Mówią, że to będzie rewolucja – Allegro zmienia system komentarzy i ocen transakcji!

News/Zakupy 11.01.2017
Mówią, że to będzie rewolucja – Allegro zmienia system komentarzy i ocen transakcji!

Nadchodzą wielkie zmiany w Allegro! W poniedziałek informowaliśmy o nowej polityce firmy dotyczącej miniaturek na aukcjach. Teraz Spider’s Web nieoficjalnie dowiedział się, że kolejnym elementem, który czeka rewolucja będą komentarze.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że Allegro planuje przebudować system komentarzy. Wewnątrz firmy mówi się wręcz o rewolucji, a oficjalna zapowiedź tych zmian zostanie zakomunikowana już niebawem.

Komentarze na Allegro – co się zmienia?

Zmianie ulegnie kilka elementów związanych z komentarzami. Ogólny zamysł nowych zasad jest taki, że ma być lepiej dla kupujących. Choć i sprzedający docenią niektóre zmiany.

Tylko kupujący może oceniać transakcję

Allegro zauważyło, że dzisiaj handel w ramach platformy wygląda zupełnie inaczej niż jeszcze kilka lat temu. Kiedyś sporą część transakcji przeprowadzali indywidualni użytkownicy, którzy kupowali i sprzedawali często używane produkty.

Dzisiaj sytuacja wygląda inaczej. Ponad 80 proc. zakupów realizowanych w ramach Allegro to nowe urządzenia, które kupowane są od sprzedawców, którzy wystawiają paragony i faktury na produkty, a zakupione urządzenia są objęte gwarancją.

W związku z tym nie ma już sensu, aby sprzedawca mógł dalej oceniać kupującego – co zresztą było często wykorzystywane przez gorszych sprzedawców do straszenia tzw. negatywnymi komentarzami odwetowymi. W efekcie klient często bał się dać złą ocenę, bo jego konto mogło otrzymać taką samą w ramach rewanżu.

W ciągu najbliższych dwóch tygodni to się zmieni i oceniać będą mogli już tylko kupujący. Sprzedawca nie będzie miał dostępu do podobnej opcji.

Koniec z anonimami

Teraz sprzedawca może zostać oceniony, a kupujący wystawia oceny cząstkowe za różne elementy realizacji zamówienia: zgodność przedmiotu z opisem, kontakt ze sprzedającym, czas realizacji zamówienia i koszt wysyłki.

Sprzedawca nie wiedział jednak, który użytkownik wystawił mu daną ocenę. Przedsiębiorcy nie mogli przez to zbadać indywidualnie sprawy, w której np. dany klient skarżył się na zły kontakt lub miał pretensje o zbyt wysokie koszty wysyłki.

Według nowych zasad takie oceny nie będą dłużej anonimowe.

Koniec z neutralnymi ocenami

Allegro doszło do wniosku, że neutralna ocena transakcji zupełnie nic nie mówi innym klientom, którzy zastanawiają się, czy powinni zaufać danemu sprzedawcy. Po wejściu w życie nowych ustaleń kupujący będzie musiał zdecydować czy jest zadowolony z transakcji, czy też nie.

Allegro wybaczy stare błędy

Teraz ocena sprzedawcy jest ustalana na bazie wszystkich ocen, jakie użytkownik otrzymał w serwisie Allegro. Na koncie sprzedawcy są zatem odnotowane wszystkie wpadki, nawet te sprzed kilku lat. Działa to również w drugą stronę – sprzedawca, który kiedyś był bardzo dobry, ale ostatnio się pogorszył, ma nadal stosunkowo dobre oceny.

Teraz to się zmieni. Ocena sprzedawcy będzie ustalana na bazie ocen transakcji z ostatnich 12 miesięcy. Kupującym da to dobry pogląd na to, jak w ostatnim czasie funkcjonuje konto, od którego chcą coś kupić, a sprzedawcom pozwoli wymazać błędy popełnione wiele lat temu.

Zmiany, czas, start

Na wprowadzenie tych zmian Allegro daje sobie kilka tygodni, a nawet miesięcy. Niektóre nowe zasady zaczną obowiązywać już za dwa tygodnie. Na inne będziemy musieli jeszcze poczekać.

Aktualizacja: Kilka godzin po naszej publikacji Allegro oficjalnie potwierdziło podane przez nas informacje. Podano również dokładne daty wprowadzenia poszczególnych zmian:

  • od 25 stycznia – komentarze tylko dla kupujących,
  • od lutego – ocena sprzedawcy za ostatnie 12 miesięcy,
  • od kwietnia – oceny tylko dla kupujących z pełną aktywacją konta.

Teksty, które musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

  • Wojciech

    I to jest dobra zmiana.
    A w praktyce sprzedający ostatnio i tak już nie wystawiają komentarzy kupującym.

  • Sebastian

    Teraz jeszcze tylko wprowadzić system, który przy płatności PayU trzyma środki w trakcie trwania transakcji i uwalnia je do sprzedawcy w momencie kiedy kupujący potwierdzi, że wszystko jest w porządku lub automatycznie po powiedzmy 3 dniach od odebrania przesyłki (integracja z inpost, kurierami i pocztą). Inaczej „spór” i zwrot kosztów lub wymiana na pełnowartościowy produkt. Skończyło by się czarowanie w opisach a sprzedawca nie znikałby po nadaniu paczki.

  • Wodnik Szuwarek

    Wreszcie skończy się handel podróbkami. Grad negatywów i blokada konta.

  • MatejBudz

    Nie. Daj mi coś, a ja po powiedzmy, 10 dniach ci zapłacę jak mi się spodoba, jak nie to oddam. Oczywiście proszę o paragon, podatek będziesz musiał zapłacić. Walki z nieuczciwością niektórych sprzedawców nie można prowadzić kosztem wszystkich.

  • http://www.zakrzowiec.pl Przemysław Nowak

    To by była dobra zmiana, na aliexpress się sprawdza. Sam na allegro straciłem kupę nerwów bo trafiłem na sprzedawce co pożycza sobie pieniądze, sprzedaje fikcyjne rzeczy aby zwlekać prawie miesiąc i i dopiero robić zwrot.

  • Herr Reyaal

    pieniądze są zablokowane na twoim koncie, więc w trakcie zakupu musisz dysponować daną kwotą, a kiedy paczka dojdzie, po 3 dniach pieniądze są przekazywane do sprzadawcy, chyba że złożysz reklamację.

  • Sebastian

    Przecież teraz mogę zwrócić towar w ciągu 14 dni od zakupu, jeśli coś będzie z towarem nie w porządku, też mam prawo do reklamacji, rękojmi itp itd. Powyższy system zapobiegał by moim zdaniem wysyłaniu bubli, które rozpadają się od patrzenia.

  • MatejBudz

    Nie skończy się. Allegro dalej będzie pozwalało na „sprzedaż usługi zamówienia z chin”, czyli kupno podróbki z wysyłką 1 miesiąc.

  • loituma

    Wyglada na to, że idzie w dobrym kierunku.
    Ale przydałaby się jeszcze jedna opcja, ktorą inni już od dawna stosują. A mianowicie możliwość dodawania zdjeć do ocen. W ten sposób mamy możliwość obejrzenia jak towar wyglada w rzeczywistości, a nie na wycacanych fotach studyjnych, po przewaleniu przez Photoshopa. Ponadto możemy pokazać innym, czy sprzedawca dobrze zabezpiecza towar na czas transportu, co również jest dość istotne, w przypadku zakupu np elektroniki.

    Trzymam kciuki za dobre zmiany. :)

  • Wodnik Szuwarek

    Przy -5 pkt. jest automatyczna blokada konta.

  • Sebastian

    Poza tym właściciele e-sklepów są zwolnieni z konieczności używania kasy rejestrującej. Przyczyny zwolnień znaleźć można w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 4 listopada 2014 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących. Sprzedawców internetowych dotyczy zwłaszcza zapis, mówiący o tym, że paragonem fiskalnym nie muszą być udokumentowane czynności, za które dokonano zapłaty całości za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej bezpośrednio na rachunek bankowy podatnika, zaś z ewidencji wynika dokładnie, czego zapłata dotyczyła.

    W sprzedaży przez internet termin wystawienia dokumentu sprzedaży jest zależny od zaksięgowania wpłaty nabywcy na koncie sprzedającego. Jeżeli nastąpiła ona przed wysyłką towaru, to jako datę wystawienia dokumentu należy przyjąć dzień wpłynięcia sumy na konto sprzedawcy. Często zdarza się, że produkty kupione w e-sklepie wysyła się za pobraniem. Wówczas sprzedający otrzymuje zapłatę po dostarczeniu towaru. W takiej sytuacji terminem udokumentowania sprzedaży jest fizyczne doręczenie nabywcy przesyłki. Kupujący dokonują także przelewów na konto sprzedawcy poza godzinami jego funkcjonowania – moment wystawienia faktury może być późniejszy, jednak powinien to być dzień, w którym nabywca dowiedział się o wpłacie lub kolejny dzień roboczy. Można więc przyjąć, że obowiązek opłacenia podatku powstaje w momencie uwolnienia środków przez PayU.

  • MatejBudz

    Dlatego mówię że walka z nieuczciwością niektórych sprzedawców nie powinna byc robiona na „wy*eb się” jak robi to PiS z komornikami. Trzeba popracować nad egzekwowaniem prawa, nie dokładać kolejnych ograniczeń dla sprzedawców.

  • Kajo

    W ogóle powinni zrezygnować z możliwości opisowej przy pozytywnym komentarzu. Opis powinni zostawić tylko dla neutralnych i negatywnych. Druga sprawa to faktycznie mogliby skopiować system płatności z Aliexpress. Wytrzebiłoby to konta, która nabiją ją sobie pozytywów, a później nagle znikają z kasą, wiem, że to jest pewnie z 0,1% przypadków, ale taka rzecz ukróciłaby to.

  • MatejBudz

    prowadząc e-sklep do pewnego obrotu. Warto zaznaczyć że taki sklep nie może sprzedać towaru klientowi który przyjdzie do siedziby firmy. Jedyna forma dozwolona to wysyłka.

  • Mario

    A mi brakuje możliwościowi kontaktu z innymi kupującymi.
    Kiedyś można było się zapytać o jakość produktu innego kupującego. Później to zablokowali, zamazując nicki. A przecież mogli włączyć ukrywanie tylko dla tych którzy tego chcą.

  • Sebastian

    W Chinach PISu nie ma, a taki system jest i dzięki niemu ze spokojem kupuję tam towary.

  • Kajo

    Mnóstwo akcji było, że ludzie podszywali się pod sprzedawce przy możliwości takiego kontaktu, więc na to nie licz.

  • MatejBudz

    Z tym że aliexpres od początku prowadził taką politykę. Wchodząc w taki system płatności, sprzedawca od początku znałby jego zasady. Jeżeli allegro udostępniłoby PayU od początku z taką zasadą, to nie miałbym nic przeciwko temu, szczerze sam myślałem od początku że PayU powinno tak działać. Ubezpieczona forma płatności.

  • demola

    Otóż to. Nie wiem dlaczego zrezygnowano z tej funkcji bo była ona bardzo pożyteczna. Sam często z niej korzystałem i kilka razy dzięki temu uniknąłem wpadki z zakupem. Rozumiem że w ten sposób chcieli chronić kupujących przed zalewem pytań o przedmioty, ale przecież wystarczyło na karcie użytkownika dodać opcję wyrażającą zgodę bądź jej brak na otrzymywanie wiadomości od innych kupujących.

  • MatejBudz

    z tej racji ze taki system był od początku. Sprzedawcy decydując się na aliexpres, znali zasady otrzymywania płatności. Wprowadzenie tego do juz istniejącego i uznanego systemu płatności byłoby walka z naciągaczami, kosztem wszystkich. Allegro mogłoby wprowadzic specjalna formę płatności z takim „ubezpieczeniem”, formę dobrowolną dla sprzedawców. Z czasem ta forma stałaby się standardem.

  • Sebastian

    A PayU nie da się już odznaczyć przy możliwych formach płatności?

  • https://domeny.pl/ Michał Repliński

    Bardzo dobre zmiany! :)

  • Sebastian

    Jeśli sprzedawca chciałby uzyskać przewagę konkurencyjną, musiałby stosować ubezpieczoną formę – bardzo dobry pomysł :) Konstruktywna rozmowa.

  • MatejBudz

    PayU jest „niepisanym” standardem. Jest to opcja która znacznie przyśpieszyła realizacje zamówień. Opcja o której wspominasz powinna pojawić się obok PayU, opcjonalnie, i z czasem stałaby się standardem. Jednak nie powinno sie modyfikować juz uznanej formy płatności. A o ile pamiętam PayU pozwala na ubezpieczenie płatności za jakiś % wartości. Jednak nie wiem szczerze na czym to polega.

  • demola

    Moim zdaniem zmiany na plus, ale nie zgodzę się że neutralne oceny nic nie mówiły kupującemu. Same w sobie może i faktycznie były „nieczytelne”, ale po to była opcja opisowa żeby w niej zawrzeć co wpływało na taką ocenę. Moim zdaniem neutral jak najbardziej spełniał swoją rolę.

  • Marsellus Wallace

    No to teraz sie dopiero zacznie jak kupujący nie bedzie mógł otrzymać negatywa! Wymuszanie na sprzedawcach rabatów, zwrotów pieniędzy za towar ktory uszkodził kupujący, wyssane z palca negatywy i co gorsze, zamiast 10% aukcji zakończonych brakiem finalizacji ze strony kupującego, bedzie z 30%, ale Allegro to nie przeszkadza, zwrot prowizji u nich coraz ciężej dostać, To sprzedający musi potwierdzac ze kupujący nie zapłacił, a nie odwrotnie, a na koniec, po dziesiątkach e-maili, z łaską zwrócą prowizje, ale juz nie zwracają za wystawoną aukcje (co przy promowaniu kosztuje ponad 20zl)…
    Tu jest Polska, tu kazdy jest cwanym dla siebie, dlatego powinny byc rozwiązania chroniące obie strony…

  • Mario

    Raczej chodziło o zwiększenie obrotów. Dlatego też tylko udają że walczą z podróbkami.

  • demola

    Ale w jaki sposób kupujący miał nie zapłacić? Przecież nawet w opcji za pobraniem warunkiem przekazania przesyłki przez kuriera/listonosza kupującemu jest zapłacenie należności…nie rozumiem.

  • MatejBudz

    Dokładnie. PayU ubiło pewną forme „przedsprzedaży”, gdzie kupujący wystawiali produkt i tłumaczyli niewysyłanie produktu tym że kasa nie doszła. Po PayU ta forma oszukiwania padła. Wprowadzenie „ubezpieczonej: formy płatności wiązałoby sie zmianami w samych sklepach. Fora opcjonana pozwoliłaby na przygotowanie się sklepów na taką formę.

  • mor

    kupił coś i nie zapłacił. allegro ma pokazane, że sprzedane i chce prowizję, sprzedawca ma pokazane, że sprzedane, ale kupujący nie zapłacił, a i tak musi zapłacić prowizję.

  • Mario

    Jak to podszywali się, przecież widać z jakiego konta ktoś pisze?
    Poza tym jak wspomniałem, wystarczyło włączyć opcję ukrywania na życzenie.

  • Sebastian

    Dobra, mnie przekonałeś.

  • MatejBudz

    zmiana widoczności o ile pamiętam była związana z mnogością oszustw. Wiele osób podszywało się (bardziej udanie lub mniej) pod kupujących, mówiło że opłacili produkt i chcieli go odebrać. Więc w taki sposób ukrócono ten proceder.

  • MatejBudz

    to że są to podróbki nie oznacza że są marnej jakości. Wielu kupującym nie przeszkadza fakt że kupują podróbkę, wręcz szukają tanich podróbek.

  • http://www.zakrzowiec.pl Przemysław Nowak

    A co to Ci da na takiego klienta jak ja trafiłem nic, bo dopiero po miesiącu praktycznie możesz coś ruszyć z tematem a pieniędzy nie masz.

  • demola

    No tak ale ostatecznie i tak otrzyma zwrot tej prowizji kiedy udowodni, że kupujący nie zapłacił. Zresztą takich sytuacji jest zapewne promil i należy je wpisać niejako w ryzyko prowadzenia e-handlu, tak samo jak kradzieże w sklepach stacjonarnych.

  • Wodnik Szuwarek

    Chodzi o bezczelne podróbki z użyciem znaków towarowych i ceną np. za iPhone tylko 100-200 zł taniej. Podobnie z perfumami, cena niższa o 20-30 zł.

  • regoat

    PayPal ma też takie coś na ebay się stosuje i się sprawdza. Pieniądz są na twoim koncie ale są zamrożone. To trwa tylko kilka dni az przesyłka dotrze. Chyba że jesteś kupskim sprzedawca i dopiero wyślesz po tygodniu od zamówienia to masz lipe

  • prosemi

    Chyba, że wystawi negatyw, bo dostał negatywa od kupującego, bo np. czekał na towar 2 tygodnie.
    Na ebay sprzedawca nie może wystawić komentarza i tak powinno być na allegro od dawna.

  • prosemi

    Sprzedawca powinien dostać pieniądze natychmiast, bo nie ma powodu, żeby było inaczej.
    Natomiast w przypadku sporu (np. zwrotu towaru i braku zwrotu środków) PayU powinno oddać pieniądze kupującemu i samo zadbać o ściągnięcie pieniędzy od kupującego.

  • davidns

    Niestety ale w praktyce masz 90% szanse na negatyw od sprzedawcy jak tylko coś Ci się nie spodoba i np. oddasz towar (zgodnie z prawem)…

  • Sebastian

    Jak miałoby to dyscyplinować sprzedawcę?

  • http://sha.agency Grzegorz Wojciechowski

    A co jeśli Allegro nie zwróci prowizji? W ostatnim czasie nagminnie nie zwracają sprzedawcom prowizji.

    Polecam poczytać :)
    https://web.facebook.com/Zablokowani-na-Allegro-424586257747786/?fref=ts

  • McPhee

    Najpierw powinni zadbać o to aby ludzie wystawiali komentarze np. Uniemożliwić dalsze zakupy jeśli nie oceniło się 3 ostatnich transakcji.

  • prosemi

    Chodzi o komfort i bezpieczeństwo kupującego. To on powinien być najbardziej chroniony przez Allegro.

  • Sebastian

    Chodzi o zmuszenie sprzedawców do uczciwego podejścia, to oni powinni stanowić podstawę do zadowolenia klienta – allegro nie jest stroną, nie może brać odpowiedzialności za oszusta.

  • SeverianPL

    Bo będzie musiał walczyć nie z Kowalskim tylko z prawnikami PayU (a to inny kaliber).

  • Kajo

    Ty zobaczysz, ale będzie dziesięciu takich co nie zobaczy, poza tym były to wałki jeszcze przed PayU, ale lepiej żeby zostało tak jak jest. Całego procederu nie będę ci streszczał (do poczytania w necie), ale było grubo, rekordziści bili po kilkadziesiąt tysięcy.

  • Marsellus Wallace

    Uwierz, ze to nie jest tak mała skala! Pracowałem przez 4 lata w firmie handlującej na Allegro! Proceder z nieodebrana paczka za pobraniem, lub niezapłaceniem za zakupiony towar z roku na rok był coraz poważniejszy! Firma kurierska nie zwróci Ci pieniędzy za nie odebrana paczkę za pobraniem, w okresie przed świątecznym tygodniowo potrafiło wrócić 5-10 nieodebranych paczek, bo kupujący zdążył sie rozmyślić, zanim paczka do niego przyszła, do tego w najgorętszym okresie występowaliśmy do Allegro średnio z 10 prośbami o zwrot prowizji dziennie, przy czym połowa ludzi wypierała sie tego i Ty musiałeś udowadniać Allegro ze jest inaczej, bo Allegro nie napisze do kupującego prześlij potwierdzenie przelewu… i w koncu dochodziło do takiej sytuacji, ze musielibyśmy mieć dodatkowa osoba, która zajmowałaby sie tylko aukcjami ktore nie zostaly sfinalizowane! Pisz do Allegro, pisz do kupującego, czekaj na zwrot prowizji, jak nie otrzymasz zwrotu, pisz odwołanie, wystaw ponownie aukcje, a gdy tak jak my sprzedawałeś duzo laptopów w różnych konfiguracjach, ze kazdy laptop miał osobna aukcje, to byłeś w plecy na każdej aukcji 2 x 29zl za promowanie aukcji, bo Allegro za to nie zwraca, a bez promowania mało co sprzedasz na Allegro! Pomijam konta duchy, ktore zostały założone tylko do kupowania bez finalizacji, jak wszedłeś na takie konto to w negatywach wyczytałeś ze to nie odosobniony przypadek, bo sprzedawcy cały czas sie z tym męczą!

  • Sebastian

    Nie wiem czy jako pośrednik mają do tego prawo.

  • Arek P

    Wszystko spoko poza usunięciem komentarza naturalnego. Sam tak wczoraj wystawilem. Powodem było to że czas realizacji zamówienia był 14dni. Po tym czasie złożyłem zapytanie co z moja przesyłka i dostałem odpowiedź że są klopoty na linii produkcyjnej i muszę poczekać kolejne dwa tygodnie (nie dostałem odpowiedzi czy max dwa tygodnie czy może się przedłużyć trzeci raz) dostałem też propozycję zwrotu pieniędzy. Skorzystałem z ostatniej opcji i teraz tak: pozytywnego komentarza nie wystawie bo transakcja nie doszła do skutku, negatywnego też nie chciałem bo mimo wszystko zwrot pieniędzy był szybki i bezproblemowy.

  • SeverianPL

    Chyba tak (na jakich zasadach działa charge back?)

  • Sebastian

    Chodzi mi bardziej o fakt, że dokonanie zakupu to zawarcie umowy między kupującym a sprzedającym, nawet allegro nigdy nie występowało jako strona w sporze, co dopiero mechanizm płatności on-line, ale mogę się mylić, nie jestem specjalistą w tej dziedzinie.

  • SeverianPL

    Dla mnie też jest przydatny. Zapłaciłem a sprzedający odesłał mnie do regulaminu gdzie wysyłka w ciągu tygodnia od otrzymania pieniędzy. Gdyby to napisał w aukcji, to nigdy byśmy się nie spotkali a tak… zbędne nerwy (i neutralny).

  • SeverianPL

    Nie lepiej było wykluczyć opcję za pobraniem?

  • Marsellus Wallace

    Ale przecież teraz mozesz napisac do kupującego! Wystarczy wejść w komentarze sprzedającego i tam juz sa pełne nicki kupujących, wchodzisz w konto osoby która wystawiła komentarz i tam juz masz wyślij wiadomość! Przynajmniej w zeszłym roku jeszcze było!

  • http://www.facebook.com/michal.galuszka.1024 Michał Gałuszka

    Przecież na Allegro było właśnie coś takiego jak opisujesz. Nazywało się ESCROW allegro.pl/country_pages/1/0/escrow_agreement.php Wygląda na to, że po cichu się z tego wycofali. Nie wydaje mi się zatem, żeby ponownie mieli to wprowadzić.

  • Kajo

    Na Allegro są takie prowizje i konkurencja, że tylko duży może podjąć takie kroki.

  • Mateusz Nowak

    Lol

  • fakt

    Uuuu wreszcie posypią się zasłużone negatywy dla Janusz handlu.

  • fakt

    szczególnie że większość Januszy handlu to małe żałosne cebulaczki, które nie potrafią przyznać się do własnych błędów. Szczytem chamstwa jest kłamanie w komentarzach i obwinianie użytkownika za to że zapłacił i oczekuje towaru :D

    A wystarczyło wysłać zabezpieczony towar zgodny z opisem, po otrzymaniu pieniędzy we właściwym terminie.

    To typowego Janusza biznesu przerasta. I takich cebulaków my klienci będziemy eliminować.

  • Krzepki Harry

    Ciekawe zmiany, wyglądają bardzo sensownie. Zmieniliby jeszcze maksymalną liczbę znaków w komentarzach, teraz mają długość około dwóch SMSów – wystarczająco, żeby pochwalić, za mało, jeżeli chce się zganić i to uargumentować.

  • fakt

    Allegro umywa rączki niestety dopóki się da.

  • fakt

    albo np TYSIĄCE etui do Kindla. 99% z nich to podróby.

    Wszystko byłoby ok, gdyby nie fakt, że te KU**Y w opisie wpisują AMAZON, znaki firmowe i oryginalne zdjęcia! I to etui prawie w cenie oryginału!

    Myślę że także inne akcesoria są w ten sposób „opisywane”.

  • Krzepki Harry

    Podróbka iPhone z iOS?

  • Wodnik Szuwarek

    Z Androidem przypominającym iOS.

    https://www.youtube.com/watch?v=1qOb0AOaPYg

  • http://rascal.pl rascal

    Tak już od dawna było na ebayu. Powiem tak – W KOŃCU!

  • http://rascal.pl rascal

    Ale tylko dla sklepów. Jakby tak wyglądało sprzedawanie dla osób fizycznych, to nic już bym na allegro nie wystawił (znając Mirkowate podejście niektórych kupujących, co uszkodzą np sprzęt i wmawiają,że towar niesprawny – miałem tak kilka razy).

  • Tom Ro

    Widzę, że „dzieci” korzystają z allegro od niedawna, a ja sprzedaję tam już 16 rok i pamiętam, że kiedyś było coś takiego jak „Escrow”.

  • Sebastian

    Dziadzia, połóż się bo Ci coś pęknie.

  • Tom Ro

    Wycacane foty studyjne wymusiło allegro, wszechwiedzący nic nie wiedzący …

  • http://v8supercharged.blogspot.com Frogozord

    Usunięcie oceny neutralnej uważam akurat za kretynizm – ja sporo wynosiłem z lektury takich komentarzy na profilach sprzedających.

    Kolejna rzecz – wydaje mi się, że sprzedający będący osobą indywidualną powinien mieć możliwość oceniania kupującego – mało to przypadków, gdy jakieś matoły licytują przedmiot, wygrywają aukcję np. za 500 złotych, a potem piszą „panie, dam 300 bo więcej nie mam”?

    W ogóle sprawa nie jest chyba wcale aż taka łatwa do rozgryzienia, bo jeśli np. mamy użytkownika, który będzie kupował tylko nowe przedmioty od firm i – zgodnie z treścią artykułu – nie dostanie za to żadnego komentarza (czyli będzie mieć po prostu puste konto), to jak kiedyś taka osoba będzie chciała np. kupić coś od nas, to nie będziemy w ogóle mieli możliwości sprawdzenia, czy to jakiś godny zaufania kontrahent. Będzie to też zresztą działać na szkodę tego użytkownika, bo wielu sprzedawców może się upierać, że komuś bez komentarzy towar wysyłać będą tylko za pobraniem.

  • Sebastian

    Rozwiniesz?

  • Marsellus Wallace

    Od tego roku zdjecia produktów u sprzedawców z kontem firma musza byc wysokiej jakości, na białym tle, przedstawiające tylko produkt, czyli krótko mówiąc, zdjęcie katalogowe produktu!

  • Krzepki Harry

    A to taka niby podróbka :) Kiedyś oglądałem na Ali aukcje z takimi smartfonami i o ile pamiętam nie znalazłem ani jednego sprzedawcy który utrzymywałby, że sprzedaje iPhone, zawsze było powiedziane, że system to Android. Kupujący wiedział co kupuje i nie powinien na pewno czuć się oszukany. Oryginalne iPhone tez były, ale zawsze jakieś refurby czy odnawiane, z ostrzeżeniem żeby nie aktualizowac systemu :) Nie wiem czy obecnie wygląda to inaczej i czy próbują oszukiwać, na Ali chyba nie, może są jakieś inne serwisy gdzie takie oszukańcze praktyki są stosowane?

  • Marsellus Wallace

    Allegro chce, aby użytkownik ktory nie jest firma, przeniósł sie na olx czy inny tego typu portal, a na Allegro zostały tylko firmy, a w ostatecznym rozrachunku tylko Allegro ze swoim sklepem i nieliczni sprzedawcy, oni chcą byc jak Amazon!

  • Wodnik Szuwarek

    Na Allegro w aukcjach gdzie wysyłka jest z Singapuru, Hongkongu…itp.

  • łukasz Jedryszczyk

    Fajnie by jeszcze było jak na aliexpress że oceniam przedmiot a nie sprzedającego

  • Rozbudowanykomentarz

    lol2

  • Szym

    Oficjalne info Allegro:

    „W listopadzie 2016 roku przeprowadziliśmy badanie wśród użytkowników Allegro na temat systemu komentarzy. Potwierdzili oni, że obecny system wymaga zmian. Chcemy wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom, dlatego rozpoczynamy prace nad nowym sposobem komentowania transakcji.

    Pierwsze zmiany nastąpią 25 stycznia 2017 r. Jeśli chcesz być na bieżąco z postępem prac, zachęcamy do śledzenia Aktualności. Informację o tym, co się zmieni, znajdziesz w FAQ, gdzie również możesz podzielić się z nami swoją opinią o nowym systemie.

    Jesteśmy pewni, że nowa wersja oceny transakcji lepiej odpowie na potrzeby zarówno kupujących, jak i sprzedających. „

  • http://v8supercharged.blogspot.com Frogozord

    No i właśnie tu jest problem. OLX to serwis ogłoszeń lokalnych, który sam wywala ostrzeżenia, gdy wykryje że użytkownicy w wiadomościach proszą o wysyłkę – nie ma tam żadnej ochrony kupującego w takich przypadkach. Aukcji też tam nie ma, a nierzadko na Allegro można w ten sposób wyrwać coś ciekawego. Wydaje mi się, że to jest strzał w stopę dla Allegro, jeśli faktycznie chcą się pozbyć użytkowników indywidualnych – bo ci nie mają gdzie iść. Pomijając eBay, ale to by było wysyłanie ludzi do konkurencji.

  • Dziadyga

    Aha i teraz jak sprzedam coś, ktoś mi nie zapłaci, to nie mogę mu tego wpisać? BRAWO!!!

  • Marek

    Jestem osobą prywatną i bardzo często kupuję od osób prywatnych. Takie osoby z natury rzeczy nie wystawiają dużo przedmiotów w czasie jednego roku.

    Na swoje komentarze, a tym samym opinię, pracowałem 10 lat ! Jak rozumiem, Allegro chce mi teraz te komentarze wykasować, żebym został z kilkoma w skali roku i za każdym razem pozostawał niewiarygodny dla nabywców !

    System dla osób fizycznych nie powinien tak wyglądać ! Ja też nie chcę ciągle ryzykować kupując od osób fizycznych z krótką, niewiarygodną oceną !

  • Krzepki Harry

    A, to nasi kreatywni sprzedawcy… oszuści po prostu…

  • Krzysztof

    Do mnie kiedyś gość dzownił z groźbami żebym usunął neutralny komentarz, który wystawiłem mu za czekanie 2 tygodnie na grzejnik w zimie i w międzyczasie 2-krotne pomylenie nr telefonu i adresu przez co kurier nie mógł dostarczyć towaru. Zero przeprosin. Jak wystawiłem neutralny komentarz to mi groził, że jak nie usunę to mi negatyw wystawi. Oczywiście nie usunąłem komentarza, napisałem o sprawie do Allegro. Odpowiedzieli mi, że nic nie mogą zrobić i jedynie będę mógł odpowiedzieć na negatyw od sprzedającego. Oczywiście gość mi wystawił negatyw, a mój neturalny komentarz pozostał. A moja odpowiedź na negatyw jeszcze była ograniczone co do liczby znaków..

  • http://www.morekart.pl Krzysztof

    Zmiana na dobre.

  • http://www.itvip.pl/blog ITvip

    Nie możemy się zgodzić. Kupujemy na Allegro bardzo dużo i sprzedawcy praktycznie zawsze wystawiają nam komenta.

  • Mario

    Ale najpierw musisz sprawdzić który zaciemniony nick pasuje do którego komentarza, a to już jest trochę roboty, szczególnie jak sprzedawca ma duży obrót. Poza tym nie każdy wystawia komentarz, więc trzeba szukać odrazy przynajmniej kilku nicków.

  • Arek P

    Teraz na aukcji jest czas dostawy więc nie powinno być potrzeby zaglądania do wewnętrznych regulaminów. Ja zdawałem sobie sprawę że mogęczekać 14 dni ale czekać kolejne 14 9już 28) i dalej w niewiedzy czy wyślą to przesada. Teraz zamówiłem to gdzie indziej i też w poniedziałek minąłtermin wysyłki kurierskiej a we wtorek dostałem info (odpowiedź na moje zapytanie) że przesyłka będzie u mnie czwartek / piątek (czyli nie wyrobili się z wysyłką w 5 dni). Jeśli się kurier nie pojawi to kolejny zwrot pieniędzy i komentarz tym razem chyba negatywny.

  • kuba

    Świetnie, pod warunkiem, że będzie to działać i w drugą stronę – czyli żeby coś kupić, najpierw musisz wpłacić pieniądze na PayU. Jeśli masz na koncie wystarczającą kwotę, to dopiero możesz licytować/kupić, a odpowiednia kwota jest automatycznie blokowana…

    Przy ilości niepoważnych ludzi, który licytują dla zabawy, lub też ogólnie chcą kupić, tylko nie bardzo ich stać, dalsze zmiany chroniące kupujących kosztem sprzedających, to po prostu absurd.

    Mam na Allegro ok. 100 transakcji kupna i 100 sprzedaży. Nie przypominam sobie jakiś większych problemów z zakupem, natomiast użeranie się z wieloma kupującymi to był koszmar – „kupowanie” rzeczy na które ich nie stać; wielkie wymaganie – ktoś płaci z 2 tygodniowym opóźnieniem, a ma pretensję, że ja mu wysłałem z opóźnieniem dwudniowym itp.

  • kyoto

    od lat nie wystawiam już komentarzy, ani ich nie dostaję. ten system zdechł.

  • Kuba

    Zajmij się lepiej klientami- cebulakami, który „kupują” rzeczy, na które nie mają pieniążków, bo to jest prawdziwa plaga Allegro.

    Obecna zmiana tylko będzie promowała takie zachowania.

    Aha, jak sprzedający wystawi negatyw, bo kupujący nie zapłacił, to ma 90% szans na otrzymanie w rewanżu pozytywa z przeprosinami – taki żarcik :)

  • Tomasz

    A mnie się wydaje ze te wszystkie zmiany na Allegro maja na celu zniechęcenie sprzedawców. Allegro mając doskonałą bazę danych o towarach i cenach sprzedaży coraz mocniej promuję własny sklep i poniekąd chce się pozbyć konkurencji . Należy zwrócić uwagę iż wszystkie towary wystawiane przez Allegro we własnym sklepie są wyróżnione i promowane. Czy w takim razie Allegro płaci samo sobie ?? Czy nie narusza to zasad uczciwej konkurencji ? Allegro jak widać chce być monopolistą . Zbudowali na barkach małych sprzedawców Markę i teraz czas z tego korzystać . I o to w tym chodzi ….

  • nonsens

    i co jesczcze ??? jak sie nie ma miedz to sie na dupie siedzi cebulaku

  • Sebastian

    Oj, Hogo Boos już nie będzie schodził?

  • grimmripper

    Kuba! Święte słowa, mamy na Allegro kilkaset komentarzy, tak jak u Ciebie, rozkładają się mniej więcej po połowie i tak jak u Ciebie nigdy nie było problemu ze sprzedającymi. Kupujący zaś to koszmar! Dlaczego Allegro chce zabrać możliwość ostrzegania innych użytkowników przed oszołomami? Przecież to na sprzedających i prowizji od nich zarabia! Strzelają sobie w stopę, za to e-bay pewnie zaciera ręce:)

  • Daniel Muszyński

    Słusznie. Psu na budę komentarze wystawiane przed sprzedających. Niech skupią się na dobrej obsłudze sprzedaży, a nie pilnują wystawiania ocen.

  • Grzegorz_Jankowiak

    Co to jest; „jak sie nie ma miedz”? :D

  • Gość

    „Jak się nie ma pieniędzy.”

  • Sebastian

    *piniendzy

  • Zenon

    dodam tylko, że kupując auto (jadąc po to auto) nie możemy wystawić później oceny bo musielibyśmy płacąc pieniążki na stole naciskać przycisk kup teraz. po powrocie do domu chciałem kupić auto w allegro aby mieć możliwość wystawienia komentarza.. aukcji nie ma… oceny też nie. To zmieńcie

  • Tomek

    Trochę późno te zmiany. Od dawna można oceniać przemioty allegro poprzez http://webopinie.pl/.
    Temat tesz często wałkowany w grupie Zjednoczonych Sprzedawców:
    https://www.facebook.com/groups/ZjednoczeniSprzedawcy/

  • Dom

    to różnie bywa. Sprzedaję z wysyłką wg cennika poczty (a że różne cenniki allegro łaczą się kiepsko, korzystam z jednego na wszystko, więc cięższe/większe rzeczy mają faktyczny koszt wysyłki powyżej tego, co klient płaci) a i tak co jakiś czas trafi się delikwent wystawiający mi w ocenie mniej gwiazdek za „wysokie koszty wysyłki”

  • johny

    ” W efekcie klient często bał się dać złą ocenę, bo jego konto mogło otrzymać taką samą w ramach rewanżu.”

    eBay na to wpadł już wiele lat temu. A ci wpadli na to dopiero teraz. Gratulacje.

    Sam nie wystawiłem kilku negatywów tylko z uwagi na obawę na odwet.

    Jaki ma sens negatyw skoro ja – który zapłaciłem a więc wywiązałem się z transakcji, dostaję takiego samego negatywa jak sprzedawca który wysłał mi bubel, albo w ogóle nic nie wysłał.

  • Dom

    spróbuj zatem sprzedawać ubrania damskie i przyjmować zwroty. Wg Twojego systemu – nie zobaczysz za transakcję ani grosza i zapłacisz za wysyłkę w 1 stronę; skończysz z magazynem pełnym ubrań z metką i śladami noszenia na 1-2 imprezy.

  • kuba

    Tak jak ktoś tu wcześniej napisał – Allegro chce pozbyć się drobnych sprzedawców. Wprowadzony jakiś czas temu nowy sposób kolejności wyświetlania ofert, znaczna podwyżka za promowanie, teraz te komentarze. Wszystko to małe kopniaki dla sprzedawców – aż uda się wykopać wszystkich poza dużymi firmami.

    Ogólny hura-optymizm komentatorów jaki tu widzę dla mnie jest niepojęty, bo to w końcu uderzy i w kupujących – np. jak ktoś ma ponad 100 pozytywnych komentarzy, to mu wysyłałem za pobraniem, teraz już nie wyślę.
    A jeśli te zmiany będą dalej szły w tym kierunku, to będzie coraz mniej aukcji od osób prywatnych, bo wystawianie będzie dla nich nieopłacalne. I niby kupujący na tym zyskają? Kupić od sklepu, to mogę sobie przez Ceneo czy coś takiego,po co mi Allegro?

    Wreszcie te porównania do zachodnich serwisów… Przecież w Polsce mamy zupełnie inne realia, choćby finansowe, nie mówiąc o mentalności użytkowników, takie porównania są bez sensu.

  • Youdontneedmynameffs

    No dobrze geniuszu, a teraz postaw się na miejscu sprzedawcy który sprzedał sprawny towar, a kupujący powiedzmy… zepsuł go po paru dniach i chcąc odzyskać pieniądze, usilnie twierdzi że jest uszkodzony i domaga się zwrotu pieniędzy . Jak ostrzegasz innych użytkowników?

  • Rrrrrrrrrrafał

    Odnośnie zmian w komentarzach. Co w sytuacji jeśli kupujący nie odbierze paczki wysłanej za pobraniem i sprzedający będzie musiał pokryć koszt przesyłki w dwie strony ?? Co w sytuacji jeśli kupujący zakupi przedmiot i nie wpłaci pieniędzy lub będzie długo zwlekał z wpłatą ?? Co w sytuacji jeśli kupujący dostanie towar 100% sprawny , a odeśle zepsuty( z ewidentnie jego winy ) lub podmieni jakieś części i też go odeśle twierdząc że taki otrzymał ??
    Mając możliwość wystawienia komentarza kupującemu ograniczamy takie i inne przypadki nadużyć przez kupujących. Zniesienie możliwości wystawienia komentarza kupującemu wręcz zachęca ( oczywiście kombinatorów jakich nie mało ) do tego typu zachowań jakie opisałem powyżej.
    Moim zdaniem nie widzę żadnych plusów tej decyzji, a same minusy

  • Rrrrrrrrrrafał

    No to dlatego masz możliwość opisania tego w komentarzu , a nie walić wszystkich do jednego worka.

  • Master OF Silver

    a co jeśli kupujący nie wpłaci przez tydzień pieniędzy, a ja sprzedam przedmiot dalej – a tamten wystawi negatywa ?

  • NG

    Trzeba było mu wjechać na kwadrat! ;)

  • Sebastian

    Żyjemy w takim kraju, że Ty nie wierzysz kupującym, a ja sprzedającym, ja będę popierał mechanizmy ochrony kupujących a Ty sprzedających.

    A zwroty teraz też musisz przyjmować, też płacić za wysyłkę w jedną stronę i też zwracać pieniądze – jedyna różnica, że będziesz miał je dwa tygodnie na koncie.

  • Rrrrrrrrrrrafał

    Odnośnie zmian w komentarzach. Co w sytuacji jeśli kupujący nie odbierze paczki wysłanej za pobraniem i sprzedający będzie musiał pokryć koszt przesyłki w dwie strony ?? Co w sytuacji jeśli kupujący zakupi przedmiot i nie wpłaci pieniędzy lub będzie długo zwlekał z wpłatą ?? Co w sytuacji jeśli kupujący dostanie towar 100% sprawny , a odeśle zepsuty( z ewidentnie jego winy ) lub podmieni jakieś części i też go odeśle twierdząc że taki otrzymał ??
    Mając możliwość wystawienia komentarza kupującemu ograniczamy takie i inne przypadki nadużyć przez kupujących. Zniesienie możliwości wystawienia komentarza kupującemu wręcz zachęca ( oczywiście kombinatorów jakich nie mało ) do tego typu zachowań jakie opisałem powyżej.
    Moim zdaniem nie widzę żadnych plusów tej decyzji, a same minusy

  • Krzysztof

    Chciałem kupić od niego kilka przedmiotów najtańszych i mu wysmarować negatywy, ale się okazało, że ten grzejnik za 70 zeta był najtańszy, więc odpuściłem :P

  • Lemur

    No i takie zmiany się mi bardzo podobają , szkoda że wcześniej się za ich wprowadzenie nie wzięli …

  • Kamil D

    Ja tam się nie zgadzam z taka opcja, zarówno jako kupujący jak i sprzedający.

    Owszem, musze przyjmować zwroty – tylko na innych zasadach. Jeśli dostane kieckę która jest brudna i nosi ślady po impresie to *nie musze* przyjąć takiego zwrotu przed czym chroni mnie ustawa, mówiąca o tym kiedy takiego zwrotu można dokonać (produkt nie może nosić śladów użytkowania wykraczających ponad potrzebę sprawdzenia towaru).

    Teraz, załóżmy, że PayU będzie takie pieniądze przetrzymywać i że będzie to legalne (dzięki bogu mamy KNF), kto rozwiąże spory między sprzedawcą a konsumentem? PayU? Sąd? A jeśli sąd to kto będzie stronami w sporze – bo jak dla mnie sprzedawca i PayU a nie konsument.

    Idąc dalej, pomyśl przez chwilę co może zrobić sprzedawca w sytuacji sporu a co może zrobić konsument. Podpowiem – sprzedawca nie może zrobić wiele poza pozwaniem kupującego do sądu, podczas gdy konsument na Rzecznika Ochrony Konsumentów, ma UOKiK, ma allegro z jego programem ochrony.

    Poza tym nigdy nie zdarzyło mi się mieć jakiekolwiek problemy ze sprzedawcami na allegro, jakością towaru i potencjalnym zwrotem (gdy już byłem niezadowolony), ale zawsze bazuje na ilości i jakości komentarzy.

  • Dom

    muszę przyjmować i teraz, ale jeśli kiecka będzie podarta i wysmarowana pudrem, mogę obniżyć kwotę zwrotu. Jesli kasa będzie trzymana przez PayU, nikt tam się w zwrot części bawić nie będzie. Być może nawet zwrot deski zamiast telefonu będzie uprawniał kupującego do odzyskania środków.

  • Kkk

    Tragediaa
    Sprzedaje na allegro okolo 300rzeczy miesięcznie – mam dwie małe firmy.srednio 10 razy w tygodniu ktoś kupuje i nie płaci. Nie wystawiam negatywa bo odwet oczywisty ale ostatnio dostałem bo się upomnialem o wplate.to jest plaga na allegro są i tacy co kupują po kilka razy i nie płaca. Porównywanie allegro do ebay jest nie poważne tam system ochrony kupujących działa na allegro nie. Nie ma prakrycznie możliwości kupić czegoś nie płacąc za to. Jeśli nie zapłacisz to nie było tranzakcji więc i komentarze nie wchodzą w gre.
    Sam kupuje na allegro i dla mnie jako kupującego negatywy nie robią wrażenia bo i tak każdy mi sprzeda jeśli zaplace

  • Chytruseq

    Zgadzam się z Tobą w 100%. Też jestem osoba prywatną i konto mam od 11 lat! 100% pozytywnych komentarzy. Długo na to „pracowałem”. W tym czasie sprzedałem raptem 19 przedmiotów, gdzie w 90% jest to używana elektronika (telefony, sprzęt PC, laptopy, konsole), czyli nic innego jak mój sprzęt, który sprzedaję jak chce kupić nowy. Szanuję swoje rzeczy i sprzedaję je zawsze w bardzo dobrym stanie (jeśli mają wadę to ją zawsze opisuję). Dzięki komentarzom, kupujący może poczuć się bezpieczniej, ponieważ widzi, że nie jestem Kowalskim, który chce pozbyć się wadliwego sprzętu, który jest już po gwarancji i za naprawę musiałby zapłacić.

    Moim zdaniem powód usuwania komentarzy po roku jest debi*ny… uważam, że będzie więcej oszukujących „prywatnych” Cebulaków. Sprzęt zaczyna mi się psuć to trzeba się go szybko pozbyć, bo już po gwarancji jest i nie napiszę o tym w opisie. Oszukam kupującego i najwyżej da mi negatywa a za rok mi sie wykasuje jak punkty karne.

    Jeśli Allegro usunie moje komentarze, to jak kupujący ma odróżnić mnie (rzetelnego prywatnego sprzedawcę ) od wciskającego złom Cebulaka? Jak ma komuś udowodnić, że jestem wiarygodny skoro sprzedaję jedną/dwie rzeczy raz na rok/dwa lata?

    Poza tym, że sprzedaję to, również kupuję na allegro od prywatnych osób sprzęt (głównie telefony otrzymane przy przedłużeniu abonamentu tel.), ponieważ jest sporo taniej. Po komentarzach widzę, czy osoba prywatna sprzedając telefon oszukuje czy nie.

    Co to pokrzywdzonych przez komentarze biednych sklepów, które kiedyś dostały niesprawiedliwie NEGATYW… bez przesady… normalny rozsądny człowiek jak kupuje i widzi sklep posiadający np. 10/20 tyś komentarzy z czego 5/10/100 jest NEGATYWNYCH, nie będzie sie tym przejmował, bo wiadomo, że wpadki się zdarzają (duży ruch w okresie świątecznym, jakiś idiota Cebulak). Poza POZYTYWNY/NAGATYWNY jeszcze jest opis, więc wiadomo co poszło nie tak, czy faktycznie oszust czy wpadka, która każdemu może się zdarzyć.

    Kolejny argument allegro, że ktoś kiedyś dostał komentarz NEGATYWNY i to na nim „wisi”… przecież jest DATA WYSTAWIENIA KOMENTARZA… i po raz kolejny…normalny rozsądny człowiek jak kupuje i widzi sklep posiadający np. 5/10/20 tyś komentarzy z czego 10/100 jest NEGATYWNYCH i ostatni NEGATYWNY komentarz był np. 5 lat temu, potrafi chyba wyciągnąć wnioski i widzi, że jakość sklepu się poprawiła.

    Dodatkowo KUPJĄCY/SPRZEDAJĄCY może do komentarza negatywnego dodać swoje wyjaśnienie.

    Jedyne usprawiedliwienie dla kasowania co roku komentarzy jest
    to, że jeśli kupujący CEBULAK wiedząc, że nie dostanie negatywa, będzie sprzedawcy za byle pierdołę od razu NEGATYWA wystawiał

  • Chytruseq

    Dziwisz się, że nie dostajesz komentarzy skoro ich też nie wystawiasz. Przyjęte jest z tego co kojarzę, że pierwszy wystawia komentarz kupujący a potem sprzedający.

    Ja wystawiam cały czas komentarze i też je otrzymuję i moim zdaniem ten system nie zdechł i jest przydatny.

  • Sebastian

    Ja podałem tylko zarys a wszyscy się rzucili jakby miał być to już gotowy schemat, pewnie jakieś obostrzenia byłyby wprowadzone, chociażby pierwsza rzecz jaką przychodzi mi do głowy – jeśli klient chce zwrócić na warunkach nazwijmy to roboczo „płatności bezpiecznej” to on musi udowodnić, że towar przyszedł uszkodzony, nieoryginalny, niedziałający omyłkowo wysłany czy nie w tym kolorze, i to niezwłocznie po ujawnieniu wady , mamy takie możliwości, że łatwo ustalić kiedy adresat odebrał paczke, a kiedy wnioskuje o zwrot.

    Jeśli klient chciałby skorzystać ze zwrotu ustawowo, wtedy środki trafiają do Ciebie i dopiero rozpoczyna się proces zgodny z procedurami ustawowymi. Klient potwierdza otrzymanie produktu, który mu się nie podoba, kasa do Ciebie i dopiero kolejne ustalenia – czyli tak jak już jest.

  • Sebastian

    Ja podałem tylko zarys a wszyscy się rzucili jakby miał być to już gotowy schemat, pewnie jakieś obostrzenia byłyby wprowadzone, chociażby pierwsza rzecz jaką przychodzi mi do głowy – jeśli klient chce zwrócić na warunkach nazwijmy to roboczo „płatności bezpiecznej” to on musi udowodnić, że towar przyszedł uszkodzony, nieoryginalny, niedziałający omyłkowo wysłany czy nie w tym kolorze, i to niezwłocznie po ujawnieniu wady , mamy takie możliwości, że łatwo ustalić kiedy adresat odebrał paczke, a kiedy wnioskuje o zwrot.

    Jeśli klient chciałby skorzystać ze zwrotu ustawowo, wtedy środki trafiają do Ciebie i dopiero rozpoczyna się proces zgodny z procedurami ustawowymi. Klient potwierdza otrzymanie produktu, który mu się nie podoba, kasa do Ciebie i dopiero kolejne ustalenia – czyli tak jak jużjest

  • mart

    Odnośnie zmian w komentarzach. Co w sytuacji jeśli kupujący nie
    odbierze paczki wysłanej za pobraniem i sprzedający będzie musiał pokryć
    koszt przesyłki w dwie strony ?? Co w sytuacji jeśli kupujący zakupi
    przedmiot i nie wpłaci pieniędzy lub będzie długo zwlekał z wpłatą ?? Co
    w sytuacji jeśli kupujący dostanie towar 100% sprawny , a odeśle
    zepsuty( z ewidentnie jego winy ) lub podmieni jakieś części i też go
    odeśle twierdząc że taki otrzymał ??

    Mając możliwość wystawienia komentarza kupującemu ograniczamy takie
    i inne przypadki nadużyć przez kupujących. Zniesienie możliwości
    wystawienia komentarza kupującemu wręcz zachęca ( oczywiście
    kombinatorów jakich nie mało ) do tego typu zachowań jakie opisałem
    powyżej.

    Moim zdaniem nie widzę żadnych plusów tej decyzji, a same minusy.

  • Marek

    Ja mam wprawdzie tych komentarzy więcej, ale logika i zasada jest ta sama. Mam 100% pozytywów i wszystko 5.0 Ludzie z oczywistych powodów chętniej kupią u mnie, podobnie ja podchodzę do zakupów.

    Co do zmiany to mogę przystać, że sklepy robiące kilka – kilkadziesiąt sprzedaży dziennie, mogą mieć taki system i będzie on w miarę ok. Dla wszystkich innych będzie poderżnięciem allegrowego gardła… Nie wiem, może niech się handel przeniesie na eBay.

    Napisz koniecznie to co powyżej do Allegro – może tylko nieco skracając – pewnie i tak mają to w d… ale trzeba próbować. Ja już im wysłałem.

  • Marek

    Dlatego pozytywy powinny się z automatu wystawiać po 90 dniach, o ile ktoś wcześniej negatywa nie wywali. Z zaznaczeniem np że jest to pozytyw automatyczny itp.

  • Noname

    Przecież to oficjalnie ogłoszone. Mailing z tym robili

  • Mateusz Nowak

    Jak ja pisałem, to nie było jeszcze żadnego mailingu.

  • Mateusz Nowak

    A co, jak ktoś kupi bez konta na Allegro i zrobi taki problem sprzedawcy? Nic. Taka możliwość jest od dawna i chyba świat się nie zawalił.

    Sprzedawca musi brać takie ryzyko na siebie jeśli chce prowadzić biznes.

  • Rogi

    Mi się widzi.

  • Rogi

    To samo co było. Nie stosuje się do regulaminu to zgłaszasz do Allegro i bronisz swojej racji. Może wciąż będzie można odpowiedzieć na komentarz.

  • Chytruseq

    Masz jakiegoś maila czy wysłałeś przez Pomoc Allegro i wybrałeś jakąkolwiek kategorię?

  • Rafal Nowak

    Sprzedawalem i kupowalem na tym gownianym portalu od 2006 roku, i z tego co widze to jest to pierwsza i jedyna dobra zmiana jaka kiedy kolwiek wprowadzili idioci ustalajacy reguly na tym portalu. Przyklad debilizmu w najczystszej postaci: Rynek motocykli zabytkowych funkcjonowal na allegro dosklonale , co dziennie wystawionych bylo okolo 10 stron z czego kazde ogloszenie na 14 dni kosztowalo 15-17 zl , dzialalo to idealnie ,kolekcjonerzy zabytkowych motocykli sledzili dzial „Motocykle zabytkowe” wrecz nalogowo pierwsze gdy wlanczalo sie komputer sprawdzalo sie czy nie pojawil sie jakis rarytas i tak trwalo to latami. Do 2015 roku kiedy to jakis idiota poprostu calkowicie zlikwidowal dzial motocykle zabytkowe !! Ludzie nawet prubowali prostest robic w tej sprawie ale oni maja to gleboko w dupie. Malo tego mimo ze z 10 stron ogloszen momentalnie zrobily sie 3 strony to jeszcze nie dawno podniesiono ceny ogloszen na motocykle o prawie 100% z 15-17 zl na 29 zl .Nie dosc ze zlikwidowano cala kategorie przedmiotow ktorych teraz trzeba szukac miedzy smieciami ktore nas nie interesuja to jeszcze kaza nam placic 29 zl za ogloszenie! Oni tam naprawde sie z h..mi na glowy pozamieniali! Efekt jest taki dzis rynek motocykli zabytkowych na allegro praktycznie nie istnieje. A byl to najbardziej rozwiniety rynek tego typu pojazdow w Polsce!!!

  • Marek

    Jak wejdziesz tutaj :
    https://pomoc.allegro.pl/info/zmiany_w_systemie_komentarzy
    to z boku pokazuje się takie okienko po chwili

    „Masz uwagi lub sugestie do zapowiadanych zmian? Podziel się nimi poniżej.”
    Tam się można „podzielić”, choć pewnie ląduje to od razu w jakimś koszu. Mimo wszystko napisałem. Oferty historyczne też odkręcili, jak się ludzie wkurzyli na dobre.

  • jacuch

    Chory pomysł, jak kupujacy nieslusznie albo po zlosci wystawi negatywa to jak sie bronic skoro będzie mial w poważaniu wszystko bo nic mu nie mozna zrobic ani wystawić? Teraz trolle sie powstrzymuja zeby nie dostac negatywa, a po zmianach to az strach

  • Beduin

    Na eBay i paypal sprawa się na tak, że jeżeli kupującemu się cieszą nie podoba to zakłada spór i w większości wypadków wygrywa 100% zwrotu pieniędzy + przesyłka zwrotna na mój koszt. Nawet jak kupi ewidentnie źle przez swój błąd to tłumaczy że nie musi się znać bo to nie on jest profesjonalistą tylko ja

  • Beduin

    Ebay działa tak samo. Wystawiasz komentarz pozytywny albo żaden

  • http://mytesla.com.pl gostek

    A może by tak dwustopniowe logowanie? W połączeniu z weryfikacją poprzez smsa (i obowiązkową rejestracją kart sim) naprawdę zmniejszyłby się odsetek krętaczy i złodziei na Allegro.

  • Wika15

    W końcu ktoś poszedł po rozum do głowy.

  • BloodMan

    Sprzedawca powinien dostać pieniądze w tym samym czasie co klient towar. To jest uczciwe i normalne w normalnym handlu (np. detalicznym).
    Więc nie masz racji – a PayU nie jest stroną tylko pośrednikiem – więc prawnie ciężko byłoby coś takiego wprowadzić.

  • Rigczu

    Ależ oczywiście, że może, nie wiem skąd czerpiesz wiedzę.

  • Artok

    To normalne że skasował aukcje. Zapłaciłby ze 300PLN prowizji od sprzedaży samochodu

  • pl

    KOSZTY WYSYŁKI – kiedy taka zmiana? kiedy allegro posprząta ten syf bo dziś wielu cwaniaków zarabia na wysyłkach. Wywalić tych cwaniaków co chcą kasować po 13-15 zł od każdego przedmiotu jak przykładowo standardowa przesyłka kurierska kosztuje 13-15 zł.
    Powinno być od kg tak jak firmy pobierają i wywalić tzw ile sztuk za cenę. Albo sprzedajesz do fula przedmiotów do danej przesyłki albo nie. Za tzw pakowanie czy karton z papierem to powinni wliczać już do towaru.

    Jak to zostanie uporządkowane to będzie super cwaniaków ubędzie.

  • Dr.Y

    Jestes pewien ze na ebayu sprzedawca nie moze wystawic komentarza? Ja ostatnio sprzedawałem i bez problemu wystawiłem komentarz.

  • Justin Case

    …a Allegro tradycyjnie napisze, ze nie sa strona w tej sprawie…

  • GeoRedfox

    Brzmi dobrze, zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce.
    Szkoda że nadal Allegro ma strasznie duże prowizje względem np ebay’a, no ale cóż, mam nadzieję że kiedyś to się zmieni.

  • Artur

    Z tego co wiem to sprzedawca zawsze będzie mógł skomentować negatyw tak więc pozostanie mu możliwość obrony. Co do argumentu ad ostrzegania przed nieuczciwym kupującym – zgodnie z Art. 135 Kodeksu wykroczeń: „Kto, zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie handlu
    detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa przed
    nabywcą towar przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez uzasadnionej
    przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru, podlega karze grzywny.” sprzedawca nie ma dużych możliwości odmówienia sprzedaży tak więc argument jest nietrafiony,

  • K K D

    Bo i po co? Najbardziej rozsadny system jest na eBayu, ale to NIE OZNACZA, ze kupujacy moze robic co mu sie podoba i np. nie placic, czy grozic lub ublizac sprzedawcy! Obie strony sa trzymane krotko na smyczy bo tylko tak mozna to zalatwic, miedzy innymi jest PayPal, ktory konkretnie podchodzi do sprawy. Moj ostatni przypadek – lustrzanka sprzedana za £500, koles UKRADL ja razem z kurierem i chcieli ode mnie wyludzic pieniadze, sprawa trwala 2 miesiace, ale jako sprzedajacy nic nie musialem robic, przeslalem numer przesylki i raport firmy kurierskiej, potem dowiedzialem sie o wyludzeniu. Szybko i sprawnie. Innym razem kupilem podrobke karty SanDisk 64GB (plaga na eBay), ale zero stresu, zglaszam do eBay, czekalem 3 tygodnie, kazas z powrotem na PayPalu.

  • K K D

    A co CI szkodzi ten komentarz? Chyba ze uzywasz tego samego konta do sprzedazy, czego nie pochwalam.

  • K K D

    Najglupsza rada – po co lamac prawo? A na kwadracie moze byc jego zona z dziecmi i co? Za grzejnik bedziesz sie bawic w egzekutora?

  • K K D

    Glupota, takie zachowania rodza potem znowu agresje i zemste, ale coz, polska mentalnosc.

  • Master OF Silver

    A coś ci zdradzę – koszt wysyłki można sprawdzić przed zakupem – wiedziałeś ?
    Jak cena jest zawyżona to nie kupujesz i szukasz dalej, a nie marudzisz

  • Inius

    Dobra zmiana, wielokrotnie nie dawałem negatywa tylko dlatego, że nie chciałem odwetu. Brawo Allegro.

  • Mateooo

    Wiele lat temu postulowano wprowadzenie komentarzy ukrytych, do czasu aż obie strony ocenią transakcję i pojawiających się dopiero potem. Wyeliminowało by to problem z odwetami. Zmiana prosta, jednak A miało klientów gdzieś…

  • Krzysztof

    Używam tego samego konta, a dlaczego to zła praktyka?

  • Krzysztof

    Może i rodzą złe emocje, ale jeśli kogoś takiego nie ukarzesz to będzie dalej tak robił. A jeśli by dostał kilka negatywów do swojego super konta to może by przemyślał sprawę.

  • NG

    Aleś człowieku dosłowny! Przecież to był żart. Nie widziałeś ikonki na końcu zdania? umiesz się posługiwać ironią, sarkazmem ? Pozdrawiam i rzyczę więcej dystansu :)

  • kyoto

    system zdechł. nie dostawałem komentarzy, pomimo, że ja je wystawiałem. aż w końcu sam przestałem, bo to nie miało sensu.

  • pl

    Chłopie o czym ty gadasz. Jak ja biorę sobie parametr po najtańszej ofercie z wysyłką to tam mi wyskakują takie oferty i nie będę teraz każdej sprawdzał oddzielnie. To jest patologia do wyczyszczenia a najwięcej oszukują cwaniaki co sprzedają towar typowo z chin.

  • pl

    Chłopie o czym ty gadasz. Jak ja biorę sobie parametr po najtańszej ofercie z wysyłką to tam mi wyskakują takie oferty i nie będę teraz każdej sprawdzał oddzielnie. To jest patologia do wyczyszczenia a najwięcej oszukują cwaniaki co sprzedają towar typowo z chin.

  • prosemi

    Sorry, skrót myślowy. Na ebayu sprzedawca nie może wystawić negatywnego komentarza kupującemu.
    Czyli nie może w odwecie dać sprzedającemu negatywa albo go szantażować negatywem jak to ma miejscem na allegro.

  • wajda

    kup, wystaw, nie płać, tobie komentarze zaraz znikna a jemu zostną na 12 miesięcy ::P

  • Hexe

    Obowiazek oplacenia podatku powstaje w momencie WPLYWU SRODKOW DO PAYU a nie uwolnienia.

  • Marek Szczepaniak

    Czekam na funkcję dodawania zdjęcia do komentarzy po dostarczeniu towaru oraz możliwość komunikacji z osobami które kupiły już dany produkt.

  • K K D

    Jak uzywasz tego samego, to kazdy moze Ci zepsuc opinie, jesli masz oddzielne, jako kupujacy mozesz miec i 1000 negatywow, nie musisz tam nawet zagladac, po prostu kupujesz, placisz i czekasz na towar :)

  • K K D

    Ok, pozdro :)

  • domin

    Proponuję zacząć sprzedawać na allegro i wtedy każdy się przekona czy to takie proste i fajne. W szczególności jak kupujący nie doczyta opisu i nie zapozna się z opcjami dostawy. A takich osób mających problemy z czytaniem ze zrozumieniem tekstu jest naprawdę wiele. W tej chwili sprzedawca nie ma jak się bronić przed nieuczciwą opinią kupującego i to jest ta dobra zmiana. Wcześniej można się było dowiedzieć, że kupujący nie odbiera przesyłek itd a teraz jak to sprawdzić?

  • redzombie

    To durny pomysł. Kupujący będą mogli pisać bezkarnie co chcą. Ostatnio dostałem od kupującego kilka komentarzy neutralnych o treści wszystkim znanej ” Transakcja przebiegła bezproblemowo. Polecam. ” Na moje wielokrotnie wysyłane pytania dlaczego wystawił neutrale nie raczył odpowiedzieć. Jak mogę teraz informować innych klientów o takiej sytuacji?

  • redzombie

    Racja. U mnie pewna „miła” kupiła 4 sztuki biżuterii, po otrzymaniu przesyłki , napisała, że 3 rzeczy oddaje. Na pytanie dlaczego odpisała tak ” bo mogę i mam takie prawo”. Po prostu wzięła sobie do przymiarki. Muszę oddać kasę, znowu wystawić towar. Kto mi zapłaci za stracony czas?

  • redzombie

    Oczywiście, ponieważ jesteś ” jaśnie wielmożnym klientem”. Posprzedawaj trochę to zobaczymy. Jesteś albo z budżetówki, albo politykiem. Masz pojęcie co oznacza zamrożenie pieniędzy na dwa tygodnie i ile trzeba mieć przez to więcej kapitału?

  • Szpilka

    Jak dla mnie to mija się z celem. Sprzedaję od dwóch lat na allegro i zdarzają się tacy klienci którzy wybierają przesyłkę za pobraniem, a gdy zjawi się kurier to odmawiają przyjęcia przesyłek. Sory ale ja takiej osobie chciałabym wystawić komentarz negatywny, a w tej sytuacji nie mogę bo jestem sprzedającym.

  • olka

    No niestety ma to kilka wad ;) Mianowicie kupujący, który notorycznie zamawia za pobraniem a nie odbiera paczek- będzie miał „czystą kartę”. Sytuacja, gdy sprzedawca ma napisane- „wysyłam za pobraniem osobom z minimum 10 pozytywami”- a jak kupujący ma je zdobyć?
    Co z nowymi kontami kupujących, które są mało wiarygodne, jeśli nie będzie na nich żadnego komentarza…
    Ostatecznie- sprzedający dostaje negatyw, może go skomentować TYLKO u siebie na karcie, a co z wyłudzeniami? Kupujący znów z „czystą kartą”.

  • http://et-cetera.pl Et-Cetera

    Bardzo dobry pomysł na zmiany

  • Urszula Sierlecka

    no super a co z nieuczciwymi kupującymi? licytują np narty za 1000 zł w styczniu i zwlekają z wpłatą do marca,po czym poczatkiem kwietnia beztrosko stwierdzają że im już narty nie potrzebne,a ty sprzedawco masz zablokowany towar cały sezon i strate.
    Powinno zostać po staremu,kto mądry ten i tak sie zorientuje który koment wystawony złośliwie a który nie.

  • Miro

    Jako drobny sprzedający mający 100% pozytywów przez klika lat widzę teraz spory problem. Ludzie klikają zakup potem nie płacą. Kilka tygodni staram się o zwrot prowizji. Za ponowne wystawienie muszę ponownie zapłacić. Zakup od konkurencji w celu wystawienie negatywa = żadnej możliwości obrony.

  • df

    No, kiedyś też łaskawie dałem sprzedawcy neutralny a należało od razu negatywa. Teraz dałbym tego neutrala, ale … zlikwidowali :-)

  • ROBERT

    KUPUJACY WLASNIE NIE ODEBRAL
    PRZESYLKI POBRANIOWEJ I NARAZIL MNIE NA KOSZTY.
    TERAZ GDY NIE MOGE MU WYSTAWIC NEGATYWNEGO KOMENTARZA ,BEDZIE ROBIL W KONIA KAZDEGO SPRZEDAJACEGO BEZ ZADNYCH
    KONSWKWENCJI I PRZESTROGI ,KTORA NALEZALOBY USTANOWIC NA JEGO KARCIE UZYTKOWNIKA I TAKIE TE ZMIANY SA „DOBRE ” DLA SPRZEDAJACYCH !

  • ROBERT

    POSTANOWILEM ,ZE PRZESTAJE SPRZEDAWAC NA ALLEGRO
    ZLODZIEJE Z WIELKIMI PROWIZJAMI I CIAGLYMI ZMIANAMI OD ZMIAN

  • I G-Y

    TO JEST CHORE W CIAGU MIESIACA 5 KUPUJACYCH MI KUPIŁO I NIE ZAPŁACILO I CO NIC BO JA IM NIE MOGE WYSTAWIC NEGATYWA. ALLEGRO ROBI SIE POWALONE Z TYMI ZASADAMI.

  • gosc

    To idzie w bardzo złą stronę
    Sprzedający też przecież ma prawo do obrony
    Allegro schodzi na psy

  • Sławomir Majak

    bo oni by chcieli wysyłke za darmo żebyś jeszcze w zebach osobiście jechał za darmo 50 km z przedmiotem za złotówke do jasnie pana

  • Sławomir Majak

    w sklepie też tak robisz?? widzi pani tu są pieniądze zablokowane a jak bedzie ok ja odblokuje

  • Sławomir Majak

    a czego ty sie spodziewasz za złotówe??

  • Sławomir Majak

    potwierdzam jako sprzedający i kupujący polaczki cebulaczki czują sie teraz bezkarni

  • Sławomir Majak

    a dzieci i cwaniaczki powinny pokrywac koszty swojej zabawy nie uważasz?

  • Dom

    zapewne tak.
    Ludzie bywają dziwni. Często zapominają, że kupili i trzeba puścić przelew. To po kilku dniach wysyłam przypominacza – subtelnego, bez roszczeniowości; w końcu honoruję to, że ktoś się może rozmyślić z zakupu. Lepiej, żeby rozmyslił się przed wysyłką niż przymuszać go do wpłaty i odesłania.
    No i po takim przypominaczu kobieta dzwoni do mnie z awanturą, że ona zna terminy płatności na allegro i jak śmiem ją spamować. (bo wcześniej w dniu zakupu dostała jeszcze maila z podziękowaniem za zakupy i prośbą o wypełnienie formularza wpłaty).
    Eh …
    Ale jestem na razie mile zaskoczony tym, że pomimo braku oręża (w postaci komentarzy zwrotnych) na razie dostaję pozytywne … tylko bardzo mało kupujących decyduje się komentować. Przy małym obrocie ciężko będzie utrzymać supersprzedawcę.

  • Sławomir Majak

    i jeszcze zapewne nie potwierdził zwrotu prowizji a ty nie masz już możliwości odwołania bo allegro równiez z tego zrezygnowało i kolejne do zapłacenia

  • Herr Reyaal

    serio nie widzisz różnicy między zakupami online, a offline? :)

  • Zygmunt Wazon

    Dużo cię wszędzie kmiotku….

  • Damian Daszak

    Ja będę siał negatywami teraz bardzo srogo, oczekuję 101% standardu allegro, od wszystkich sprzedawców, więc najmniejsze nawet odchylenie, spowoduje od razu negatywa, tak się teraz będzie robić.

  • Pawlo

    Ja osobiście myśle że jest to dobre ale jak ktoś prowadzi sklep przez allegro,tak jak dla mnie to nie jest korzystne rozwiązanie ponieważ pozytywne komentarze zbierałem przez kilka lat.Co roku po kilkanaście i tak sie uzbierało ponad 250.Teraz sprzedaje kilka rzeczy i nikt zapłacić przelewem bo twierdza że z dwoma komentarzami nie będą robić przelewu,powinni to inaczej rozegrać ,ja jestem osobiście na tym stratny

  • zx

    Ale ch…nia, Allegro traci rację bytu.

  • Dobra teraz powiedzcie mi jak mam wystawić ocenę sprzedającemu pozytywną. Robiłam zamówienie w piątek,dziś je odebrałam. A jak chce wystawić komentarz pokazuje mi się komunikat „W związku ze zmianami w systemie komentarzy transakcje zawarte po 03-04-2017 możesz ocenić tylko za pomocą zakładki Moje zakupy”

  • ewf

    ZMIANY – na gorsze.

    Brak widocznych negatywów – sprzedawcy z 300 negatywnymi komentarzami (500,1000…) będą dalej robic przekręty…..

    Allgero to maszynka do pieniedzy – ten kto robi obroty (daje zarobic alegro) ten sprzedaje pomimo 1000negatywow!!!!!!!!!! Paranoja!!!!!!!!!!!!!!!

    Alegro robi zmiany pod siebie – abysmy MY KUPUJACY – kierowali sie bardziej mylnymi komentarzami anizeli pozytyw/negatyw/neutral

    Banda mydli oczy

  • Łukasz

    Dlaczego nie mam komentarzy na koncie jak miałem około 90 a teraz 1 ostatni ? co ci z allegro zrobili :/ ?

  • Robert Banaś

    wasz nowy system oceny sprzedającego to kpina z nas użytkowników gdzie są oceny ze sprzedaży tyle lat zbierania wiarygodności teraz każdy oszust może sprzedawać bez problemu robić nas w konia i tworzycie monopol a nas macie gdzieś moje konto z 1500 transakcji wyglada jak nowicjusza to skandal !!!

  • Milosz D

    Głupota allegro

  • Robin

    Uważam że ciąg komentarzy powinien być od początku.
    Dlaczego ?
    Dlatego że ktoś kto sprzedaje coś od czasu do czasu, ma ciągle zero komentarzy lub 1-2. Pomimo że jest na Allegro od 12 lat, ciągle będzie traktowany jak nowy niewiarygodny. Ten system komentarzy promuje handlarzy i firmy. Więc nie ma co się dziwić że starzy mali sprzedawcy odejdą w świat na inne portale.

  • zajcew

    Przestalem wystawiać komentarze, bo i po co jak sam ich nie dostanę….

  • yassque

    Do doopy. Na allegro sprzedaję sporadycznie od ponad 9 lat i trochę pozytywów się nazbierało. Jednak nie wystawiałam nic przez ostatni rok, przez co figuruję jako anonim bez komentarzy, bez doświadczenia…. nie mogę w to uwierzyć. To ma być sposób na zmuszenie ludzi do częstszego wystawiania?

  • Osiołek Bożu

    totalny bez sens nie mogę wystawiać negatywów ludziom którzy kupują dla picu nie mając zamiaru zapłacić za zamówiony towar i widzę że już się to robi plagą

  • Adam Szymański

    Niezly szajs. Wlasnie probuje sprzedac konsole. Na allegro jestem od 9 lat, mam 60 komentarzy, 100% pozytywnych ale po zmianie widac tylko 4. Stracilem wlasnie przez to potencjalnego klienta, ktory napisal ze nie bedzie kupowal ode mnie niczego bo dopiero zaczalem sprzedawac. Chcial zestaw za 4500 za pobranjem, sugerujac ze moge go okrasc. P….l sie allegro!

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement