Wielomiliardowa inwestycja daje obraz tego, jak będzie wyglądała przyszłość w wykonaniu LG

News/RTV 18.08.2015
Wielomiliardowa inwestycja daje obraz tego, jak będzie wyglądała przyszłość w wykonaniu LG

Powtórka newsa sprzed paru tygodni? Nic z tych rzeczy. Jak się okazuje, w poprzednich naszych doniesieniach nie doszacowaliśmy zaangażowania LG w OLED-y. Koreańczycy będą inwestować w tę technologię ogromne kwoty. A już teraz szykują inwestycje warte… 8,5 miliarda dolarów.

Wyświetlacze OLED to technologia przyszłości jeżeli chodzi o wyświetlanie obrazu. Choć słowo „przyszłość” zaczyna być coraz bardziej irytujące i frustrujące. Technologia ta jest z nami bowiem od bardzo dawna, jednak nadal proces technologiczny z nią związany jest kosztowny i nieefektywny. A to oznacza w praktyce, że telewizory OLED są nadal absurdalnie drogie. Część producentów telewizorów obchodzi ten problem lansując technikę kwantowej kropki. LG (a konkretnej, LG Display) ma jednak największy know how w produkcji wyświetlaczy OLED i nie zamierza rezygnować z tego atutu. Zwłaszcza, że w momencie w którym osiągnie swój cel, może stać się rynkowym monopolistą.

Do 2018 roku LG Display zamierza zainwestować, jak nas poinformował w informacji prasowej, około 8,5 miliarda dolarów w projekty związane z liniami technologicznymi zajmującymi się wytwarzaniem wyświetlaczy OLED. Tyczy się to zarówno tych większych, związanych z telewizorami, jak i mniejszych, i elastycznych dla u-gadżetów czy smarfonów. OLED-y mają też trafić do branży signage i samochodów.

To nie tylko przecieranie szlaków

To niestety również reakcja na sytuację na rynku. LG Display, mimo iż jest światowym gigantem, ma wiele powodów do zmartwień. Wartość akcji tej firmy spadła w tym roku aż o 34 procent, osiągając najniższą od 2012 roku wartość. Inwestorzy są zaniepokojeni zastojem na rynku wyświetlaczy LCD oraz presją, jaką wywierają producenci z Chin, oferując coraz lepsze produkty za coraz niższe ceny. Jednak jak wynika z badań DisplaySearch cytowanych przez Reuters.com, rynek OLED ma być wart 28,3 miliarda dolarów. W ubiegłym roku wart był 8,7 miliarda. Dla LG Display to oczywista szansa na rozwój.

LG na chwilę obecna jako jedyny inwestuje w OLED-y. Samsung, jego największy konkurent, również z Korei, na razie uznaję tę technologię jako zbyt drogą, by ta w innych urządzeniach niż smartfony i zegarki miała jakikolwiek sens. Trudno się dziwić: za 55-calowy telewizor OLED od LG zapłacimy równowartość całkiem niezłego samochodu.

LG, choć jest OLED-owym liderem, nie jest jednak skazany na sukces w swojej strategii. Choć OLED jest wydajniejszy energetycznie i oferuje spektakularną jakość obrazu, to LCD i nanokryształy dla znacznej liczby konsumentów jest dostatecznie dobry. A to oznacza, że aby przekonać innych odbiorców niż zamożni entuzjaści, ceny OLED-ów muszą spaść do poziomu równego lub niewiele wyższego do obecnie stosowanych powszechnie rozwiązań.

Nie wolno nam nie dostrzegać zagrożenia ze strony chińskich producentów, którzy są wspierani przez skarb państwa. To wielkie zagrożenie dla nas, ale wydaje mi się, że nadal zachowujemy konkurencyjność – oficjalnie przyznał  Han Sang-beom, szef LG Display.

Zwłaszcza, że nie jest to pierwsza wielka inwestycja w OLED-y, których, przynajmniej w wydaniu wielkoformatowym, jak nie było pod strzechami, tak nadal nie ma.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement