Nieprawdopodobne za co Yahoo zapłacił 30 mln dol.!

News/Technologie 09.04.2013
Nieprawdopodobne za co Yahoo zapłacił 30 mln dol.!

Niesamowite fakty wypływają na temat start-upu Summly, którego Yahoo kupił za 30 mln dol. kilka tygodni temu. Jego twórca, 17-letni Brytyjczyk Nick D’Aloisio szybko stał się gwiazdą mediów. Niektóre z nich zaczęły nazywać go nowym Markiem Zuckerbergiem. Tymczasem…

wychodzi na to, że nie wiadomo za co dokładnie zapłaciła Marissa Mayer 30 mln dol. Po pierwsze okazuje się, że ani D’Aloisio, ani żaden z jego współpracowników nie są twórcami technologii SRI stojącej za aplikacją Summly. Przypomnijmy, że chodzi o usługę typu news curation, w której silnik dobiera rekomendacje newsów przedstawianych użytkownikowi na podstawie preferencji oraz historii zachowań. Po drugie – i to już zabrzmi sensacyjnie – ani D’Aloisio, ani żaden z jego współpracowników, nie stworzyli aplikacji Summly! To dzieło Somo – niezależnej brytyjskiej agencji marketingu mobilnego, która wykonała aplikację na zamówienie 17-latka.

LoL!

Za 30 mln dol. Yahoo kupił więc zręcznego menedżera w młodym wieku wraz z jego zespołem, który:

a) nie ma żadnego dokonania na polu technologicznym
b) nie narysował, nie napisał, nie złożył hitowej aplikacji.

Yahoo zamknął aplikację Summly i o ile pamiętam komunikację Mayer przy tym przejęciu miało być tak, że technologia Summly miała zostać wdrożona w inne produkty Yahoo, a D’Aloisio miał za kilka miesięcy dołączyć do teamu mobilnego Yahoo, by tam dzierżyć intratne stanowisko. Kontrakt podpisał na zaledwie 18 miesięcy.

Uszczypnijcie mnie więc – wychodzi na to, że Yahoo kupił technologię Summly, która nie należała do Summly, a ważny nowy pracownik, który ma rozruszać dział mobilny firmy nie jest żadnym genialnym programistą.

LoL!

Tagi: ,
Advertisement

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement