O tym, jak Disqus postanowił nas załatwić w piątek wieczór na szaro

Felieton/Social media 30.01.2017
O tym, jak Disqus postanowił nas załatwić w piątek wieczór na szaro

W ostatni piątek przeżyliśmy na Spider’s Web niemały szok, gdy ni stąd ni zowąd Disqus włączył swoje reklamy na naszej stronie.

Przy okazji dostaliśmy nauczkę, że nigdy przenigdy nie można za bardzo ufać darmowym narzędziom.

Piątek, dzień jak co dzień. Końcówka tygodnia, więc okres raczej spokojny. Najlepsze teksty dnia wypchnięte wcześniej, bo w piątek wieczór ruch zazwyczaj słaby. Na Slacku pustki, Kosiński już ładuje swoją pierwszą weekendową whisky.

Aż tu nagle na Spider’s Web pojawiają się reklamy przy komentarzach Disqus, z których korzystamy. I to jakie reklamy! Potężny box o rozmiarach 600 x 600 px, w środku sześć kafli z promocjami tekstów i to na dodatek w języku angielskim.

Image uploaded from iOS

Szybka sonda wśród funkcyjnych pracowników Spider’s Web. – Ty to włączałeś? – Nie, broń Boże. – Ty? – Ja też nie. Szybko zdaliśmy sobie sprawę z faktu, że coś nie tak.

Szukamy w ustawianiach, w komunikacji mailowej od Disqus. Jest. Na początku roku pisali, że będą wprowadzać reklamy powoli wszystkim, a potem wprowadzą płatne plany bez reklam.

Patrzymy na strony Disqus. Zero nowych informacji. Zero cenników zdjęcia reklam. Żadnych informacji nt. procedur.

Piątek wieczór. Prawie nikogo nie ma. Paskudne reklamy wiszą, nie da się ich zdjąć w ustawieniach naszego Disqus. Sytuacja z gatunku tych fatalnych.

Szukamy informacji. Niektórzy z naszych blogerów mają własne małe blogi, na których też korzystają z systemu komentarzy Disqus. Nigdzie reklamy się nie pojawiły.

Piotrek Barycki, który akurat pełnił funkcję wydawcy, kontaktuje się mailowo z Disqus. Na szczęście ktoś od nich odpowiedział. Po kilkugodzinnej walce, po 3 nad ranem, reklamy u nas znikają. Poinstruowano nas jednak, że na pewno wkrótce wrócą, jeśli nie zapłacimy 20 dol. miesięcznie.

Czemu w ogóle piszę o tej sytuacji?

Z dwóch powodów. Po pierwsze, by napiętnować nieprzyjemne praktyki Disqus. Po drugie, by się pożalić, że zbytnia zależność od darmowych internetowych usług bywa zgubna. Nie to, żebym o tym wcześniej nie wiedział, ale zderzenie ze ścianą i tak jest przykre.

Fatalne, brzydkie, nieudolne, kompromitujące, dyskwalifikujące – tylko takimi słowami mogę opisać działanie Disqusa.

Jak można tak potraktować serwis z prawie 3 mln uu, który ma tysiące komentarzy każdego tygodnia? Jak można bez żadnych konsultacji, bez opcji niedopuszczenia do włączenia reklam, po prostu odpalić własny skrypt reklamowy na stronie klienta? Jak można robić to w piątek wieczór, gdy serwis funkcjonuje na planowanych zwolnionych obrotach!? Nie mówiąc już o tym, że box 600 x 600 pod każdym tekstem na Spider’s Web jest całkiem dużo warty!

Nie chodzi o to, że uchylamy się od ewentualnego płacenia za opcję bez reklam. Chodzi o sposób traktowania klienta, który – przynajmniej na polskim rynku – mocno zbudował pozycję Disqus.

Tak to właśnie jest z darmowymi usługami w Sieci. Są fajne do czasu, gdy ich twórcy nie zechcą cię wyrżnąć nimi w pysk bez ostrzeżenia.

Wstyd, panowie z Disqus. Po prostu wstyd.

Teksty, które musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

  • Maciej

    heh

  • MatejBudz

    Disqus działa trochę jak diler: najpierw kusi darmowymi działkami a potem musisz płacić albo powierzchnią reklamową strony albo abonentem :) A tak na serio: jedyny problem z Disqus jaki tu zrobił że nie poinformował was że jesteście „wybrańcami” :)

  • MatejBudz

    heh

  • pantadeus

    Heh

  • P.

    Czyli co – wracacie do zwykłych komentarzy na WP? :)

  • Arkadiusz

    heh

  • http://marcinkaminski.pl/ Kamyk

    Czyli jednak własny system komentarzy na WordPressie pozostanie u mnie. Co swoje to swoje.

  • http://jestesmyfajni.pl/ jacekEs

    c-c-c-c-combo breaker!

  • Artur Nowacki

    Ciekawe, czy w regulaminie mają coś na ten temat wpisane, chociażby atramentem sympatycznym…

  • http://www.spidersweb.pl/ przemekspider

    Mamy komentarze zbackupowane wszystkie. Mamy napisany system tak, że komentarze lecą do Disqus oraz WP. Zastanawiamy się nad opcjami. Niby 20 dol. miesięcznie to niedużo, ale nie lubię być robiony w trąbę.

  • arde

    Disquss domyślnie działa tak, że komentarze lądują tak czy inaczej w naszej bazie z wp.

  • orchee

    $20 Wam szkoda? Tyle to podejrzewam tygodniowo Grabiec wydaje na pokemony. Trochę to smutne i słabe. Szczególnie w kontekście takich tekstów, gdzie potraficie narzekać, że CDA to największa platforma VOD w Polsce. Panie Pająk, to jest właśnie cebularstwo, a nie dopinanie budżetu w firmie. Zapłaćcie i zwińcie ten tekst, bo ma szansę zabłysnąć w internecie jak inne dzieło – kupiłem nowego macbooka, bo mi chrome wolno działał.

  • Rafał Gdak

    Nic nie zrozumiałeś. Po pierwsze tego, że odpalono reklamy bez zapowiedzi, o dziwnej porze i bez możliwości reakcji. Nie chodzi o 20 dolarów, ale sposób działania Disqusa.

  • Tortilla

    Chyba użytkownicy adblocka tego nie zauważyli (95% czytelników?)

  • MatejBudz

    Komuś czytanie ze zrozumieniem szwankuje. Nie chodzi o 20$, a o fakt że zmiany wprowadzają bez jakiejkolwiek informacji. Zapowiedziano je, jednak po wejściu na stronę Disqus nie było żadnej informacji o wprowadzanych zmianach czy nawet możliwości zapłaty. Trochę to narusza zaufanie do Disqus czy w trakcie opłacania nie zmieni nagle zasad, bo kiedyś poinformowała o takiej możliwości.

  • maxwell

    heh

  • http://www.spidersweb.pl/ przemekspider

    Cebulandię, to ty kolego tu uskuteczniasz! Wyraźnie piszę, kilkukrotnie, że nie chodzi w ogóle o 20 dol. miesięcznie! Czytania ze zrozumieniem uczą w 3 klasie szkoły podstawowej. Gdzie wtedy byłeś?

  • sdsdsd

    „Jak można tak potraktować serwis z prawie 3 mln uu, który ma tysiące komentarzy każdego tygodnia?”

    No właśnie, za darmo korzystacie i takie obciążenie im generujecie, że postanowili coś na tym WRESZCIE zarobić zamiast dokładać do tego interesu.
    Mieli to twoim zdaniem włączyć malutkim blogom z 100 UU dziennie?!

  • http://www.spidersweb.pl/ przemekspider

    Nie, powinni mi dać opcję NIE WŁĄCZANIA ich zanim włączyli. Ot co. A jak chcą u mnie tak atrakcyjne miejsce, to mogę to dla nich wycenić. Proste.

  • MatejBudz

    Kolejny spał na lekcji :) Tu nie chodzi o niebotyczna wartość 20$ miesięcznie, tylko to że zmiany są wprowadzane nagle, bez informowania odbiorcy i możliwości reakcji, choćby i zapłaceniu abonamentu.

  • indy

    Jako komentujący lubię Disqusa, bo nie muszę zakładać iluś tam kont. Wolałbym, żeby tak zostało. Wy pewnie mieliście tego pecha, że zostaliście „wybrańcami” do testów.

  • Lotta

    heh

  • Marcin Błocian

    Heh

  • kofeina

    Heh

  • MatejBudz

    Ja też. jednak bierzmy pod uwagę właścicieli strony. Nie każdy będzie płacił 20$ miesięcznie, czy oddawał kawałek powierzchni reklamowej. Dochodzą też zasady, a tu Disqus zadziałał na takiej: „mogę wszystko”. Brak informacji że „nasza” strona będzie wybrańcem, czy też opłacenia abonamentu. To bardzo narusza zaufanie do usługodawcy. Bo a nuz za parę lat mimo opłacania abonamentu wprowadzi reklamy, bo uzna że „testuje abonament: płać za mniej reklam od Disqus”

  • MatejBudz

    c-c-c-c-combo breaker!

  • kofeina

    Z tekstu: „Na początku roku pisali, że będą wprowadzać reklamy powoli wszystkim, a potem wprowadzą płatne plany bez reklam.”

  • lifeonmonday

    Takim poziomem dyskusji to jednak ciągle cebula jest po Twojej stronie Przemku ;)

  • desf

    Jak już cytujesz tekst to jest tam również napisane, że żadnej komunikacji dot. szczegółów tych zmian nie było.

  • orchee

    Po pierwsze wpis Disqusa z początku roku wskazywał na takie działania. Nie wiem skąd macie informacje o planach za $20, może dostaliście bezpośrednią propozycję. Jak tak, to ja już w ogóle nie rozumiem o co ten lament? Godz. 3 w nocy w piątek? Jest jakaś lepsza godzina do testowania nowych funkcjonalnośći na produkcji? :)

  • Kajo

    SW, ale z Was łosie, zamiast narzekać na Disqusa dajcie te 20$ gościowi, który Wam przystosuje narzędzia takie jak to: http://www.discourse.org/about/
    i skończą się problemy. Komentatorzy i tak przywykną, a wy macie spokojną głowę.

  • kofeina

    Pewnie bym zacytował dalej albo w ogóle, gdyby napisali, że doślą szczegóły, ale raczej tego nie zrobili

  • Andrea

    Znaczy się spałeś na lekcji?

    Szukamy w ustawianiach, w komunikacji mailowej od Disqus. Jest. Na początku roku pisali, że będą wprowadzać reklamy powoli wszystkim, a potem wprowadzą płatne plany bez reklam.

  • MatejBudz

    Chyba każdy serwis zastrzega zobie prawo do zmian w regulaminie bez informowania :)

  • indy

    Pewnie mają to w regulaminie. Od dawna mówi się o wprowadzeniu reklam lub opłat. A takie rzeczy trzeba przetestować. SW jest duży w Polsce, ale w skali świata raczej wiele nie znaczy. Gdyby się obrazili i odeszli, to Disqus wielkiego spadku nie odczuje.

  • MatejBudz

    I uważasz że wprowadzenie zmian bez możliwości reakcji jest ok.

  • namo

    Ależ dramat, jakież napięcie! I te łzy, szczere.

  • kofeina

    O 3 udało im się wyłączyć, włączyli wcześniej. Sam nawet nie skojarzyłem, że to reklamy zewnętrzne i pomyślałem sobie „o, w sumie fajny wpis mi sw polecił”

  • Rafał Gdak

    Nie no, człowieku. Nie jestem w stanie ci pomóc. Nawet, gdy czytasz, to nie robisz tego ze zrozumieniem. Masakra.

  • indy

    Fajny. Np taki jak zarabiać 492$ dziennie nie wychodząc z domu ;)

  • kofeina

    Żeby nie było, że zmieniam zdanie, spójrz, co napisałem niżej.
    Zrobili jak uprzedzili.

  • http://www.spidersweb.pl/author/dawidkosinski Dawid Kosiński

    Powinni napisać do administratora strony maila, powiadomić i dać możliwość zapłaty w ciągu tygodnia. Zapłacilibyśmy.

  • http://www.spidersweb.pl/ przemekspider

    Jak już cytujesz, to zacytuj też to, proszę: Patrzymy na strony Disqus. Zero nowych informacji. Zero cenników zdjęcia reklam. Żadnych informacji nt. procedur.

  • kofeina

    O tym, który kliknąłem mogę tymi powiedzieć już dzisiaj, że był całkiem fajny. Nie był o zarabianiu, ale nie pamiętam też o czym był.

  • Papa_het

    Heh

  • http://www.spidersweb.pl/author/dawidkosinski Dawid Kosiński

    Nie, nie jest nam szkoda, Przemek wyraźnie to napisał. Chętnie zapłacimy, bo doskonale rozumiemy, że w Internecie nie ma nic za darmo. Powinniśmy jednak zostać uprzedzeni o takiej, a nie innej decyzji. Nie powinno się wprowadzać takich zmian ot tak.

  • MatejBudz

    A dalej o braku jakiejkolwiek informacji na stronie, i możliwości reakcji przez strony. Każda firma świadcząca usługi ma w swoim regulaminie zapis o możliwych zmianach w usłudze, czy wprowadzenie ich bez informowania usługobiorców jest ok? Tu chodzi o styl w jaki to zrobiono, nie o fakt ze chcą 20$, bo pewnie zapłacono by je, nim zaparzyła by się kawa.

  • Wiesław Juskowiak

    Informacja jest o tym, że wprowadzą, bez terminu, a następnie, że będą płatne plany, też bez konkretów. Zatem, kiedy już ustalili termin, a następnie płatne plany, powinni wysłać jeszcze jedno mejla z terminem i planem.

  • http://www.spidersweb.pl/ przemekspider

    Heh? Heh :|

  • http://twitter.com/jakubkralka Jakub Kralka

    Lol, Spider’s Web zostawia każdego miesiąca spore pieniądze w kasie Slacka czy Trello (a pewnie jeszcze kilku usług, o których nie wiem), a tu nagle do tekstu wpada orchee, który z tą umiejętnością czytania nigdy nie powinien otrzymać świadectwa maturalnego i wyzywa od cebulaków ;)

  • kofeina

    Ale co z tego? Ile wiadomości oczekiwałeś? 5? W 1 napisali wszystko. Napisali w niej, że najpierw włączą powoli wszystkim. Czyli również Wam, co też zrobili, a później, że wprowadzą płatne plany. Jeszcze nie wprowadzili reklam wszystkim, więc nie przesłali informacji o płatnym wyłączeniu.

  • MatejBudz

    Nawet sam fakt wysłania maila: „jesteście wybrańcami: Deal with It” jest lepszy od „A może zepsujemy komuś piąteczek?” :)

  • Andrea

    Nie mają obowiązku wprowadzać płatnych planów bezreklamowych równocześnie z reklamami.
    Mogą to zrobić później.

    Nie ma zatem podstaw do pretensji, że nie ostrzegali. Ostrzegali. Na początku roku.
    I nie muszą tego robić ponownie tuż przed wprowadzeniem reklam.

    Tak jak na drodze nikt nie powtarza znaków co 200 metrów, żebyś nie zapomniał.

  • kofeina

    Przecież napisali co zrobią i to zrobili.

  • namo

    I kwiaty wysłać. Albo nie, łisky :lol:

  • https://twitter.com/morcinus Marcin Bąkowski

    meh

  • http://www.spidersweb.pl/ przemekspider

    Gorzej, jak każe Ci za nie płacić WordPress :)

  • desf

    I Przemek i Rafał już kilkukrotnie wyjaśnili w komentarzach dla tych opornych co nie umieją zrozumieć z tekstu. Więc może przeczytaj po prostu ich komentarze zamiast wrzucać wyrwane z kontekstu zdania.

  • MatejBudz

    I o tym jest tekst. Zmiany w ważnym elemencie strony, jakim są komentarze bez konsultacji, czy zwykłej informacji o jej wprowadzeniu. Kiedyś zapowiedzieli żę są plany, bez konkretów (jakie reklamy, ich rozmiar, treści), bez cenników. Kiedy zaczynali już procedurę, mogli chociaż na stronie głównej czy w hurtowym mailu, poinformować o tym że ruszają z reklamami.

  • desf

    Oczywiście że nie mają obowiązku. Ale nie zmienia to faktu, że jest to kompletnie niepoważne zachowanie i zasługuje na napiętnowanie.

  • orchee

    Dziękuję całej szanownej redakcji Spider’s Web za tak szybkie rzucenie się do odpowiedzi na mój komentarz! Dajcie znać która część was aż tak zdenerwowała, to zapiszę sobie w pamięci na przyszłość. Slack i Trello na jednego usera to będzie jakieś $20, więc uważaj, bo jeszcze red. Pająk uzna, że lepiej któregoś z kolegów z bezprawnika wyrzucić z roboty na rzecz opłaty za disqusa. ;)

  • Edgar

    Przemku dzisiaj młodzież w 3 klasie gimnazjum ma problemu z czytaniem ze zrozumieniem. Myślę więc że trzeba być dla nich trochę bardziej wyrozumiałym.

    W pełni rozumiem Wasze oburzenie i stanowisko. Macie całkowitą rację tak nie postępuję się w relacjach biznesowych. A nie możecie wystawić im faktury za wykorzystani powierzchni reklamowej na waszej stronie bez wiedzy i zgody od Was? Plus za pracę redaktora który musiał się namęczyć żeby to wyłączyć? Przecież Ty również musisz dbać o Swój biznes a to jest w jakiś sposób działanie na Twoją szkodę.

  • http://www.spidersweb.pl Szymon Radzewicz

    tech

  • czang

    Rzeczywiście to było straszne, przecież na SpidersWeb jest już tak dużo reklam, że tych dodatkowych można by było nie zauważyć :) ale na szczęście napisano o tym artykuł :)

  • pantadeus

    Heh…

  • Rafał Gdak

    Masz niebywały talent. Powinieneś zostać dramaturgiem. W trzech komentarzach stworzyłeś fikcyjną rzeczywistość na podstawie tego, czego nie doczytałeś lub nie zrozumiałeś i dalej snujesz swoje mądrości, zamiast podkulić ogon na wytknięte niedoróbki twojej argumentacji. Ja bym spalił się ze wstydu i chyba nie wrócił… Skoro jednak lubisz się kompromitować. Twoja wola.

  • http://www.kilkuzdaniach.pl Piotr Grabiec

    No napisali, i co z tego? Gubisz meritum. Cytat z tekstu: „Nie chodzi o to, że uchylamy się od ewentualnego płacenia za opcję bez reklam. Chodzi o sposób traktowania klienta” – przy wdrożeniu tego w ludzki sposób pewnie dostaliby od wydawców kasę bez większego myślenia, a tak sami zachęcili do szukania innego systemu komentarzy. Coś tu po ich stronie poszło mocno nie tak.

  • http://www.kilkuzdaniach.pl Piotr Grabiec

    Jak w osobnym wątku, nie chodzi o to, co zapowiedzieli, tylko to, co zrobili:
    „Nie chodzi o to, że uchylamy się od ewentualnego płacenia za opcję bez reklam. Chodzi o sposób traktowania klienta, który – przynajmniej na polskim rynku – mocno zbudował pozycję Disqus.”

    J.w. – zamiast zachęcić do opłaty zachęcili do szukania innego systemu komentarzy. Gratulacje dla speców sprzedaży w Disqusie, bo produktu jeszcze nie ma, a już wydawcę do niego zniechęcili.

  • orchee

    Dziękuję całej szanownej redakcji Spider’s Web za tak szybkie rzucenie się do odpowiedzi na mój komentarz! Masz rację mam problem z czytaniem ze zrozumieniem. Bo czytam, że portal z 3 mln uu korzysta z darmowego dostawcy systemu do komentowania i ma problem jak dostawca da ciała. Nie ma z nim żadnej umowy, w którym byłoby opisane SLA, czy i w jakich sytuacjach usługodawca może wprowadzać zmiany do systemu.

  • orchee

    No masakra.

  • indy

    No fakt, mogli się szarpnąć na maila typu „dziś od tej do tej godziny będziemy na waszej stronie testować reklamy”

  • Andrea

    Nie ma znaczenia jak to odbierasz.
    Biznes nie opiera się na odczuciach.

    Zapowiedzieli, że będą reklamy, zapowiedzieli.
    Nie mają obowiązku z każdym indywidualnie się pieścić.
    Możesz się obrazić i iść do konkurencji.

  • Jego Mać

    a ja jak głupi klikam na pole „dołącz do dyskusji” na tym obrazku wyżej…

  • Andrea

    Ile osób zrezygnuje z komentowania, gdy zmienicie system?
    Ilu osobom nie będzie się chciało zakładać kolejnych kont tylko dla komentarzy tutaj?

  • kofeina

    Przeczytaj, co napisałem niżej – również napisałem, że takie rozegranie tego nie jest najlepsze. Niemniej, narzekanie, że nie uprzedzili jest bez sensu

  • Dariusz Filipek

    Wiedzieliscie, że wprowadzają te reklamy. Mozna było już wtedy zastanowić się nad jakimś rozwiązaniem, a nie czekać na ‚pewien piątkowy wieczór’. Nawet mi się to rzuciło w oczy. A teraz ziejecie oburzeniem, jak księżniczka na ziarnku grochu. Cały wpis do kosza. Tym bardziej, że nie jesteście jacyś wyjątkowi i reklamy pojawiły się ostatnio nie tylko u was.

  • orchee

    #usuwamKonto

  • http://www.kilkuzdaniach.pl Piotr Grabiec

    No właśnie – gratuluję ich specom od sprzedaży, bo zniechęcają do produktu zanim ten do sprzedaży trafił. Pewnie, że to ich prawo, ale moje prawo, by te działania uznać za kiepskie :-)

  • Dariusz Filipek

    Może nawet lepiej, bo o czym tu gadać?;)

  • Wiesław Juskowiak

    Ale to transakcja wiązana. Disqus bez serwisów nie istnieje. Nawet bardziej, niż serwis bez Disqus’a.

  • Jego Mać

    no właśnie. Jedyne pytanie jakie można zadać – kto płaci za storage komantarzy z disqus? I odpowiedź na to pytanie zamyka dyskusję.

  • Andrea

    Piotrze. Nikt nie neguje Waszego prawa do narzekania.
    Komentatorzy negują jedynie Wasze stanowisko, że Disqus nie mógł zrobić tego co zrobił.
    Mógł i zrobił.

  • kofeina

    Ich decyzja tak to rozegrać. Narzekanie, że zrobili to w taki sposób, w jaki uprzedzili jest moim zdaniem słabe, a w ten sposób odebrałem ten tekst.

  • Jego Mać

    Jakby dobrze pogrzebali w śmietniku, to pewnie okazałoby się że Disqus o tym informował.

  • http://www.kilkuzdaniach.pl Piotr Grabiec

    Wiedzieliśmy, że wprowadzą reklamy i płatne plany – ale bez żadnych szczegółów. Trochę mało informacji, by planować wdrożenie innego systemu komentarzy i poświęcać na to roboczogodziny. Logicznym krokiem ze strony Disqusa byłoby przedstawić te plany wydawcy, dać mu czas do namysłu, a nie pakować mu reklamy w serwis bez uzgodnienia warunków wcześniej poza enigmatycznym „wprowadzimy reklamy”.

    Tym samym prosta decyzja „zapłacę 20$ za święty spokój” zmienia się w „20$ to może i nie dużo, ale mnie zirytowali, więc przejrzę rozwiązania konkurencji”. Podsumowując: Disqus rozegrał to fatalnie i o tym jest ten wpis.

  • TomTom

    Ja prowadzę serwis lokalny. Szybko oduczyłem ludzi trolowania i bohaterstwa a zostają jedynie komentarze sensowne. Zamieniłem disqus na fb.
    Polecam.

  • zakius

    ale fb się dosyć sypie i jest słabo przystosowany do większych dyskusji… słabo

  • http://www.kilkuzdaniach.pl Piotr Grabiec

    Gdzie jest stanowisko „nie mógł”? Jest stanowisko „zrobił i nam się to nie podoba” a konkretnie:

    „Nie chodzi o to, że uchylamy się od ewentualnego płacenia za opcję bez reklam. Chodzi o sposób traktowania klienta”

  • Jego Mać

    poza tym ilość klików spadłaby znacznie

  • namo

    Mam nadzieję że nie odpusczą i sprawa trafi do „Sprawy dla reportera”, ewentualnie „Dlaczego Ja?”

  • zakius

    e nie,może jakiś śmieszny plugin do wp tak działa, ale disqus w najczystszej postaci nie

  • zakius

    wordpress i swoje to dwie różne rzeczy c:

  • http://www.kilkuzdaniach.pl Piotr Grabiec

    Ależ oczywiście, że można narzekać na formę. To, czy uprzedzili, nie ma tutaj nic do rzeczy.

    To, że Cię np. właściciel wynajmowanego mieszkania uprzedzi, że w przyszłości wyjmie drzwi wejściowe, bo chce je wymienić, nie zabiera Ci prawa do narzekania, że zrobił to w piątek wieczór, gdy nie było Cię w domu – bo rozsądnie zakładasz, że przed wymianą poda chociaż termin, kiedy chce tu zrobić.

  • http://twitter.com/jakubkralka Jakub Kralka

    Mnie żadna konkretna część nie zdenerwowała, to ogólna alergia na intelektualny amebizm

  • zakius

    akurat by wzrosła, bo na disqusie się odpowiada… na disqusie, a komentarze fb powiadomieni wywalą na fb, ale interakcja następuje na stronie

  • Jego Mać

    Ale jest duża grupa przeciwników FB która po takim zabiegu poszła gdzie indziej. SW to przecież działalność komercyjna gdzie towarem jesteś Ty i ja.

  • http://www.kilkuzdaniach.pl Piotr Grabiec

    Pewnie, że nie mają obowiązku – ale wydawcy może się to nie podobać, bo to nie jest granie fair.

    Tak samo jak operator telko może spełnia swój obowiązek informowania klienta o zasadach podczas dodawania do abonamentów płatnej melodyjki na oczekiwanie na połączenie, o czym mało który klient wie.

    Klienci operatorów jednak raczej są w stanie zrozumieć narzekania innych klientów, że dostali takie usługi dzięki zapisie na 15 stronie regulaminu – ale jak już sprawa dotyczy wydawcy serwisu to zamiast empatii („no faktycznie, źle Disqus do tego podszedł, mogli to lepiej rozegrać”) jest podejście „a dobrze wam tak!”.

    No i to podejście „a dobrze wam tak!” mnie niezmiernie dziwi.

  • Andrea

    Najpierw reklamy u wszystkich,
    potem udostępnienie płatnych planów bezreklamowych,
    i czas dla wydawców do namysłu, w którym to czasie będą płacić reklamami.
    Czyli wszystko zgodnie z logiką.

  • zakius

    Ogólnie to i ta stawka jest niemała i nie ma racji bytu póki blog co najmniej nie zarabia na siebie, mniejsze strony potrzebują mniej na roczny hosting niż tu miesięcznie za usunięcie reklam liczą…
    Szkoda, chciałem użyć disqusa u siebie, bo daje duży komfort użytkownikom (chociaż na jakimś blogu widziałem niemal pracę doktorską na temat, że wbudowane komentarze wp nie wymagają rejestracji i ogólnie zapewniają znacznie większe zaangażowanie czytelników i… żadnych komentarzy, bo nikomu się nie chciało)

  • Andrea

    Nie mam zwyczaju trollować, lubię merytoryczną dyskusję.
    Nie mam konta na fb.
    Właśnie straciłeś czytelnika.

  • zakius

    no z tej strony patrząc to tak

  • Andrea

    W tonie wypowiedzi i epitetach.

  • desf

    Swoją drogą zastanawiam się skąd wynika taka żółć w komentarzach pod tym wpisem.
    a) Czy ludzie po prostu wylewają swoją frustrację, bo jesteśmy w Polsce?
    b) Czy naprawdę jest aż tylu analfabetów, którzy nie opanowali czytania ze zrozumieniem tak prostych tekstów?
    c) Czy ludzie naprawdę myślą, że wysłanie mejla w stylu „jakoś w tym roku będą zmiany w usłudze, elo” i wprowadzenie tychże zmian bez żadnych detali takich chociażby jak dokładna data jest zachowaniem którego można oczekiwać od poważnej firmy?

  • Dariusz Filipek

    Z mojego punktu widzenia ten wpis jest o tym, jak niedobrze, że w piątkowy wieczór takie niesamowite nieszczęście was spotkało. Chociaż przyznam Ci rację, że mogli to załatwić o wiele lepiej. Jednak na problem warto spojrzeć szerzej, niż tylko z perspektywy owego ‚feralnego’ piątku.

    W Disqus od dłuższego czasu dzieje się coś złego, czy raczej nie dzieje się zbyt wiele. Platforma zaczęła jako jeden z dwóch takich ‚wow’ systemów komentarzy, a dziś goni własny ogon. Bez aplikacji mobilnej (w końcu sam musiałem zrobić przez gonative), bez wewnętrznego systemu wymiany wiadomości i wielu innych rzeczy, które w dzisiejszych czasach powinny być standardem.

    Ostatnio pisałem do nich z prośbą o wprowadzenie możliwości ukrywania komentarzy od niezalogowanych użytkowników i dostałem odpowiedź… Z linkiem do userowskiego rozszerzenia pod Chrome i Firefox. Które tak szybko usnąłem, jak zainstalowałem.

    Jednak wy budzicie się dziś, gdy popsują Wam rozrywkowy piątkowy wieczór z whisky w tle. Pomyślcie czasem z szerszej perspektywy, najlepiej perspektywy czytelnika, bo nie wchodzę w artykuły, żeby czytać gorzkie żale naczelnego, który zachowuje się jakby mu motor ukradli. Motor za który nie zapłacił złamanego grosza. Z całym szacunkiem, wychodzicie tym samym na takie ślepotki technologiczne, którym nie wyjaśniono… Postronnemu Kowalskiemu można to puścić płazem, ale Wam, panowie i panie technologiczni blogerzy… Załatwić i mieć z głowy, a nie pisać, że biją, bo to troszkę śmieszne.

  • desf

    Zależy. Ja np. z reguły odpisuję po kliknięciu na link w mejlu z powiadomieniem, czyli bezpośrednio na stronie SW. Z komentarzy facebooka za to na pewno nie będę korzystał bo co do zasady nie lubię i nie korzystam z tego rozwiązania.

  • http://www.kilkuzdaniach.pl Piotr Grabiec

    Pewnie, że Disqus jest darmowy – ale ponieważ zdobył na tyle ugruntowaną pozycję, że jest rozpoznawalny, może teraz kombinować z wprowadzeniem płatnych planów i zmonetyzować usługę. Także to nie jest tak, że Disqus nic nie zawdzięcza wydawcom („Motor za który nie zapłacił złamanego grosza”), bo to od zawsze była transakcja wiązana.

    A swoją drogą – Ty tego nie chcesz czytać, ale postaw się teraz w miejscu naszego czytelnika, który ma swój serwis i korzysta z Disqus, ale nie przykłada większej wagi do zmian, bo to np. projekt hobbystyczny – dla niego ten wpis może być przydatny, bo 1. dowie się o planach wprowadzenia reklam, jeśli o nim wcześniej nie wiedział 2. dowie się, jak Disqus traktuje wydawców.

  • Jakub Ziendalski

    heh

  • Pixellus

    To może Live fyre w zamian? https://www.livefyre.com/auth/login/

  • Dariusz Filipek

    A myślisz, że ja się nie irytuję, jak muszę na telefonie przelatywać jakiś pochorowany box, żeby dotrzeć do komentarzy? Albo zauważyłem to tutaj, albo na Antywebie, albo Naekranie… Nie jesteście w tym osamotnieni. Tylko z jednej strony czuję tu srogą przesadę, bo żal Pana Pająka do Disqus był – przynajmniej z mojej perspektywy – mocno przesadzony w tym akurat punkcie. Sprowadza to niemal do nieszczęścia bliskiego rozstaniu z ukochaną. Taki pragmatyzm.

    Czy nie można napisać o problemach z Disqus czegoś więcej? Nie od tego jesteście? Nie o tym chcemy czytać? Bo o tym, że ktoś tam whisky pije, mnie przynajmniej, nie interesuje i część z tych rzeczy była zwykłą zapchaj dziurą, przy niezbyt dużej sprawie, której nadano olbrzymie znaczenie.

    Chociaż masz rację. Informować należy. Ale z całą życzliwością, ze stylem. I niech ta informacja będzie jak najpełniejsza. Bo w innym wypadku, równie dobrze można to pozbawić kilku niepotrzebnych szczegółów z życia redakcji i zamknąć w dwóch akapitach. A ja i być może część waszych czytelników chcę przeczytać coś lepszego, pełniejszego, na Waszym blogu technologicznym. Bo to tutaj, to nie był blog, to był blogasek.

    Takimi tekstami zachowujecie się trochę jak Disqus. Na szczęście nie musimy za to płacić. Bo o ile za Disqus jeszcze warto sypnąć groszem, to za Spidersweb coraz rzadziej chciałbym nawet zagrzechotać kabzą.

  • http://www.gluz.eu Przemysław Ł. Gluz

    Heh

  • Andrea

    Stanowisko Disqusa było czytelne i przedstawione odpowiednio wcześniej.
    Nie mają obowiązku podawania dokładnych dat czy wysyłania spersonalizowanych informacji do każdego, kto uważa się za ważnego klienta.

    Można to rozpatrywać na płaszczyźnie etyki biznesowej, jedynie.

  • k.

    Odpowiedź a).

    Jakby tu napisali, że 1+1=2, to zaraz by się znalazł jakiś troll, który by twierdził, że nieprawda, bo w systemie binarnym to jest 10.

  • Member Berries

    ale to jest spory problem, bo powinien odpowiednio wcześniej umożliwić opłacenie abo, tak by reklamy w ogóle sie nie pojawiły

  • Andrzej Szczepanik

    kek

  • Member Berries

    Bardzo lubię Disqusa, bo to chyba najlepszy system komentarzy, jaki może być na stronie internetowej, ale jeśli zechcecie z niego zrezygnować, totalnie was rozumiem. Też bym się wkurzył.

  • Member Berries

    ty zabłyśniesz jako „jestem idiotą, bo nie umiem czytać ze zrozumieniem”

  • MatejBudz

    Wystarczy wpis na stronie ze ruszają z systemem reklam i zasady: rozmiar, treści itp.
    Wtedy tak, winą w pełni byłoby obarczone SW, ktore nie czyta aktualności. Jednak był tylko jeden mail który informował o „planach na przyszłość: bez konkretów. Jednak Disqus wprowadził zmiany automatycznie, bez informacji, bez jakiejkolwiek możliwości reakcji.

  • Krzepki Harry

    echhhhh

  • Monika Stępień

    SZOK!!! Money umykają!!!

  • Krzepki Harry

    Cywilizowane postępowanie powinno być takie: ej, niedługo wprowadzimy swoje reklamy na twoją stronę. Nie musisz nic robić, same się pojawią i poza tym wszystko będzie po staremu. Jeżeli chcesz plan premium/pro bez reklam, to zapłać nam 20 dolarów do dnia X. Później też będziesz mógł wykupić plan płatny, ale w międzyczasie reklamy mogą już być na stronie.

  • Krzepki Harry

    Już dajcie spokój z innym systemem, ja wiem że brzydko postąpili ale nie róbcie własnym czytelnikom pod górę.

  • Michal

    „Poinstruowano nas jednak, że na pewno wkrótce wrócą, jeśli nie zapłacimy 20 dol. miesięcznie.”

    Brzmi jak żądanie okupu
    Powinni dodać „za każdy dzień zwłoki dodatkowa reklama z redtube” :D

  • Jerzy Koza

    Heh

  • Krzepki Harry

    Zależy jacy komentatorzy negują stanowisko SW, ja np. nie, bo to to jest dziadostwo co tam w Disqusie zrobili. W ogóle dziwi mnie zgoda niektórych na takie niskie standardy, to chyba już utrwaliło się po latach komuny, gdy petent przychodził z bombonierką lub flaszką, w stresie międlił czapkę i miał nadzieję że go biurwa jednak pozytywnie obsłuży.
    To, że się coś otrzymuje za darmo nie oznacza że nie należy wymagać wysokich standardów, zwłaszcza jeżeli jest klient który chce zapłacić, i wystarczy dać mu taką możliwość. Chyba że ktoś mówi jasno: daję gówno, jak chcesz to bierz ale nie dziw się że śmierdzi. Tak jednak nie było.
    Korzystałem i korzystam z różnych usług które początkowo bezpłatne z czasem dorobiły się planów płatnych (np. SugarSync albo Any.do) i nie przypominam sobie by mnie – szarego użyszkodnika traktowano z grubego buta. Grzecznie informowano o zmianach, podawano terminy, przedstawiano opcje, jak mi nie pasowało to rezygnowałem i zabierałem zabawki. O wszystkim wiedziałem, więc zaskoczenia nie było.
    Tutaj jednak odpalono grubą armatę w dużym serwisie bez żadnej KONKRETNEJ zapowiedzi i jak się okazuje niektórzy kompletnie nie rozumieją o co kaman, albo co bardziej prawdopodobne – rżną głupa i cieszą się że jest mały wkurw w SW. Januszowe standardy widać niektórym Januszom pasują…

  • http://marcinkaminski.pl/ Kamyk

    Między platformą WP com a własną instalacją z WP org jest różnica, ale zgaduję, że wiesz, i że celowo sprowokowałeś niewiedzą ;)

  • zakius

    nadaj jest to gotowy system, w którym nie wiesz co siedzi i pracuje na własnych warunkach, a nie twoich

  • Knl

    Jezu straszne.

  • Nexus

    Przyganial kocioł garnkowi. Natywny układ waszej strony wymyślony przez człowieka kompletnie bezmyslnego, z tymi całymi artykułami otwierającymi się pod spodem to skrajna głupota przy której takie banery to pikuś.

  • Meretycz

    A ja mam na brak kultury i prostackie odzywki… Aaaapsik….!

  • Meretycz

    Ale wy „wynajmujecie coś”? W ogóle podpisaliście jakąś umowę?

  • Statler

    hehhehe

  • jjLDN

    W T&C Disqus’a z 2012 jest wyraźnie:
    „Advertisements. You agree that Disqus may include advertisements and/or content provided by Disqus and/or a third party (collectively “Ads”) as part of the implementation of the Service.[…]”

  • http://www.kilkuzdaniach.pl Piotr Grabiec

    A co to ma do rzeczy? To nie jest porównanie 1:1 tylko próba zobrazowania problemu, który – jak widać – nadal Ci umyka. Pytanie, czy umyka dlatego, że faktycznie go nie widzisz, czy dlatego, że zafiksowałeś się, żeby go nie widzieć?

    Nie chodzi o umowy, kruczki i niuanse, a o… zwykłą przyzwoitość. To co zrobił Disqus nie jest fair i nie powinno traktować się w ten sposób potencjalnego klienta – w tym przypadku wydawcy serwisu, który korzysta z Disqus.

    Jasne, że Disqus może tak zagrywać, ale za to kompletnie nie rozumiem, jak takim praktykom można przyklaskiwać i mówić „a dobrze Wam tak!”

    To tak, jakby nie widzieć nic złego w przypadku operatorów, którzy włączają klientom dodatkowe usługi, bo tak wynika z 17 strony regulaminu. Albo np. sklepom internetowym, które dodają kupującym do koszyka rekomendowane produkty licząc na to, że nie zauważą przed kliknięciem kup.

  • kofeina

    Z wpisu:

    Jest. Na początku roku pisali, że będą wprowadzać reklamy powoli wszystkim, a potem wprowadzą płatne plany bez reklam.

    Więc wychodzi na to, że wysłali maila właśnie w tym stylu, co mówisz. Tyle, że jeszcze nie przygotowali planów płatnych „bezreklamowych”.

  • kofeina

    Różne mieszkania wynajmowałem, więc nie zdziwiłoby mnie to. Właściwie, to miałem podobne sytuacje, więc dla mnie to słaby przykład ;)

  • Luq Celi

    Dziś 20$, a jutro 40$ itd. Pójdą na całość…

  • kofeina

    Tyle, że to nie była 17 strona regulaminu. Był mail mówiący wprost.
    I nikt tu nie przyklaskuje „tej praktyce” jako wspaniałej, tylko dziwi się Waszemu oburzeniu.

  • Rado

    Od zawsze to mówię: jeśli na rynku zostanie tylko ścierwoid i japko, albo co gorsze tylko ścierwoid to przed wysłaniem jakiejkolwiek informacji zmuszeni będziemy do oglądnięcia reklamy…

  • jjLDN
  • http://www.kilkuzdaniach.pl Piotr Grabiec

    Tak, był mail, który wspominał o tym, że „kiedyś, w przyszłości, wprowadzimy system wyświetlania reklam”. Naprawdę uważasz, że on „mówi wprost”, a brak follow-upu „dzisiaj Wam to włączamy” to jest „mówienie wprost” i wszystko gra?

    Nie wspominając już o tym, że fair ze strony Disqus byłoby zaproponowanie *najpierw* płatnych planów, a potem wyświetlanie reklam w cudzym serwisie, ale to już osobna kwestia.

  • OwnYou

    Zawsze się zastanawiałem, czego tak na prawde brakuje Wam w zwykłych wordpressowych wpisach, ze musicie uzywac tego disqusa?

  • borysses

    Reklamami obdarowali tylko potencjalnych klintow o odpowiednim rozmiarze dlarego nie pojawily sie na malych blogach. W sumie pajeczaki powinni czuc sie wyroznieni.

  • borysses

    Wiadomo co siedzi pod maska. Spagetti ;)

  • borysses

    Ja bym wystawil discusowi fakture za box reklamowy.

  • Paweł Mościbrodzki

    hueh

  • TomTom

    Zostało jeszcze 139.999 miesięcznie które nie ma takiego problemu. Dam radę.

  • http://twitter.com/htaler Hubert Taler

    Po pierwsze wygoda dla czytelnika który nie musi się rejestrować wszędzie osobno. Po drugie doskonałe narzędzie administracyjne i moderatorskie. Po trzecie kolejna rzecz którą można „outsource’ować” czyli się nimi nie martwić (jak widać, Przemkowi i tak przysporzyło to zmartwień).

  • http://twitter.com/htaler Hubert Taler

    Komentatora.

  • Meretycz

    I jako przykłady podajesz sytuacje gdzie umowę się…. podpisuje. Swoją drogą czemu mam wybierać między dżumą a cholerą? Skąd wniosek, że albo nie rozumiem albo jestem zacietrzewiony na „dobrze wam tak”? Napisałem coś w tym stylu? Nie, sam sobie to zmyśliłeś i o własne wymysły masz do mnie pretensje. Nie potrafisz odpowiadać na proste pytania to się za to nie bierz zamiast szukać trzeciego, czwartego albo i piątego dna tam gdzie go najzwyczajniej w świecie nie ma, bo to że wymagasz ode mnie tłumaczenia się, z rzeczy których NIE NAPISAŁEM sprawia, że czuję się zażenowany. Cholernie zażenowany.

  • आंध्र प्रदेश[

    „Szybko oduczyłem ludzi trolowania i bohaterstwa”
    napisz co to za serwis, gdzie tresuje się ludzi. będę omijał.

  • Meretycz

    Ale sami wpuściliście, baa zaprosiliście Disqus na swój serwis, więc skąd oburzenie, że coś u was wyświetlają? To jakbym ja miał żal, że otwieram SW a wy macie czelność wyświetlać reklamy na MOIM MONITORZE. Tylko czytaj tym razem ze zrozumieniem co napisałem i nie dokładaj do moich słów swoich wymysłów. I podkreślam: odnoszę się jedynie do tej „osobnej kwestii” i niczego więcej.

  • Apostoł

    huh

  • Andrea

    Czytelnika.
    Nie czytam serwisów, w których są komentarze, ale poprzez wybór platformy dla mnie niedostępne.

  • https://plus.google.com/102468968606147584215 Deer Art

    Heeeeeh

  • Andrea

    Nie zgadzam się. Komentarze są najcenniejszą częścią waszego serwisu.
    Nierzadko biją jakością na głowę wszystkie wpisy i to dla nich właśnie warto zaglądać.

    Zatem będzie lepiej, jeśli zadbacie o tę część.

  • kofeina

    Osobiście uważam, że mniejsza ilość korespondencji wysyłanej od jakiejś firmy ma większą szansę na przeczytanie przez odbiorcę niż atakowanie wieloma mailami.

    Nie znam dokładnej treści przesłanej do Was wiadomości (jutro mogę sprawdzić jaka przyszła do mnie), więc opieram się o informacje zawarte w powyższym tekście.

    Wynika z nich, że wiadomość mailowa była. Zawierała plan działania, które nastąpi:
    1. Najpierw powoli uruchamiać reklamy wszystkim.
    2. Potem wprowadzić system opłat za wyłączenie tych reklam.
    Z tego wynika, że trafiło na Was działanie z punktu pierwszego.
    Więcej, co mogę przeczytać z tego wpisu, to to, że nie przyłożyliście do tej wiadomości na samym początku żadnej wagi.

    Dalej, dołączę do tego to, że przeczytałem w paru komentarzach na innych stronach treści typu „niedługo Disqus będzie wyświetlał reklamy, nie będzie można tego wyłączyć”. Więc w jakiś sposób chyba jednak gdzieś informacja była zamieszczona.

    A tu wchodzę i czytam żale o reklamach w Disqusie na poziomie lamentu przy włączeniu śledzika na nk czy nowego timeline na fb.

  • Sławomir Kostrzewa

    Huh

  • VQ
  • CTR

    SZYBKIE ŁADOWANIE MICRO USB ZŁOTE ZŁĄCZA W OPLOCIE http://allegro.pl/kabel-micro-usb-szybkiego-ladowania-zlote-zlacze-i6690342340.html

  • Hiwatari

    Hehe :D dodatkowo wspomagany plikiem host.

  • Hiwatari

    He he

  • Hiwatari

    Hmm

  • karroryfer

    Czy wy sobie jaja robicie ? Namawiacie ( wielokrotnie ) do kupowania jakiś debilny gadzetów za setki lub tysiące USD.
    Nawet 9.99 za Icloud jest dla was FairPrice – aż tu nagle 20$ ( DWADZIEŚCIA kuzwa 20 $ ) za usługę KOMERCYJNĄ ! jest problemem ?
    Żenada

  • http://www.kilkuzdaniach.pl Piotr Grabiec

    Widzę, że nadal nie rozumiesz, albo udajesz, że nie rozumiesz – no ale powtórzę, może w końcu załapiesz, w czym problem: to, że poinformowali o tym, że kiedyś w przyszłości włączą reklamy nie zmienia faktu, że ich włączenie z dnia na dzień (i to w piątkowy wieczór) to kiepski ruch wobec wydawcy, czyli ich potencjalnego klienta.

    I kto mówi o atakowaniu wieloma mailami? Jest sporo pomiędzy atakowaniem wieloma mailami, a (zbyt) małą liczbą komunikatów. Tutaj zabrakło jednego, kluczowego: „hej, dnia X.X będą u Was reklamy”.

    Zresztą gdybać sobie możesz, ale naprawdę z perspektywy serwisu informacja o tym, kiedy konkretnie włączy Disqus reklamy na Twojej stronie nie zostałaby uznana za bezwartościową ;)

    Ba, pewnie wydawca widząc taką wiadomość wraz z „click to action” (zapłać do tego i tego dnia, to reklam nie będzie) miałaby sporą konwersję i nie pozostałby po niej niesmak.

  • karroryfer

    A DIscous to jedna z lepszych usług tego typu ( w sumie to niewiele znam alternatyw) – w przyoadku komercyjnych portali płacenie za taką usługę powinno być oczywistościa.
    Także za WP i podobne – powinna byćobowiązkowa wpłata na jakieś cele chartytatywne. To zmniejszyło by dystans między OpenSource pasożytującym na nich projektach komercyjnych ( choćby Apple i BSD )

  • Hiwatari

    Ale powinno dać im do myślenia.

  • http://www.kilkuzdaniach.pl Piotr Grabiec

    Wpuściliśmy i „umawialiśmy” się na coś innego.

    O, może tak: Ktoś chce, żebyś zaprosił go do siebie, aby bawił Twoich gości. Godzisz się i przez 3 lata takich wizyt jest wszystko ok. Potem tenże ktoś zapowiada „któregoś dnia przyjdę, ale będę zapraszał też na konkurencyjne party i kiedyś możemy pogadać, ile mi zapłacisz, żebym tego nie robił”

    W tej sytuacji tak: możesz mieć żal, że tenże ktoś wszedł do Ciebie w piątkowy wieczór i podbiera Ci gości pod Twoją nieobecność. Goście nagle dzwonią, że ktoś ich nagania do wyjścia, a Ty do 3:00 próbujesz przez telefon się doprosić, żeby Disqus jednak tego nie robił.

    I stąd właśnie oburzenie, że Disqus postanowił wyświetlać u nas swoje reklamy. Coś jeszcze jest niejasne? Bo próbowałem prostymi słowami, próbowałem na przykładach, powoli witki mi opadają.

  • Radosław Krośnicki

    Heh…

  • http://www.kilkuzdaniach.pl Piotr Grabiec

    To nie jest proste pytanie, to pytanie od czapy – bo jaki ma związek tutaj fakt, czy „podpisujemy z Disqusem umowę”, czy jej nie podpisujemy? Czy im płacimy, czy nie? To w tym przykładzie przecież nie ma to żadnego znaczenia jak 1000 innych czynników. Clou jest takie, że ktoś zapowiada daleko idące zmiany we współpracy dla obu stron, a potem wprowadza je znienacka bez żadnych konsultacji w bardzo niedogodnym terminie.

    Ponieważ jednak nie sprawiasz wrażenia osoby nieogarniętej, a mimo to o to pytasz, zamiast skupić się na meritum, uznaję, że pytasz złośliwie. Czy mogłem się pomylić? Jasne, bo nie napisałeś wprost? Jednak… nie musiałeś. To, w jakim tonie prowadziłeś inne dyskusje w komentarzach na Spider’s Web mi wystarczyło, by tak to ocenić. Ba, nadal jestem przekonany, cholernie przekonany, że piszesz tu głównie z przekory i złośliwości.

    Btw. „Umowa” z Disqus była taka: my korzystamy z Waszego systemu komentarzy, Wy udostępniacie go za darmo. Tylko to nie jest tak, że Disqus to zrobił charytatywnie, tylko to była „pierwsza działka gratis”. Teraz zdobył rynkową pozycję (patrz czytelnicy, którzy nie chcą, byśmy go wyłączali) i bierze się za monetyzację, ale! z tym pomysłem (bezpłatne z reklamami, albo płatne bez) nawet nikt nie dyskutuje. Tylko forma była nie-okay.

  • http://www.kilkuzdaniach.pl Piotr Grabiec

    A czy Ty sobie jaja robisz? Nikt nie ma problemu z płaceniem 20$, tylko z tym, jak Disqus się zachował (zanim w ogóle dał opcję opłaty).

    Przeczytaj jeszcze raz, a potem spójrz na swój komentarz i zobacz, że nie ma żadnego związku z tekstem, który komentujesz. Jak nie pomoże – przeczytaj kolejny raz. I tak do skutku :)

  • Ray

    super!

  • Nick

    heh

  • Meretycz

    Napisałem wprost. To, że masz jakieś urojenia to nie moja wina. Wyobraź sobie, że nie prowadzę portalu ani bloga więc nie wiem jak wygląda Disqus z drugiej strony i dlatego pytam. Ale zamiast odpowiedzieć prosto kręcisz i masz żal.

  • Meretycz

    Co jest niejasne? Odpowiedź na moje pytania. Bo jakoś nie potrafisz sensownie tylko lejesz wodę i masz żal do mnie cholera wie o co.

  • isaakPL

    heh i 20$ mniej

  • Meretycz

    Tak się zachował, że dał znać wcześniej.

  • http://www.kilkuzdaniach.pl Piotr Grabiec

    I widzisz, zapamiętałem Twój nick i zaczepne komentarze z przeszłości, stąd też taka a nie inna reakcja. To, jakie wrażenie po sobie zostawiłeś ostatnimi razy rzutuje na to, jak odbiera się Twoje kolejne wypowiedzi. Takie „żarcie dla myśli” Ci na dobranoc zostawię.

    Anyway: nie wiem, po co miałbym kręcić, ale jw. – pytanie o umowę jest bez związku z tematem i nie jest clou przykładu, który podałem. Papierów nie podpisywaliśmy, ale Disqus świadczy usługi od kilku lat w modelu freemium i nagle zmienił zasady w niesatysfakcjonujący sposób dla potencjalnego klienta. Do niezadowolenia z tego nie potrzeba podpisywać umowy.

  • http://www.kilkuzdaniach.pl Piotr Grabiec

    Tak, mgliście i bez konkretnego terminu. Tak się nie traktuje potencjalnego klienta, ot co.

  • http://www.kilkuzdaniach.pl Piotr Grabiec

    Przecież wyjaśniłem, przy tym nawet wytknąłem Ci, że Twoje „zaprosiliście” jest tutaj nie na miejscu, bo Disqus sam zaproponował, że tu przyjdzie i się komentarzami zajmie.

    Oburzenie stąd, że wyświetlili reklamy, chociaż jak zaczęliśmy korzystać z tej platformy, to reklam nie było. Pojawiły się nagle po jednej krótkiej zapowiedzi i twórcy Disqusa zaczęli je wyświetlać – bez żadnej informacji o planowanym terminie ich wdrożenia.

    Jeśli nadal nie rozumiesz, dlaczego to może się wydawcy nie podobać, patrz przykład powyżej.

  • http://www.kilkuzdaniach.pl Piotr Grabiec

    Komentujesz wątek, w którym poruszona była kwestia, jakoby 20$ było problemem, co jest oczywiście bzdurą, by także i tutaj sugerować swoim komentarzem, jakoby Disqus zachował się w porządku – a tak nie było. Dlaczego to „danie znać wcześniej” nie jest wystarczające wyjaśniłem w wątkach obok.

    Tym komentarzem utwierdzasz mnie jednak tylko w przekonaniu, że mimo zgrywania niewiniątka doskonale zdajesz sobie z tego sprawę, ale jesteś przy tym złośliwym trollem.

  • Morski Morświn

    Leeeeeeeeeeheheheheheheheheheheehhe

  • Krzepki Harry

    Ty odbierasz to jako profesjonalne podejście, uwzględniające potrzeby klientów/użytkowników, i to takich naprawdę dużych, jak SW?

  • Grzegorz Krycki

    Opcje binarne? Z Forexu się przerzucili? :-)

  • kofeina

    Nie, o czym już wczoraj napisałem również, gdzieś tam niżej.

  • kofeina

    Oczywiście, że to słaby ruch (również wczoraj o tym napisałem w komentarzu gdzieś tam niżej), ale nie można powiedzieć, że nie poinformowali o tym. Słabo, bo słabo, ale jednak to zrobili.

    Owszem, że fajny byłby przynajmniej mail „hej, jutro u Was włączymy reklamy”, ale wysłali „hej, niedługo wszystkim włączymy reklamy”. Jeszcze fajniejszy byłby ten, o którym wspominasz w ostatnim akapicie. Albo chociaż „hej, własnie Wam włączyliśmy reklamy, żeby je wyłączyć to (…)”.
    Od siebie dodam, że ja w ogóle takiego maila nie dostałem (ale reklam też nie włączyli).

    Więc sposób poinformowania i wprowadzenia reklam jest słaby, tu się zgadzamy. Ale wpis ma wydźwięk „hej, ale czemu nas nikt nie uprzedził?”, co jest raczej nieprawdą.

  • Meretycz

    Wiesz, rozmowa z Tobą nie ma sensu. Zamiast skupić się na tym co napisałem skupiasz się na tym czego nie napisałem, ale Ty sobie wymysliłeś, że to zrobiłem. Czyli zachowujesz się jak typowy troll internetowy.

  • Meretycz

    Zadałem pytanie na temat tego jak to wyglądało. Odpowiedzi nie dostałem nadal tylko masę żali i pretensji z Twojej strony… I to pretensji do mnie… Nawet od trolli mnie już zwyzywałeś. Jesteś niepoważny.

  • Meretycz

    A z tym to się jak najbardziej zgadzam. Nie bardzo rozumiem tylko czemu ciągle mi wmawiasz, że myślę inaczej.

  • Feniks06

    Sprawa niby słaba ale jako użytkownik nie spotkałem się nigdy z lepszym systemem komentarzy niż disqus. Dla porównania system na YouTube jest dla mnie kompletnie nieczytelny. Nigdy nie wiem kto do kogo pisze, jaki to wątek itp.

    A już szczególną padaką jest dla mnie system z telepolis. Jakbym się cofnął o 20 lat.

  • http://www.kilkuzdaniach.pl Piotr Grabiec

    Na to, by przez taki pryzmat patrzeć na Twoje wypowiedzi, sam zapracowałeś. W dodatku odniosłem się do wszystkich Twoich pytań.

    Skoro jednak zamiast się do tego odnieść unikasz dalszej rozmowy sugerując mi bycie trollem… to naprawdę nie ma to sensu.

    Idź sobie odwracać kota ogonem gdzie indziej i pozawracaj głowę komuś innemu, skoro nie interesuje Cię dialog.

  • http://www.kilkuzdaniach.pl Piotr Grabiec

    Dostałeś odpowiedzi, ba, nawet poświęciłem Ci sporo czasu i nie odniosłem się do wypowiedzi jednym zdaniem. A skąd taka forma – też wyjaśniłem. Jeśli więcej pytań i uwag nie masz, to miłego dnia, cześć!

  • Feniks06

    Jak będzie 493$ to sie skuszę ;)

  • Meretycz

    Czyli to, że nie jesteś w stanie zrozumieć co się do ciebie pisze oraz dokonujesz olbrzymiej nadinterpretacji wszystkiego pomimo licznych próśb abyś traktował to dosłownie jest…. Moją winą? Żenada… Wiesz, mam listę osób, z którymi rozmawiać po prostu nie warto. I to nie dlatego, że mają inne zdanie. O nie, nie warto rozmawiać bo powtarzają swoje brednie jak mantrę, no taki Nazir albo Darthnorbe, albo walczą zaciekle z argumentami, które nie padły ignorując wszystko to co napisałem. Przykre jest to, że redaktor jednego z największych blogów technologicznych w Polsce tak zaciekle walczył aby zasiąść w tym gronie. Aaaa jako, że z czytaniem ze zrozumieniem raczej u Ciebie cienko bo nie wierzę, że robisz to specjalnie aby zgrywać ofiarę to zaznaczam, że jesteś w grupie walczących z tym czego nie napisałem a nie kolesiem od bredni jak Nazir.

  • Feniks06

    Ale Ty jesteś odporny. Jak Ci znajomy napisze na początku roku że wpadnie do Ciebie kiedyś w odwiedziny a potem ni stąd ni z owąd zapuka do twoich drzwi o 23 w piątkowy wieczór to będzie to wg Ciebie ok? Dla mnie wpadnę KIEDYŚ to nie jest konkretna zapowiedź. Idąc Twoim tokiem rozumowania to ten przykładowy znajomy miałby prawo się oburzyc jakby cię nie zastał w domu. Przecież się zapowiedział a Ty miałeś czekać non stop w domu aż KIEDYŚ przyjedzie.

  • Feniks06

    Czy jak Ci napisze ze wpadnę do Ciebie w styczniu w odwiedziny to będzie ok jak bez żadnego innego uprzedzenia zwalę Ci się na głowę w piątek o 23? Przecież uprzedziłen że w styczniu będę. Konkretnie jak Cholera :)

  • Feniks06

    Tłumaczysz ludziom którzy znają tylko perspektywę klientka i rzucają teksty w stylu „możesz iść do konkurencji” jak wygląda kwestia pozyskiwania klienta i dbanie o swoich klientów. Walka z wiatrakami

  • Krzepki Harry

    Skoro uznajesz że jest to poniżej standardów to chyba powinieneś rozumieć wkurzenie, że się ich nie dochowuje :-]

  • kofeina

    No nie, to nie jest mój tok rozumowania. Bo przecież ten znajomy, czyli Disqus nie wygląda na oburzonego, nie?

    W moim banku zrobili redesign aplikacji webowej, napisali wcześniej, że to będą robić. Mam mieć pretensje, że któregoś dnia się loguję i aplikacja wygląda inaczej? I nie napisali mi o tym w przeddzień wprowadzenia?

    W Chrome zabrali mi możliwość używania funkcji wstecz przyciskiem backspace bez wyraźnego uprzedzenia, że to będzie tego dnia. Ale zapowiadali to już jakiś czas temu, że tak będzie. Czy mam mieć do nich pretensje?

    Włączyli mi nowy timeline na Facebooku, wcześniej słyszałem, że wprowadzają to stopniowo ludziom. Czy powinienem mieć pretensje, że w końcu zrobili to i u mnie bez wiadomości „hej, jutro włączymy Ci timeline”?

    Nowy wygląd Outlooka wprowadzany był stopniowo kolejnym użytkownikom. Pewnego dnia, po zalogowaniu, okazało się, że i na mnie trafiło. I to bez sygnału „za tydzień będziesz mieć nowy wygląd swojej skrzynki”!

    Naprawdę podobnych sytuacji było wiele w internecie.

  • kofeina

    Tyle tylko, że ten wpis przypomina mi oburzenie na włączenie śledzika na nk czy nowego timeline na facebooku.

  • Feniks06

    Ja mimo wszystko widzę różnice pomiędzy sytuacja dla użytkownika i dla administratora/właściciela serwisu. Jako klient wzrusze ramionami jak w sklepie nie będzie coli. Jako właściciel sklepu jednak bym się wkurzył jakby ni stad i zasad wpadł przedstawiciel coli i zabrał lodówki. Oczywiście po lakonicznym uprzedzeniu że KIEDYŚ to zrobi. Tak więc Twoje przykłady są Nie adekwatne do sytuacji właściciela serwisu.

  • Meretycz

    Forma stąd taka, że nie znosisz sprzeciwu i innej opinii. A odpowiedzi na to jak wyglądał początek „współpracy” brak.

  • Kamil

    No to czekamy na spełnienie słów.
    https://i.imgur.com/op1RlEF.png

  • Meretycz

    Dialog? Od kiedy wmawianie ludziom tego co nie napisali to i żal o to to dialog? Do tego używasz takich sformułowań jak „niewiniątko”. A to inna opinia niż Twoja to jakaś zbrodnia? Dobra, to bez sensu….

  • kofeina

    :D

  • kofeina

    Jeśli w umowie z colą było to, że może ktoś wpaść i zabrać lodówki, to by mnie to nie dziwiło. Gdyby nie było to postanowienie realizowane przez kilka lat, to bym się faktycznie w końcu zdziwił. Ale gdyby przysłał mi maila, że niedługo wszystkim zabiorą lodówki, to zdziwienie byłoby sporo mniejsze.

    A co mamy w regulaminie Disqusa?
    „Advertisements. You agree that Disqus may include advertisements and/or content provided by Disqus and/or a third party (collectively “Ads”) as part of the implementation of the Service.(…)”

  • Meretycz

    Szczerze wątpię.

  • Kamil

    Kliki by się zmniejszyły jakby przeszli na komentarze FB i tylko dla zarejestrowanych. Więc też wątpię.

  • Meretycz

    Otóż to. SW potrzebuje Disqusa, a Disqus bez SW sobie świetnie poradzi. W końcu te 240 USD rocznie ma być niezależnie od wielkości serwisu, więc to, że to duży klient z perspektywy Disqusa nie jest zaletą ale wadą.

  • Adam
  • Koziolek666

    Ojoj… narzędzia darmowe są bezpłatne do małych blogasków. A jak sam piszesz 3mln uu i tysiącami komentarzy w tygodniu to już nie jest mały blogasek. To jest robienie biznesu na czyjejś infrastrukturze i ten ktoś się zdenerwował.

    Wyczuwam tu typowego Janusza Biznesu™, który będzie cisnął ile się da, a jak przegnie pałę to zaczyna płakać.

  • Dawid

    Heh i bardzo dobrze wam tak spidersweb

  • Koziolek666

    Reklamy odpalono zgodnie z licencją na którą się zgodziliście instalując ten system.

  • Łukasz Tkacz

    Mnie tam w ogóle dziwi, że korzystacie z Disqusa. Tak tak, zaraz będzie bum „bo to standard w tej branży” itp. Nie. Nie ma czegoś takiego jak standard i pokazuje to wiele serwisów może bez „tylu uu” (choć w porównaniu do jeszcze innych, wcale ich aż tylu nie ma), ale za to z lepszą treścią i większymi społecznościami. Wcale nie trzeba korzystać z tej platformy. Jest wolna przy ładowaniu i ociężała dla przeglądarki – nawet lazy load tu niewiele daje, a samo SW z siebie nie jest za lekkie (i to z włączonym uBlockiem w tle).

    Blog technologiczny, a zamiast sensownie zapłacić za komentarze do WP lub skorzystać z tych z JetPacka (integracja z socialami do logowania, ale nie wymaga od userów kont jak Disqus i nie wywala danych nie-wiadomo-gdzie) to przerzucacie wszystko na czyjąś infrastrukturę… a potem się dziwicie, że ten ktoś podchodzi nieodpowiedzialnie do sprawy – bo że disqus tak do niej podszedł to się zgadzam… ale to w niczym nie umniejsza wątpliwej sensowności korzystania z niego w ogóle, a to już zarzut w Waszą stronę.

  • http://www.kilkuzdaniach.pl Piotr Grabiec

    Jakoś to, wyobraź sobie, przeżyję.

  • http://www.kilkuzdaniach.pl Piotr Grabiec

    Odpisałem na Twoje zastrzeżenia, nie podjąłeś dalej rozmowy, tylko lamentujesz, że wyczytałem coś u Ciebie między wierszami (nie na podstawie tego jednego postu, a na podstawie wielu poprzednich na SW).

  • http://www.kilkuzdaniach.pl Piotr Grabiec

    Współpracy z Disqus? Oj wybacz, w zalewie innych pytań musiałem przegapić, a teraz z mobile nie mogę odszukać. Co konkretnie jeszcze chciałbyś wiedzieć?

  • Krzepki Harry

    Nie wiem gdzie tu widzisz analogię, chyba że chodzi o poziom emocji ;] Po względem merytorycznym to zupełnie inne sprawy.

  • kofeina

    Tak, poziom emocji, ale nie tylko. Widziałeś zapisy o reklamach w regulaminie Disqusa?

  • Meretycz

    To dobrze, miałbym wyrzuty sumienia jakby ludzie umierali z mojego powodu.

  • Meretycz

    Odpisałeś swoje urojenia więc to zignorowałem. To, że masz kompleks na moim punkcie to twój problem, ja domagam się jedynie odnoszenia się do moich słów. To zbyt wiele? Widocznie tak.

  • Meretycz

    To było pierwsze pytanie, po którym zacząłeś swoje lamenty….

  • http://www.kilkuzdaniach.pl Piotr Grabiec

    Kompleks? Nie, po prostu zapadają mi w pamięć osoby z komentarzy, które są uszczypliwe, przykre i czepialskie.

  • http://www.kilkuzdaniach.pl Piotr Grabiec

    A. W takim razie to nie ja muszę przejrzeć komentarze w poszukiwaniu pytania, tylko Ty w poszukiwaniu odpowiedzi, bo do tego się odniosłem. Coś jeszcze niejasne? Jak nie, to na tym bym zakończył, miłego wieczoru.

  • Meretycz

    Tak, skończ już. Tak będzie najlepiej.

  • Meretycz

    Jak np. Jakub Kralka?

  • Konrad

    O nie! Nie wierzę w to co widzę w większości komentarzy :) Pozwolę sobie przetłumaczyć na Twój język :P

    Masz firmę transportową i 30 ciężarówek. Nagle stacje paliw obwieszczają, że „stopniowo podnosimy ceny, wybranym firmom sprzedamy paliwo drożej, ale jeszcze nie wiemy za ile”. Pracownik wiezie towar, 3. w nocy, przychodzi moment tankowania… i… nikt Ci paliwa nie sprzeda, bo nie wie za ile! Rób sobie co chcesz! :) Nie dowieziesz towaru? Co z tego! Przecież napisali, to tak zrobili! Twoja wina! :)

  • Meretycz

    Porównanie bez sensu. Przecież nie zablokowali komentarzy, więc mogą „dowieść towar”.

  • Camis

    top

  • Krzepki Harry

    Czytałem, że były/są.
    Jeżeli chcesz mi powiedzieć, że wszystko jest ok, bo jest zgodnie z regulaminem, to ja na to, że regulamin jest do dupy i że tak się nie postępuje, jeżeli się traktuje klientów poważnie.

  • kofeina

    Porównanie byłoby całkiem ok, gdyby Disqus wyłączył komentarze na SW.
    W każdym razie – zajrzyj do ich regulaminu.

  • kofeina

    Na poważnie, to się czyta regulaminy usług, z których się korzysta. Jeśli jesteś innego zdania, to się nie dogadamy.

  • Slevin

    „Potem tenże ktoś zapowiada „któregoś dnia przyjdę, ale będę zapraszał też na konkurencyjne party i kiedyś możemy pogadać, ile mi zapłacisz, żebym tego nie robił”” i wtedy mówisz mu aby nie przychodził i nie ma „problemu”.

  • http://www.kilkuzdaniach.pl Piotr Grabiec

    O, jakie to proste. Super, że potrafisz znaleźć rozwiązanie problemu w 3 sekundy, jak ja mogłem na to nie wpaść?

  • Slevin

    Dałeś idiotyczne porównanie to ja dałem odpowiedz na Twoim poziomie, dziwie się, że macie 3mln uu którymi wszędzie się chwalicie, a wykłócacie się jak dzieci w komentarzach byle tylko wyszło na wasze. Odpowiadając nie wiem jak mogłeś na to nie wpaść, może wystarczyło POMYŚLEĆ?

  • http://www.kilkuzdaniach.pl Piotr Grabiec

    Nasz serwis rośnie między innymi z tego powodu, że udzielamy się w komentarzach. Szalenie dziwne, że bronię swojego zdania, zwłaszcza gdy widzę absurdalne wypowiedzi broniące firmy, która rozegrała sprawę fatalnie względem potencjalnego klienta, co nie?

    Przykro mi też, że bez emotki nie jesteś w stanie wyczytać z komentarza ironii.

  • Slevin

    Widzę mistrz wyczytywania ironii się odezwał. Ty nie bronisz swojego zdania, tylko wykłócasz się ze wszystkimi którzy mają odmienne zdanie. Tak jak teraz ze mną. Swojego zdania nie trzeba bronić w 50 komentarzach wymyślając coraz to durniejsze porównania.

  • Slevin

    Teraz zobaczymy czy naczelny ma jaja i jeśli powiedział A będzie go stać aby powiedzieć B :)

  • http://www.kilkuzdaniach.pl Piotr Grabiec

    Nie wykłócam, tylko dyskutuję. A skoro dyskusja w kilku miejscach, to i komentarzy sporo. Jak rozumiem najpierw powinienem Ciebie spytać ile komentarzy w temacie będzie okay, a ile to już zbyt wiele? No nie rozśmieszaj mnie, a najlepiej już skończ mi głowę zawracać, bo ta wymiana zdań robi się absurdalna. Przychodzisz po dwóch dniach i nagle rościsz sobie prawo do tego, żeby mi dyktować, ile w danym temacie mogę się wypowiadać? Coś Ci się kolego pomyliło.

  • Slevin

    Czyli jak przyszedłem po 2 dniach to już nie warto ze mną „dyskutować” no i zawracać głowy „szanownemu blogerowi” dziękuję za tak szczery komentarz z Twojej strony :) To Tobie się coś pomyliło odpisując tak wiernym do dzisiaj czytelnikom :) ale co tam najwyżej będzie 2 999 999 uu :)

  • http://www.kilkuzdaniach.pl Piotr Grabiec

    Nie, warto dyskutować – póki dyskusja dotyczy tematu, który jest komentowany, a nie jest od czapy. Przychodzisz po dwóch dniach. Zarzucasz mi niestworzone rzeczy. W dodatku sugerujesz mi, że nie powinienem bronić swojego zdania i dajesz mi limity komentarzy, które mogę napisać, żeby nie było ich zbyt dużo… to czego w tej sytuacji oczekujesz? Tego, że będę się z Tobą teraz przepychał w komentarzach przez dwa dni i kontynuował tę zakrawającą o absurd wymianę zdań? No wybacz, ale szkoda mi na to czasu. Zdecydowanie wolę poświęcić go na rozmowę z innym czytelnikiem.

    A co do dalszej części Twojej odpowiedzi? Zachęcam do lektury tekstu Kuby: http://www.spidersweb.pl/2016/07/wlasnie-straciliscie-czytelnika.html

  • Slevin

    Ja tylko odpowiedziałem na Twój problem co zrobić ze znajomym na imprezie, zacząłeś dalszą dyskusję. Wyobraź sobie że nie czytam wszystkiego od deski do deski na SW i czasami jak dzisiaj siadam i czytam komentarze również odpisując. Ale jak widać to nie ważne bo po 2 dniach nikogo to nie obchodzi.

    Dziękuję za linka, teraz ja Ci podam jednego https://bezprawnik.pl/przyrzeczenie-publiczne-na-facebooku/

    https://a.disquscdn.com/get?url=http%3A%2F%2Fimgur.com%2Fop1RlEF.png&key=MRgkd5LbgUSC8KlD3PkFLA&w=600&h=115

  • Andrea

    A jak Twój przykład się ma do UMOWY między SW a Disqusem?

  • Feniks06

    Tak się ma, że uprzedzenie że włączamy reklamy w nieokreślonym czasie to żadne uprzedzenie. To właśnie tak jak się umówić że kiedyś do Ciebie wpadnę.

  • Hiwatari

    Tak sobie myślę, że możecie skorzystać z systemu komentarzy Googla. Sądzę, że większość i tak ma tam konto.

  • vartec

    A w ToS, które zaakceptowałeś, była wzmianka o takiej możliwości?

  • vartec

    Ale wiesz, oficjalnie to zapowiedzieli, że nowe plany wprowadzają w marcu. Aktualny oficjalny FAQ nadal twierdzi, że jedyny dostępny plan jest 100% darmowy.

  • Michał Laskowski

    To nie Disqus. To wina Tuska.

  • Dariusz Filipek

    Jakoś pod koniec roku zapowiadali zmiany w kilku punktach i niedługo później pojawiła się nowa strona informująca o reklamach. Jakoś za bardzo się tym nie interesowałem, bo nie bardzo mnie to dotyczy bezpośrednio, ale nawet ja zauważyłem, że coś się dzieje.

  • http://wybiegane.pl/ Paweł Lipiec

    A na kim mają testować jak nie na dużych wydawcach?!

    Choć swoją drogą też uważam, że to skrajne chamstwo jest odpalić bez żadnego ostrzeżenia. Jakby zaczęli pytać wydawców to pewnie większość by odpowiedziała: Gdzie przelać kasę?” i po testach :)

  • dd

    „Jak można tak potraktować serwis z prawie 3 mln uu, który ma tysiące
    komentarzy każdego tygodnia? Jak można bez żadnych konsultacji, bez
    opcji niedopuszczenia do włączenia reklam, po prostu odpalić własny
    skrypt reklamowy na stronie klienta?”
    Jak można oszczędzać na wtyczce do forum, prowadząc serwis z prawie 3 mln uu, który ma tysiące
    komentarzy każdego tygodnia? Może wyłączyć to cholerstwo i zainwestować w porządne forum i normalny system komentarzy, a nie śmieciowe social media? Sami przyczyniacie się do makdonaldyzacji internetu, a potem się dziwicie, że was jadą w bambuko…

  • Adams

    heh

  • http://cozzie.vegepic.net/ Cozzie

    @przemekspider:disqus „Jak można tak potraktować serwis z prawie 3 mln uu, który ma tysiące komentarzy każdego tygodnia?” – moim zdaniem komentarz bardzo nie na miejscu. Nikogo tak nie można potraktować – naprawdę nie ważne czy jesteś dzieckiem z Bangladeszu czy Królową Brytyjską.

    Byłoby miło gdyby Spider’s Web też walczył z podwójnymi standardami zamiast oczekiwać ich stosowania.

  • http://cozzie.vegepic.net/ Cozzie

    Mogliście wysłać maila i zapytać kiedy zmiany obejmą waszą stronę ;)

  • kubastick

    heh

  • http://rascal.pl rascal

    Całe szczęście oficjalna wtyczka disqusa tak działa.

  • http://rascal.pl rascal

    Open source.

  • zakius

    no mówię, jakiś śmieszny plugin do wp

  • http://rascal.pl rascal

    Weź po uwagę, że właściciele O WIELE mniejszych stron, które nie generują zysku takiego, by opłacić za to wszystko – VPSa, domenę i jeszcze 20$ (co jest wręcz śmieszne, za taką cenę mam potężnego VPSa) na disqusa NA MIESIĄC.

  • zakius

    ok, ale czy siedzisz i analizujesz kod przed instalacją? czy zakładasz, że jak jest otwarty to na pewno ok?

  • Marecki

    Panie Pająk, jeżeli takie reklamy będą się tu pojawiać to chyba zrezygnuję, a zdarza mi się nie włączać uBlocka na stronach waszego serwisu. Disqus po prostu może sobie na takie zagrywki pozwolić bo dużo podmiotów od niego jest uzależnionych.

  • Marecki

    Nie będzie kazał, strony KOD-u stoją na wordpresie a jedyne faktury jakie KOD płacił to pośrednio obrońcy demokracji z Owczarni ;)

  • Marecki

    „$20 Wam szkoda? Tyle to podejrzewam tygodniowo Grabiec wydaje na pokemony.” Jakis komentarz ? ;)

  • http://www.kilkuzdaniach.pl Piotr Grabiec

    Taki, że nikt nie mówił, że kwota jest problemem… i w zimę nie tygodniowo, a miesięcznie ;-)

  • Daniel

    A co masz ból dupy, że ci reklamy włączyli na stronie? stało ci sie coś? no wlasnie przez to , że masz 3 miliony uzytkownikow miesiecznie wlaczyli ci reklamy.. a wiesz dlaczego ? nie wiesz ? to ci powiem bo chyba jestes zbyt ograniczony umysłowo, przy takiej duzej ilosci ludzi na stronie włacza sie reklamy bo mozna szybko nabić klikniecia i disqus zarobił na tobie pewnie troche mamony :) korona ci z gowy nie spanie, co najwyzej te krzywe bryle :D w waszym cenniku macie 15 tysiecy zł za to zeby dodac wpis u was na stronie… chłopaku co ty sie z napletem na łby pozamieniałeś ?

  • http://www.skrywanepragnienia.pl/ Anna Valetta

    Padu … powtórzone kilka razy pod rząd. Niech ich trafi jednym słowem

  • http://stokeontrent24.co.uk/ Grzegorz

    Witam, mam problem z Disqus.
    Zainstalowałem ten plugin na moim wordpressie i przeniosłem wszystkie komentarze z wordpressa do disqus. Teraz obok każdego komentarza jest moje zdjęcie, mimo że usunąłem je z mojego ofilu na disqus. Jak mogę to zmienić?
    Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

  • http://www.stokeontrent24.co.uk/ Grzegorz

    Ok poradziłem sobie ;)

  • http://www.stokeontrent24.co.uk/ Grzegorz

    Eh. Zainstalowałem Disqus około 3 tygodnie temu na moim wordpress http://www.stokeontrent24.co.uk
    Wczoraj zauważyłem, że Disqus zaczął wyświetlać reklamy.
    O wykupieniu Disqusa nie ma mowy ponieważ jest drogi a serwis jeszcze na siebie nie zarabia.
    Wszystkie komentarze z wordpress przeniosłem do Disqus.
    Co teraz mogę zrobić aby bezpiecznie powrócić do komentarz wordpress ?
    Za odpowiedź będę bardzo wdzięczny.
    Grzeogorz

  • http://jaworowi.cz/?utm_source=disqus Jakub Jaworowicz

    O tym, że Disqus będzie się monetyzowac powoli słyszało się już od października zeszłego roku :) I u moich klientów pojawił się nowy sprzymierzeńc z Ukrainy, lepszy pod względem szybkości i funkcjonalności oraz zastępujący te reklamowa katastrofe – https://decomments.com :) Pozatym zawsze macie jeszcze IntenseDebate, które chyba jeszcze reklam nie ma.

  • http://gruzzer.pl Adam

    A co tu tak wszyscy heheją :) ?

  • Maluch w domu

    U mnie masakra bo co trzeci komentarz jest taki box…

  • http://kalkulator-leasingowy.pl kalkulator-leasingowy.pl

    To nie było przyjemne ale jakże pouczające.

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement