Koniec Ovi w Nokii

16.05.2011
Koniec Ovi w Nokii

Ovi – ta nazwa nigdy nie wydawała mi się dobra i szczerze mówiąc od zawsze zachodziłem w głowę dlaczego Nokia nie gra przede wszystkim swoją marką, która (jeszcze do niedawna) była synonimem telefonu komórkowego i wszystkiego co z nim związane. Teraz to wiadomo, że decyzja jest bardziej związana z przejściem na Windows Phone niż względami czysto marketingowymi (chociaż Nokia akurat je cytuje). Tak czy siak – warto odnotować, że Nokia zdecydowała o zabiciu marki Ovi i przejściu na markę Nokia.

Na przełomie lipca i sierpnia, wraz z pojawieniem się nowych urządzeń Nokii, usługi Ovi zostaną przekształcone w usługi Nokii. Całość operacji rebrandingu zakończy się w 2012 r. (przyp. red. czyli wtedy, kiedy firma przejdzie w całości na platformę mobilną Microsoftu).

Ładnie się czyta wypowiedź szefa marketingu Nokii, Jerri’ego DeVarda:

The reasons for this decision includes the fact that Nokia is a well-known and highly-loved brand the world over. Our mobile experiences are tightly integrated with our devices – there is no longer a differentiation. For example, if consumers want the best mobile navigation experience, they know it’s a Nokia that they can rely on. These last few years, and moving forward, our mission remains unchanged: we will continue our work to deliver compelling, unified mobile service offerings and next-generation, disruptive technologies.

Gdyby to jeszcze rzeczywiście było prawdziwe uzasadnienie decyzji o rebrandingu…

Advertisement

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement