AKTUALIZACJA: Agora odpowiada – bez problemu zdobędziemy 40 tys. klientów paywalla do końca roku

News/Technologie 07.11.2014
AKTUALIZACJA: Agora odpowiada – bez problemu zdobędziemy 40 tys. klientów paywalla do końca roku

30 tys., a może 40 tys. opłacających paywalla „Gazety Wyborczej” w internecie do końca roku – zapowiadał w rozmowie ze Spider’s Web w czerwcu dyrektor rozwoju biznesu w Agorze Maciej Nowak. Jeśli tempo przyrostu nowych czytelników opłacających cyfrowe subskrypcje z trzeciego kwartału br. zostanie utrzymane, Wyborcza nie zrealizuje planu. Na koniec września za Wyborczą w Sieci płaciło 21,2 tys. osób.

To o 5,3 tys. osób więcej niż na koniec drugiego kwartału 2014 r., gdy za dostęp do treści „Gazety Wyborczej” w internecie płaciło 15,9 tys. osób. Jeśli to tempo zostanie utrzymane, to na koniec roku Agora może liczyć na nie więcej niż 27 tys. abonentów.

Na pocieszenie niezbyt imponującego startu paywalla – bo tak chyba można go określić – pozostaje fakt, że w 3. kwartale 2014 r. znacznie poprawiła się struktura czytelników opłacających abonament za Wyborczą.

Na koniec czerwca aż 23 proc. z 15,9 tys. osób korzystało z promocyjnego pakietu za 0,99 zł, co stawiało pod dużym znakiem zapytania to, czy zdecydują się przedłużyć subskrypcje po zakończeniu okresu testowego. Teraz, na koniec września, takich osób jest tyko 7 proc. Znacznie zwiększył się odsetek tych, którzy zapłacili za kwartalny dostęp do Wyborczej (29 proc.). Wciąż najwięcej (54 proc.) opłaca cyfrową Wyborczą miesięcznie.

www_agora_pl_im_8_16928_m16928958_AGORA-PREZENTACJA-3Q2014-IR_pdf

Z jednej strony taka struktura paywalla jest oczywiście znacznie korzystniejsza niż kwartał wcześniej, bo więcej osób jest zdecydowanych na produkt. Z drugiej jednak strony zaledwie 7 proc. udział tych, którzy testują paywalla w cenie promocyjnej 0,99 zł miesięcznie może oznaczać, że zainteresowanie opłacaniem treści „Gazety Wyborczej” w Sieci może więdnąć.

Tym bardziej trudno będzie osiągnąć pułap nie tylko 40 tys. abonentów na koniec roku, ale nawet 30 tys., które zapowiadał Maciej Nowak w czerwcu 2014 r. Czwarty kwartał musiałby być przynajmniej dwa razy lepszy od trzeciego, na co patrząc na małą liczbę testujących paywalla raczej się nie zanosi.

Dziś Agora opublikowała swoje sprawozdanie finansowe za 3. kwartał 2014 r. Przychody grupy wyniosły 243,9 mln zł i były o 1,7 proc. wyższe niż rok wcześniej. Wzrost ten Agora zawdzięcza głównie wyższym przychodom w segmencie Film i Książka (8,1 proc.) oraz segmentom Internet (12,1 proc.) i Radio.

Mimo to po raz kolejny zanotowano dotkliwą stratę w wysokości 10,2 mln zł netto.

AKTUALIZACJA: Dostaliśmy oświadczenie Agory o następującej treści:

Agora jest spokojna o osiągnięcie liczby 40 tys. subskrybentów płatnych serwisów cyfrowych „Gazety Wyborczej” do końca 2014 roku – poinformował podczas piątkowej telekonferencji Bartosz Hojka, prezes Agory. 

– Cały czas pracujemy nad rozwojem naszego projektu płatnych subskrypcji serwisów +Gazety Wyborczej+. W ostatnich tygodniach uruchomiliśmy projekt prenumerat cyfrowych dla firm i instytucji. Spowodowało to dynamiczny wzrost liczby naszych subskrybentów. Dlatego też jestem spokojny i nie mam żadnych wątpliwości, że cel 40 tys. subskrybentów na ten rok zostanie przez nas osiągnięty – powiedział Hojka.

Dołącz do dyskusji

Advertisement