Wszyscy mają swoje telewizje, mają i Karnowscy – poznajcie wPolsce.pl

Artykuł/Media 13.06.2017
Wszyscy mają swoje telewizje, mają i Karnowscy – poznajcie wPolsce.pl

Obrodziło telewizjami internetowymi w sieci w ostatnim czasie. Zresztą, nie tylko internetowymi, ponieważ spora ich część ma ambicje zdziałać coś na multipleksie. 

Ja wam te telewizyjne premiery portali dość skrupulatnie relacjonowałem i „recenzowałem” na Spider’s Web. I to zawsze było w tym samym tonie: że to nikomu niepotrzebne, że rynek jest wypalony, że nikt nie ogląda telewizji w internecie, że nikt nie ogląda telewizji w telewizji, że na dodatek wszyscy na raz się rzucili robiąc sobie planktonową konkurencję.

No i z grubsza w tych swoich w zasadzie tylko odczuciach – nie wiązała się z tym przecież żadna pogłębiona analiza – wiele nie pomyliłem. Agora sprawiała wrażenie, jakby czym prędzej chciała uciec ze swojej Metro TV, bardzo szybko odsprzedając miejsce na multipleksie Discovery. Wirtualna Polska, z tego co słyszałem, już się telewizyjnie kurczy i ten format jakoś przesadnie dobrze im nie wychodzi, a kosztuje sporo. Jako tako najbardziej w tym wszystkim udany jest Onet, który – po pierwsze – zgarnął najlepszych dziennikarzy, a po drugie – dziennikarzy najlepiej czujących internet i nowe media, z Jarosławem Kuźniarem na czele.

Rodzeństwo Karnowskich przedstawia wPolsce.pl

Mam więc wrażenie, że jeśli jakiś portal coś tam jakoś tam w tej telewizji może jeszcze zdziałać, to najprędzej będzie to Onet, ale to też wcale nie musi być droga usłana różami. Zresztą, to trudny dylemat, podjąć decyzję czy robimy medium telewizyjne, ale w pełni internetowe, czy jednak staramy się powalczyć trochę o tych emerytów przed telewizorami.

Takiego dylematu nie mają bracia Karnowscy, którzy póki co postanowili zebrać u siebie tylko internetową widownię. „wPolsce.pl”, czyli telewizja portalu „wPolityce.pl” anonsowana jest (umiarkowanie) hucznie, ale generalnie nie mamy tu wydarzenia tej rangi, co w przypadku największych portali. Ot, to póki co takie uzupełnienie medialne grupy takich wydawnictw jak wPolityce, wSieci, wGospodarce czy Gazeta Polska. Na razie nie mają też środków na całodniowe nadawanie i siłą stacji ma być poranne pasmo publicystyczno-informacyjne, a z czasem – kto wie – może nawet kablówki.

Niewątpliwie warto teraz iść w rozwój nowych mediów, ponieważ reklamodawcy z państwowych spółek chętnie i hojnie wydają pieniądze w wybranych mediach, a następnie dochodzi do rotacji władzy i ci sami reklamodawcy chętnie wydają pieniądze w innych mediach. Moja ocena tej sytuacji pozostaje niezmienna od lat. Prywatyzować, prywatyzować, prywatyzować…

Dołącz do dyskusji

Advertisement