REKLAMA

Dorota Haller odchodzi z Huawei Polska. Ale niedaleko - do marki HONOR

Długoletnia szefowa marketingu i PR-u polskiego oddziału Huaweia Dorota Haller odchodzi z firmy. Huawei traci niezwykle charyzmatyczną postać, która nie tylko swoją pracą, ale także prywatną postawą stanowiła o sile tej trudnej do prowadzenia marki. Nie będzie łatwo o dobre zastępstwo.

31.05.2023 11.20
Dorota Haller odchodzi z Huawei Polska
REKLAMA

Wiem, że przyjęło się, iż w zasadzie dziennikarzowi "nie wypada" pisać tekstów na temat przedstawiciela marketingu branży, którą na co dzień opisuje i współpracuje. Mam to gdzieś. Spider's Web jest już na rynku tak długo, że miałem przyjemność i nieprzyjemność poznać praktycznie wszystkich, przeżyć dosłownie wszystko. I wiem jedno - ten typ marketingowca/PR-owca, który reprezentuje Dorota Haller jest w fazie schyłkowej. Jestem uprawniony do tego typu stwierdzeń, bo sam przed Spider's Webem długie lata pracowałem w marketingu i PR.

REKLAMA

Mógłbym ich wyliczyć na palcach jednej ręki.

Wojtek Jabczyński z Orange, Olaf Krynicki z Samsunga, Marcin Gruszka z Allegro (wcześniej długie lata w Play), no i właśnie Dorota Haller. Co ich łączy? Są wszyscy niezwykłymi osobowościami, charyzmatycznymi indywiduami, dla których praca to nie tylko czas od 8 do 16 każdego dnia, lecz emanacja siły, kompetencji i rozległych kontaktów także w sferze indywidualnej.

I uwierzcie mi - to wcale nie oznacza, że mam, czy miałem z nimi same świetne relacje. Tak to już bowiem bywa, że będąc po stronie wydawcy, motywy naszych działań bywały mocno rozbieżne. Z każdą z tych postaci miałem mniejszy lub większy zgrzyt, ale nigdy nie traciłem przekonania, że mam do czynienia z kimś naprawdę doskonałym w swoim fachu.

Z Dorotą Haller też miałem spięcie. Oj, i to bardzo poważne. Było raz takie spotkanie w szerszym gronie, gdy przez bitą godzinę kłóciłem się z przedstawicielami Huaweia, w tym Dorotą, a z każdą kolejną minutą atmosfera gęstniała i słownictwo stawało się coraz ostrzejsze. I choć wychodziłem ze spotkania bardzo podminowany, to byłem też pod wielkim wrażeniem tego, jak Haller potrafi zarządzać takimi trudnymi sytuacjami z wyszczekanymi wydawcami mediów.

Haller = Huawei Polska

Dla Huaweia Polska to ważny, ale też trudny rynek. Aktualnie europejski biznes Huaweia dzieli się na dwie części - zachodnią, zarządzaną z niemieckiego Düsseldorfu oraz wschodnią i północną, zarządzaną z Warszawy. Co ciekawe, w czerwcu 2022 r. na stanowisko wiceprezesa regionu w Huawei awansowała właśnie Dorota Haller. Jako VP Marketing odpowiadała za Europę Centralną, Turcję, kraje nordyckie oraz Kanadę. To zresztą był kolejny awans Haller. Na początku zajmowała się samym PR-em, potem awansowała na szefową marketingu w Polsce.

Te awanse nie mogły dziwić, bo Haller była odpowiedzialna za potężny sukces marketingowy Huaweia w Polsce. To ona stała za pomysłem i później realizacją współpracy z Robertem Lewandowskim jako ambasadorem marki Huawei w Polsce, jak również w sporej części świata. Do czasu wzmożonych problemów politycznych Huaweia ta współpraca układała się wspaniale.

Haller nadzorowała także absolutną jakościową zmianę działań marketingowych, PR-owych i lobbystycznych. Oczywiście można je różnie oceniać - w zależności, z jakiej pozycji się ją ocenia: mediów, urzędów, rywala rynkowego, konsumenta - ale patrząc z punktu widzenia menedżera marketingu trudno nie być pod wielkim wrażeniem, jak to wszystko świetnie działało.

Eksodus specjalistów

Działało do czasu. Po tym, jak Robert Lewandowski zdecydował się zakończyć współpracę z Huawei z powodu bardzo niejasnych doniesień na temat zaangażowania chińskiej firmy we współpracę z Rosją, z zespołu Doroty odeszło wielu specjalistów, którzy mocno się utożsamiali zarówno z marką, jak i samą Haller. Zbiegło się to także z prywatnymi problemami Haller. O jej odejściu z Huaweia spekulowało się od wielu miesięcy.

Huawei Polska ma problem

REKLAMA

Trudno będzie zastąpić Dorotę Haller, bo - jak pisałem we wstępie - należy do znikającej rodziny specyficznych specjalistów w branży tech. Huawei mierzy się i będzie się mierzyć z kolejnymi wielkimi problemami natury polityczno-rynkowej i będzie potrzebować kogoś równie charyzmatycznego na wielu polach działań, oczywiście nie tylko współpracy z mediami.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że Dorota Haller podejmie niedługo pracę w innej chińskiej firmie technologicznej.

AKTUALIZACJA, 01.06:
Dorota Haller poinformowała w serwisie LinkedIn, że rozpoczęła pracę na stanowisku Dyrektora ds Marketingu i PR-u marki HONOR. Tym samym Haller zostaje blisko biznesu Huawei. Marka HONOR jest bowiem wydzieloną do oddzielnego biznesu marką należącą do konglomeratu Huaweia.

Czytaj też:
Niemcy boją się Huaweia. Ale nie szpiegowania
Nowy minister w ogniu pytań na Wykopie. Nie będzie cenzury chińskich sprzętów i e-wyborów, ale będzie wojna z patostream...
Huawei kontratakuje! Chińczycy straszą pozwem polską Radę ds. Cyfryzacji

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA