Jak odpowiadać na pytania dziennikarzy wg Jobsa

11.09.2008
Jak odpowiadać na pytania dziennikarzy wg Jobsa

Jak odpowiadać na pytania dziennikarzy – tak oznakowany powinien być wywiad Jima Goldmana z CNBC z prezesem Apple, Steve’m Jobsem i rozesłany innym top menedżerom w celach szkoleniowych.

Goldman rozmawiał z Jobsem zaraz po jego wystąpieniu podczas konferencji „Let’s Rock”, która – jak wyjaśniał prezes Apple – koncentrowała się wokół muzyki. Pod przykrywką kulturalnych i serdecznych słów, Goldman zadaje naprawdę trudne pytania, m. in. o zdrowie Jobsa, problemy iPhone’a 3G oraz słabszą ostatnio sprzedaż iPodów. Jobs rozkręca się tylko minutę. Przez kolejne sześć minut trwania wywiadu mówi dokładnie to i tylko to, co sam przygotował do powiedzenia dziennikarzowi CNBC. Odpowiada na każde trudne pytanie, a tylko raz przyznaje się do jakichkolwiek uchybień Apple (w kontekście problemów z iPhone’m 3G).

Przy okazji nie mówi nic, czego wcześniej nie było wiadomo, ale zarówno dziennikarz, jak i widz nie czują niedosytu związanego ze słowami Jobsa.

W kontekście Apple często padają zarzuty (głównie w polskich mediach), że jej sukcesy to głównie zręczny marketing/PR. Tak jakby marketing był próbą oszustwa lub promowania nieprawdziwego stanu rzeczywistości. Jak należy prezentować swoją prawdę pokazuje Steve Jobs. Warto się uczyć od niego.

Wywiad do obejrzenia na stronach CNBC.

Tagi:

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement