Android Auto i CarPlay dla wszystkich. Nowa Skoda Karoq będzie megahitem

Artykuł/Motoryzacja 19.05.2017
Android Auto i CarPlay dla wszystkich. Nowa Skoda Karoq będzie megahitem

Nowa Skoda Karoq będzie megahitem, nie ma co do tego wątpliwości. Przyjrzyjcie się dobrze tym kształtom. Wkrótce będziecie je widzieć na każdym kroku.

Skoda zaprezentowała właśnie swojego nowego kompaktowego SUV-a, który (choć marka uważa inaczej) zastępuje wysłużoną Skodę Yeti.

Na pierwszy rzut oka Karoq – niestety – zanadto się nie wyróżnia. Przypomina raczej klona Seata Ateki, niż młodszego brata „dużej” Skody Kodiaq. Może z czasem ta stylistyka mnie do siebie przekona, ale póki co jakoś nie mogę się zdobyć na ciepłe słowa. O ile front wygląda agresywnie i ciekawie, a ostre przetłoczenia na karoserii dodają autu charakteru, tak już tył jest nieco… upośledzony, a cała bryła niezbyt foremna, stanowczo za wysoka względem długości.

Nie sądzę jednak, żeby to przeszkadzało potencjalnym nabywcom Karoqa. Pozostaje więc zagryźć zęby i przywyknąć.

W środku jest… jak w Skodzie. Poprawnie, logicznie, ale nie odkrywczo.

Wnętrze wygląda jak żywcem przeniesione z Kodiaqa po minimalnym skurczeniu. Nadal trudno nazwać to wnętrze inspirującym, ale w końcu można poczuć, że ktoś je faktycznie zaprojektował, a nie odrysował od linijki.

Tam też znajdziemy największe wyróżniki Skody Karoq i powód, dla którego nieco generyczny SUV zmieścił się na łamach Spider’s Web – ten wóz jest naszpikowany technologiami.

W Skodzie Karoq znajdziemy większość bajerów, jakie do tej pory oferowały wyższe modele Volkswagena, jak Tiguan i Passat, a ostatnio wprowadziła odświeżona wersja Golfa.

Przede wszystkim – koniec z analogowymi zegarami. Skoda Karoq to pierwsze auto marki, w którym tradycyjne zegary może zastąpić pełny, 12,3-calowy cyfrowy wyświetlacz. Zobaczymy na nim wszystkie niezbędne informacje, obsłużymy funkcje auta, możemy też wyświetlić między zegarami podgląd nawigacji, co jest superwygodnym rozwiązaniem.

Technologie są niemniej istotne w głównym systemie infotainment. Skoda Karoq dostępna będzie z 9,2-calowym wyświetlaczem dla najwyższego systemu Columbus. Ów system można też będzie opcjonalnie wyposażyć w moduł LTE, a Skoda Karoq naturalnie posiada też możliwość hotspotowania sieci dla pasażerów w topowych systemach.

W ramach opcjonalnej usługi CareConnect Skoda Karoq będzie też wyposażona w przycisk automatycznego wezwania pomocy, który od 2018 roku ma być standardem we wszystkich nowoprodukowanych autach. Do tego konsumenci otrzymają dostęp do aplikacji Skoda Connect App, w której znajdą dodatkowe usługi dla swojego samochodu.

CarPlay i Android Auto dla wszystkich.

Dla mnie najważniejszą technologiczną nowością Skody Karoq jest najlepsza – jak dotąd – łączność ze smartfonem w aucie tej klasy. Nawet dla najmniejszego, bazowego systemu Swing możemy dokupić kompatybilność z CarPlay, Android Auto i MirrorLink.

To naprawdę duża rzecz, gdyż nie trzeba będzie dopłacać kilku tysięcy złotych do najdroższych wersji systemów infotainment, by cieszyć się zaawansowanymi możliwościami.

Czym jeszcze kusi Skoda Karoq?

Nowe technologie skuszą jednych, innych skusi praktyczność i bogate wyposażenie, które skutecznie przyciąga polskich klientów do Skody od lat.

Skoda Karoq nie należy do największych aut – mierzy ledwie 4,38m długości, 1,84 m szerokości i ma rozstaw osi wynoszący 2,64m. Tym niemniej nadal oferuje bardzo przepastny jak na tę klasę bagażnik o pojemności aż 520 litrów z rozłożonymi siedzeniami z tyłu i 1630 litrów po ich złożeniu. Mało tego, Karoq możemy wyposażyć też w system indywidualnej regulacji tylnych foteli VarioFlex, który umożliwia także kompletne usunięcie tylnych foteli. Po ich wyjęciu nowy SUV Skody zaoferuje aż 1810l przestrzeni bagażowej.

Jak na małego crossovera Skoda Karoq w niczym nie ustępuje wyposażeniem większym modelom Skody. Począwszy od świateł drogowych LED, poprzez oświetlenie ambientowe (też LED) wewnątrz kabiny, aż po rozliczne systemy bezpieczeństwa (monitoring martwego pola, asystent pasa ruchu, automatyczne hamowanie z detekcją pieszych, adaptacyjny tempomat, rozpoznawanie znaków drogowych… jest tego mnóstwo) – Karoq jest wypakowany po brzegi.

Pod maską też jest ciekawie.

Skoda Karoq napędzana będzie przez silniki benzynowe o pojemności 1.0 i 1.5l oraz dwa diesle 1.6 i 2.0l.

Mocy z pewnością nie zabraknie, bo chociaż bazowe jednostki, benzynowa 1.0 i diesel 1.6 mają raptem 115 KM. Dużo lepiej jest z silnikami 1.5 – to nowe jednostki Volkswagena o mocy 150 KM, które dodatkowo mają możliwość odcięcia cylindrów w czasie niewymagającej jazdy.

Najszybszy jest 2-litrowy diesel, o mocy 190 KM, który ma rozpędzić Karoqa od 0 do 100 km/h w 7,8s, co jest bardzo dobrym wynikiem jak na SUV-a tej klasy. Ta wersja silnikowa dostępna też będzie w standardzie z napędem 4×4 i 7-biegową skrzynią DSG.

Cena? Jeszcze nieznana, ale wiemy, czego się spodziewać.

Nie znamy jeszcze polskich cen nowej Skody Karoq, ale ośmielę się pospekulować, że będzie się ona plasować gdzieś między Octavią i Superbem, a za najbardziej „dopasione” wersje zapłacimy nie więcej, jak 150 tys. zł.

Jeżeli Skodzie uda się zaoferować sensowne wersje wyposażenia także poniżej magicznej bariery 100 tys. zł (a z pewnością tak będzie) to po Karoqa jeszcze w przedsprzedaży ustawią się kolejki.

Nowy SUV Skody wyjedzie na polskie drogi w czwartym kwartale tego roku.

Dołącz do dyskusji

  • bewen

    Powered by Skoda. Akcja partnerska.

  • Grzegorz Madajczak

    Tytuł wprowadza czytelników w błąd. „Android Auto dla wszystkich” wyraźnie wskazuje, że będzie ta usługa dostępna także dla przeciętnego „Kowalskiego”. Jednak, jak na razie, „Android Auto” jest niedostępny w Polsce… Pisze o aplikacji na telefon, która łączy się z systemem samochodu…

  • Michał p.

    Z tymi cenami trochę redaktor poszalał. Skoda Kodiaq zaczyna się od kwoty 79990 zł więc tutaj obstawiałbym cenę na początek około 70000 zł. Wersje z jakimiś bajerami i silnikiem 1.5 benzyna za około 100000 zł. A za najbardziej wypasione wersje maks 120000 zł. :)

  • Bartłomiej Kaliński

    Zaznaczę, że nie posiadam samochodu więc mam pytanie o ten fragment – „Przede wszystkim – koniec z analogowymi zegarami.” Czy to jest naprawdę tak wygodne? Wydaje mi się, że przyciski analogowe w czasie jazdy obsługuje się dużo sprawniej i bezpieczniej niż panel dotykowy.

  • http://per-analogia.blogspot.com/ Michel

    Miałem Yeti i było to fajne autko o klasycznej bryle. A Karoq jest równie brzydki jak Kodiaq, tylko trochę mniejszy…

  • Molimo

    Przyciski swoją drogą, wyświetlacz swoją. Tu chodzi o same zegary, nie panel środkowy. Dużo więcej informacji możemy mieć przed oczami, a co najważniejsze nawigację.

  • Marcio

    teraz wszyscy podniecają się ilością zamontowanej elektroniki i kolorowych ekranów tylko nikt nie zwraca uwagę na silniki z grupy VW zwłaszcza benzynowe które po 60000 przebiegu potrafią się kompletnie rozsypać i które zużywają litr oleju na 1000 kilometrów. A ze względu na skomplikowaną budowę mało który warsztat potrafi je naprawić. Niestety teraz Made in Germany nie gwarantuje jakości a wręcz przeciwnie. Wiele razy już się o tym przekonałem.
    A tak ogólnie to fajny samochód

  • galtom

    Zgadam sie! Tytul do dupy, msylalem ze to jakis zbiorczy artyku i czekam na te informacje o Android auto i czekam… A to „reklama” nowej Skody.

  • Bartłomiej Kaliński

    Ok, to sporo wyjaśnia. Dzięki.

  • http://v8supercharged.blogspot.com Frogozord

    Z jednej strony nowe Skody wyglądają nieźle (harmonijnie, wszystko do siebie pasuje itd.), ale z drugiej – Kodiaq czy Karoq, zwłaszcza w białym kolorze, wyglądają z zewnątrz jakby projektował to komputer, zero duszy. Superb jest znacznie lepszy, Octavię w mojej opinii strasznie zepsuli ostatnim liftingiem. A wnętrze Karoqa według mnie jednak dość istotnie się różni od Kodiaqa. ;)

  • Grzegorz Madajczak

    Dodatkowo, patrząc na screeny mam wrażenie, że widzę swoje C4 Picasso. Takie wyświetlacze są tam od ponad roku.

  • fun

    Obstawiam również 150 za maksymalnie doposażoną wersję, zobacz w konfiguratorze do jakich cen można doposażyć Superba, Kodiaqa, czy nawet Octawię. Przynajmniej od 2 lat Skoda przestała być samochodem tanim, a niestety czasami cenowo przebija nawet VW.

  • fun

    W Citroenie są dużo słabsze wyświetlacze, tak samo jak w Renault… blade kolory, jakieś same szarości itp., te od VW prezentują się dużo lepiej. Fajnie, że w końcu Skoda dostała cyfrowe zegary z nawigacją, pewnie Superb po lifcie też je wreszcie otrzyma.

  • Jim

    Gdybyś to napisał 10-12 lat temu to by to miało odniesienie do rzeczywistości. Po całkowitym przekonstruowaniu TSi w 2013 roku są to jedne z lepszych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem. Pierwsze TSI biorąc pod uwagę ilość aut, w których były montowane też wypadają całkiem dobrze. W zeszłym roku kupiłem auto z 1,4 TSI 125 KM pod maską i grama oleju do pierwszej wymiany po 15 tys km nie dolałem. Poza tym każdy silnik z bezpośrednim wtryskiem może brać olej, dla przykładu masz taki zapis w instrukcji obsługi aut z silnikami 1,2 tCe 120 KM.

  • yo!

    Czy autor mógłby wyjaśnić co chciał napisać w tym zdaniu i dlaczego mu nie wyszło?
    „Mocy z pewnością nie zabraknie, bo chociaż bazowe jednostki, benzynowa 1.0 i diesel 1.6 mają raptem 115 KM.”

  • wombat

    Jedne z lepszych? Chyba żartujesz

  • as

    „a cała bryła niezbyt foremna, stanowczo za wysoka względem długości.”

    Albo nie rozumiesz, że to ma być SUV czyli auto wyższe od zwykłego kompaktu, albo masz jakiś problem z proporcjami.
    Ma odpowiednią wysokość bo jest SUVem, chcesz niskie auto to kup Octavię lub Fabię, jeśli już zostajemy przy Skodzie. Jedyną zaburzoną proporcją jest szerokość, to auto jest za wąskie i dlatego wygląda nieforemnie.

  • as

    Wystarczy sprawdzic ceny Seata Ateca. Od 79k w wersji za 115km która jest za słaba i w najbiedniejszej wersji wyposażeniowej do której nie można dokupić żadnych dodatków. Następna pozycja w cenniku to normalne 150km ale koszt od 98k zł, do tego kilka normalnych opcji, bez szaleństw, i robi się 120k. Za dobrze wyposażoną Atekę, z automatem, trzeba dać właśnie 150k zł.
    Kodiaq zaczyna się od 89k a nie od 79k, normalnie wyposażony i z odpowiednim silnikiem to 130-140k zl.

  • Sebastian

    Kodiaq to Audi Q7 2010, Karoq to Tiguan 2012 i nic więcej dodania.

  • Michaś

    to między superbem a octavią jest jeszcze miejsce na coś?

    Poczekamy, zobaczymy. Oby Octavie i Superby szybko dostały te zestawy multimedialne.

  • Michaś

    Czego nie rozumiesz? Oba silniki mają 115KM.

  • Stefan Brudny

    Jak mnie nużą te opinie z czapy odnośnie tsi. Ja mam VW Jetta 2012 1.4 tsi, 150kkm, bez wymiany rozrzadu, żadnych problemów, serwis long life co 30kkm. Nawet jak rozrząd trzeba by wymienić, to jaki to koszt przy tym przebiegu i zyskach z auta. Silnik świetny, w porównaniu do innych turbodoładowanych, IMO, najlepszy.

    W poprzedniej firmie wymienilismy 90 peugeotow na tsi, trwało to ponad rok, koszty serwisu floty równej wiekowo spadły o 8%, po 3 latach te auta miały najechane srednio po 140kkm, ani jeden tsi nie miał kłopotów z silnikiem. to właśnie tsi jest złotym środkiem dla biznesu.

  • Marcin

    Lał Skoda za 120 zł auto segmentu eeeeee no właśnie jakiego. Ponieważ jestem stary dziad to pamietam jak jeszcze w drugiej połowie lat 90-tych Mercedes klasy S kosztował 50 tys DM a VW Golf 15 tys DM. O tej pory minęło 20 lat. Czy ktoś przy zdrowym umyśle jest w stanie wyjaśnić co to się stało ze samochody podrożały o 200-500%? Wszystko podrożało w takiej skali. A od kiedy ? Od stycznia 2002 roku

  • Jim

    No tak, bo w Tiguanie 2012 były cyfrowe zegary, a w Q7 najmniejszy silnik był większy od montowanych w Kodiaq. Jak już piszesz o klonach to takim był Seat Exeo, wierna kopia starej A4.

  • Jim

    Uzasadnij swoją odpowiedź !

  • Bartosz Kwiatkowski

    Ale jak się napiszę że to clicbait to się panowie redaktorzy nadmą jak balony że oni tak nie robią! :)

  • Bartosz Kwiatkowski

    Paaaaaanie skąd pan wziął te informacje? Z życia używanego Passata kupionego od Niemca co to gonił do granicy? Używam 1,4tsi 140kM w golfie 7. 20000+ km w roku. Żadnej dolewki oleju pomiędzy serwisami (a powinienem dolać 20l rocznie wg. Ciebie). Dodatkowo auto ma 80000 i jedyne co się zepsuło to spalony xenon (wymieniony w ramach gwarancji).
    Warto czasem spojrzeć trzeźwym okiem na pewne sprawy a nie powtarzać stereotypy.

  • Bartosz Kwiatkowski

    Czym się różni? Ekran oczywiście i wloty powietrza minimalnie inny kształt. Ale reszta? Serio pytam bo szukałem różnic.

  • http://macnow.pl/ Maciej Nowakowski

    Od tego czasu przeciętne wynagrodzenie też 2-3x się zwiększyło.

  • Marcin
  • Filozof HAL

    Chodzi o bryłę a nie elektronikę.

  • Michał

    Ma tylko jeden schowek przed pasażerem

  • Daniel

    Wystarczy sobie ściągnąć z GP za pomocą https://apps.evozi.com/apk-downloader/ Android Auto i zainstalować.

  • Grzegorz Madajczak

    I też tak zrobiłem. Jednak Android Auto nie jest dostępny dla Polaków w Google Play. To sprawia, że nie jest dla wszystkich.

  • ja

    ‚Warto czasem spojrzeć trzeźwym okiem na pewne sprawy a nie powtarzać stereotypy’
    zgadzam się całkowicie- wszyskie marki obecnie prezentują podobny poziom usterkowości i technologiczny, więc należy wybierać to, co nam się podoba. co np. w moim akurat przypadku oznacza, że vw jest gdzieś w połowie stawki, może trochę za połową:)

  • Rado

    „Pod maską też jest ciekawie.Skoda Karoq napędzana będzie przez silniki benzynowe o pojemności 1.0…”- na tym skończyłem czytanie dalszej części artykułu…

  • Filodendron

    No i yo!, w związku z tymi marnymi 115 KM pyta właśnie, o co chodzi autorowi, który bredzi, że „mocy z pewnością nie zabranie”. Potrafisz czytać ze zrozumieniem, czy może jak każdy „Michaś”, powinieneś darować sobie komentarze, zanim nie przyswoisz tej elementarnej umiejętności w swojej pod-bazie?

  • Lawendowy Bohun

    Przecież teraz też nie trzeba kupować żadnych najdroższych systemów multimedialnych żeby mieć carplay i android auto. Wystarczy bolero z tego co kojarzę.

  • Lawendowy Bohun

    Inflacja się stała.

  • tulis

    Ja mam połączone tradycyjne dwa zegary z wyświetlaczem między i uważam ze to najładniejsze połączenie niż te paskudztwa cyfrowe

  • tulis

    A ja mam 3,0 i tez nie mam problemów i gwarantuje ze przejadę 2 x tyle co wydojone 1,4 tsi

  • tulis

    Skoda oprócz superba to paskudztwa o przecież w motoryzacji chodzi o to żeby się podobało

  • Stefan Brudny

    Wydojone?… Od razu widać że nie wiesz z czym masz do czynienia. Jedź śmiało. Ja skończę na 200kkm w tsi i kupię następny bo się skóra na kierownicy wytrze. I nie mówię że jestem jakiś super bogaty, po prostu wiem że co auto to bezpieczniej, wygodniej.

    I myślę serio o superb, fajne auto, wezmę 150KM 1.4 też tsi, skoro się sprawdza tak dobrze, to czemu nie?

  • tulis

    No idź na jazdę próbna, prawie 2 tony i 1,4 które umiera powyżej 130 i spróbuj poruszać się w ruchu podmiejskim i powyprzedzaj, lub autostrada i przyspieszanie 140 – 170 i popatrz na obroty silnika, chyba ze poruszasz się po mieście to tego nie odczujesz.

  • Stefan Brudny

    Poza tym chodzi o te durne komentarze z czapy, gdzie ktoś kto ma inny silnik wie lepiej. A prawda taka że jak masz hajs, pojedziesz każdym autem na rynku to wybierasz co uważasz za najlepsze. U nas to jest bezsprzec, nie WV i tsi.

    Byłem ostatnio w Astanie, tam rządzi Camry w benzynie 2.5 benzyna. Jest optymalne kosztowo, jak u nas tsi.

  • Stefan Brudny

    Czyżbyś miał bmw?… Ja jeżdżę względnie przepisowo i nawet jeśli czasem przesadzę, to nie mam absolutnie żadnych obaw o przyspieszanie. Umiera przy 140? Obroty? No dawno nikt się nie wystawił :-) przy 140 to jest 2500, cisza… https://uploads.disquscdn.com/images/58aa93fd0a0dd47801bf0e1c69d4c9b2f0c67780c0f6524e0de17ca2c50c4f9b.jpg

  • tulis

    To jeszcze do superba weź hak i platformę rowerowa (nie mowię o przyczepie) i 4 osoby, zapakuj się na wakacje ( forumowicze nie śmiać się), gwarantuje przyjemność z jazdy, a jak pomyśle o wzniesieniach (broń cię Boże od gór).Mam nadzieje ze ten cały popęd za coraz mniejszymi silnikami to poprostu się skończy bo to chyba największa głupota, optymalnie moim zdaniem to 2.0 i więcej.

  • Stefan Brudny

    Zmieniasz temat dyskusji, dostosowanie auta do potrzeb to inna rzecz, ja mam przeciętne, jak 90% ludzi. Wiesz, ja co rok śmigam tą Jetta dalej, standardowo wypakowana na full, co rok na wakacjach 3500km, w górach, takich że obawiam się że nie masz pojęcia.

    Aha ale jak dostałem 2 mandaty pod wiedniem za przekroczenie o 10km i 20 km, to ja się zastanawiam czy dzieci piszą na sw o jechaniu 170kmh, bo takich odcinków coraz mniej.

    Nie mówiąc o tym że jak jedziesz na wakacje 12h, potem gdzieś prom jeszcze na 8 rano deadline, zmieniasz się z drugim przy kierownicy, to jesteś tak wypruty że nie będziesz jechał więcej niż znaki chyba żeś świr.

    Tsi w rozsądnej mocy nawet 1.4 jest optymalny, nawet w superb, śmieszy i irytuje mnie tekst o downsizingu, gdzie ludzie zabijają się o parametry nie patrzac na jedyną wartość, jaką jest użyteczność przedmiotu jakim jest samochód którym jedziesz na wakacje… bo jak masz fazę na stare Volvo, to też proszę bardzo.

  • Molimo

    Ładniejsze to fakt ale mniej funkcjonalne. Ja wybrałem jednak pełen ekran.
    Ps. BMW ma dobry kompromis w swojej nowej 5.

  • tulis

    ja ten ekran mogę dowolnie też konfigurować i wszystko sobie tam wrzucić do wyświetlania i jak mi coś nie pasuje to go wyłączam i mam piękne analogi

  • Molimo

    Podglądu mapy nawigacji nie wrzucisz. Wszystko pięknie, klient ma wybór gorzej jak z konsoli środkowej będą znikać przyciski fizyczne kosztem dotykowych paneli. To będzie dopiero koszmar.

  • tulis
  • Molimo

    BMW ma klasę. Co do wyświetlacza miedzy zegarami – to jak użytkowanie 4″, a 5,5″ telefonu. Wszyscy wiemy gdzie wygodniej będzie czytało się informacje. Kwestia upodobań.

    https://uploads.disquscdn.com/images/ce1203191184cf275f14777aa0d51cc7dcbc0f572c74cbc5e2890820070ce289.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/75c8ea70d19eb52393e76933f9f1307c0aa80bba9086463e42e5c0a4f3dc6f9d.jpg

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement