Tak wyglądają dwa nowe typy reklam Google, które niebawem zaleją internet

News/Technologie 04.05.2016
Tak wyglądają dwa nowe typy reklam Google, które niebawem zaleją internet

Google wprowadza właśnie nowy rodzaj reklam emitowanych w ramach AdSense. Od teraz twórcy stron internetowych będą mogli zarabiać na… kotwicach i winietach.

Twórcy stron internetowych mogą wykorzystać dwa formaty reklamowe o chwytliwych nazwach: kotwice (anchors) i winiety (vignettes). Google udostępniło użytkownikom AdSense możliwość wprowadzenia nowych typów reklam emitowanych na urządzeniach mobilnych osób odwiedzających ich stronę.

Nowe formaty reklamowe w AdSense.

Google chwali się, że nowe reklamy Page-level (czyli kotwice i winiety) zostały zaprojektowane tak, by wyświetlać się w odpowiednim momencie i nie naprzykrzać się zbytnio osobom odwiedzającym stronę. Nowe typy reklam to:

  • kotwica: reklama wyświetlana na dole ekranu, którą można zwinąć;
  • winieta: pełnoekranowa kreacja z czytelnym przyciskiem wyłączającym ją, która ładowana jest równolegle ze stroną – jej wyłączenie od razu pokaże treść bez konieczności wczytywania danych.

Wprowadzenie nowych typów reklam zajęło gigantowi z Mountain View kilka miesięcy.

Już we wrześniu ubiegłego roku pojawił się film w serwisie YouTubie prezentujący możliwości, jakie dają reklamy typu Page-level. Jak zauważa DailyWeb.pl, teraz firma chwali się tym, że z nowości mogą już skorzystać pierwsi użytkownicy.

Niedługo pojawią się też kolejne formaty reklamowe dla twórców stron internetowych, ale Google jeszcze nie udostępnia szczegółowych informacji na temat dalszych planów rozwoju swojej usługi.

Kotwice i winiety w AdSense to dopiero początek zmian.

Nowa generacja reklam AdSense to reklamy typu Page-level. Google określa je mianem “innowacyjnego sposobu zarabiania na treściach mobilnych” i stworzono je z myślą o emisji na stronach internetowych wyświetlanych na smartfonach i tabletach.

Zaletą reklam Page-level w AdSense jest to, że twórca strony po jednorazowym wygenerowaniu kodu będzie mógł wkleić go na dowolną podstronę swojej witryny, na której będzie chciał dodać reklamę. Nie trzeba generować kodu dla każdej z stron z osobna.

Jedną z zalet reklam typu Page-level to wyświetlanie ich “w odpowiednim czasie i formacie”.

Oznacza to, że system AdSense wykryje, kiedy wyświetlenie reklamy mogłoby znacznie pogorszyć wrażenia użytkownika po odwiedzeniu strony internetowej. Wtedy reklama, która mogłaby osiągnąć skutek odwrotny do zamierzonego, się nie pojawi.

To z pewnością ucieszy osoby przeglądające witryny, które zdecydują się na nowy format reklamowy. Pozostaje mieć nadzieję, że Google nie tylko spełni swoje obietnice, a w przyszłości format się nie zmieni na bardziej irytujący.

Dla twórców stron internetowych też jest dobra wiadomość – nowe formaty reklamowe nie będą wliczać się do obecnego limitu reklam AdSense, który wynosi 3 na stronę.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement