AppStore, czyli kopalnia złota

08.10.2008
AppStore, czyli kopalnia złota

Od debiutu wirtualnego sklepu z aplikacjami na iPhone’a 11 lipca 2008 roku co najmniej kilka razy pojawiły się mniej lub bardziej śmiałe raporty o nadzwyczajnie wysokich dochodach zewnętrznych producentów oprogramowania na telefon Apple sprzedających tam swoje programy.

Blog iPhone App Entrepreneur postanowił zrobić kilka symulacji potencjalnych dochodów ze sprzedaży aplikacji w AppStore. Wynika z nich, że jeśli celem byłoby generowanie 80 tysięcy dolarów przychodów rocznych (pozwalających na spokojne życie w USA) deweloper musiałby sprzedać 114,200 kopii swojego programu za 99 centów lub 57 tysięcy kopii za 1,99 dolara, lub 38,200 kopii za 2,900 dolara, lub 22,850 kopii za 4,99 dolara, lub też 11,400 kopii za 9,99 dolara.

Przy 100 tysięcy sprzedanych kopii programu za 99 centów Apple zarobiłoby na nas 29 tysięcy dolarów (30% prowizja od sprzedaży). W przypadku tej samej liczby sprzedanych programów w cenie 9,99 dolarów Apple zainkasowałoby 400 tysięcy dolarów.

A teraz przepraszam, idę się uczyć Objective C.

Advertisement

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement