Zła wiadomość dla Samsunga. Xiaomi wygrywa z nim na swoim własnym boisku

News/Technologie 17.02.2015
Zła wiadomość dla Samsunga. Xiaomi wygrywa z nim na swoim własnym boisku

Xiaomi nie przesadzało, mówiąc, że zamierza zdystansować konkurencję. Na swoim rodzimym rynku właśnie wyprzedziło… Samsunga.

Chiński producent odzyskuje przewagę na własnym polu

Według raportu IDC, udział w rynku smarfonów w Q4 2014 wyniósł dla Xiaomi 12,5%, czyli o 5,3% więcej, niż w 2013 roku. Tymczasem Samsung zanotował spadek z poziomu 18,7% do 12,1%.

Strategia chińskiego producenta, polegająca na niewielkim portfolio i dłużej żywotności produktu zdaje się opłacać. Już w trzecim kwartale 2014 Xiaomi zajęło trzecią pozycję wśród największych producentów smartfonów na rynku.

Dotychczasowa polityka Samsunga, bazująca na ogromnej ilości modeli z dosłownie każdej półki cenowej (od której Koreańczycy zdają się w ostatnim czasie odżegnywać) nie przynosi w ostatnim czasie rezultatów, o czym Producent boleśnie się przekonuje tracąc pozycję hegemona na kolejnych rynkach, zwłaszcza tych najbardziej istotnych, takich jak Indie czy Chiny.
sprzedaz-smartfonow-chiny

Xiaomi wyrasta na poważną konkurencję dla Samsunga

Biorąc pod uwagę ostatnie doniesienia o planowanym pojawieniu się Xiaomi na rynkach amerykańskich i europejskich, przewaga koreańskiego giganta może zostać poważnie zachwiana również w tych częściach globu, gdzie do tej pory mógł czuć się bezpiecznie.

Jak wynika z raportu, na porażkach Samsunga skorzystało nie tylko Xiaomi – również Lenovo i Huawei zanotowały znaczący wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Równie dobrze radzi sobie Apple, notując wzrost na poziomie 7,4%.

Samsung oficjalnie zapowiada drastyczną zmianę strategii sprzedaży swoich smartfonów w tym roku. O tym, czy okaże się ona skuteczna, przekonamy się przy okazji kolejnych raportów.

Advertisement

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement