Istota szczęścia

27.04.2009
Istota szczęścia

Czasami łut szczęścia potrafi odmienić losy. Czasami przychodzi w najmniej oczekiwanym momencie. Czasami przez chwilę można nieoczekiwanie dostać się w światła jupiterów całego świata. Dzięki Apple te światła padają dziś na Connora Mulcaheya oraz Bump Technologies. Zyskuje również sama firma Apple.

Connor Mulcahey to 13-latek z Connecticut, który został zwycięzcą „miliardowej promocji” Apple. Przy okazji szczęście uśmiechnęło się do Bump Technologies LLC, ponieważ to aplikacja Bump tego dewelopera została pobrana z AppStore jako program numer 1,000,000,000. Za pobranie miliardowej aplikacji Mulcahey dostał od Apple iTunes gift card wartości 10 tysięcy dolarów, iPoda toucha, Time Capsule oraz MacBook Pro. Bump również dostał od Apple coś bardzo cennego – miejsce na promowanym miejscu w AppStore oraz pełen splendor PR, który towarzyszy akcji. Bump – prosta i darmowa aplikacja pozwalająca na wymianę danych pomiędzy dwoma iPhone’ami – w AppStore jest zaledwie od miesiąca, ale przeszła już do historii. Próżno bowiem dziś szukać medium, które informując o miliardzie pobranych aplikacji z AppStore nie informowałoby o Bump, a to wymierna wartość finansowa.

Deweloperzy Bump to byli pracownicy Texas Instruments: David Lieb, Andy Huibers oraz Jake Mintz. W wywiadzie dla „Macworld” Lieb mówi: – Wiedziałem, że muszą przyjść lepsze czasy. Nie pomylił się. Przyszły i zdaje się, że panowie dobrze wiedzą jak przekuć oczy świata na sukces. Już planują wydanie wersji pro swojego programu, na której zapewne zarobią kilka ładnych dolarów. Przy okazji planują debiut na inne platformy mobilne: Android oraz BlackBerry. Marzą o tym, że wkrótce wymieniając informację pomiędzy smartfonami, użytkownicy będą korzystać z ich technologii.

A Apple? Nie mógł się chyba firmie Jobsa trafić lepszy zwycięzca niż 13-latek z Connecticut. Nastoletni klienci to wielki, potężny rynek dla smartfonów, który – jak podają najnowsze badania – ciągle jest do zagospodarowania. Niezwykle dynamiczny rozwój AppStore, w którym dominują gry wydaje się być idealnie stargetowany na młodego konsumenta. Co najśmieszniejsze, zwycięstwo nastolatka w „miliardowej promocji” obala także tezę, którą Microsoft próbował forsować w ostatnich anty-apple’owych przekazach – że młodzi konsumenci nie kupują produktów z logiem jabłka.

Apple celebruje osiągnięcie miliarda pobrań na stronie głównej apple.com oraz bardzo ciekawymi spotami w Internecie (ponownie na stronach New York Times). Zapewne wkrótce wyniki AppStore zapełniać będą również copy reklam telewizyjnych. Kolejne miliardy pobrań z AppStore zapewne wkrótce.

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement