nc+ – takiego kryzysu w mediach społecznościowych nie było chyba od czasów ACTA

Felieton/RTV 26.03.2013
nc+ – takiego kryzysu w mediach społecznościowych nie było chyba od czasów ACTA

Platforma nc+, czyli połączona telewizja n oraz Cyfra+, wzbudza coraz większe emocje. Oprócz wysokich cen podstawowych ofert, klienci zostali postawieni nieco pod ścianą, o czym napisał jeden z czytelników na Blog Forum Spider’s Web. Klienci zreagowali – internet aż kipi od emocji, a nc+ by radzić sobie z kryzysem otwiera forum jednocześnie zamykając możliwość dodawania wpisów na fanpejdżu na Facebooku.

2,5 miliona klientów – tyle właśnie ma ich nc+ i wszyscy oni pochodzą z dwóch osobnych platform. Nie ma tu klientów, którzy świadomie wybrali ofertę nc+, są tylko ci, którzy w ten czy inny sposób są nakłaniani na migrację na nową platformę.

Profil nc+ na Facebooku przeżywał oblężenie – niezadowolenie z ofert oraz tego, że przy migracji oferowane są opcje droższe, często bez wszystkich obecnie posiadanych kanałów, komunikowano dodając wpisy na stronę. Teraz jednak możliwość dodawania wpisów na fanpejdżu zablokowano przekierowując wszystkich na specjalnie utworzone forum http://ncpluspytania.pl. Mimo, że istnieje ono dopiero od dwóch dni, liczba wpisów w tematach liczona jest w setkach.

Jeśli jednak poczytać wpisy na forum okaże się, że sprawa nie jest różowa. Klienci pytają, moderatorzy odpowiadają, choć często okrężnie i napięcie rośnie.

yhhhggf: jestem abonentem n i nie zostawilem swojego kontaktu, a tez bym chcial zeby do mnie zadzwniono z oferta, czy ktos do mnie zadzwoni? jesli tak to kiedy? czy juz mam tylko czekac na list w ktorym bedzie aneks do przymusowej migracji? prosze o szybka odpowiedz!!!

Gośc: Gdzie mogę zostawić nr telefonu dla kontaktu? Na stronie nie działa, przerwa techniczna od wczoraj!

foxi85: w tylnej części ciała nas mają, nikt tu w tym temacie jak i innych nie odpisuje

Więc abonenci próbują pomagać sobie nawzajem…

shaggy007 napisał/a: Witam,  Mógłby mi ktoś wyjaśnić jak to z tym wszystkim będzie? Mam umowę z Cyfrą, płacę 100zł z groszem.
Moja umowa automatycznie włącza się do nC+, cena się zmienia? Pakiet kanałów się zwiększa/zmniejsza? Przy wypowiedzeniu umowy z jakimi stratami mogę się liczyć?  Pozdrawiam, Grzesiek

Gość: Do końca umowy będziesz miał bez zmian ja nie zgodzisz się przejść do NC+ – a jak będą zmiany to odrazu to zgłaszaj,że nie wywiązują się z zawartej umowy/ np wzrost ceny, usuniecie kanałów itp/ . Jeżeli chcą coś zmienić muszą ci przysłać aneks – jeżeli go nie podpiszesz Ciebie i ich obowiązuje 30 dniowy okres wypowiedzenia.

I zwołują się, bo „w jedności siła”:

Anty NC+: Nie widzicie że to formu jest tylko po to żeby zgromadzić Was w jednym miejscu jak stado … Nikt nie odpowiada, NC+ ma Wasz wszystkich głęboko w dupie. Zostawcie to forum, im tylko na tym zależy, żeby Was kontrolować, a w odpowiednim czasie skasować wszystko.
Dołączcie do akcji http://www.facebook.com/antyncplus W jedności siła. Tam nikt nie będzie Was ignorował i uzyskacie odpowiedzi na wszystkie nurtujące Was pytania.

Profil Antyncplus na Facebooku ma już ponad 11,5 tysiąca fanów, a jego twórcy starają się koordynować działania i informować o poczynaniach nc+. Dodatkowo w wydarzeniu „Wypowiadam umowę nc+” zadeklarowało udział już ponad 3 tysiące osób. Z pozoru liczby te nie są takie duże, jednak warto pamiętać o jednym: większość klientów która szuka informacji nie decyduje się na kliknięcie „lajka”. A zainteresowanie jest ogromne i widzimy to także po ruchu na Spider’s Web. Relacje z pierwszej konferencji nc+ biły rekordy popularności, tak jak pierwsze informacje o ofertach i praktycznie wszystko o nc+.

komentarze nc+

wypowiedzi dla wirtualnemedia.pl Norbert Kilen, strategy director agencji Think Kong zajmującej się obsługą fanpage’a mówi: Robimy wszystko, żeby prowadzić dialog z użytkownikami w odpowiedni, satysfakcjonujący wszystkich sposób. Rozumiem, jak skomplikowana jest cała sytuacja, dlatego najważniejsze wydaje się teraz uporządkowanie tej dyskusji.

Nic jednak dziwnego, że klienci irytują się z powodu zamknięcia najnaturaljniejszego dla „pokolenia Facebooka” kanału komunikacji na fanpejdżu i przeniesienie wszystkiego na fora, na których praktycznie nikt nie odpisuje. Inne fora czy komentarze pod wpisami i artykułami roją się od pytań, narzekań i informacji pochodzącej „od dołu. Na przykład na forach satkuriera wątki o nc+ mają już po kilka tysięcy wpisów.

nc+ ewidetnie nie potrafi opanować fali krytyki ani odpowiedzieć klientom jasno i tak, by zrozumieli. Brakuje komunikacji, brakuje powołania jakiegoś sztabu kryzysowego, który na bieżąco tłumaczyłby nowe oferty i zasady migracji. Zasady, które dziś wywołały burzę z powodu niedociągnięć – a to wyższe ceny, a to brak kanałów, niepotwierdzone kanały, które w każdej chwili mogą zniknąć, a to informacja o migracji dostarczana zwykłym listem, który przecież nie ma daty potwierdzenia dostarczenia, a to przyjmowanie potwierdzenia migracji telefonicznie bez odpowiedniego sprawdzenia czy rozmawia się z osobą upoważnioną, a to problemy z dodzwonieniem się na infolinię nc+ – pozostają wciąż bez oficjalnego komentarza.

Tymczasem wczoraj zarząd jak gdyby nigdy nic mówi, że do ofert podstawowych dołączone zostaną promocje obniżające koszty i że na razie nie ma planów dotyczących zmiany podstawowej oferty. Co pewnie jeszcze bardzo rozjusza klientów.

Ciężko oceniać działania nc+ w mediach społecznościowych. Wiadomo jednak, że nc+ nie do końca radzi sobie z nawałem problemów i zainteresowania, bo w końcu podstawowa zasada nowych czasów i nowych kryzysów mówi: stawić czoła, odpowiadać, nie zamiatać pod dywan. A blokowanie komentarzy na Facebooku i przekierowywanie na fora jest takim właśnie zamiataniem.

A na koniec jeden z ciekawszych komentarzy o nc+ ze Spider’s Web:

sad sadowki: UOKiK sam wydał zgodę na powstanie takiego tworu. Najlepsze jest to że motywacją była obawa że monopol może zgarnąć… Polsat. Słoneczko mając 3,5 milionów jakoby miało wykorzystywać dominująca postawę nad rozbitymi platformami n i cyfry+ a ich połączenie i te mityczne już 2,5 mln abonentów miało stanowić realną przeciwwagę dla Polsatu. Wychodzi na to że przyniesie to zgoła odmienny niż przewidywany w UOKiK skutek, co ciekawe zresztą Polsat pomimo tak „dominującej” pozycji na rynku nigdy nie poszedł sobie w takiego bezczela wobec swoich abonentów.

Doskonale obrazuje nastroje wokół nc+ i sytuację.

(pisownia cytowanych wypowiedzi w oryginale)

P.S. NapoleonCat.pl zareagował szybko i udostępnił wykresy obrazujące aktywność na facebookowych profilach związanych z nc+. Komentarze na oficjalnym profilu platformy:

nc+

A tutaj fani Antyncplus:

antync+

 

Tagi: ,

Dołącz do dyskusji

Advertisement