Chwila nieuwagi i kupicie więcej niż chcieliście. Tak działa i na to liczy internetowy sklep RTV EURO AGD

Felieton/Technologie 31.10.2013
Chwila nieuwagi i kupicie więcej niż chcieliście. Tak działa i na to liczy internetowy sklep RTV EURO AGD

Wyobraź sobie, że wchodzisz do sklepu spożywczego. Pchasz przed sobą wielki wózek. Wkładasz do niego produkty, które lubisz i uważasz, że są warte twoich ciężko zarobionych pieniędzy. A teraz wyobraź sobie, że pracownik sklepu podąża za tobą i wrzuca do twojego koszyka to co uzna za stosowne. Paranoja? Tak wyglądają zakupy w RTV EURO AGD.

Zakupy przez internet miały być szybkie, tanie i wygodne. Tak nam obiecywano. W końcu ta e-forma nabywania produktów musiała się czymś wyróżnić od tradycyjnej wizyty w sklepie. A jak ona wyglądają wie doskonale każdy kto poszedł na głodniaka na zakupy spożywcze. Kupujemy oczami. Wkładamy do koszyka kolejne towary. Dajemy porwać się zakupowemu szaleństwu. Nie zawsze, jednak chyba każdy z nas się na tym kiedyś złapał, że kupił kiedyś więcej niż planował. Norma.

Zakupy w internecie są inne. Nie ma zapachów. Nie ma całych ścian ułożonych z takich samych pudełek, których nie sposób przeoczyć. Nie ma wielu elementów, które sprawiają, że wydajemy więcej niż chcemy.

Są za to inne sposoby. Gdy szukamy czegoś w internecie, np. nowego telefonu lub kurtki, to możemy być pewni, że przez kilka najbliższych dni będziemy bombardowani na Facebooku i wszystkich innych stronach współpracujących np. z Google AdSense reklamami tego jedynego telefonu i tej jedynej upragnionej kurteczki. Standard.

To potrafi irytować, ale nie jest to żadna praktyka, z którą nie mógłbym się zgodzić. Z punktu moralnego wszystko jest okej.

Jednak to co zobaczyłem ostatnio w sklepie internetowym RTV EURO AGD przeraziło mnie. Dodałem do koszyka jeden z telefonów komórkowych. Pojawiło się podsumowanie, kliknąłem dalej i… przeszedłem do koszyka i podsumowania zamówienia.

euro net koszyk 2

Ku mojemu zdziwieniu w koszyku znajdowała się również karta pamięci. Zwariowałem.

Wyrzuciłem wszystko z koszyka i postanowiłem powtórzyć proces zakupu. Dodałem smartfona do koszyka, na widocznym podsumowaniu sklep poinformował mnie, że osoby, które wcześniej kupiły ten telefon, nabyły też następujące akcesoria. Tutaj pojawiła się lista sześciu pozycji i… zauważyłem, że pierwszą z nich skrypt sklepu automatycznie dorzucił do mojej oferty. Informuje o tym małe okienko, które na dodatek po chwili znika.

euro koszyk

W moim zamówieniu znajdował się tylko jeden telefon, więc z łatwością zauważyłem dodatkową pozycję w postaci karty pamięci. Jednak nie wiem co by się stało, gdybym miał w koszyku kilka pozycji. Zauważyłbym wtedy niechciane dodatki od sklepu? Nie sądzę.

Zagrywka Euro Net – właściciela sklepu RTV EURO AGD – jest nieczysta, niemoralna i… zgodna z prawem. Klient jest informowany o tym, że coś automatycznie dodano do jego koszyka. Czy to zauważy? Nie wiem. Obawiam się, że część klientów zorientuje się dopiero jak odbierze przesyłkę i na spokojnie przeanalizuje zawartość paczki i fakturę.

Nie lubię, gdy sklepy traktują klientów jak dojne krowy. Nienawidzę, gdy ktoś żeruje na mojej chwili nieuwagi. Czy w mieszkając w Polsce muszę być cały czas czujny, żeby ktoś mnie nie zrobił w konia? Powoli mam już tego dość.

Halo, RTV EURO AGD? Wstydźcie się.

Dołącz do dyskusji

  • Kruczek

    Porażka nie sklep… Od dziś omijam szerokim łukiem.

  • http://nowebrzmienie.pl/ karololszak

    Jak przejdziesz dalej to wciskają też ubezpieczenie, a gdy wybierzesz coś o dużych gabarytach to od razu zaznaczone masz wniesienie za 20 czy 30zł ;) Trzeba czytać wszystko co jest zaznaczone…

  • http://www.spidersweb.pl/ Mateusz Nowak

    Jakieś rozszerzone gwarancje oferowali chyba dwa kliknięcia wcześniej. Ale domyślnie zaznaczona była opcja darmowa. Jeszcze tego by brakowało…

  • icearas

    Oleole.pl również podobne praktyki stosuje, co mnie nie dziwi – w końcu ten sam właściciel.

  • klimi

    Porażką jest to co robią, nie uważam żeby to miało mieć wpływ na dalsze zakupy w tym sklepie. Ceny maja nierzadko najkorzystniejsze. Lepiej nie wychodzić z domu bo nam cegła na głowa spadnie. Trzeba być po prostu czujnym. Co za kraj…

  • Janusz

    jo, w RTV EURO AGD trzeba cały czas uważać jak się kupuje i co się klika i patrzeć czy aby na pewno to jest to co chciałem. No ale raczej problemów nie było, a i ceny są dobre, a dla mnie polaczka, prywatnego przedsiębiorcy to ważne!!

  • BuKoX

    „Wyrzuciłem wszystko z koszyka i postanowiłem powtórzyć proces zakupu” – a nie wystarczyło usunąć tej karty z koszyka?

  • Dawid Mączka

    skąd to nagłe oburzenie? przecież przed zapłatą wyskakuje podsumowanie, taka bardziej zaawansowana reklama ;)

    no i w sumie jak mnie pamięć nie myli to komputronik też mi coś do koszyka wrzucał jak chciałem kupic laptopa

  • gustavo

    Zrobil to zeby sprawdzic czy znowu cos zostanie dodane do koszyka czy moze wczesniej byl to jakis blad/pomylka…;( bitch please

  • franca

    Pierwszy raz sie z czyms takim spotykam. Skoro kazdy tak robi to mamy sie nie oburzac? Jak sie bedziemy na wszystko godzic niedlugo wystarczy wejscie na strone i zamiast reklamowac Ci rzeczy, ktorych wczesniej szukales np. przez google, od razu dodadza Ci je do koszyka.

  • http://twojakultura.pl/ Twoja Kultura

    Taka zagrywka z tego sklepu jest bardzo chamska. Dobrze wiedzieć którego sklepu nie brać pod uwagę podczas zakupów.

  • Marcin

    Takie dodawanie produktów do koszyka w euro rtv agd działa już co najmniej od roku, więc artykuł mocno spóźniony.

  • http://www.spidersweb.pl/ Mateusz Nowak

    Na wytykanie nieeleganckich praktyk nigdy nie jest za późno.

  • Tomek

    Ciekawe czy UOKiK popiera takie postępowanie…

  • lol

    Kupowaliście kiedyś hosting w USA ? To normalna praktyka dorzucania czegoś w bundle w taki sposób. Trzeba uważać i myśleć – cieszcie się, że nie jest to 1-click-shop. W Agito dla przykładu np. jest dodawana gwarancja dot. kuriera do wysyłki. Akurat dobra opcja. I tyle !

  • lol

    Nie warto było chociaż sprawdzić czy to zgodne z prawem? Może napisać do sklepu czemu tak robią ? Ale nie znów tylko ból dupy.

  • Paweł

    ,,W moim zamówieniu znajdował się tylko jeden telefon, więc z łatwością
    zauważyłem dodatkową pozycję w postaci karty pamięci. Jednak nie wiem co
    by się stało, gdybym miał w koszyku kilka pozycji. Zauważyłbym wtedy
    niechciane dodatki od sklepu? Nie sądzę.”

    Zagrywka sklepu okropna, ale jednego nie rozumiem. Jak coś zamawiam w necie to dokładnie sprawdzam zamówienie czy jest wszystko to co chciałem, czy coś nie pominąłem itd. Przed takimi praktykami jak te opisane we wpisie jest jedna skuteczna broń – własny rozum i cierpliwość, a nie klikanie byle szybciej. Ja rozumiem, że człowiek chce szybko, sprawie to załatwić, ale już mam tak, że wszędzie tam gdzie wydaje kasę sprawdzam dokładnie czy jest to co chciałem czy nie ma jakichś kruczków, ukrytych opłat itd. Nie widzę nic trudnego w tym by przed ostatecznym zaakceptowaniem zamówienia dokładnie spojrzeć czy jest wszystko co się chciało i czy przypadkiem nie ma jakichś ,,bonusów” od sklepu za dodatkową opłatą. ;)

  • mike

    Jest lepiej. W przypadku umów kredytowych wciskają ubezpieczenie, ale aby zobaczyć warunki ubezpieczenia (dokument w formie papierowej, ile to nas realnie kosztuje, aby go wcześniej przeczytać i zaakceptować lub nie) najpierw musisz podpisać w/w umowę kredytową. Perfekt…

  • TomaszSzkudlarek

    Nie musi być niezgodnie z przepisami by się UOKiK dowalił ;-)

  • Adam

    Parę dni temu informowaliście o karze nałożoną na ten sklep przez UOKiK … poprzednio uważałem, że jest to lekko naciągane, ale teraz uważam, że za te praktyki powinno się ukarać zdecydowanie dotkliwiej sklep EURO …

    To, że polskie prawo nie reguluje takich praktyk nie oznacza, że można nam wrzucić wszystko co zostało wyświetlone przez kilka sekund, psuje to całą branże handlu w internecie i postrzeganie sklepów internetowych jak naciągaczy. Z drugiej strony świetne mamy prawo, które kwiczy na temat ciasteczek cookie (tak wiem, to UE), a tego typu przypadki przechodzą do życia codziennego jak informowanie o katastrofie smoleńskiej – tak po prostu jest i tyle, musisz wiedzieć, że ktoś manipuluje Tobą i właściwie można się tylko oburzyć w tym serwisie, chyba że powstanie jakaś inicjatywa dobrych praktyk sprzedaży internetowej, która będzie regulowała zapędy naciągaczy, coś jak Trusted Shop, ale to tylko kwestia płatności, przydałoby się jakieś oznaczenie typu „solidny sklep” czy coś bardziej hucznego co przez samo oznaczenie gwarantowałoby, że nie musimy w stresie przeprowadzać zakupów tego świadomie wybieramy … tak mi przyszło do głowy z oburzenia :D

  • Big Beat

    oleole to samo!!! unikać jak ognia!

  • android user

    To wszystko przez to, że chciałeś kupić Lumię…

  • http://www.spidersweb.pl/ Mateusz Nowak

    Sprawdziłem. Jest to zgodne z prawem.
    Jak to czemu tak robią? Żeby więcej zarobić.
    Jedyną osobą, która ma tu ból dupy jesteś ty.

  • Wojciech Lewenstam Jr.

    Po pierwsze, są tańsze sklepy internetowe.
    Po drugie, takie praktyki powinny być karalne.
    Po trzecie, nie można ufać sprzedawcom, sklepom etc.

    Właściwie, to nie można ufać nikomu.

  • gany

    ja nie widzę problemu, zrezygnuj z zakupu masz 10 dni i jeszcze euro rtv agd musi zapłacić za przesyłkę zwrotną. Oduczą się jak wtopią dużo złotówek.

  • gany

    ole ole to ta sama spółka więc nie dziwi

  • anemusek

    Napisane jest wyraźnie, że to zgodne z prawem ale z dobrymi praktykami handlowymi już mija się o pół wszechświata.

  • marcin

    Też to wczoraj zauważyłem. Dodalem do koszyka nowego cod-a i samo dodalo mi drugą grę.

  • anemusek

    Przed takimi praktykami najskuteczniejszą bronią jest piętnowanie i banowanie sklepu przez klientów – to skutkuje najlepiej przy eliminacji sklepów próbujących naciągnąć klientów.

  • ddd

    Euro do dzisiaj nie chce mi naprawić towaru na gwarancji mówiąc że uszkodzenie jest mechaniczne i z mojej winy, ale na sprzęcie żad nych uszkodzeń mechanicznych nie ma

  • jh82pl

    Nie przesadzaj.

  • Lordzik

    Aby było jeszcze ciekawiej cofając się strzałką z koszyka ponownie na zakup to dubluje drugi asortyment i już zamiast jednej sztuki dodatku pojawiają się dwie :D

  • http://www.spidersweb.pl/ Mateusz Nowak

    Nie zamierzam.

  • ritalounge

    To jest agresywna forma aktywizacji sprzedaży, na miarę możliwości sklepu internetowego, który, pamiętajmy, nie dysponuje takim arsenałem narzędzi jak sklep tradycyjny. Cross-selling o jeden krok wcześniej. Nie jestem na nie.

  • Izmina

    wreszcie ktoś to napisał. W zasadzie jest podsumowanie i wiesz ile masz wydać, nie finalizujesz transakcji jak coś nie pasuje, kwota się nie zgadza itd. Fakt faktem chamstwo sklepu! Dobrze, że jest alternatywa dla takiego miejsca…

  • Krzysztof Dębkowski

    Agresywna forma aktywizacji sprzedaż, ach ta nowomowa. Kiedyś plenum – dziś Forum. Nic się poza technologia nie zmienia.

  • Krzysztof Dębkowski

    Zapewne milczy. Odezwie się, jak trzeba będzie pogrążyć kolejną małą firmę kolejną dyrektywą.

  • Krzysztof Dębkowski

    Jeszcze nie muszą zapłacić, więc się nie ekscytuj.

  • Tomek

    Z obsługą w sklepie realnym też nie jest lepiej. Przy ostatnim zakupie mp3, po zapłacie sprzęt wypadł pani w kasie na podłogę. Cóż zrobiła owa „wiecznie obrażona” pani? Pozbierała wszystkie części, papiery, folie i rzuciła mi na blat kasy. Na moje pytanie czy mogę mój zakup dostać w jednej, zapakowanej części lub chociażby w małej reklamówce otrzymałem „pełne pogardy spojrzenie” oraz hasło „torby są płatne”. Wynegocjowałem tylko kilka centymetrów taśmy klejącej abym mógł pudełko złożyć w bliżej nieokreśloną całość.
    Pomijam fakt, że podczas zakupów ewidentnie słychać w głosie doradców, która firma więcej płaci za „obiektywne” opinie na temat sprzętu.
    Po zrobieniu kilkunastu zakupów w tym sklepie (Katowice, 3Stawy) o różnej wartości i na przestrzeni kilku lat stwierdziłem, że należy znaleźć inną sieciówkę rtv.

  • elmo

    tania ta karta to nie jest , zdzierstwo jak diabli , za ta cene bym kupil kilka takich kart

  • Mateusz

    To wyślij towar bezpośrednio do serwisu producenta.

  • Marcin Laskowski

    To oddaj z ustawy.

  • HereComesThePain

    Już za późno – trochę płaczliwy ten twój art.

  • Comin at You

    Może dla Ciebie już tak. Takie teksty slysze od lat więc to nie novomowa – a może tylko twoja stara glowa?

  • zmierzch

    Robiłem duże zakupy w ole ole i mało co nie przegapiłem tego bonusa. Jeszcze bardziej zmartwiło mnie „ubezpiecznie” z Agito. „Specjalna ochrona reklamacyjna” pozwala zwrócić zakup jeśli został uszkodzony mechanicznie w czasie transportu i zwrot kasy w 24h za wyrób z wadą fabryczną zwrócony w ciągu 10 dni od zakupu.

    Dodawane jest to cudo automatycznie do koszyka. Pierwszą moją myślą było, że jak nie zapłacę to specjalnie wyślą mi jakiegoś szrota, który spadł z półki w magazynie. Kasę pewnie dostanę w końcu ale zapłacę za transport a oni dostaną darmowy kredyt obrotowy.

    „Zapłać 15 zeta to dostaniesz w rozsądnym terminie zwrot kasy jeśli dostarczymy wadliwy sprzęt” to zwykły szantaż.

  • adBlock

    Gdy szukamy czegoś w internecie, np. nowego telefonu lub kurtki, to możemy być pewni, że przez kilka najbliższych dni będziemy bombardowani na Facebooku i wszystkich innych stronach współpracujących np. z Google AdSense reklamami tego jedynego telefonu i tej jedynej upragnionej kurteczki. Standard.

    Tylko ostatnie łajzy i frajerzy nie używają adBlock

  • zmierzch

    Jakoś nie odniosłem takiego wrażenia.

    Dzisiaj w NaTemat pojawił się artykuł o „szeptanym marketingu”. Ciekawe ilu obrońców Euro ma z tego kasę :)

  • AP 

    Dzięki tym reklamom takie serwisy jak Google czy Facebook są dostępne za darmo, więc nie rozumiem co w tym dziwnego

  • Krzysztof Dębkowski

    Moja stara 35-letnia głowa podpowiada mi bezbłędnie, że jak ktoś mi wrzuca do koszyka coś, czego nie chcę, to nie jest „forma aktywizacji”, ale forma naciągnięcia mnie na parę złotych. Mój sklepik jest może mały, ale ja się w branży obracam 16 lat i każdemu pomogę i doradzę, a przy kasie nie dokładam ludziom kabli do zakupów, bo się szanuję i szanuję Klienta. Ale jak taki „markiet” ma zarabiać? Tylko niską ceną i kombinowaniem na ratach, ubezpieczeniach, bo cóż ma więcej do zaoferowania? Większy parking?

  • http://mateusztymek.pl/ Mateusz Tymek

    To samo robi Komputronik. Nie polecam, takie praktyki trzeba zdecydowanie piętnować.

  • Marjusz

    lol wielka afera, jeżeli dla autora to jest problem to odradzam kupowanie biletów w ryanairze

  • Krzysztof Dębkowski

    A kto by za to płacił, gdyby stały się płatne? Heh.

  • AP 

    Wszyscy :P bez google nie poradzilibyśmy sobie i prędzej czy później jakby powstał jakiś darmowy zamiennik to i tak by nas bombardował reklamami i koło by się zamknęło :)

  • Krzysztof Dębkowski

    Cieszy mnie, że to widzisz. Ja dorzucę CI jeszcze jeden fakt. Oni dorzucili do koszyka coś, na czym NAPRAWDĘ zarabiają. Tak, tak, to dlatego my, mali sprzedawcy jesteśmy tak cięci na te elektromarkety. Nie mam problemów z konkurencją, ani nie jestem zawistny. Dziś kupisz u mnie, jutro u kolegi. Ale w takich miejscach nie zarabia się sprzedając Nokię z marżą np. 50zł i karty z marżą 10zł. Tu zarabia się sprzedając Nokię BEZ MARŻY, i WCISKA SIĘ kartę z marżą 50zł, a jak się wolumen i plan sprzedaży wykona, to otrzymuje się granty od vendora, albo pieniężne, albo materialne + jakieś premie, pierdu pierdu, nie znam dokładnie szczegółów, ale np. w jednej dystrybucji od laptopów jak sprzedasz 1000szt, to dostajesz dofinansowanie do każdej sztuki. Nie liczy się moje doświadczenie, znajomosć marki, obsługa klienta, oni traktują sprzedaż w kategorii słupków, więc mnie olewają, bo ja im 1000szt. lapków nie sprzedam za swojego życia :) Dodatkowo wciska się raty, gdzie zarobi się 100-200zł (tak, tak!) oraz ubezpieczenie (50-100zł spokojnie). Reasumując ja nie zarobię, a elektromarket zgarnie kasę nie do końca grając fair ani wobec mnie, ani wobec Klienta. Ale szary człowiek tego nie widzi, on chce mieć tanio…

  • Krzysztof Dębkowski

    Nie wszyscy. Ja bym nie płacił, żyłem x lat bez FB, żyłbym dalej. Wielu moich znajomych też by tak zrobił, kiedyś miałem taki temat w dyskusjach, co by było gdyby FB zrobił się płatny. NK też miała być naj, naj, naj i już w sumie nikt o niej nie rozmawia. Po prostu moda. Nie przeczę, że znalazłoby się grono ludzi gotowych płacić za dostęp do FB, lecz wątpię, czy byłaby to wielomilionowa społeczność jak dzisiaj.

  • kolo

    Ceny mają nierzadko najkorzystniejsze….hmmmm…no to chyba masz od nich jakiś skrypt wrzucony, bo jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się widzieć w tym sklepie korzystnej ceny.

  • aquarius01

    Ten schemat działa w sklepie EuroRTV już od ponad dwóch lat i dopiero teraz zostało to zauważone ? Oczywistą oczywistością jest, że podczas zakupów w sklepach on-line zawsze przez zapłaceniem sprawdza się wszystkie pozycje na fakturze oraz weryfikuje się kwotę zamówienia inaczej sobie tego nie wyobrażam. Taka polityka pozwala na wyeliminowanie „uszczęśliwiania na siłę” i przypadkowego zakupu karty SD za – sic – 140 zł. Sposób jest prosty – drogi zakup to i cena karty może być odpowiednia. Gdyby w koszyku leżał kabelek za 15 zł to nic w tą ceną nie dało by się zamaskować a w przypadku 1498 zł już różnica w okolicy stówy takiego wrażenia nie robi.

  • Gort

    Ciekawe czy chodzi o czytnik na E-Ink’u? Na zewnątrz nic nie widać a w środku popękane lustro.

  • http://www.spidersweb.pl/ Mateusz Nowak

    Nie kupuję. Nie lubię latać na stojąco.

  • Dziaduuu

    Jak ja kiedyś chciałem kupić laptopa w stacjonarnym sklepie tej sieci i okazało się, że tego modelu nie było u nich na stanie (lecz miałem go zakupić u nich, a odebrać w innym punkcie) – to sprzedawca latał za mną z pytaniem co mi się przyda: program antywirusowy, torba, zestaw do czyszczenia ekranu, itp. Było to w takiej formie, że najpierw pomyślałem, że to jakaś forma bonusa za brak towaru, ale że nie jestem łatwowierny to zapytałem go czy będę musiał za to płacić, a ten jak na rynku :”dogadamy się” :-) Później okazało się, że brałem lapka na raty, a ten cwaniaczek chciał mi te wszystkie dodatki dorzucić do rat „bo to grosze wyjdą przy ratach” – od tej pory zero tolerancji – kupuję u nich, bo mają dobre ceny, ale gnoję jak psy w razie jakiś kombinacji. Pozdrawiam.

  • fido

    ten sklep to porażka. Na etapie realizacji zamówienia, doliczają opłatę za szybsze dostarczenie towaru do sklepu w którym ma być odbiór (odbiór osobisty). Zapłaciłem, następnego dnia pojechałem.. towaru nie ma i będzie dnia następnego. Czyli płacimy za nic.

  • Łukasz Majcher

    raty 0% maja to wystarczy :D

  • infocell

    Ja o tym nie wiedziałem. I cieszę się że teraz ktoś mi o tym napisał. Rzadko u nich kupowałem bo obsługę mają w sklepie chamską, a teraz to już w ogóle nic nie kupię – przy różnicach cen rzędu 10 zł ? wolę sklep który dba o klienta.

  • maciej

    Połowę akapitów można wyrzucić bo nic nie wnoszą do tekstu. #wodolejstwo

  • Jacek

    Jeśli kupisz w tym sklepie to jesteś jak bogini uśmiechają sie do ciebie namawiają i kupujesz a jak masz coś nie tak z produktem to cię nie znają kupiłem telewizor 40 cali ale nie było pilota więc pojechałem do sklepu i poprosiłem o niego i nie chcą nawet rozmawiać po 30 min dali mi żeby sie mnie pozbyć w domu okazało sie ze to pilot stary i nie do tego typu telewizora odradzam kupna w tym sklepie bo to oszuści

  • overconscious

    Dokładnie. Wciskają kilkakrotnie i nachalnie usługi dodatkowe!
    Sam kupiłem rezerwację miejsc, bo myślałem, że to następny etap odprawy, a okazało się że trza było kliknąć opcję „Pomiń”.
    Wszystkie większe firmy teraz lecą w ch…..a z klientami. Paradoksalnie te mniejsze sklepiki jeszcze nie robią takich praktyk, bo bardziej boją się opinii klientów.
    Wielkiemu to wszystko ujdzie na sucho.

  • http://www.konrad.net.pl Konrad

    http://www.youtube.com/watch?v=m00udFijVf0

    Eh… szkoda, że prawdziwe…

  • corinarh
  • overconscious

    Kolejny pomysł na esktta płatne pseudousługi. Szybsza dostawa (niegwarantowana), ubezpieczenie u kuriera (tak jakby normalnie mógł dostarczyć towar uszkodzony), niechciane akcesoria, itp, itd.
    Proponuję dodać usługę +10 zł za „lepszy pakunek, zapobiegający uszkodzeniom w trakcie transportu”.

    Pomysłów nie brakuje.

  • natankraps

    Widzisz, dzięki Twojej postawie w Polszy na każdym kroku trzeba sprawdzać czy nas aby nie dymają. Sprzedawcy wiedzą, że zawsze znajdą się nieuważni, tzn. naiwni klienci (frajerzy), którzy wierzą, że kupują tylko to, co wybrali. A tu masz… Drugie tyle kupujesz w bonusie :-)

  • Maciej

    Ja już od dawna go omijam, to jest sklep z najgorszą obsługą klienta.

  • troll

    faktycznie, ostatnio kupowałem u nich lodówkę, a przysłali mi pralkę

  • ohaleck

    Chciałem sprawdzić, czy tak jest rzeczywiście, ale żeby dodać coś do koszyka, muszę się zalogować. W mało którym sklepie tak jest – do tego służy koszyk, żeby móc swobodnie dodawać do niego towary i dopiero na końcu wprowadzić dane do płatności i wysyłki, czasem nawet bez zakładania konta. Tu boję się, że jak się zarejestruję, zacznę dostawać spam. Nie skorzystam.

  • tomekk

    mediaexpert robi to samo :)

  • zmierzch

    Teraz zauważyłem cenę tej karty. Jakiś „Pretec” 16GB jest droższy o kilkadziesiąt złoty od Sandisk SDHC 32GB Ultra Class 10? To nie jest wciskanie na siłę dodatkowego towaru. Za tą kasę to bardziej próba wyłudzenia.

  • Maciek

    Ja tam kupiłem Nexusa 7 i właśnie mam go oddać na gwarancje. Czytając komentarze, boje się, co mnie spotka…

  • enter

    I prawidlowo. Skoro maja niskie ceny, i niskie marze, to musza na czyms oszczedzac. Tam raczej debile nie pracuja (poziom zarzadzania) i doskonale wiedza co dziala. A dziala niska cena, super rabat i tlum juz pedzi. A ze potem sie okazuje ze obsluga z dupy, ze dopychanie na sile towaru, ze serwis marny. NIE MA ZNACZENIA. Zadnego. Bo statystyczny (!) klient to jest maxymalnie tepy, i tylko cena do niego przemawia. Obracajac caly problem, macie takie sklepy jakich chcecie, jakich wymagacie, jakich potrzebujecie. Oczywiscie, 1 % normalnych ludzi woli zaplacic normalna cene, bez ukrytych oplat, z fajna obsluga i pewna gwarancja. Tylko ze statystyka mowi jasno, ze te pozostale 99% woli byle gowno ale w super kasie.

    2 litry Cocacoli w biedronce ma 1,75 Litra – ciecie w ch.. po maxie, i co ? NIC – dziala. Praktycznie kazde piwo w puszcze w takich sklepach ma 3 magiczne kropki na spodzie. Co znaczy ze to sa szczyny, 3 razy juz zlewane z przeterminowanych produktow. I co ? NIC, dziala.
    To takie sobie 2 przyklady, jest ich tysiace. Mietek sprzedawca samochodow to jest cienki bolek przy tym, co mozna robic z polskim konsumentem, i co sie robi. Robi, bo on sam tego chce. Wrecz kazdego dnia sie o to prosi.

  • Peter

    Korzystniejsze? Hahah. Wystarczy ma Ceneo czy innej porównywarce porównać cenę kilku sprzętów elektronicznych. RTV Euro jest niemal Zawsze na czarnym końcu jeśli chodzi o cenę. Jedyną dogodnoscia jest to, że ten sklep jest w każdej galerii handlowej. Innych zalet nie ma. Dwa razy zakupiłem tak sprzęt – wyłącznie z wygody bo akurat ich cena zbyt wiele nie odbiegala od średniej. Za każdym razem niemal na siłę sprzedawca dorzucal mi ubezpieczenie warte 1/3 wartości przedmiotu. Pomimo kilkukrotnej odmowy byłem zapewniany, że na pewno aparat wrzucę w błoto, zbije obiektyw a tabletem będę rzucać po ścianach. Dodajmy do tego kółka adoracji obsługi, do których aż głupio podejść. Obecnie kiedy tylko mogę to kupuje w innych sklepach.

  • jarekt

    To z kropkami na puszkach piwa to bzdura. Zapytaj googla jest tam sporo informacji na ten temat #getyourfactsstraight

  • mikrus

    To żadna nowość. Euro od bardzo dawna tak robi. W ich przypadku nauczyłem się 10 razy sprawdzać co zamawiam. Poza tym dostali ostatnio karę za kombinowanie z”promocjami”. Takie działanie odbije im się czkawka.

  • Wiesław

    O widzę bojkot jak z Sokołowem… Ojejku, żeby tylko firma nie zbankrutowała przez ten odpływ klientów buehehe

  • Radek

    A niby co cię spotka. Namówią cię na kupno karty pamięci do tabletu który ich nie obsługuje? Czy wyślą urządzenie do serwisu?

  • Histokamp

    10minutemail.com rozwiąże Twoje problemy ze spamem

  • Histokamp

    Karę prawdopodobnie mieli wkalkulowana w koszty

  • xnay

    Euro dostało ostatnio niezłą karę od UOKiK, widocznie im mało.

    http://www.spidersweb.pl/2013/10/rtv-euro-agd-kara.html

  • Marek

    Jest taka instytucja, która zajmuje się ochroną konsumentów. To temat dla niej…

  • Jupek

    Kup normalny telefon, bo ta oferta to dla …. :)

  • Ianoan

    Ten sklep dostał ostatnio już ostatnio karę za wprowadzanie ludzi w błąd. Przydałaby się jeszcze jedna, większa.

  • Wezmyr

    Jak kupowałem telefon to automat dwie rzeczy dorzucił ale jakoś tylko telefon kupiłem. Bo czytam, co się wyświetla na ekranie. A że ludzie robią zakupy w Internecie tak samo jak instaluja programy w Windows „dalej dalej dalej gratulacje” no to dziwne nie jest, że na nich sklepy żerują. I dobrze, naiwnych trzeba doic. Nie, żebym pochwalal, ale jakoś nie umiem też przypisać całej winy sklepowi.

  • Artur

    Mi tez dodal karte pamieci do kamery!

  • Anon3k

    Lubie ten sklep, nie miałem problemów ze zwrotem towaru, ceny są takie jakie są, ale fakt jest, że kupuję bezpośrednio, a nie online.

  • uru28

    Zgodne prawem..Zastanawiał bym się.Towar zamówiony, czyli taki który świadomie klient wybrał/zaznaczył/dodał do koszyka.Moim zdaniem w tym zakresie powinna się wypowiedzieć Państwowa Inspekcja Handlowa lub Uokik.

  • Kuba

    A cena tej karty to kolejne nabijanie w butelkę! Ten produkt wszędzie kosztuje między ok. 45 a 60zł! A oni liczą 140zł, czyli ponad 2 razy drożej niż 2 najdroższy sklep!

  • biedny

    „Jednak nie wiem co by się stało, gdybym miał w koszyku kilka pozycji. Zauważyłbym wtedy niechciane dodatki od sklepu? Nie sądzę.”

    Chcialbym miec tyle pieniedzy, ile autor tekstu, zeby nie zuwazac niechcianych zakupow.

  • goncior

    Dla mnie chyba najrzetelniejszy sklep z elektroniką. Najlepsza wyszukiwarka, czytelne strony, rzetelne, potwierdzane zakupem opinie. System zakupu ratalnego online, banalny w obsłudze. W stacjonarnych sklepach naprawdę pomocna obsługa, nastawiona na zadowolenie klienta, a nie kup i wypierddalaj. Dobre promocje. Od kilku lat świadomie kupuję tylko tam. Tylko trzeba jeszcze umieć czytać, a nie bezmyślnie klikać w to co wyświetla komputer. Tą kartę można odznaczyć przed wrzuceniem do koszyka.

  • Piotr Tepka

    poszło do UOKiK?

  • POCZTA POLSKA NIE!!!!!

    a zapłać kartą na poczcie…okazuje się że u Nich jest to traktowane jak wypłata z bankomatu i zapłaciłem prowizje 9,50 za nadanie paczki też 9,50

  • xxxx

    RTV EURO AGD do DNO !!!! nigdy tam nic nie kupilem i nie kupie

  • v

    Ciekawe z jakie ustawy ma oddać ;-)

  • Art

    Może i bzdura, ale jakim dziwnym trafem te z Biedronki lub intensywnie promowane w hipermarketowych mają tych kropek najwięcej….

  • XxX

    No nie wiem e-zakupy robię często przez euro i nie ma problemu, tym bardziej, że towar można odebrać w sklepie i obejrzeć a później zapłacić. Tutaj kwestia umiejętności czytania co ma się przed oczami…

  • Mateusz

    Jak dla mnie autor ma na celu złą reklamę dla sieci, częsty przypadek teraz w internecie. Niech pokaże lepszy i czytelniejszy sklep internetowy bo ja sporo ich przejrzałem i nic ciekawego nie znalazłem. To co niektórzy wypisują to po prostu żenuaaaaaaa…..

  • Mateusz

    podaj konkretne przykłady bo chyba ceneo i skąpca nie używasz ….

  • Janek

    „Nienawidzę, gdy ktoś żeruje na mojej chwili nieuwagi” to nie chwila nie uwagi tylko mała spostrzegawczość :)

  • Grzegorz Szyszło

    To co opisujesz nie jest zgodne z prawem. Klient nie wybrał tego produktu. Informacja o automatycznym dodaniu jest nieczytelna, łatwa do przeoczenia i wprowadza klienta w błąd. Najlepiej byłoby to zgłosić do UOKiK z opisem jak powtórzyć całe zdarzenie, bo wygląda na zwykłe naciągactwo. Tutaj klient w żaden wyraźny sposób nie zamawia takiego podrzuconego towaru. Także nie jest proszony o żadne potwierdzenie propozycji dodania towaru. W efekcie klient otrzymuje towar którego zamówić nie zamierzał, bo jeśli opisana sytuacja faktycznie ma miejsce, klient jest wprowadzany w błąd.

  • hoyrak

    Również chciałem kupić laptopa, pan powiedział że za instalację win8 dodatkowe 80 zł, kupiłem tego samego laptopa gdzie indziej instalacja polegała na kliknięciu 5 x dalej, nie polecam tego sklepu. Zakupiłem dla żony s3 MINI okazało się po pół roku użytkowania, że brak w tym telefonie sbeam oraz nfc NIE poleca to złodziejski skep sprzedaje niepełnowartościowy towar a jego pracownicy to oszuści i kłamcy, (po zakupie lodówki zrzucili mi ja w zaspę i powiedzieli że nie ma opcji dostarczenia)

  • Michał Cedro

    Z tym się zgodze:P Nexus 7 2013 32GB w ratach 40×0% :) zamiast spłacić go od razu, placi sie po 40 złotych miesiecznie :)

  • Radosław

    Kupowałem HTC 3D Evo, ceny nigdzie takiej nie było jak w RTV EURO AGD -za co daję sklepowi gratulacje. Ponad 800 pln taniej niż w Media/Saturn czy podobnych sklepach… Skoro reklamują 40x i 0% to też chciałem sobie umilić życie ale jak się okazało, muszę a nie mogę dodać ubezpieczenie itp, + marża dla banku – wyszło prawie drugie tyle – co od razu spowodowało, że kupiłem za gotówkę… NIestety zawsze trzeba uważać i tyle :) i 3x czytać.

  • elmo

    oj nie prawda moja tez dobra oferte, ale tej trudno szukac na ich stronach, no kupilem sluchawki przypadkiem tam panasonika z 2 letnia gwarancja za 20 zeta tak tak dokladnie tak , uzywam je juz 2 miesiac i nie narzekam , dzwiek jak najbardziej na PLUS i trwalosc wykonania

  • elmo

    jooo jak zaplacisz pelna kwote od razu to masz rate 0% hehe innej motody nie ma

  • aaa

    no i cóż się dziwić skoro jeden z adminów w tej firmie miał wizję prokuratora nad głowa…

  • bikboi

    Autor powinien spróbować kupić bilet od Ryanair

  • mygumas

    gwarancja dot kurierow to pic na wode. wszystkie paczki doreczane przez kurierów sa ubezpieczone.. czli kupujac takie ubezpieczenie kupujesz cos co jest za darmo zawsze ;)

  • naciagmiety

    mnie naciągnęli na ubezpieczenie kredytu do tv, szkoda slow uważać na rtv euro agd!!!!!!!!!!!!

  • Trybson

    Trzeba być slepym by ominąć ogromne okno z dodanym produktem iformacja na czerwono ze jest on proponowany i jesli nie chcecie kupic nacisnij krzyzyk obok a pod spodem dopiero jest opcja przejscia dalej na kolejne strony wiec? Konczysz szkole umiesz czytac to czytaj skoro z domu sie niechce wychodzic tylko przez neta zakupy robic! Po drugie poczytajcie czyje kapitały wspieracie… Tu jest polska siec a inne szwabskie media albo portug. Biedronki zwolnione z podatkow. Obliczenia zyskow firm bylyby chyba inne gdyby wszyskie mialy takie same podatki bo z tych tu opisanych sieci 90% kasa jest przelewana w calosci za granice z czego polska traci okolo 50 mld rocznie hehe zanim zaczniecie hejtowac poznajdzie prawa konsumenta co i jak reklamujecie czy z ustawy czy z gwarancji jaki jest czas na zwrot jak to wyglada przez neta czy sklepvstacjonarny . Konczac ocenic mozna na podstawie badan lub zakupow w roznych sklepach tej samej sieci. Wpis pani o reklamacji lodowki dziwny bo serwis producenta ma 14 dni na info jakie dzialania beda odnosnie lodowki, pan od pralki za 990 samsunga tez dziwny chce expres transport to plac jesli sie niespieszy to masx darmo wiec jaki masz problem? Trzeba bylo brac bez transportu podjechac po pracy na drugi dzien i samemu odebrac i montowac w domu skoro umiesz podlaczyc weze odpl. I dopl. Wody to jak sprzedawca namowil na zdjecie blokad z bebna? Dziwne. Ubezpieczenia to tez tu ciekawostka porownajcie sobie co dajevw roznych sieciach ubezpieczenia sprzetu na 5 lat w roznych wariantach. Ja tu widze amortyzacje u niekturych sieci a w niekturych wymiane bez naprawy i kto da ubezp. Od uszk. Mechanicznych bez podania przyczyny przy zglaszaniu? No wychodzi na to ze to euro nie do końca takie zle…..

  • Try

    Ciekawe czy jakas siec ma cala oferte ratalna na zero. Hehe raczej nie na cala oferte jedna lub gora dwie masz na zero.

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement