REKLAMA

Nie bój się, przybywamy z Internetu, czyli youtuberzy na usługach Vikingów

Nie decydują się na reklamy w telewizji czy w radiu, nie współpracują z "klasycznymi" celebrytami. Odnajdują się natomiast świetnie w obszarze, w którym sami działają - w Internecie. Polski oddział Mobile Vikings przeprowadził pierwszą, zakrojoną na taką skalę kampanię, której zdecydowanie nie można uznać za typową. A jej głównymi postaciami są, jakby mogło być inaczej, bohaterowie właśnie Internetu.

19.08.2015 14.44
Nie bój się, przybywamy z Internetu, czyli youtuberzy na usługach Vikingów
REKLAMA
REKLAMA

W akcji bierze udział trzech polskich youtuberów - ReZigiusz, Masterczułek i MultiGameplayGuy. Nie odgrywają oni jednak w tym przypadku roli "twarzy marki", wypowiadającej odpowiednio przygotowane hasła promocyjne, a... wcielają się w prawdziwych Vikingów (takich w hełmach z rogami, etc.). Olafa, Melvina i ich ojca - Larsa, których losy poznajemy w "Sadze rodu Vikingów".

I patrząc na dotychczasowe wyniki kampanii, można po raz kolejny zadać pytanie, czy faktycznie potrzebujemy jeszcze (przynajmniej dla niektórych projektów) celebrytów wywodzących się z telewizji i kto kogo bardziej potrzebuje - gwiazdy Internetu telewizji, czy może telewizji przydałoby się więcej gwiazd Internetu. Przez dwa miesiące trwania akcji powstało 5 filmów (całość realizowana jest w modelu serialowym), które - razem z dodatkowymi materiałami - odtworzono łącznie ponad 2 mln razy.

vi

Specjalnie przygotowaną stronę, poświęconą właśnie Vikingom Internetu, odwiedziło już natomiast 35 tys. osób, natomiast profil VI na Facebooku polubiło ich prawie 30 tys. Przedstawiciele Mobile Vikings wydają się być zresztą zadowoleni z tych rezultatów, informując, że działania te faktycznie przyczyniają się do zwiększenia rozpoznawalności marki. Licząc "lajki" pod kolejnymi wpisami czy patrząc na komentarze można zauważyć, że faktycznie udaje się dość skutecznie wykorzystać popularność polskich gwiazd youtube'a.

Z bohaterami Sagi rodu Vikingów będzie można zresztą spotkać się osobiście już za kilka dni. 22 sierpnia we wrocławskiej Hali Stulecia będzie miał miejsce Meet-Up, na którym pojawią się właśnie Olaf, Melvin i Lars, czyli ReZigiusz, MultiGameplayGuy i  Masterczułek.

Jeszcze więcej zabawy w sieci

REKLAMA

Nie tylko jednak nad samą poprawą rozpoznawalności marki pracują Vikingowie. Aktualna promocja może szczególnie przypaść do gustu tym, którzy korzystają intensywnie z Internetu w telefonie. Po zakupie nowego startera przy drugim doładowaniu otrzymamy za darmo pakiet 500 MB na transmisję danych, natomiast przy trzecim kolejny - tym razem 1,5 GB.

Na pełne podsumowanie akcji będziemy musieli prawdopodobnie poczekać, aby przekonać się, na ile skuteczne jest sięganie po pomoc gwiazd Internetu. Nie ma jednak wątpliwości co do tego, że do pewnej, całkiem sporej grupy odbiorców, najłatwiej trafić właśnie w ten sposób. I część firm już o tym wie, a część prawdopodobnie dopiero za jakiś czas dojdzie do tego wniosku.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA