Czego szukaliśmy w sieci? Rozrywka górą – Google Zeitgeist 2012

12.12.2012
Czego szukaliśmy w sieci? Rozrywka górą – Google Zeitgeist 2012

Każdy rok kończy się wtedy, gdy Google postanowi go podsumować. Jak co roku w połowie grudnia Google przygotowuje raporty Zeitgeist, które stały się swoistym streszczeniem ostatnich dwunastu miesięcy. Czym, żył świat? Czym żyli Polacy? Sporo tego się uzbierało.

Google Zeitgeist raczej nigdy nie zaskakuje. Każda osoba, która śledzi bieżące wydarzenia w kraju i na świecie zdaje sobie sprawę z tego które z nich są kluczowe i odcisną znaczący ślad na karcie mijającego roku. Niemniej jednak w raportach Google’a często zadziwia mnie kolejność danych pozycji w rankingu. Również w tym roku nie zabrało przykładów, w których ważne dla całego świata wydarzenia ustąpiły miejsca nic nieznaczącym sensacjom.

Czego szukali Polacy w internecie? Na to pytanie można odpowiedzieć jednym słowem: rozrywki. W nadwiślańskim TOP10 aż 8 wyszukań dotyczyło stron rozrywkowych lub związanych ze sportem oraz telewizją. Trend ten przełamał jedynie temat ACTA oraz serwis ogłoszeń lokalnych Tablica, który miał bardzo skomasowaną kampanię reklamową.

Google Zeitgeist 2012: Polska
1. Kwejk
2. Tablica
3. Euro 2012
4. ACTA
5. TVN player
6. Besty
7. Wiocha
8. Julia
9. Koko Euro Spoko
10. Moviestarplanet

Ciekawie wyglądają również wyniki wyszukiwań internautów na terenie Stanów Zjednoczonych. Choć wielu Polaków uważa Amerykanów za ćwierćinteligentów, okazuje się, że mają oni nieco bardziej ambitne zapytania. Nie zabrakło wśród najczęstszych wpisów w wyszukiwarkę tematów rozrywkowych, ale są również ważne tematy jak huragan Sandy, wybory prezydenckie czy KONY 2012.

Google Zeitgeist 2012: USA
1.Whitney Houston
2. Hurricane Sandy
3. Election 2012
4. Hunger Games
5. Jeremy Lin
6. Olympics 2012
7. Amanda Todd
8. Gangnam Style
9. Michael Clarke Duncan
10. KONY 2012

Całkiem interesujące są również wyniki najpopularniejszych wyszukiwań w Wielkiej Brytanii. W momencie gdy cały świat szukał informacji o Olimpiadzie 2012, Brytyjczycy i turyści szukali biletów na wydarzenia sportowe. Numerem jeden na wyspach okazało się Euro 2012 choć Anglicy robili co mogli, aby umniejszyć randze tego wydarzenia. Wyspiarze mają też technologiczny akcent, mianowicie na miejscu ósmym uplasował się iPad 3.

Google Zeitgeist 2012: Wielka Brytania
1. Euro 2012
2. Olympic tickets
3. Whitney Houston
4. Kate Middleton
5. April Jones
6. Netflix
7. Natwest Online
8. iPad 3
9. Gary Barlow
10. Gangnam Style

Zachęcam Was do samodzielnego sprawdzenia raportów Googla’a gdyż przygotowana specjalnie do tego strona, aż się prosi o jej przeklinanie. Bardzo ciekawie wygląda interaktywna mapa świata na której możemy analizować popularność danych trendów na rożnych kontynentach oraz w poszczególnych krajach. Na zachętę rzućcie okiem na poniższy film, który w niespełna trzy minuty podsumowuje cały 2012 rok.

Advertisement

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement