Jak odpowiadać na pytania dziennikarzy wg Jobsa
Jak odpowiadać na pytania dziennikarzy – tak oznakowany powinien być wywiad Jima Goldmana z CNBC z prezesem Apple, Steve’m Jobsem i rozesłany innym top menedżerom w celach szkoleniowych.
Goldman rozmawiał z Jobsem zaraz po jego wystąpieniu podczas konferencji „Let’s Rock”, która – jak wyjaśniał prezes Apple – koncentrowała się wokół muzyki. Pod przykrywką kulturalnych i serdecznych słów, Goldman zadaje naprawdę trudne pytania, m. in. o zdrowie Jobsa, problemy iPhone’a 3G oraz słabszą ostatnio sprzedaż iPodów. Jobs rozkręca się tylko minutę. Przez kolejne sześć minut trwania wywiadu mówi dokładnie to i tylko to, co sam przygotował do powiedzenia dziennikarzowi CNBC. Odpowiada na każde trudne pytanie, a tylko raz przyznaje się do jakichkolwiek uchybień Apple (w kontekście problemów z iPhone’m 3G).
Przy okazji nie mówi nic, czego wcześniej nie było wiadomo, ale zarówno dziennikarz, jak i widz nie czują niedosytu związanego ze słowami Jobsa.
W kontekście Apple często padają zarzuty (głównie w polskich mediach), że jej sukcesy to głównie zręczny marketing/PR. Tak jakby marketing był próbą oszustwa lub promowania nieprawdziwego stanu rzeczywistości. Jak należy prezentować swoją prawdę pokazuje Steve Jobs. Warto się uczyć od niego.
Wywiad do obejrzenia na stronach CNBC.