Trzy nowe reklamy iPhone’a – konsekwentnie w strategii

07.04.2009
Trzy nowe reklamy iPhone’a – konsekwentnie w strategii

Apple zaprezentowało trzy nowe reklamy iPhone’a: Itchy, Office oraz Student. To kolejne spoty reklamowe przedstawiające aplikacje z AppStore. Apple konsekwentnie stawia na największą przewagę konkurencyjną iPhone’a – sklep z ponad 30 tysiącami aplikacji. Na uwagę zasługuje również konsekwentna realizacja strategii marketingowej.

Nieprzypadkowo Apple zaprezentowało trzy nowe spoty. Każda z nich prezentuje aplikacje, które przydają się w kompletnie innych warunkach. To zamierzony zabieg pokazujący szerokie możliwości iPhone’a i podkreślenie, że gadżet Apple nie jest pozycjonowany ani jako produkt typowo dla młodzieży, ani jako produkt tylko dla biznesu.

I tak „Itchy” przedstawia trzy aplikacje, które przydają się na spacerach w otoczeniu pięknej natury.
Compass Go – programik, który wskaże nam kierunek
iBird Explorer Plus – aplikacja, dzięki której poznamy pewnie wszystkie możliwe ptaki
How to Videos – aplikacja z plikami video, które pozwolą nam obronić się przed niebezpieczeństwami czyhającymi na nas w otoczeniu pięknej natury

Spot zatytułowany „Office” przedstawia trzy aplikacje, które przydadzą się w prowadzeniu biznesu, szczególnie jeśli zajmujemy się wysyłkową sprzedażą produktów.
Credit Card Terminal – aplikacja, dzięki której dokonamy płatności przez iPhone’a
Print & Share – programik, z którym wydrukujemy odpowiednie dokumenty
FedEx Mobile – program, za pomocą którego będziemy wiedzieli gdzie aktualnie znajduje się nasza wysyłka

Reklama „Student” promuje trzy aplikacje, które z pewnością przypadną do gustu studentom.
Apartments – aplikacja, dzięki której można znaleźć mieszkanie do wynajęcia
Snap Tell – rewelacyjny program, dzięki któremu po zrobieniu zdjęcia okładce książki wyszukamy najtańszą ofertę jej zakupu w sieci
Photogene – przydatna aplikacja do edycji zdjęć na iPhone

Najważniejsza w marketingu jest konsekwentna realizacja strategii marketingowej. Kreacja – o czym często się zapomina – jest tylko elementem realizacji tej strategii, która obok działań reklamowych niesie w sobie zadania: public relations, trade marketingu (tzw. działań przy półce sklepowej), pozycjonowania cenowego oraz pozycjonowania opakowaniem.

Najgorzej na markę i jej wiarygodność wpływają częste zmiany w strategii pozycjonowania. To apropos kolejnych zmian w sposobie komunikacji z klientem przez jednego z gigantów branży IT.

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement