Twitter niczym woda – naturalny i niezbędny.

15.02.2011
Twitter niczym woda – naturalny i niezbędny.

Facebook wciąż wzbudza ogromne emocje – czy to bańka? Ile tak naprawdę jest wart? Co jeszcze zaproponuje? Szum nie cichnie. Obok Facebooka na bocznym torze istnieje jeszcze Twitter. O nim mówi się rzadziej i najczęściej konkretniej. Bez fajerwerków. Ale nie od dziś wiadomo, że największe zmiany dokonują się w tle.

Na konferencji Twittera na Mobile World Congress nie padło nic przełomowego. Nie zaprezentowano niczego nowego, a konkretnych liczb było jak na lekarstwo. Wyniki finansowe? Twitter ?robi pieniądze?. Przychód, zysk? Nie wiadomo. Ale Twitter to potęga właśnie dlatego, że nie wychodzi przed szereg i robi swoje. Strategia konsekwentnie realizowana przynosi wyniki.

Dick Costelo, CEO Twittera na konferencji zaznaczył kilka bardzo ważnych rzeczy – ten serwis jest wszędzie. Na każdej platformie, mobilnej czy desktopowej dostęp do Twittera jest prosty. Przez stronę lub przez aplikację – nie ważne. Oficjalne aplikacje dostępne są na każdy mobilny system. To priorytet dla Twittera. Dostęp ma być intuicyjny, prosty i niewymagający zbędnego zastanawiania się. Trzeba przyznać, że to podejście przyszłościowe i jednocześnie wiele mówiące. Twitter nie moze wprowadzić zbyt wielu funkcji i opcji by wciąż pozostał prosty.

40% wiadomości i połowa zdjęć pochodzi z mobilnych wersji Twittera. 55% użytkowników używa kilku platform. Dlatego zmiany w interfejsie zależnie od platformy mają zunifikować sposób użytkowania. To już widać. Zmieniona strona Twittera oraz nowa aplikacja na Androida stworzone są według tej samej filozofii i designu – zakładki na górze, wygodne przełączanie między oknami. Costelo powiedział, że Twitter ma być jak woda. Używa się non-stop, jest niezbędna do życia ale na dzień nikt się nad nią specjalnie nie zastanawia.

Jest w tym metoda. O interfejsie MySpace’a, Facebooka i innych portali społecznościowych dyskutuje się bardzo często. O samym Twitterze rzadko, częściej o niezależnych klientach. Poza tym Twitter ma ponad 70 tysięcy zewnętrznych aplikacji – cały ekosystem, który ułatwia korzystanie. Dla samego serwisu to sytuacja idealna – nie musi skupiać się ja rozwijaniu dodatkowych funkcjonalności i poświęcić środki na ergonomię obsługi.

A Twitter planuje powiększyć siłę rażenia. Powstał projekt społecznościowych tłumaczeń treści serwisu. Każdy użytkownik może dołączyć do wolontariatu i przekładać interfejs, pomoc oraz cześć dla biznesu na kilka języków. Na razie francuski, hiszpański, rosyjski, niemiecki, hinduski, koreański, włoski i japoński ale w przyszłości ma pojawić się więcej. Widać na jakich rynkach Twitter dostrzega potencjał – Azja oraz Europa są bardzo obiecujące. To na Twitterze a nie Facebooku odbywał się największy buzz podczas demonstracji w Mołdawii w 2009 roku (nie bez powodu nazwano to ?Twitterową rewolucją?), przewrotu na Bliskim Wschodzie oraz ostatnio podczas wydarzeń w Egipcie. Bo zablokowaniu dostępu do internetu uruchomiono dostęp głosowy do Twittera jako najprostszej i najszybszej formy porozumiewania. Egipt nie schodził przez kilka dni z czołówki trendów.

Prawie połowa użytkowników Twittera korzysta z niego przez urządzenia mobilne. Otwartość i możliwość obserwowania prawie każdego użytkownika bez wzajemności to narzędzia również do reklamy i informowania. Costolo na konferencji powiedział, że współpracują z najważniejszymi markami, na przykład Audi. Jak wygląda taka współpraca? Wykup hashtagów oraz trendów i szybkość, z jaką roznoszą się one i memy na Twitterze jest porażająca. Trendy naturalne i wzniecone w celach reklamowych mieszają się ze sobą – potencjał reklamowy nie do przecenienia.

Znaczenie Twittera wciąż wzrasta. Prostota jest tu najważniejsza. Chcesz korzystać z Twittera? Włącz przeglądarkę na komputerze, telefonie, czytniku ebooków, tablecie… Gdziekolwiek. Szybko, sprawnie, wszędzie. I rację ma Costolo mówiąc, że co gdy coś jest niewidzialne jest wszędzie. To klucz do zrozumienia tego fenomenu.

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement