Nikt nie blokuje reklam tak, jak Polacy. Płacić za treści też nie chcemy

News/Technologie 13.08.2016
Nikt nie blokuje reklam tak, jak Polacy. Płacić za treści też nie chcemy

Niemal co druga reklama w Polsce została zablokowana przez internautów. Wynik plasuje internautów znad Wisły na pierwszym miejscu na świecie. W żadnym spośród pozostałych 62 państw analizowanych w raporcie, rynek adblockerów nie jest rozwinięty na tak szeroką skalę.

Prawdę powiedziawszy, nie jestem zdziwiony. Jak się okazuje, najwięcej internetowych reklam na świecie (42,24 proc.) jest blokowanych w Polsce. Drugie miejsce przypadło internautom z Wielkiej Brytanii, gdzie blokowanych jest 38,85 proc. odsłon, a trzecie – z Norwegii, z wynikiem 38,5 proc.. Najrzadziej reklamy blokują Brazylijczycy: raptem 3,69%. W Polsce reklamę internetową blokuje nawet 7 mln użytkowników. Tak przynajmniej wynika z danych OnAudience z grupy Cloud Technologies, twórcy UnBlocka i największej hurtowni danych w Europie,

Co ciekawe, znacznie lepiej wypadają statystyki nie tylko u naszych południowych sąsiadów – Czechów i Słowaków – ale także w Rosji, na Ukrainie czy na Litwie, gdzie blokowana jest „zaledwie” co czwarta reklama w Sieci. Gwoli sprawiedliwości warto zauważyć, że krytyczni w stosunku do reklamy online są nie tylko Polacy, ale także internauci w Wielkiej Brytanii (38,8% zablokowanych reklam), Norwegii (38,5%), Danii (38%), Holandii (36,7%) oraz Irlandii (37,2%). W Europie na plus wyróżniają się natomiast Włosi (20,8%), Albańczycy (20,5%), Chorwaci (19,3%) oraz Cypryjczycy (18,5%). Najrzadziej reklamy blokują internauci w Brazylii (3,6%), Paragwaju (3,9%) oraz Wenezueli (8,7%).

blokowanie reklam w Polsce

Blokowanie reklam w Polsce – co z tym fantem zrobić?

Jak wynika z badań Reuters Institute, polscy internauci wcale nie są skorzy do płacenia za treści w Sieci. W ubiegłym roku tylko co piąty polski internauta uiścił opłatę za dostęp do artykułów online, w dodatku niewielką – na zakupy treści przeznaczył zaledwie 50 zł rocznie. To plasuje nas na jednym z ostatnich miejsc w Europie.

Według szacunków na świecie jest już prawie 200 mln użytkowników blokujących reklamy w przeglądarkach. Z samego tylko AdBlocka, najpopularniejszego programu tego typu, korzysta już ponad 40 mln internautów. W Polsce, według statystyk OnAudience z grupy Cloud Technologies, reklamę online blokuje nawet 7 mln internautów.

Pytanie gdzie leży problem. Cloud Technologies diagnozuje go w złych mechanizmach reklamowych, serwujących inwazyjne reklamy dotyczące produktów i usług, które internauty nie obchodzą. Oby ta diagnoza była trafna, bo to oznacza, że jest możliwe wyjście z tej sytuacji. W przeciwnym razie… cóż. Spider’s Web Premium?

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement