TOP 7 związanych z Polską startupów, które na naszych oczach zmieniają edukację

Artykuł/Biznes 20.06.2016
TOP 7 związanych z Polską startupów, które na naszych oczach zmieniają edukację

Oto 7 najciekawszych i najważniejszych startupów związanych z Polską, które już teraz zmieniają edukację – rynek korepetycji, nauczania z użyciem najnowszych technologii i programowania.

Preply

Stworzona na Ukrainie globalna platforma korepetycji, którą wspiera polski kapitał. Preply pozwala znaleźć nauczycieli języków obcych, przedmiotów oraz hobby, zarówno lokalnie jak i online. Posiada 17 tys. zarejestrowanych nauczycieli, którzy miesięcznie przeprowadzają 10 tys. godzin zajęć.

Inwestycje: 1,3 mln dol. (m.in. Mariusz Gralewski z DocPlanner, Przemysław Gacek z Grupy Pracuj i polski fundusz Hedgehog Fund).

Rynek korepetycji jest ogromny oraz stale niezagospodarowany w skali światowej. Obserwowałem rozwój Preply przez prawie rok i zauważyłem wielki potencjał. Szczerze wierzę, iż firma ta ma odpowiedniego ducha przedsiębiorczości, aby wygrać na międzynarodowym rynku edukacji. – mówi Mariusz Gralewski.

Preply_podstawowe-dane

Brainly

Platforma internetowa, gdzie jedni użytkownicy zadają pytania, a drudzy na nie odpowiadają. Każdego dnia w serwisie pojawiają się odpowiedzi na 100 tys. pytań. W wersji polskiej serwis posiada 7 mln odwiedzających, a w wersji globalnej 60 mln.

Inwestycje: 15 mln dol. (Naspers).

Więcej o Brainly: Polski startup zapukał do drzwi konkurenta w Stanach i go wykupił – Brainly przejmuje OpenStudy

brainly

Photon

Mały, interaktywny robot, sterowany za pomocą aplikacji mobilnej, który pozwala dzieciom stawiać pierwsze kroki w świecie programowania, ucząc je kodowania i logicznego myślenia. Dzieci w wieku 6-12 lat mogą nim sterować za pomocą aplikacji mobilnej.

Inwestycje: 43,5 tys. dol. na Kickstarterze na 19 dni przed końcem zrealizowanej kampanii

Więcej o Photonie: Polski robot uczy dzieci programowania i już robi furorę na świecie

photon4

Duckie Deck

Firma tworząca gry mobilne dla najmłodszych, które cieszą się uznaniem na całym świecie, m.in. w Stanach Zjednoczonych i Kandzie, gdzie w restauracjach McDonalda zainstalowano gry Polaków w telewizorach.

Inwestycje: 1,3 mln zł (2012, Satus).

Duckie Deck organizuje również warsztaty:

DrOmnibus

Podobnie jak w przypadku Duckie Deck, aplikacje mobilne, ale tym razem skupione na terapii dzieci ze szczególnymi potrzebami. Aplikacje wspomagają terapeutów i dostosowują się do stopnia niepełnosprawności.

Inwestycje: ? (Experior Venture Fund i NCBR)

Więcej o DrOmnibusie: DrOmnibus, czyli wyjątkowe, polskie gry mobilne, które pomagają dzieciom z zaburzeniami zachowania i rozwoju

dromnibus-glowne

Code Quack

Nauka przez praktykę. Platforma z interaktywnymi kursami programistycznymi dla Pythona, SQL, Javy, Ruby, JavaScript, Rails i HTML. Dwie lekcje są darmowe, kurs kosztuje 30 zł na miesiąc, ale jest też specjalna cena dla grup szkolnych i developerskich – 17 zł.

Aktualnie bez inwestora.

code

CTAdventure

Polska firma tworząca oprogramowanie edukacyjne z wykorzystaniem takich technologii jak rzeczywistość wirtualna i rzeczywistość rozszerzona, Kinect czy Leap Motion.

Sztandarowym produktem gdańszczan jest gra Professor Why:

Jaki wniosek z powyższej prezentacji można wysnuć na koniec? Edukacja powinna być wspomagana przez najnowszej technologie, takie jak smartfony, VR czy mechanizmy grywalizacji Photona. Jak najszybciej powinno się do niej wprowadzać naukę programowania, gdyż od IT nie ma obecnie odwrotu, a kto pojmie jak działa strona internetowa czy aplikacja, ten będzie miał łatwiej w życiu. Podobnie jak od IT nie uciekniemy także od korepetycji. Tego właściwego pomoże znaleźć Preply.

Cieszy również, że starupowcy nie zapominają o potrzebach niepełnosprawnych, bo interaktywne metody terapii mogą mieć na nich zbawienny wpływ.

* Grafika: Shutterstock

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement