REKLAMA

Google nie zapyta cię już, czy jesteś robotem

Niemal każdy Internauta miał okazję zerknąć się z CAPTCHA. Jest to mechanizm sprawdzający, czy dany użytkownik jest botem, czy prawdziwym człowiekiem. Teraz Google wprowadza jego zupełnie nową i w pełni bezinwazyjną wersję.

13.03.2017 13.26
Google wprowadza nową, nieinwazyjną wersję reCAPTCHA
REKLAMA
REKLAMA

Dotychczas CAPTCHA do sprawdzania pochodzenia użytkowników wykorzystywała rozmaite testy. Czasami prosiła o przepisanie ciągu znaków, niekiedy o zaznaczenie obrazków zawierających dany element, w skrajnych przypadkach dyktowała ciąg cyfr i prosiła o kolejne ich wprowadzanie.

W ten sposób użytkownicy potwierdzali swoją tożsamość oraz pomagali algorytmom uczyć się. Google bowiem zdawał sobie sprawę, co przedstawiają tylko niektóre obrazki i ciągi znaków. Informacje o pozostałych dostarczał sam użytkownik rozwiązujący test. Nie tylko potwierdzał tożsamość, ale też tłumaczył Google, jak wygląda konkretny obiekt, litera lub cyfra.

Niezależnie w jaki sposób działała, zawsze przerywała wygodne korzystania z Internetu. Szczególnie często spotykali się z tym użytkownicy korzystający z niestandardowych rozwiązań chroniących ich prywatność, takich jak VPN.

Następnie pojawił się bardziej zaawansowany mechanizm reCAPTCHA.

REKLAMA

Ograniczył on sprawdzanie tożsamości użytkownika do konieczności zaznaczenia pola obok napisu „Nie jestem robotem”. Najnowsza odsłona tego rozwiązania działa całkowicie w tle. Wykorzystując naukę maszynową oraz zaawansowaną analizę ryzyka jest w stanie samodzielnie ocenić, czy ktoś jest robotem, czy człowiekiem i w ten sposób ocalić rocznie miliardy dolarów należące do reklamodawców.

Warto jednak pamiętać o tym, że rozwiązanie to jest może zaawansowane, ale nie nieomylne. Jeżeli Google uzna użytkownika za robota, ten będzie mógł odwołać się od tej decyzji, wykonując standardowy test CAPTCHA lub zaznaczając okienko reCAPTCHA, zupełnie jak do tej pory.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA