InfoShare 2011 – wszystko, co najważniejsze w IT i nowych mediach

14.05.2011
InfoShare 2011 – wszystko, co najważniejsze w IT i nowych mediach

W Gdańsku w dniach 1213 maja odbyło się InfoShare 2011. To szeroko pojęta konferencja informatyczna, która tematycznie jest bardzo rozległa – od stricte IT przez hacking, trendy, nowe media, marketing po szeroką mobilność. Nie da się nie odnieść wrażenia, że każdy znajdzie tu coś dla siebie – ten bardziej zaawansowany czytelnik i też ten, który dopiero zaczyna przygodę z nowymi mediami. Również ja miałam przyjemność pojawić się na tegorocznej edycji w panelu dyskusyjnym na temat rynku mobilnego.

Nie mogłam pojawić się pierwszego dnia konferencji, za to drugiego dnia trafiłam na kilka co najmniej interesujących spotkań. Wszystko dzięki podziałowi prezentacji na dwa bloki tematyczne – technologiczny dla tych bardziej zaawansowanych widzów oraz „miękki” traktujący ogólniej o trendach i zjawiskach w mediach i IT. Poskutkował on poszerzeniem potencjalnych grup odbiorców.

W programie pojawiło się wiele nazwisk osób od lat związanych z branżą. I trzeba przyznać, że ten profesjonalizm było czuć na poszczególnych prezentacjach. Odwiedziłam te Wirtualnej Polski, Gazety.pl, Artura Kurasińskiego czy Piotra Koniecznego z Niebezpiecznika – wszystkie merytorycznie na wysokim poziomie; minusem za to był czas, który gonił. Przez jego brak nie wszystkie zaplanowane zagadnienia zostały poruszone, przez to również ucierpiała możliwość zadawania pytań i dyskusji po prezentacji. Szczerze mówiąc na to liczyłam najbardziej – na więcej dialogu między prowadzącymi a uczestnikami.

Za to podział na dwa bloki tematyczne to strzał w dziesiątkę – zaawansowany widz bez problemu odnalazł się na prezentacjach dotyczących programowania czy zagadnień biznesowych. Ten ‚spoza branży’ otrzymał możliwość wprowadzenia do świata IT.

InfoShare potwierdza to, o czym piszemy już od dawna – to mobilność i szeroko pojęte sieci społecznościowe są najmocniej rozwijającymi się trendami. I to wcale nie w przyszłości, a tu i teraz. Wirtualna Polska pochwaliła się „mobilnymi” wynikami: aplikacje wp.pl na urządzenia przenośne ściągnięto ponad 100 tysięcy razy, wzrost odsłon mobilnych stron na jednego użytkownika to 50 000%. Mobilny marketing jest coraz skuteczniejszy, bo też posiadamy więcej telefonów niż jakichkolwiek innych urządzeń.

Drugi mocny trend to społeczności i wszystkie usługi, które się z tym wiążą. Nie tylko Facebook o którym opowiadała Anna Ałaszkiewicz z Gazeta.pl, ale geolokalizaja, dzielenie się treściami na wszystkie możliwe sposoby i chmura, która sprowadza te procesy do jak najprostszej postaci.

InfoShare jest odbiciem wszystkiego, co dziś w mediach i IT najważniejsze, za rok warto więc zaplanować sobie wcześniej czas na odwiedzenie Gdańska i uczestnictwo w tym wydarzeniu. A jeśli ktoś był w tym roku, to raczej nie ma czego żałować.

Advertisement

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement