REKLAMA

Pytacie nas czy Nexus kupiony za granicą będzie miał gwarancję w Polsce. Sprawdziliśmy to

Posiadacze Nexusów 4 sprowadzonych spoza granic Polski mają problem. Ich smartfony nie są w naszym kraju objęte gwarancją. Taką decyzję podjęła firma LG. Często pytacie nas, jak to jest z najnowszym Nexusem 5. Już znamy odpowiedź.

02.01.2014 11.52
Pytacie nas czy Nexus kupiony za granicą będzie miał gwarancję w Polsce. Sprawdziliśmy to
REKLAMA

Sam jestem użytkownikiem Nexusa 4 – o czym doskonale wiecie z moich wcześniejszych artykułów. Swój model kupiłem w Wielkiej Brytanii w momencie, w którym smartfon nie był jeszcze dostępny w oficjalnej, polskiej dystrybucji. Po pierwsze, nie chciałem czekać kilku miesięcy, a po drugie, wiedziałem, że egzemplarz ściągnięty z Wysp będzie sporo tańszy. Niestety, nie wszystko złoto, co się świeci.

REKLAMA

Wiedziałem, że raczej mogę się pożegnać z polską gwarancją. Szybko okazało się, że miałem rację.

nexus 4 res 57

Zakupu oczywiście nie żałuję. Przede wszystkim dlatego, że kupiłem Nexusa 4 za nieco ponad 1300 złotych (już z przesyłką), czyli w cenie, która w wielu polskich sklepach widnieje dzisiaj, czyli ponad rok po premierze i w momencie, w którym na rynku za chwilę pojawi się następca w postaci Nexusa 5. Nie zmienia to jednak faktu, że decyzja LG spotkała się ze sporym oburzeniem ze strony użytkowników.

Sprawa stała się o tyle poważniejsza, że Asus, czyli producent Nexusa 7, bez problemu przyjmował na gwarancję modele zakupione w innych krajach.

Niestety, LG pozostało niewzruszone. Mój Nexus 4 ciągle jest jakby bez gwarancji, chyba że zdecyduję się go wysłać do Wielkiej Brytanii. Nie byłoby to wielkim problemem, bo mam tam rodzinę, ale przecież nie wszyscy konsumenci są w podobnej sytuacji. Wiele osób może też twierdzić, że po co komuś gwarancja. Przecież smartfony psują się rzadko. Pewnie jest w tym sporo racji, ale rzadko nie oznacza wcale. A co jeśli właśnie się zepsuje?

Temat powrócił w momencie premiery Nexusa 5. Sporo osób sprowadziło go ze Stanów Zjednoczonych lub krajów europejskich, nie czekając na polską premierę i jednocześnie zdając sobie sprawę z tego, że gdy już do niej dojdzie, to sprzęt nie będzie tak tani, jak zagranicą. Dzisiaj jesteśmy już dużo mądrzejsi. Po pierwsze, premiera Nexusa 5 w Polsce nastąpi jeszcze w tym miesiącu. Specjalnie zwołana z tej okazji konferencja odbędzie się już 8 stycznia. Poznaliśmy także prawdopodobne ceny smartfona w naszym kraju. Urządzenie pojawiło się między innymi w ofercie sklepu Euro RTV AGD w cenie 1799 złotych za wersję z 16 GB pamięci, czyli sporo drożej niż w krajach zachodnich.

nexus 5 3

Można to tłumaczyć podatkami i wszelkiej maści dodatkowymi opłatami, ale trudno pogodzić się z tym, że mieszkańcy bogatszych krajów mogą kupować nowinki technologiczne w sporo niższych cenach. Niestety, tak już jest i niewiele możemy z tym zrobić. Dlatego też po raz kolejny pojawiły się pytania o gwarancję na Nexusa 5 sprowadzanego z zachodu. Postanowiłem zapytać u źródła - LG Polska - i raz na zawsze rozwiać wszystkie wątpliwości.

Jak to jest z tą gwarancją? Na szczęście dużo lepiej niż w przypadku Nexusa 4.

W odpowiedzi na moje pytania uzyskałem odpowiedź, że najnowszy smartfon od LG i Google będzie objęty polską gwarancją, ale pod warunkiem, że został kupiony w krajach Unii Europejskiej, czyli chociażby Niemczech, Wielkiej Brytanii itd.

Niestety, nie dotyczy to egzemplarzy sprowadzanych ze Stanów Zjednoczonych, gdzie smartfon wypada chyba najtaniej.

Więc jeśli zastanawiacie się nad kupnem Nexusa 5, to – w przypadku serwisów aukcyjnych – pytajcie o kraj pochodzeniach danego modelu. Jeśli zamierzacie dokonać zakupu na własną rękę, to wybierajcie kraje Unii Europejskiej. W mojej opinii oszczędność 100-150 złotych nie jest warta utraty gwarancji. Jak to mówią – przezorny zawsze ubezpieczony.

REKLAMA

Przeczytaj także:

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA