Duże ekrany w natarciu – Samsung Galaxy Note II i S III idą jak świeże bułeczki

26.11.2012
Duże ekrany w natarciu – Samsung Galaxy Note II i S III idą jak świeże bułeczki

Całkiem niedawno Samsung świętował sprzedaż 30 milionów hi-endowego modelu Galaxy S III, teraz Koreańczycy mają kolejny powód do radości. Okazuje się, że Note II też całkiem dobrze się sprzedaje. To ciekawa wiadomość, gdyż wiele osób wątpiło w sukces tak dużych smartfonów.

W zeszłym roku byłem na polskiej premierze Samsunga Galaxy Note. Zebrani goście, dziennikarze, blogerzy oraz artyści byli pod wrażeniem specyfikacji urządzenia.  Świetny ekran, dobra rozdzielczość oraz mocne podzespoły z dwurdzeniowym procesorem 1,4 GHz i 1 GB pamięci RAM na czele to było coś, czym wyróżniał się Note. Wszystkie osoby zgromadzone na oficjalnej premierze porównywały nowego członka rodziny Galaxy do swoich smartfonów, a nawet do tabletów.

Note znalazł spore grono fanów i miłośników, ale nie brakowało również osób, które sceptycznie podchodziły do jego gabarytów. Telefon ten szybko dostał przydomek smartfono-tabletu, który przylgnął do niego na dobre.

Mimo iż nie znam osobiście żadnego niezadowolonego użytkownika Galaxy Note’a i Note’a II, cały czas zastanawiam się nad tym, gdzie jest górna granica w rozmiarach ekranu i jaka przekątna jest tą optymalną. Obcując ze spora liczbą smartfonów osobiście przekonałem się do wyświetlaczy 4-4,5 cala. Stary Note, który miał ekran o przekątnej 5,3″ , z wymiarami 146,85 x 82.95 x 9.65 mm, był dla mnie za duży. Zdecydowanie bardziej odpowiadało mi rozwiązanie smartfon (ok. 4”) i tablet (7”) niż taki ogromny telefono-tablet. Nowy Note II ma wyświetlacz 5,5” i jest nieznacznie wyższy i grubszy od poprzednika (151,1 x 80,5 x 9,4 mm).

Takie gabaryty nie stoją na drodze, aby nowy flagowiec Samsunga bił kolejne rekordy popularności. Trzy tygodnie temu pisałem o tym, że Galaxy S III sprzedał się już w liczbie 30 milionów sztuk. To bez wątpienia ładna liczba. Przypomnijmy, że na początku listopada Samsung podał wyniki sprzedażowe Note’a II, który w liczbie 3 mln trafił do sieci dystrybucyjnej. Wynik ten został osiągnięty w 37 dni od wpuszczenia telefonu na sklepowe półki. Od poprzedniego raportu minęły trzy tygodnie co przełożyło się na sprzedaż kolejnych 2 milionów sztuk. Czyżby Czarny Piątek zebrał tak duże żniwo? Na dzień dzisiejszy Samsung sprzedał już 5 milionów modelu Note II, a trzeba pamiętać, że świąteczny szał zakupów jeszcze przed nami.

Patrząc na 30 mln sprzedanych Samsungów Galaxy S III i 5 mln Note’ów II nie można nie zauważyć  że użytkownicy pokochali olbrzymie ekrany. Tym bardziej nie dziwi fakt, że Apple postanowił w ostatnim iPhonie odejść od jedynej słusznej przekątnej jaką przez lata było 3,5 cala. Takie są trendy i nawet liderzy branży mobilnej muszą za nimi nadążać, aby czasem nie stracić udziałów w rynku.

Ja póki co pozostaję wyznawcą ekranów około 4 cali, niemniej jednak Note II kusi mnie rysikiem oraz dodatkowymi funkcjami, takimi jak przedstawione na powyższym wideo Multi-View. Kto wie, ale może z czasem i ja się przekonam do smartfono-tabletów?

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement