły, na długo przed spisaniem działu Lumia na straty. Teraz w świat mobilnego Windows 10 wkracza HP. Choć niezbyt dobrowolnie.

Projektując Elite’a x3 firma HP chciała najpierw, by pracował on pod kontrolą Androida. Okazało się jednak, że system ten nie zapewnia odpowiednich zabezpieczeń danych i funkcji zarządzania flotą telefonów. HP próbowało namówić Google’a do wspólnej pracy nad ulepszeniem Androida by ten nadawał się do użytku w korporacjach, ale Google… odmówił.

Potem, w myśl „a co nam szkodzi”, HP udał się do Apple’a, chcąc sprawdzić, czy na pewno nie da się licencjonować systemu iOS. Podejrzewam, że ciągu dalszego wszyscy się domyślacie. I tak oto HP pozostał z Windowsem. Ku radości Microsoftu, bowiem ten właśnie na coś takiego czekał.

Koniec Lumii, wszystko w rękach partnerów

Na chwilę obecną mikry rynek mobilnego Windowsa zdominowany jest przez telefony Lumia. Microsoft jednak, tak jak nadal jest zainteresowany tworzeniem mobilnego systemu operacyjnego, tak już nie chce produkować telefonów. Zamierza tworzyć tylko jedno urządzenie tego typu, z rodziny Surface. Resztą mają się zająć, tak jak w przypadku tabletów i pecetów, firmy trzecie.

Sęk w tym, że zainteresowanych firm jest mało i są to głównie lokalni, niskobudżetowi gracze. HP spadł z nieba Microsoftowi. I choć nikt, z HP włącznie, nie spodziewa się po Elite x3 wielkich sukcesów, tak jest to pierwszy telefon wysokiej klasy od dawna, który ma na pokładzie Windows 10 i nie został wyprodukowany przez firmę Microsoft.

EliteX3_Gallery_Zoom2

Entuzjazm Microsoftu jest tak wielki, że ten wyprzedaje Lumie 950 i 950 XL, nie dodaje kolejnych budżetów reklamowych (wykorzystywane są jeszcze te zapkanowane wcześniej), robiąc miejsce dla telefonu Elite x3.

Ten jest projektowany przede wszystkim z myślą o firmach. Na początku wręcz miał być dostępny wyłącznie w kanale sprzedażowym B2B, HP jednak doszło do wniosku, że choć grupka fanów Windows 10 jest bardzo niewielka, to nadal na tyle liczna, by zaoferować jej kupno Elite’a x3 w konsumenckim kanale sprzedażowym.

HP wyciąga wnioski, reklama HP Elite x3 i pomysł na sprzedaż są całkiem zmyślne

Elite x3 nie będzie sprzedawany jako telefon, a… jako komputer. Niewielkich rozmiarów, wielkości telefonu. To nie jest nic nowego, nawet symbianowa Nokia N95 była promowana jako kieszonkowy PC, jednak dzięki Windows 10 i Continuum ta „ściema” faktycznie przechodzi. Ma ona jednak na celu coś innego, co interesuje akcjonariuszy i inwestorów. Chodzi o sprzedażowe raporty.

Gdy w wynikach finansowych widzimy, że dany model telefonu komórkowego sprzedał się, dajmy na to, w ilości 0,2 mln sztuk, jest to bardzo kiepski wynik. Jednak jeżeli dany model komputera PC rozejdzie się w takich ilościach, to nagle staje się to sukcesem.

HP robi jeszcze jedną rzecz dobrze: spoty reklamowe. Ten poniżej ma tylko jedną wadę: jest przydługi. Ale wspaniale prezentuje zalety posiadania takiego telefonu, odwracając uwagę od „ale na to nie ma Snapchata i Pokemonów”. Zresztą, zobaczcie sami:

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement