HTC planuje wprowadzenie gwarancji obejmującej uszkodzenia powstałe z winy użytkownika

02.11.2012
HTC planuje wprowadzenie gwarancji obejmującej uszkodzenia powstałe z winy użytkownika

Wyniki sprzedażowe jak i finansowe HTC od dłuższego czasu nie są zadowalające. Jednak ostatnio wprowadzone zmiany, które miały na celu zmniejszenie liczby oferowanych urządzeń i skupienie się na zapewnieniu większego wsparcia dla obecnych na rynku modeli sprawiają, że producent zaczyna zmierzać we właściwym kierunku. Poza tymi działaniami HTC ma jeszcze jednego asa w rękawie, który może znacząco zmienić warunki gwarancji oraz pracę autoryzowanych serwisów.

HTC już od pewnego czasu wprowadza w swoich działaniach szereg zmian, które mają usystematyzować kwestię rozbudowanej oferty produktowej oraz usprawnić proces aktualizacji oprogramowania w wydanych urządzeniach. Aktualnie portfolio HTC jest zdecydowanie uboższe niż jeszcze kilkanaście miesięcy temu. Wraz ze zmniejszeniem ilości oferowanych smartfonów oferta HTC zyskała na przejrzystości i czytelności, co powinno przełożyć się na lepszą jej znajomość wśród klientów.

Jednak to nie koniec zmian jakie przygotowało dla nas HTC. Z informacji do jakich dotarł Spider’s Web wynika, iż Tajwańczycy szykują niemałą rewolucję. Chcą oni wprowadzić rozszerzoną gwarancję dla swoich urządzeń, która będzie obejmowała również uszkodzenia mechaniczne oraz te, które powstały w wyniku narażenia sprzętu na działanie cieczy lub wilgoci.

Do tej pory HTC tak jak i wszyscy inni producenci odmawiało wykonania naprawy gwarancyjnej gdy uszkodzenie sprzętu powstało z winy użytkownika. Jednym z nielicznych wyjątków w branży są telefony Samsunga z serii Solid, gdzie producent w większości wypadków automatycznie wymienia wszystkie urządzenia trafiające na serwis. Również smartfon Galaxy Xcover ma podobną obsługę gwarancyjną i urządzenia zalane lub zniszczone wskutek upadku są naprawiane lub wymieniane przez autoryzowane centra serwisowe.

Samsung Galaxy Xcover

HTC nosi się z zamiarem wprowadzenia takiej obsługi gwarancyjnej dla swoich urządzeń. Niestety nie znane są jeszcze konkrety takie jak data wprowadzenia zmian w zapisach gwarancyjnych i wydanie stosownych procedur. Nie określono też tego, czy wszystkie smartfony zostaną objęte rozszerzonym programem serwisowym.

Patrząc na wyniki finansowe HTC za trzeci kwartał bieżącego roku nie sposób nie zauważyć, że producent musi wprowadzić radykalne zmiany w swojej polityce produktowej, marketingowej i posprzedażowej. Ten ostatni aspekt jest często zaniedbywany przez dużych producentów, więc HTC ma tu swoje pole do popisu. Na polskim rynku od roku trwają prace nad zbudowaniem i rozwojem regionalnej sieci serwisowej, która sprawi, że autoryzowane serwisy będą bliżej klientów.

Dla osób, które uszkodziły mechanicznie lub zalały nowego smartfona ruch HTC, który będzie miał an celu rozszerzenie obsługi gwarancyjnej o takie właśnie usterki, może okazać się kluczowym przy wyborze kolejnego urządzenia. Ciekaw jestem jak do tematu podejdą inni producenci, gdyż z punktu serwisowego i finansowego może być to dla wielu spore wyzwanie.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement