REKLAMA

Mówią, że są niewygodne, a po chwili używania boli głowa. Ruszyła fala zwrotów Apple Vision Pro

Kupili Vision Pro oczekując innowacji - i ją dostali. Ale w zestawie Apple dorzucił im także dyskomfort, bóle głowy i rozczarowanie przy korzystaniu z zestawu mieszanej rzeczywistości. Mijają właśnie dwa tygodnie obecności Vision Pro na rynku, co oznacza pierwsze, całkiem liczne zwroty.

15.02.2024 07.58
Mówią, że są niewygodne, a po chwili używania boli głowa. Ruszyła fala zwrotów Apple Vision Pro
REKLAMA

Prawie dwa tygodnie temu premierę miał Vision Pro, zestaw mieszanej rzeczywistości od Apple. Pomimo zaporowej ceny - nawet Tim Cook nazywał je urządzeniem "tylko dla bogatych" oraz niedostępności poza Stanami Zjednoczonymi, Apple udało się osiągnąć sprzedaż zgodną z oczekiwaniami.

Teraz koncern z Cupertino czeka próba, bowiem powoli dobiega końca okres, w którym klienci mogą zwrócić Vision Pro by otrzymać pełny zwrot pieniędzy. A takich nie brakuje.

REKLAMA

Było fajnie, ale się skończyło. Pierwsze Vision Pro idą do zwrotu

Biorąc pod uwagę, że 2 lutego miała miejsce premiera w sklepach Apple'a, w piątek 16 lutego upłyną dwa tygodnie przewidziane na oddanie zakupów.

W jednym przypadku zwrot był podyktowany niedostosowaniem urządzenia do potrzeb osoby z zezem, u której korzystanie z Vision Pro kończyło się bólem głowy i nudnościami. W innym był to dyskomfort i zmęczenie oczu podczas korzystania z zestawu Apple.

"[...] Ale fizyczne kompromisy nie są dla mnie teraz tego warte. Wrócę po następny, zakładając, że naprawią te problemy z komfortem. [...] "Pomimo tego, że [Vision Pro] był tak magiczny w użyciu, jak miałem nadzieję, [to jednocześnie] był po prostu zbyt niewygodny do noszenia nawet przez krótki czas, zarówno ze względu na wagę, jak i konstrukcję paska. Chciałem go używać, ale bałem się go założyć."

- pisze Parker Ortolani na X.

"Nie mogę się doczekać, aż zwrócę Vision Pro, prawdopodobnie najbardziej zjawiskowy kawałek technologii, jaki kiedykolwiek wypróbowałem.

Nie mogę jednak poradzić sobie z tymi bólami głowy po 10 minutach użytkowania."

A to jedynie relacje z X (dawnego Twittera), bowiem idąc w głąb internetu, opinie o Vision Pro się nie zmieniają. Nawet pomijając fizyczny dyskomfort, Vision Pro zarzuca się, że przemienia pisanie na klawiaturze "w koszmar", przenoszenie się pomiędzy oknami jest "irytujące", a ten, "kto z łatwością jest w stanie odczytać treści na telefonie [podczas noszenia Vision Pro] jest nadczłowiekiem lub kłamcą". Według użytkowników Threads ergonomia również pozostawia wiele do życzenia, zwłaszcza w przypadku iPadowych aplikacji, które nie są dostosowane do śledzenia ruchu oczu.

Subforum serwisu Reddit poświęcone Vision Pro - subreddit r/VisionPro również zalały liczne wpisy, w których użytkownicy informowali (i wciąż informują) o decyzji, by oddać urządzenie. Tu także przywoływane są negatywne doświadczenia związane z komfortem z korzystania z Vision Pro i bólami głowy, nawigacją w urządzeniu czy śledzeniem ruchu oczu.

Trudno jest ocenić, jaki procent wszystkich Vision Pro zostanie zwrócony na podstawie samych wpisów w mediach społecznościowych ani jakie są oczekiwania Apple z nimi związane. Jednocześnie warto zauważyć, że przy wielu wpisach obecne są deklaracje zakupu "Vision Pro 2" - następcy Vision Pro, który naprawi problemy pierwowzoru.

Więcej na temat Vision Pro:

REKLAMA

Zdjęcie główne: Ringo Chiu / Shutterstock

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA