Google wbija gwóźdź do trumny Shazama i innych aplikacji rozpoznających muzykę

News 28.06.2016
Google wbija gwóźdź do trumny Shazama i innych aplikacji rozpoznających muzykę

Słowa piosenek pojawią się bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google dzięki podpisaniu nowej umowy z LyricFind. Ta firma zostanie dostawcą tego typu treści na najbliższe trzy lata.

Aplikacje takie jak Shazam, Soundhound i Musixmatch tracą powoli rację bytu. Funkcję rozpoznawania aktualnie odtwarzanego utworu oferują w końcu teraz asystenci głosowi w smartfonach. To zresztą nie koniec prób wyeliminowania konkurencji przez twórców mobilnych systemów operacyjnych.

Firmy takie jak Apple i Google chcą dostarczać nam także słowa piosenek.

Funkcja wyświetlania słów aktualnie odtwarzanego utworu ma pojawić się w nowej wersji Apple Music, co skutecznie zniechęci wiele osób do instalowania dodatkowych programów temu służących.

Google z kolei planuje wprowadzić treść utworów bezpośrednio do wyników wyszukiwania. Korporacja podpisała w tym celu długoletnią umowę z firmą z Toronto o nazwie LyricFind.

Google to już nie tylko wyszukiwarka.

Już od dawna wiadomo, że wyszukiwarka Google ma ambicję nie tylko przekierowywać użytkownika do stron internetowych, ale też odpowiadać na pytania od razu, bez konieczności opuszczania strony z wynikami.

Nie tylko użyteczność programów do rozpoznawania utworów audio spadnie, ale uderzy to też w witryny z lyricsami budujące na takich treściach ruch. LyricFind uważa przy tym, że to świetna wiadomość dla artystów.

Treść piosenki podlega w końcu ochronie z tytułu prawa autorskiego.

Wiele serwisów udostępnia treści utworów i zarabia na umieszczonych obok reklamach, ale wykonawcy i autorzy danych słów nie dostają za to ani grosza. LyricFind natomiast wynagradza artystów za każde wyświetlenie treści – im więcej osób wyszuka utwór, tym więcej pieniędzy to wygeneruje.

Wprowadzenie treści utworów bezpośrednio do wyników wyszukiwania Google ma przełożyć się na spore zyski dla twórców. Jak podaje serwis Android Central, powołując się na wywiad udzielony przez Darryla Ballantyne’a (CEO LyricFind) BillBoardowi, ta umowa może oznaczać dodatkowe miliony dolarów dla artystów i wydawców.

Google ma w tym interes, bo pozwoli to przekierować użytkowników wyszukujących tekst piosenek bezpośrednio do serwisu Muzyka Google Play. Jak na razie usługa wykorzystująca bazę LyricFind działa w Stanach Zjednoczonych, ale Google ma licencje także na inne kraje – pozostaje nam zaczekać, aż zacznie działać to w Polsce.

To także dobra wiadomość dla użytkowników, bo wyszukanie tekstu ulubionej piosenki z poziomu komputera będzie dzięki współpracy Google i LyricFind łatwiejsze niż kiedykolwiek.

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement