Google prezentuje Chrome za pomocą komiksu

02.09.2008
Google prezentuje Chrome za pomocą komiksu

Ostatnio pojawia się sporo świetnych pomysłów na tak zwany alternatywny marketing z wykorzystaniem innowacyjnych kanałów marketingowych. Nie tak dawno producent samochodów Audi świetnie promował nowe Audi A4, a popularna grupa pop-rockowa Snow Patrol planuje specjalną interaktywną promocję swojej nowej płyty.

Google zaprezentował dzisiaj swój nowy produkt – przeglądarkę internetową Chrome. Wykorzystał do tego niezwykle ciekawy sposób prezentacji – komiks. W 38 stronicowej cyfrowej książeczce, przygotowanej przez znanego rysownika Scotta McClouda, Google wyjaśnia podstawy swojego nowego produktu. Komiks pojawił się dziś rano w skrzynkach mailowych wielu europejskich programistów. Jest też dostępny na specjalnie przygotowanej przez Google stronie internetowej.

W komiksie wypowiadają się menedżerowie Google, m. in. szef projektu Brian Rakowski, czy pani inżynier Pam Greene. W bardzo przejrzysty i niezwykle przyjazny sposób wyjaśnione są najważniejsze cechy Google Chrome. Podkreślono również wszystkie różnice między przeglądarkami już istniejącymi, a Google Chrome.

Co można zyskać dzięki nietuzinkowemu sposobowi prowadzenia komunikacji? Coś, co jest najważniejsze dla nowych projektów – dużą atencję konsumenta. To najtrudniejsze do osiągnięcia, ponieważ przeciętny konsument (obojętnie jakich dóbr) jest dzisiaj atakowany przekazem reklamowym na każdym kroku i w sposób naturalny próbuje się przed tym bronić. Dzięki innowacyjnym i niewykorzystywanym wcześniej mechanizmom (tak jak np. komiks, czy App Store) marketer jest w stanie w bardzo precyzyjny sposób przekazać swój komunikat reklamowy.

Tagi: ,

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement